Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Gjest Adriane
Skrevet

Hvordan går det med Arkivskap og hr. Arkivskap i dag tro? Er de gift allerede? Kjenner jeg er spent på deres vegne i dag :fnise: Regner ikke med du er her inne i dag, Arkivskap, men skriver dette allikevel: Til lykke med dagen! Jeg håper dere får en fantastisk dag :hjerte:

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

taaakk :) ja, endelig.. etter å ha vært forlovet siden januar 2011.

vi har ikke satt noe budsjett egentlig... hvor viktig er det ? Tenkte å ta utgiftene etterhvert som de dukker opp, hvis du skjønner. Dårlig plan ? :vetikke:

Dato skal vi sette innen en uke fra nå. Står mellom 2 forskjellige som begge er ledig med både kirke og lokale, så vi tenker litt på det.

Når det gjelder stil, så er jeg fryktelig usikker.. har ikke vært i mange bryllup før, men jeg har forstått at det er viktig å velge en temafarge, eller noe sånt? Vi satser på hagebryllup på gården til svigers.. og da ser jeg for meg en litt nostalgisk stil i lyse farver.. med telys i klart glass osv..Er ikke så fargerik av meg :)

Tenkte å sende ut "save the date" kort i september ? Høres det greit ut? Halve slekten må reise fra andre siden av landet, så derfor vil vi si fra i god tid.

Håper jeg kan få litt tips og råd her da.. jeg er mer eller mindre blank. :fnise::rodme:

Om dere har god økonomi er det godt mulig det går greit å ta det som det kommer. Me var begge studentar då me vart forlova, og når det var eit år igjen hadde me ei inntekt. Om ein ikkje har alt heilt klart i forhold til budsjett så går nok det fint, men det er lurt å ha ein ide om kor mykje ein er villig til å bruke og kor mykje som er realistisk.

Utifrå det du skriver om stil ser eg for meg ein avslappa atmosfære med foreksempel forskjellige toner av perlerosa og kvitt, med blonder og mjukt tyll. Kanskje innslag av gult også. Om du vil ha ein temafarge er opp til dere. Vår farge er lilla. Men det er også mykje gammalrosa, kanskje til og med meir rosa enn lilla... Eg liker godt når ein er litt avslappa til temafargen. Den trenger ikkje å være i nøyaktig samme tone, men kan godt være ein fin blanding av forskjellige nyansar. Og temafargen trenger ikkje å være på alt heller. Invitasjonane våre var svart skrift på offwhite papir med litt tekstur i, fordi me var ute etter eit litt gammaldags uttrykk.

Tenker å legge ut litt bilder etter bryllupet om to veker:)

Her får du masse tips ja, det er det ingen tvil om;)

Gjest iGirl
Skrevet

DET har du helt rett i Kiara! Det heter såklart ikke "save the date" på norsk :fnise: Tenkte noe sånt som "Vi gifter oss! Datoen blir da-og-da. Innbydelse kommer .." eller ? :vetikke: Ser for meg hvite kort med sølv detaljer.

Passer det egentlig å sende ut disse i september.. når vi gifter oss mai/juni? litt tidlig? :fnise: er litt ivrig merker jeg. hehe

Gjest iGirl
Skrevet

Om dere har god økonomi er det godt mulig det går greit å ta det som det kommer. Me var begge studentar då me vart forlova, og når det var eit år igjen hadde me ei inntekt. Om ein ikkje har alt heilt klart i forhold til budsjett så går nok det fint, men det er lurt å ha ein ide om kor mykje ein er villig til å bruke og kor mykje som er realistisk.

Utifrå det du skriver om stil ser eg for meg ein avslappa atmosfære med foreksempel forskjellige toner av perlerosa og kvitt, med blonder og mjukt tyll. Kanskje innslag av gult også. Om du vil ha ein temafarge er opp til dere. Vår farge er lilla. Men det er også mykje gammalrosa, kanskje til og med meir rosa enn lilla... Eg liker godt når ein er litt avslappa til temafargen. Den trenger ikkje å være i nøyaktig samme tone, men kan godt være ein fin blanding av forskjellige nyansar. Og temafargen trenger ikkje å være på alt heller. Invitasjonane våre var svart skrift på offwhite papir med litt tekstur i, fordi me var ute etter eit litt gammaldags uttrykk.

Tenker å legge ut litt bilder etter bryllupet om to veker:)

Her får du masse tips ja, det er det ingen tvil om;)

åå det hørtes ut som fine invitasjoner .......... :) enig i at man ikke må EN farge... kanskje en blanding av duse pasteller ? hmmm *drømmer* :)

Gjest Kiara!
Skrevet

Det er stor forskjell på budsjett og regnskap over bryllupet. Budsjett e planen over pengene hva koster hva og når skal det betales. Regnskapet dekker alle kjøp underveis og etter.

vi betaler også alt selv, satte en dato og har kjøpt og betalt ting underveis. Har ikke vært noe problem, men vi har vist hva ting koster og har kunnet fordele tingene mellom oss og mnd med bonusutbet og slike ting.

