Gjest Kiara! Skrevet 28. mai 2013 #1661 Skrevet 28. mai 2013 Du trenger ikke rød løper, det er mange eksempler på folk som har hvit løper, der det står noen gode ord i ene enden (men da er det på amerikansk vis ikke lov å gå på løperen for andre enn brudefølget). Bare som eksempel. Jeg har ingen interesse av noen rød løper, ikke en hvit en heller for den sagts skyld. Det er min tante som har den på jobben som mente den burde vi ha siden det var en slik spesiell anledning. Jeg kler ikke rødt, liker ikke rødt og føler den blir harry. Da var avgjørelsen tatt.
sofie777 Skrevet 28. mai 2013 #1662 Skrevet 28. mai 2013 (endret) Eksempel på hvit løper (Den første på denne siden) Eller det øverste bildet her Edit: Ok, ser at det allerede er svart på dette, men kanskje til inspirasjon for noen andre Endret 28. mai 2013 av sofie777
Fanteria Skrevet 28. mai 2013 #1663 Skrevet 28. mai 2013 http://www.etsy.com/listing/127761361/modern-diamond-engagment-ring-wedding?ref=shop_home_active Han skal ha den brede som er 5 mm og jeg skal ha den smale på 2,3 mm med tre diamanter. Veldig fine ringer Likte at de var røffe, men at din har den lille feminine touchen 1
Fanteria Skrevet 28. mai 2013 #1664 Skrevet 28. mai 2013 Nope. Hos oss var noe galt. :S Sendte en mail, fikk papirene etter noen dager. Kom i kontakt med saksnehandleren din råder jeg deg, var en vond følelse når ikke alt var ok. (manglet et kryss): Nå kjenner jeg at jeg blir stressa. Har ikke hørt noe eller sett noe når det gjelder papirer. Vi har bedt de om at de sendes direkte til vigsler. Om 45 min er det 1 mnd igjen!
Gjest Kiara! Skrevet 28. mai 2013 #1665 Skrevet 28. mai 2013 Nå kjenner jeg at jeg blir stressa. Har ikke hørt noe eller sett noe når det gjelder papirer. Vi har bedt de om at de sendes direkte til vigsler. Om 45 min er det 1 mnd igjen! Sikkert ingenting, bare send en mail til vigsler. Alt er sikkert iorden.
Fanteria Skrevet 28. mai 2013 #1666 Skrevet 28. mai 2013 Ja, vil jo uansett ha et møte med henne før dagen. Tida går så fort nå fremover. Hele neste uke er fullbooka og uken etter er det senvakter. Jeg vet ikke lenger hvilken fot jeg skal stå på. Heldigvis er betennelsen borte :juble: Så jeg kan stå på begge Sliter med musikk. Vi vil så gjerne ha en trubadur! Også må jeg finne en frisør. Er det noen her som kan anbefale en frisør i Fredrikstad? Og en blomsterforhandler?
Tallulah Skrevet 28. mai 2013 #1667 Skrevet 28. mai 2013 Neste post på agendaen: trenger man vielsesprogram når man har en vielse som Oss dvs borgelig utført av Unitarforbundet med mye musikk?? Ser ikke poenget, kan heller ha en utfyllende meny etterpå. Yvonne hvor er du??? Hva hadde dere... Og såpebobler er vi vel enige om å droppe. Hva med rød løper... synes det er litt i overkant selv må jeg innrømme, men nå er den nå her. 31 dager igjen... Synes ikke dere trenger vielsesprogram. Mange som dropper det i kirken også De allerfleste tar en kort kikk og så glemmer de det igjen, mye å trykke opp for veldig lite. Har fortsatt ikke hørt noe angående papirer for vielsen og er nå i underkant av to mnd siden jeg sendte inn. Dere andre som krysset av på å sende papirene rett til kirka, fikk dere ikke noen bekreftelse på at det var i orden? Ja, det lurer jeg også på. Men vi kjenner presten som skal vie oss, så tenker jeg hører med ham om han har fått noe om noen uker. Om noe skulle være galt har vi fremdeles litt tid på oss med over to måneder igjen.
