Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

På polet sa de en halv liter vin per person til middagen. Så kommer jo velkomstdrink, noe til kaffen og litt på kvelden. Men dette vil jo variere veldig med gjestene tenker jeg, og hva slags setting man har.

Jeg må minne brudgommen på mineralvann, kom jeg på nå :ler:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Kiara!
Skrevet

Noen som har noen tips om hva jeg kan ta med meg hjem fra tax-free som fyll til Pinjataen?

Trenger jo en hel haug med søtsaker når jeg og 4 unger skal leke med den iløpet av kvelden. :ler:

Gjest Mariah
Skrevet

Noen her som har erfaring med brudepikene.no?

Vi har kommet frem til at vi ønsker å feire sammen med nær familie og gode venner i utlandet. For vår del er det ikke økonomien det står på, men ønske om å slippe å være i sentrum en hel dag med alt det innebærer av tradisjonelt kjas og mas.

Har aldri planlagt et event i utlandet før, men etter å ha lest litt synes jeg brudepikene tar seg godt betalt for noe som i utgangspunktet ikke burde være så tungvint.

Skrevet

Så det blir pinjata altså, Kiara - så gøy! Å, det hadde sikkert blitt kult hos oss også.

Gjest Kiara!
Skrevet

Jada, det blir det. Det blir til og med 2 en til oss istedet for dans og en til barna som kommer. Kunne for min del bare fylt den med masse popcorn men da kommer det vel måker eller enda verre snegler... :S

Det var ikke så vanskelig å lage heller, bare en diger ballong og avispapir.

Skrevet

Noen som har noen tips om hva jeg kan ta med meg hjem fra tax-free som fyll til Pinjataen?

Trenger jo en hel haug med søtsaker når jeg og 4 unger skal leke med den iløpet av kvelden. :ler:

M&M, poser med mini-snickers osv, Mariannedrops

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har erfaring med brudepikene.no?

Vi har kommet frem til at vi ønsker å feire sammen med nær familie og gode venner i utlandet. For vår del er det ikke økonomien det står på, men ønske om å slippe å være i sentrum en hel dag med alt det innebærer av tradisjonelt kjas og mas.

Har aldri planlagt et event i utlandet før, men etter å ha lest litt synes jeg brudepikene tar seg godt betalt for noe som i utgangspunktet ikke burde være så tungvint.

Det er vel for å tjene på jobben tipper jeg.

Anonym poster: 2a1aadae1c2f03139a3a3e56b66e4151

AnonymBruker
Skrevet

Syns det hørtes ut som en ok mengde, men litt lite med bare 1 blandet drink.

Tror vi har tenkt som så:

2 glass velkomstdrink (champegne)

1 glass hvitvin til forrett

2 glass rødvin til hovedrett

1 glass dessertvin

På festen/til kakene

2 glass cognac e.l.

2 øl el. vin

1 blanda drink

Det er nok i overkant. Noen stopper sikkert å drikke etter middag, og det er nok ikke mange som drikker MER enn dette. Men vi vil heller sitte igjen med drikke enn å gå tom.

Anonym poster: 3d16dbdebf5c44ef025318f8adab39a0

Anonym poster: 3767478772a8ea007b47e61a412624b3

AnonymBruker
Skrevet

Syns det hørtes ut som en ok mengde, men litt lite med bare 1 blandet drink.

Anonym poster: 3767478772a8ea007b47e61a412624b3

sånn jeg kjenner gjestene våre tror jeg vel heller det er litt for mye...

Gjest dette
Skrevet

. Hvis ikke blir det kjole i femtitallsstil, men jeg ser for meg at det er VELDIG vanskelig å finne en i butikk?

Jeg tror de har det i Gjøvik: http://www.dinmote.net/

jeg har mailet om om de kan sy drømmekjolen min, og de kan det med visse endringer, pga åndsverkloven. Men samtidig skrev hun at de har en nesten identisk hos seg:)

Litt uoversiktlig nettbutikk, synes jeg, men de har også større utvalg i butikken:)

Skrevet

Jeg tror de har det i Gjøvik: http://www.dinmote.net/

jeg har mailet om om de kan sy drømmekjolen min, og de kan det med visse endringer, pga åndsverkloven. Men samtidig skrev hun at de har en nesten identisk hos seg:)

Litt uoversiktlig nettbutikk, synes jeg, men de har også større utvalg i butikken:)

Veldig uoversiktelig nettside, ja. Synes det er rart de er så opptatt av åndsverkloven når det gjelder søm, men samtidig helt åpnebart bruker bilder som de ikke tar hensyn til åndsverkloven på. Ikke noe kritikk av deg, dette.

• Liker 2
Skrevet

Godteri med papir på!
  • Liker 2
Skrevet

Æsj, jeg sliter litt med boleroen jeg har kjøpt. Det er en nydelig blondebolero, men den sitter ikke fint på meg, og krøller seg der den ikke skal. Jeg tok sjansen på å kjøpe over nettet, men det gikk da ikke så bra jeg hadde håpet. Har prøvd å late som det ikke er et problem, men har nå prøvd den et par ganger til og det går seg ikke til. Så nå tror jeg at jeg må lete etter en ny. Noen som har tips til hvor? Og hva synes dere passer til denne?

AnonymBruker
Skrevet

Har du bilde av boleroen? Kan jo hende den kan fikses med noen små, enkle sømmer :)

Skrevet

På polet sa de en halv liter vin per person til middagen. Så kommer jo velkomstdrink, noe til kaffen og litt på kvelden. Men dette vil jo variere veldig med gjestene tenker jeg, og hva slags setting man har.

Jeg må minne brudgommen på mineralvann, kom jeg på nå :ler:

Tror vi har tenkt som så:

2 glass velkomstdrink (champegne)

1 glass hvitvin til forrett

2 glass rødvin til hovedrett

1 glass dessertvin

På festen/til kakene

2 glass cognac e.l.

2 øl el. vin

1 blanda drink

Det er nok i overkant. Noen stopper sikkert å drikke etter middag, og det er nok ikke mange som drikker MER enn dette. Men vi vil heller sitte igjen med drikke enn å gå tom.

Takk for svar, til dere to ;)

Skrevet

Har du bilde av boleroen? Kan jo hende den kan fikses med noen små, enkle sømmer :)

Det er denne: http://www.etsy.com/listing/98828725/ivory-sleeveless-bridal-embroidered-lace?ref=shop_home_active

Tenkte på å kanskje fikse på den, men det tror jeg blir vanskelig. Den krøller seg sammen under armene, også kunne den vært strammere i ryggen.

AnonymBruker
Skrevet

Åh, også til den prisen da!? :-/

Hm, ser ut som det kan bli vanskelig ja..

Skrevet

Ja, det er ganske kjipt. Jeg kan jo også bare droppe bolero helt, og heller finne et sjal eller noe i stedet.

Skrevet

Ja, det er ganske kjipt. Jeg kan jo også bare droppe bolero helt, og heller finne et sjal eller noe i stedet.

Selg den som ikke passer på Finn. Endel brudesalonger har boleroer, eller prøv å søke etter "wedding shrug" på Etsy så får du frem ting som du ikke er avhengig av at skal passe på samme måte.

Skrevet

Selg den som ikke passer på Finn. Endel brudesalonger har boleroer, eller prøv å søke etter "wedding shrug" på Etsy så får du frem ting som du ikke er avhengig av at skal passe på samme måte.

Ja, det er et godt forslag. Takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...