Så igjen budsjett må man ha.

Arkivskap lykke til idag!!!

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar dere, merker at det er så godt å ha noen å sparre litt med :)

Jeg tenker at hvis det koster 1000-2000 for save the date-kort så er det helt OK.

Vi får spandert mat og lokale (telt + hovedhus på gård) så vi har kanskje litt mer å bruke på andre ting.

Jeg er også veldig for å spare der jeg kan, hvertfall ellers i hverdagen :) hehe

Kiara! : Gleder meg til å følge med deg videre :) og jeg er enig med deg i at det blir annerledes med farver i et hagebryllup ..ser for meg mye hvitt jeg. Natur-farver. :)

Klem fra meg :klemmer:

Kom forresten på ein måte å spare penger på save the date korta. Lever til folk i nærområdet for hand etterkvart som du ser dei. Om resten er på samme plass kan dere sende alle til en person for at den kan levere videre. Eller om dere skal på besøk i området kan dere ta de med dere:)

Skrevet

Poindexster: hvis dere får gratis lokale og blir påspandert mat sparer dere masse penger!! Da vil dere fint klare å holde dere innen for budsjettet på 90-130 tusen. Budsjettet trenger ikke være superdetaljert fra starten, detviktigste er at man har en god ide om hvor mye man kan og vil bruke, så skaffer man seg info om hva enkeltdeler koster etter hvert. Lurt å tegne seg etbilde av sånn ca hva som er alseptabelt å bruke på de viktigste postene.Jeg har en brudgom som nekter å forholde seg til budsjettetets oppsatte poster, så her er det alvorlig budsjettsprekk. Har finregnet på det nå, og bare mat, drikke, lokale og servitører blir ca 90.000! Tanken min var at det hele ikke skulle overgå 100 000kr, men når vi legger til bekledning, pynt, blomster, solist, fotograf ++ er det ikke rart dette blir dyrt. I vårt tilfelle har vi råd til det, og det er vel grunnen til at vi har latt det skje.. Det jeg i allefall mener er at budsjett er veldig viktig, og viktig at begge to er med på å sette det. Når man jobber ned budsjett oppdager man at det er mange flere poster enn man viste, og omtrent alt er dyrt! Men man får satse på at det er verdt det til slutt! :)

Lykke til!

• Liker 1
Gjest iGirl
Skrevet (endret)

Kom forresten på ein måte å spare penger på save the date korta. Lever til folk i nærområdet for hand etterkvart som du ser dei. Om resten er på samme plass kan dere sende alle til en person for at den kan levere videre. Eller om dere skal på besøk i området kan dere ta de med dere:)

GENIALT! Tipper at hvis vi deler ut til 20 ca, så order kan de ordne fordeling av kortene! Takk for tips!!!! :D

Poindexster: hvis dere får gratis lokale og blir påspandert mat sparer dere masse penger!! Da vil dere fint klare å holde dere innen for budsjettet på 90-130 tusen. Budsjettet trenger ikke være superdetaljert fra starten, detviktigste er at man har en god ide om hvor mye man kan og vil bruke, så skaffer man seg info om hva enkeltdeler koster etter hvert. Lurt å tegne seg etbilde av sånn ca hva som er alseptabelt å bruke på de viktigste postene.Jeg har en brudgom som nekter å forholde seg til budsjettetets oppsatte poster, så her er det alvorlig budsjettsprekk. Har finregnet på det nå, og bare mat, drikke, lokale og servitører blir ca 90.000! Tanken min var at det hele ikke skulle overgå 100 000kr, men når vi legger til bekledning, pynt, blomster, solist, fotograf ++ er det ikke rart dette blir dyrt. I vårt tilfelle har vi råd til det, og det er vel grunnen til at vi har latt det skje.. Det jeg i allefall mener er at budsjett er veldig viktig, og viktig at begge to er med på å sette det. Når man jobber ned budsjett oppdager man at det er mange flere poster enn man viste, og omtrent alt er dyrt! Men man får satse på at det er verdt det til slutt! :)

Lykke til!

Hjelpes .. man tenker ikke på at ALT koster :fnise: Men ja, vi får sette oss ned sammen og bli enige om hva vi vil bruke på de forskjellige. Noen ting er ikke så viktige for oss, vi er ikke så glamorøse (hehe) så slikt som blomster og sminke osv fikser jeg selv (jobbet som make-up artist for noen år siden, før utdannelse:) )

Andre ting er veldig viktig for meg.. slik som god mat, nok drikke.... kjole, dekorasjon ..musikk osv. (vil ha live-musikk) :)

edit. hva skjedde her ? Svaret til Mulancholy kom i svaret hennes. Skjønner ingenting jeg.