Adhara Skrevet 28. mai 2013 #1668 Skrevet 28. mai 2013 Hvor lenge før sendte dere inn alle papirene og hvor lang tid tok det før dere fikk prøvingsattesten?
Gjest lisha Skrevet 28. mai 2013 #1669 Skrevet 28. mai 2013 Hvor lenge før sendte dere inn alle papirene og hvor lang tid tok det før dere fikk prøvingsattesten? Fra jeg sendte de inn, til jeg fikk prøveattesten tok det knapt en uke gikk overraskende fort! 1
CathFoto Skrevet 29. mai 2013 #1670 Skrevet 29. mai 2013 Hvor lenge før sendte dere inn alle papirene og hvor lang tid tok det før dere fikk prøvingsattesten? En uke siden vi sendte de i dag, ikke fått svar ennå. 1
pusla Skrevet 29. mai 2013 #1671 Skrevet 29. mai 2013 Fra jeg sendte de inn, til jeg fikk prøveattesten tok det knapt en uke gikk overraskende fort! Gikk vel ikke særlig mer enn en uke her heller, men det var tidligere i vår - de bruker nok mer tid nå i høysesongen. 1
Petalouda Skrevet 29. mai 2013 #1672 Skrevet 29. mai 2013 hvis du har bedt om at det skal sendes rett til vigsler får du vel ikke noen kopi . ?
Gjest Kiara! Skrevet 29. mai 2013 #1673 Skrevet 29. mai 2013 Tar det ikke som regel minst 2-3uker, lenger hvis dere har datoen langt frem i tid. Nå er det vel om å gjøre å få papirene ut til de som skal gifte seg i juni/juli. 1
Gjest chiki Skrevet 29. mai 2013 #1674 Skrevet 29. mai 2013 Den står pr dags dato på andre siden av veien. (ikke bilvei, men gangvei) Laaaaaaaaaaangt unna alle oss andre. Dvs 50m minst. Jeg hadde tenkt å rydde den helt bort, nå får den stå, kanskje enda lenger bort får sjekke støyen først. Men jeg er jo vanligvis ganske sart for den trampoline lyden så du er absolutt inne på noe. Nei, jeg vet fpr å være helt ærlig ikke hva vi gjør er det ikke unger, så er det bikkjer, er det ikke bikkjer så er det mødre som overstyrer oss. Så jeg må rett å slett se hva vi gjør OG ikke minst ikke gjør. Kommer til å bli et sjamerende bryllup dette her med en bikkje som ikke klarer å tie stille, en gjeng hylende unger på trampolinen og en brud som furter over tingenes tilstand. Hehe du får teste lyden! Jeg hadde iallefall blitt gal av irritasjon om jeg måtte sitte å høre på "trampoline leven" i mitt eget bryllup. Bare en ting å tenke på! Er ikke sikkert disse barna er av den bråkete typen heller slik som mine nabobarn!
Wonders Skrevet 29. mai 2013 #1675 Skrevet 29. mai 2013 må bare komme med noe. Var i bryllup nå , og mens alle sitter i kirken å venter på bruden...Organisten spillte ikke noe. Det var heeeelt muse stille. Kirkerommet har en enorm gjengklang så om noen forsøkte å hviske eller noe kan dere selv tenke dere åssen det hørtes ut. Det var innmari merkelig stemning etterhvert... Helt til Østerdalens brudemars ble spillt og bruden kom inn
Gjest Kiara! Skrevet 29. mai 2013 #1676 Skrevet 29. mai 2013 må bare komme med noe. Var i bryllup nå , og mens alle sitter i kirken å venter på bruden...Organisten spillte ikke noe. Det var heeeelt muse stille. Kirkerommet har en enorm gjengklang så om noen forsøkte å hviske eller noe kan dere selv tenke dere åssen det hørtes ut. Det var innmari merkelig stemning etterhvert... Helt til Østerdalens brudemars ble spillt og bruden kom inn det kan jeg bare tenke meg var flott! Men det forutsetter at gjestene har folkeskikk nok til å ikke snakke før det hele setter igang. Jeg blir sprø av alle de som bare må si noe akkurat i de f¨å minuttene de venter. Håper vi kan klare å gjenskape noe av det samme for jeg har tenkt at fiolinisten skal spille før det hele setter igang slik at standarden er satt. Når gjestene kommer inn rosebuen skal de tie stille!
