Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hei da stikker jeg innom her en tur. Her blir d juli 2014 bryllup så er enda en stund til. Men Gud som jeg gleder meg allerede. Håper på mange gode tips fra dere:)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så hyggelig av deg! Men vi gifter oss samme dag, så regner med at du er opptatt ;-) Hehe!

uuups ... ja det gjør dere jo ja ... ja da spørs det om ikke jeg er opptatt altså ....

Skrevet (endret)

Hei, dette er kanskje ikke helt riktig tråd for dette, men jeg prøver likevel!

Jeg lurer bare på hvordan dere gjør det med forlovelsesringer og gifteringer? Min forlovede er amerikaner, og der bruker tradisjonelt bare jenta ring, og det synes jeg er helt greit. I Norge bruker ofte begge ring så vidt jeg har forstått?

Hva gjør man da med ringene på bryllupsdagen?

I USA så får jenta på et "wedding band" som bæres på samme finger som forlovelsesringen, bare innenfor, hvis det gir mening. Slik som dette:

https://encrypted-tb...U4J3tL2JbQdG_aP

Jeg siden forlovelsesringen min ser ut som dette kunne jeg tenkt meg å bruke hans tradisjon der:

http://www.pricescope.com/files/images/IMG_0239.JPG

Jeg lurer rett og slett på hva som er vanlig i Norge? Hvordan er forlovelsesringene og gifteringene deres, og hva gjør dere når dere er gift? Jeg vil jo prøve å ha et bryllup som begge føler er "tradisjonelt riktig".

Endret av *Pixie*
Skrevet

Jeg lurer bare på hvordan dere gjør det med forlovelsesringer og gifteringer? Min forlovede er amerikaner, og der bruker tradisjonelt bare jenta ring, og det synes jeg er helt greit. I Norge bruker ofte begge ring så vidt jeg har forstått?

I USA så får jenta på et "wedding band" som bæres på samme finger som forlovelsesringen, bare innenfor, hvis det gir mening. Slik som dette:

Jeg siden forlovelsesringen min ser ut som dette kunne jeg tenkt meg å bruke hans tradisjon der:

Jeg lurer rett og slett på hva som er vanlig i Norge? Hvordan er forlovelsesringene og gifteringene deres, og hva gjør dere når dere er gift? Jeg vil jo prøve å ha et bryllup som begge føler er "tradisjonelt riktig".

Nydelig ring:)

No i seinare år er det veldig fritt fram korleis ein vil gjere det med ringane. Eg har høyrt at frå gammalt av var det skikk også i Norge at jenta fekk forlovelsesring, som skulle vere som ein økonomisk sikkerhet. Men det som kanskje er meir typisk norsk tradisjon er vel at forlovelsesringane er samme stil som gifteringar, og at folk gjerne bruker dei samme ringane til begge deler..

Han eg gifter meg med er engelsk. Eg har forlovelsesringen på venstre side som er vanlig i England. Og gifteringene skal me ha på Høgre hand, som er vanleg i Norge.

Det viktigaste er at dåke er enige om kva dåke vil gjere. Me syntes det har vert ein stor frihet i å ha forskjellige tradisjonar, ettersom me har valgt ut dei me liker best frå begge kulturar.

Skrevet (endret)

Det er ikke lenger en ting som er vanlig i Norge, men det er noen hovedtrender som peker seg ut:

1) Den amerikanske, men også ofte med at mannen har forlovelsesring

2) Begge har vanlig ringer med eller uten utsmykning som byttes ut til bryllupsdagen

3) Samme som punkt 2, men at man også bruker de som gifteringer.

Også har man noen som ikke bruker ring før bryllupsdagen, og noen der kun hun har forlovelsesring. Der Norge skiller seg sterkest ut er ved at nesten alle bærer gifteringen på høyre hånd.

Endret av CathFoto
Skrevet

Nydelig ring:)

No i seinare år er det veldig fritt fram korleis ein vil gjere det med ringane. Eg har høyrt at frå gammalt av var det skikk også i Norge at jenta fekk forlovelsesring, som skulle vere som ein økonomisk sikkerhet. Men det som kanskje er meir typisk norsk tradisjon er vel at forlovelsesringane er samme stil som gifteringar, og at folk gjerne bruker dei samme ringane til begge deler..

Han eg gifter meg med er engelsk. Eg har forlovelsesringen på venstre side som er vanlig i England. Og gifteringene skal me ha på Høgre hand, som er vanleg i Norge.

Det viktigaste er at dåke er enige om kva dåke vil gjere. Me syntes det har vert ein stor frihet i å ha forskjellige tradisjonar, ettersom me har valgt ut dei me liker best frå begge kulturar.

Det er ikke lenger en ting som er vanlig i Norge, men det er noen hovedtrender som peker seg ut:

1) Den amerikanske, men også ofte med at mannen har forlovelsesring

2) Begge har vanlig ringer med eller uten utsmykning som byttes ut til bryllupsdagen

3) Samme som punkt 2, men at man også bruker de som gifteringer.

Også har man noen som ikke bruker ring før bryllupsdagen, og noen der kun hun har forlovelsesring. Der Norge skiller seg sterkest ut er ved at nesten alle bærer gifteringen på høyre hånd.

Takk for svar begge to!

Ja, dette med høyre hånd er vel den eneste store forskjellen! Så langt er den på venstre hånd. Vet at mamma har sin giftering på venstre, da fingrene har blitt litt større med årene. Hun en diamantring til sølvbryllupet som hun nå bruker på høyre.

Her i USA er det vel egentlig "strengere" regler, og derfor blir det lett at det er de vi følger. Her skal ringen være på venstre hånd. Wedding band skal innenfor engagement ring osv. Her skal man jo helst også gifte seg ihvertfall innen et år etter forlovelse, og det tror jeg er veldig forskjellig fra oss i Norge.

• Liker 1
Skrevet

I dag kom bryllupsconversene, og de er så fine. Gule med bryllupsdatoen brodert nedover langs hælen på en måte. Så fornøyd!

• Liker 3
Skrevet

Det jeg savner er en fortell om dagen tråd. En tråd der man forteller andre bruder om dagen sin som man har gledet seg så lenge til. kan jo fungere både som dagdrømming og inspirasjon for mange av oss. :)

Ja nettopp en slik tråd jeg mente :jepp:

Vi/dere deler så mange tanker i firkant, at det blir nesten stusselig å ikke få vite mer etter selve dagen er over :P

Skrevet

I dag kom bryllupsconversene, og de er så fine. Gule med bryllupsdatoen brodert nedover langs hælen på en måte. Så fornøyd!

Så kult!! :)

• Liker 1
Skrevet

Vanskelig å si sikkert hva som er mest vanlig i Norge. Mange bruker samme ring til forlovelse og bryllup, mange har pgså to ringer. Jeg syns min/vår måte er fin: jeg fikk nydelig forlovelsesring, han har ikke. Når vi gifter oss får vi begge nye ringer. Jeg har forlovelsesringen på venstre hånd, og skal ha giftering på høyre, da det er vanlig i Norge. Da slipper jeg å legge vekk forlovelsesringen, eller gå med to ringer på en finger.

Gjør det du syns er best selv. Det er nok ikke strengere i USA, bare mindre påvirkning utenfra og dermed færre forskjellige normer som gjelder.

• Liker 1
Skrevet

vi har like forlovelsesringer og skal ha like gifteringer. vi bærer forlovelsesringene på høyre hånd. når vi gifter oss legger jeg min forlovelsesring i smykkeskrinet, han flytter sin til venstre hånd, og så setter vi gifteringene på høyre.

Skrevet

Foresten! Drømte i natt at jeg var gjest i bryllupet til Kiara!! Skal ikke gå i detalj, men det var en spektakulær feiring! :D

• Liker 1
Skrevet

Da har jeg tatt siste innspurt på handling og fiksing. Skal se over og få bedre oversikt i kveld, om det er noe som er glemt. Har fikset bryn og tatt bort bart.... Fått på pene negler har jeg også! Begynner å bli klar nå. Har også kjøpt roser så jeg skal lage brudebukett i kveld eller i morgen. Det gleder jeg meg til!

Forumet har hjulpet mye i valg av forskjellig ifm bryllup. Særlig det at jeg kan lage brudebuketten selv. De av dere som husker en egen tråd om negler skal vite at jeg nå har vanlig fransk manikyr på 7 fingre. En lillefinger med ruter i svart med en diamant og blanke og svarte diamanter på ringefinger og lillefinger på andre hånden. Ble så fint atte. Spent på min kjære sin reaksjon!

Gjest Kiara!
Skrevet

Foresten! Drømte i natt at jeg var gjest i bryllupet til Kiara!! Skal ikke gå i detalj, men det var en spektakulær feiring! :D

:bolledeig: Håper du er sanndrømt!

En uke igjen til jeg kan begynne å sjekke været!

Skrevet

Nice!! Bilde? ;-)

Gjest Adriane
Skrevet

Nice!! Bilde? ;-)

Jeg skulle også spørre om bilde :) Hadde vært kult å se!

Hehehe, det tror jeg må ha vært en fabelaktig drøm! :jepp: Jeg vil også i bryllupet til Kiara :jepp:

Da har jeg tatt siste innspurt på handling og fiksing. Skal se over og få bedre oversikt i kveld, om det er noe som er glemt. Har fikset bryn og tatt bort bart.... Fått på pene negler har jeg også! Begynner å bli klar nå. Har også kjøpt roser så jeg skal lage brudebukett i kveld eller i morgen. Det gleder jeg meg til!

Forumet har hjulpet mye i valg av forskjellig ifm bryllup. Særlig det at jeg kan lage brudebuketten selv. De av dere som husker en egen tråd om negler skal vite at jeg nå har vanlig fransk manikyr på 7 fingre. En lillefinger med ruter i svart med en diamant og blanke og svarte diamanter på ringefinger og lillefinger på andre hånden. Ble så fint atte. Spent på min kjære sin reaksjon!

Så deilig å føle at ting begynner å falle helt på plass, nå bare noen dager før den store Dagen :) Hehehe, barten må bort - tar seg ikke ut på bryllupsbilder :fnise: Neglene høres kjempefine ut, og jeg sier det som gjerne er gjengangeren her inne: bilde? ;):fnise:

Kjenner at jeg får lyst til å lage brudebuketten selv jeg også nå - men jeg har ikke noe sted å lagre den kaldt nok. Eller så hadde det passet bra å lage den selv egentlig :)

Skrevet

Arkivskap: så bra p få ting på plass nå på slutten. Neglene høres veldig fine ut :)

CathFoto: de skoene høres så kule ut :jepp:

Svigermor orker ikke reise til brullupet vårt i København pga sykdom :( Jeg er veldig skuffa og lei meg, mest med tanke på kjære som da gifter seg uten foreldre tilstede. Og jeg er litt i stuss på at hun har tatt avgjørelsen allerede nå og ikke ser det an en uke til. Jeg håper hun reiser likevel hvis hun kommer seg litt, samtidig kan vi jo ikke pushe henne. Skikkelig nedtur :(

Gjest Adriane
Skrevet

Svigermor orker ikke reise til brullupet vårt i København pga sykdom :( Jeg er veldig skuffa og lei meg, mest med tanke på kjære som da gifter seg uten foreldre tilstede. Og jeg er litt i stuss på at hun har tatt avgjørelsen allerede nå og ikke ser det an en uke til. Jeg håper hun reiser likevel hvis hun kommer seg litt, samtidig kan vi jo ikke pushe henne. Skikkelig nedtur :(

Skjønner veldig godt at du er skuffa og lei deg, og trist på din kommende manns vegne. Er det "vanlig" og ufarlig sykdom, eller er det noe litt mer alvorlig? (Siden du er i stuss, antar jeg det er en vanlig forkjølelse eller lignende?) Men jeg skjønner deg uansett godt. Min kjæres mor har også varslet at hun antakelig ikke kommer til vielsen, for hun føler det blir for mye mas (er et stykke å kjøre). Jeg syns også at det er innmari trist, for jeg vet han gjerne vil ha henne der, og det vil jo jeg også. Det er skikkelig nedtur, men jeg tror vi må prøve å "riste det av oss", og glede oss over de som faktisk kommer. Selv om det føles veldig merkelig (og vanskelig å forstå) at våre kjæres mødre ikke prioriterer å være tilstede.

Skrevet

Jeg skal se om jeg får lastet opp, full editor på ipaden vil ikke være med på opplasting av bilder.

AnonymBruker
Skrevet

Uff, blir så trist av å høre om svigerforeldre som dropper vielse og bryllup :(

Hvordan går det an, egentlig?!

Jeg har ikke alltid vært svigermors største fan, men bryllupet er hun da veldig glad og entusiastisk over. Hun ringte her om dagen for å takke for mottatt innbydelse, og skryte av hvor fin den var. "Ja, vi håper jo du får til å komme, da" sa jeg. "Hehe, ja, må jo prøve på det, hvis ikke jeg bestemmer meg for å dra på jentetur med syklubben i stedet"

Dette var altså an spøkeful samtale, for hun har vært med på litt av planleggingen, jeg har booket hotellrom for henne og hun har snakket om talen hun skal holde.

Kan ikke se for meg hvordan det skulle vært om hun droppet dette fordi det var "langt å kjøre" eller liknende argumenter.

Pusla; jeg ville sagt til svigermor at det er synd at hun føler seg så dårlig, men hun skal vite at hun har mulighet til å ombestemme seg helt til siste øyeblikk, for siden dere så gjerne vil ha henne der så holder dere av en plass til henne.

Anonym poster: 844ede5c0079c8f966ff3abccb4dd492

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...