Endret av poindexter
Skrevet

åå det hørtes ut som fine invitasjoner .......... :) enig i at man ikke må EN farge... kanskje en blanding av duse pasteller ? hmmm *drømmer* :)

takk:) duse pasteller blir nok knall fint!

September blir ikkje for tidlig. Save the date er jo nettopp for å sette av datoen, og det kan gjørest så tidlig ein har den klar. Skulle ønske eg hadde gjordt det så tidlig. Me var alt for seine med invitasjonane, det gjekk jo fint, men burde nok vert litt tidligare ute.

Gjest iGirl
Skrevet

takk:) duse pasteller blir nok knall fint!

September blir ikkje for tidlig. Save the date er jo nettopp for å sette av datoen, og det kan gjørest så tidlig ein har den klar. Skulle ønske eg hadde gjordt det så tidlig. Me var alt for seine med invitasjonane, det gjekk jo fint, men burde nok vert litt tidligare ute.

Godt å høre!! AAAaaahhh gleder meg sånn :) tihi

Gjest Kiara!
Skrevet

Farger mener jeg hører med i et hagebryllup bare så det er sagt. ;-)

Skrevet (endret)

DET har du helt rett i Kiara! Det heter såklart ikke "save the date" på norsk :fnise: Tenkte noe sånt som "Vi gifter oss! Datoen blir da-og-da. Innbydelse kommer .." eller ? :vetikke: Ser for meg hvite kort med sølv detaljer.

Passer det egentlig å sende ut disse i september.. når vi gifter oss mai/juni? litt tidlig? :fnise: er litt ivrig merker jeg. hehe

Vi kalte det hold av datoen, og sendte 11 mnd før. Bestilte postkort hos Japan Photo til 178,- for 50 stk, sendte ut 45 med vanlig frimerke. Endret av CathFoto
Gjest dette
Skrevet

Veldig enig:) jeg synes det er harmonisk med en blanding av farger i samme skala:)

Gjest iGirl
Skrevet

Vi kalte det hold av datoen, og sendte 11 mnd før. Bestilte postkort hos Japan Photo til 178,- for 50 stk, sendte ut 45 med vanlig frimerke.

men skrev dere "hold av datoen" på kortet/konvolutten ? I mine tanker var det bare en konvolutt med navn og adresse og et kort hvor det sto "den-og-den datoen blir Anne og Per ektefeller. Invitasjon og detaljer kommer senere" ...noe slikt. (fiktive navn btw)

men kanskje man burde skrive "Hold av datoen" på kortet ? HJELP. det er såå mye å tenke på !! :bond:

Skrevet (endret)

Velkommen hit, pointdexter! Ser du har fått masse gode råd allerede :) det er en veldig fin gjeng å ha her inne, hvor ingen spørsmål er for små eller dumme, og man kan fordype deg i bryllup uten å være redd for å kjede noen :fnise:

Spent på hvordan det har gått med Arkivskap i dag :jepp:

I dag har vi fått vår første bryllupsgave :) det var skikkelig stas, jeg skjønte ikke engang ar det var bryllupsgave, har liksom ikke tenkt i de baner enda :ler:

I stad presterte brudgommen å spørre meg om hva han gjør 15. juni, for han hadde fått en festinvitasjon på Facebook :rolleyes: han er ikke så veldig god på å huske datoer,men ja jeg ble litt oppgitt :ler:

Endret av pusla
  • Liker 1
Gjest iGirl
Skrevet

åå du skal snart gifte deg. så spennende!! :) og gaver ja.. det glemmer man jo helt midt opp i hele greia..

Veldig hyggelig å kunne støtte meg på dere her inne for å få tips og råd. :)

Og btw, boys will be boys :)

Gjest Adriane
Skrevet (endret)

I dag har vi fått vår første bryllupsgave :) det var skikkelig stas, jeg skjønte ikke engang ar det var bryllupsgave, har liksom ikke tenkt i de baner enda :ler:

I stad presterte brudgommen å spørre meg om hva han gjør 15. juni, for han hadde fått en festinvitasjon på Facebook :rolleyes: han er ikke så veldig god på å huske datoer,men ja jeg ble litt oppgitt :ler:

Oj, det har ikke jeg tenkt på heller, at det kan dukke opp gaver på døra før bryllupet. Er det vanlig? :klo:

Hahaha, takk for at du delte den med oss, pusla - det var virkelig dagens, jeg lo høyt her jeg sitter (til samboerens spørrende blikk, hehehe) :skratte:

Endret av Adriane
Skrevet

Bare hyggelig å bidra til litt latter ;)

Aner ikke om det kan dukke opp gaver på døra, det varierer sikkert. Gaven vi fikk i dag var fra kjæres kollegaer da, siden det var siste dagen hans før ferien vår i dag.

Gjest Adriane
Skrevet

:fnise: Det er bra ;) Min kjære er også utrolig distré og elendig med datoer, så kanskje jeg får en lignende historie å fortelle på et tidspunkt :ler:

Aha, det forklarer forsåvidt saken ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...