Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

hvis du har bedt om at det skal sendes rett til vigsler får du vel ikke noen kopi . ?

Har ikke bedt om det ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er spent på om vi rekker å få prøvingsattesten før vi gifter oss i slutten av juli :P Vi har ikke sendt inn enda, venter på at ene forloveren skal komme hjem fra plattform. Svetter litt!

Gjest Kiara!
Skrevet

Ja, dette lurer jeg fælt på også. Vi skal også ha unitarforbundet. Han holder jos ine taler, jeg skal lese et dikt og så er det noe musikkinnslag. Tenker at det er jo ikke noe poeng at gjestene skal lese alle talene, men kan jo være at de syns det er greit å vite hva sangene heter osv... hmmm... Tenker ogs at det er greit for da vet de jo hva det hele begynner med og når det hele er ferdig :) Men liker tanken på at de får litt overraskelser også.

Jeg synes rett og slett de kan sitte å nyte musikken og at vi er ute! :)

Enkelt og greit, de kan gjerne få noe å drikke også hvis de ønsker det. Dette er ikke kirken, de skal jo ikke synge med salmer eller noe slikt.

Bestemt meg for at det dropper vi.

Gjest Adriane
Skrevet

Heldigvis er betennelsen borte :juble: Så jeg kan stå på begge :P

Så godt å høre, Fanteria! :klem:

Hvor lenge før sendte dere inn alle papirene og hvor lang tid tok det før dere fikk prøvingsattesten?

Sendte inn papirene ca 4,5 mnd før vielsen (ble sendt inn rett før påske). Fikk papirene etter ca 4 uker (inkl påsken)

Ja, dette lurer jeg fælt på også. Vi skal også ha unitarforbundet. Han holder jos ine taler, jeg skal lese et dikt og så er det noe musikkinnslag. Tenker at det er jo ikke noe poeng at gjestene skal lese alle talene, men kan jo være at de syns det er greit å vite hva sangene heter osv... hmmm... Tenker ogs at det er greit for da vet de jo hva det hele begynner med og når det hele er ferdig :) Men liker tanken på at de får litt overraskelser også.

Ang vielsesprogram: vi vies av HEF, og viglser der ønsket at vi skal ha program (vi hadde egentlig ikke tenkt til det). Vigsler mente blant annet at det er greit for gjestene å se hva musikken som spilles heter, samt at vigsler var opptatt av at man der kunne skrive praktisk info som f.eks at ingen (andre enn den innleide fotografen) får lov til å ta bilder under selve vielsesritualet (da det vil virke veldig forstyrrende). Så da blir det program på oss.

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Hmm mener du det Adriane at dette er noe man må ha.. Jaja, får lage oss et likevel da. Må da være greit at par deler i det minste. :)

Skrevet

Noen som har noen tips om hva jeg kan ta med meg hjem fra tax-free som fyll til Pinjataen?

Trenger jo en hel haug med søtsaker når jeg og 4 unger skal leke med den iløpet av kvelden. :ler:

Jeei! Fleire som skal ha pinata:) For min del er det absolutt en fordel at det er pakket inn, siden det havner på golvet liksom. Dumle, fox, små esker med smarties, celebrations og quality street er de eg kommer på i farten.

Skal du lage den selv? Har ikkje kommet lengre i planlegginga av den en at vi vet vi skal ha det, men aner ikke hvordan vi skal løse det praktisk sett...

Gjest Kiara!
Skrevet

Jeei! Fleire som skal ha pinata:) For min del er det absolutt en fordel at det er pakket inn, siden det havner på golvet liksom. Dumle, fox, små esker med smarties, celebrations og quality street er de eg kommer på i farten.

Skal du lage den selv? Har ikkje kommet lengre i planlegginga av den en at vi vet vi skal ha det, men aner ikke hvordan vi skal løse det praktisk sett...

Så gøy! :D

Ja, jeg skal lage den selv. Jeg drømte om en tiger, men det ble rett og slett for mye.

det jeg har sett på nett er egentlig ganske enkelt. Du tar en diger ballong, avispapir og pynter den til slutt typen. (litt mer komplisert, men du skjønner). Så vi har kjøpt xxl ballonger på ebay som start. Godteri kjøper vi på Nille tror jeg.

Hagebryllup hos dere også eller bare et festlig lag? Tror det blir ganske morsomt.

Skrevet

Arkivskap: Som pusla sier tenker jeg umiddelbart hudfarga, men jeg synes det er fint med sorte også jeg altså. Prøve kjolen med begge og se hva du liker best?

Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal ha, vil egentlig ikke ha noe, men det kan vel bli ubehagelig i skoene? Om jeg skal ha noe blir det nok hvite ja, om jeg finne strømpebukse som er hvit - for jeg må ha noe tøy over lårene, jeg orker ikke nakne lår mot hverandre :fnise: Om ikke kan det hende jeg lurer på meg en lårkort tights, er jo ingen som skal kikke under kjolen min uansett.

Det skal eg ha. Syntes strømpebukser er noko herk. Men "lårgnissing" er heller ikkje noko stas. Håper på å finne noen korte og blondete. Trenger jo strengt tatt ikkje strømper nå om sommaren;)

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg skal klippe litt i et par blader i dag og lime inn i boka, den jeg kjøpte dagen etter vi forlovet oss :) Skal samle alt av tanker og ideer der fremover. Blir et godt minne til senere :)

Skrevet

Så gøy! :D

Ja, jeg skal lage den selv. Jeg drømte om en tiger, men det ble rett og slett for mye.

det jeg har sett på nett er egentlig ganske enkelt. Du tar en diger ballong, avispapir og pynter den til slutt typen. (litt mer komplisert, men du skjønner). Så vi har kjøpt xxl ballonger på ebay som start. Godteri kjøper vi på Nille tror jeg.

Hagebryllup hos dere også eller bare et festlig lag? Tror det blir ganske morsomt.

Tiger hadde vert knall stilig, sjølv drømmer eg om ein sommarfugl;) tror kanskje eg skal prøve meg på ein hjerte form. Det blir innebryllup på oss, men skal ha grillfest i hagen på fredagen. Det er store bjelker i taket på lokalet vårt så vi kan henge den i. Kjenner eg er spent og gleder meg:)

Vi skal ha alkoholfritt bryllup, så eg ser for meg at en pinata kan vere med på å løfte stemninga mot kvelden:)

Gjest Adriane
Skrevet

Hmm mener du det Adriane at dette er noe man må ha.. Jaja, får lage oss et likevel da. Må da være greit at par deler i det minste. :)

Hehe, nei, personlig mener jeg jo egentlig at det er overflødig, men siden vår vigsler uttrykte så sterkt ønske om det, så tenkte jeg "shit au" ;) Men, så blir det også maks 20 personer i vår vielse, og par deler ja, kan ikke være nødvendig at de får ett hver ;)

Skrevet

Det skal eg ha. Syntes strømpebukser er noko herk. Men "lårgnissing" er heller ikkje noko stas. Håper på å finne noen korte og blondete. Trenger jo strengt tatt ikkje strømper nå om sommaren;)

Jeg bestilte faktisk på Nelly i går, de hadde såvidt jeg kunne se fire varianter som kom frem da jeg søkte etter shorts. En kort treningstights i bomull med høyt liv, en vanlig med blonder i bunn i sort eller hvit, en sort i blonder hele veien og en sort i bomull og litt viskose. Jeg bestilte den siste som koster 69,- de dyreste kostet 129,- altså ingen formue.

Skrevet

Heia, jeg er her. Så det var noen som lurte på noe ift Unitarforbundet og vielse? Hva var det dere lurte på? :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg skal klippe litt i et par blader i dag og lime inn i boka, den jeg kjøpte dagen etter vi forlovet oss :) Skal samle alt av tanker og ideer der fremover. Blir et godt minne til senere :)

Det hørtes veldig hyggelig ut :)

Jeg er fortsatt litt usikker på kjolen og sitter og søker på nett hver dag og liksom venter på et tegn ellernoe :sjenert: nå har jeg funnet en Lilly kjole på salg til 2.500 på nettet og vurderer nesten å kjøpe den bare for å ha vurdert et alternativ. Men jeg vet at det er galskap og veldig mye som skal klaffe for at den skal passe og være drømmekjolen. Får forsøke å heller tenke at istedetfor kalde føtter og tvil ang. Brudgommen så har det slått seg på kjolen i stedet i mitt tilfelle :fnise:

Gjest Kiara!
Skrevet

Heia, jeg er her. Så det var noen som lurte på noe ift Unitarforbundet og vielse? Hva var det dere lurte på? :)

:klem:

Godt å se deg i tråden vår! Jeg lurer på om dere hadde vielseprogram i deres vielse?

Nå har vi jo spikret sammen et meg og brudgommen men likevel. Også lurer jeg på om det var fotoforbud under ekteskapsinngåelsen. :)

Skrevet

Er det noen her som kan anbefale en frisør i Fredrikstad?

Og en blomsterforhandler?

De er flinke med blomster på wilbergjordet, og Marita Stang på Snæbbus Hair, Østsiden (tlf 69 32 00 30) fiksa håret mitt. Fikk veldig mye skryt. Betalte 1900 + 600 for prøvetimen

Skrevet

:klem:

Godt å se deg i tråden vår! Jeg lurer på om dere hadde vielseprogram i deres vielse?

Nå har vi jo spikret sammen et meg og brudgommen men likevel. Også lurer jeg på om det var fotoforbud under ekteskapsinngåelsen. :)

Jada, vi hadde vanlig vielsesprogram som alle andre vielser i f.eks kirken. :)

Nei, det er ikke fotoforbud. :)

Skrevet

De er flinke med blomster på wilbergjordet, og Marita Stang på Snæbbus Hair, Østsiden (tlf 69 32 00 30) fiksa håret mitt. Fikk veldig mye skryt. Betalte 1900 + 600 for prøvetimen

TUSEN TAKK!

Det er så vanskelig når man ikke kommer fra eller bor i byen man skal gifte seg i.

Er helt avhengig av tips :) Skal sjekke ut Snæbbus hair i morgen biti :)

Gjest Kiara!
Skrevet

Jada, vi hadde vanlig vielsesprogram som alle andre vielser i f.eks kirken. :)

Nei, det er ikke fotoforbud. :)

Kan jeg være frekk nok til å spørre om rekkefølge på ting... hvor kommer tale og tekstlesning inn for å være helt konkret. :)

Skrevet

Kan jeg være frekk nok til å spørre om rekkefølge på ting... hvor kommer tale og tekstlesning inn for å være helt konkret. :)

Jeg fant programmet vårt, og det var slik:

* Innmarsj (med trompetist)

* Vigsler ønsker velkommen

* Tale til brudeparet fra vigsler

* Ekteskapsinngåelse - overrekkelse av ringer, signering og erklæring

* Trompetistsolo

* Vigsler leser dikt

* Tale og gratulasjon fra viglser

* Utmarsj (med trompetist)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...