Gjest Kiara! Skrevet 29. mai 2013 #1677 Skrevet 29. mai 2013 Hehe du får teste lyden! Jeg hadde iallefall blitt gal av irritasjon om jeg måtte sitte å høre på "trampoline leven" i mitt eget bryllup. Bare en ting å tenke på! Er ikke sikkert disse barna er av den bråkete typen heller slik som mine nabobarn! De er nok i samme gate, så får du slenge på en bikkje som ikke liker at de hopper og bjeffer derfor i takt. Tror vi må satse på Wii innendørs jeg.
Wonders Skrevet 29. mai 2013 #1678 Skrevet 29. mai 2013 det kan jeg bare tenke meg var flott! Men det forutsetter at gjestene har folkeskikk nok til å ikke snakke før det hele setter igang. Jeg blir sprø av alle de som bare må si noe akkurat i de f¨å minuttene de venter. Håper vi kan klare å gjenskape noe av det samme for jeg har tenkt at fiolinisten skal spille før det hele setter igang slik at standarden er satt. Når gjestene kommer inn rosebuen skal de tie stille! Man kan ikke sitte i stillhet i kirken i en halvtime å ikke ha noe musikk. Plis ikke gjør dere på dagene deres her...
Gjest Kiara! Skrevet 29. mai 2013 #1679 Skrevet 29. mai 2013 Man kan ikke sitte i stillhet i kirken i en halvtime å ikke ha noe musikk. Plis ikke gjør dere på dagene deres her... Vi skal ikke i kirken. Vi feirer alt i hagen. Og det som er tanken er at gjestene begynner å sette seg 5min før vielsen starter - da går de inn i "vielses-rommet" der det spilles en klassisk melodi. (det er i de 5min jeg forventer at gjestene kan tie stille, det er uhøflig å snakke når en musiker spiller). Så kommer mr.Kiara inn og resten av oss begynner 5min etter det igjen. Det er jo ingen hos oss som kommer til å vente slik man gjør i kirken i en halvtime. Da er de jo mer opptatt av å snakke sammen og mingle regner jeg med. Så jeg håper jo ikke at jeg ødelegger noe ved å gjøre det slik, ønsker bare å sette stemningen.
Evie Skrevet 29. mai 2013 #1680 Skrevet 29. mai 2013 Neste post på agendaen: trenger man vielsesprogram når man har en vielse som Oss dvs borgelig utført av Unitarforbundet med mye musikk?? Ser ikke poenget, kan heller ha en utfyllende meny etterpå. Yvonne hvor er du??? Hva hadde dere... Og såpebobler er vi vel enige om å droppe. Hva med rød løper... synes det er litt i overkant selv må jeg innrømme, men nå er den nå her. 31 dager igjen... Ja, dette lurer jeg fælt på også. Vi skal også ha unitarforbundet. Han holder jos ine taler, jeg skal lese et dikt og så er det noe musikkinnslag. Tenker at det er jo ikke noe poeng at gjestene skal lese alle talene, men kan jo være at de syns det er greit å vite hva sangene heter osv... hmmm... Tenker ogs at det er greit for da vet de jo hva det hele begynner med og når det hele er ferdig Men liker tanken på at de får litt overraskelser også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå