Kalbakk85 Skrevet 1. mai 2013 #1421 Skrevet 1. mai 2013 Jeg har snart vært forlovet i 6 mnd. Bryllupet står i juli neste år. Det har ennå ikke gått helt opp for meg. Det virker på en måte helt fjernt når vi booker kirke og lokale. Det virker ikke som om det er meg og forloveden det faktisk gjelder. Bare jeg som har det sånn? At jeg liksom ikke skjønner det helt. Og da klarer jeg ikke helt å kjenne veldig på den kriblinga i magen som jeg trodde skulle være der. Sånn sett er jeg glad det er ei stund til bryllupet, så har jeg mer tid til å la det synke inn.. Så regner jeg med at det går mer opp for meg når jeg skal prøve kjole i sommer.
Gjest Adriane Skrevet 1. mai 2013 #1422 Skrevet 1. mai 2013 Så herlig at det ordner seg så bra med kaken deres, Moderfavn! Det høres jo bare så uendelig mye bedre ut Det er jo tragisk egentlig, at hobbybakere er mer kreative, imøtekommende, fleksible, lydhøre og ikke minst dyktige enn en utdannet konditor. Men veldig heldig for dere at dere fant de, og at de kan hjelpe dere. Det er supergode nyheter! Usj, sølvpuss er bare såååå kjedelig, hehe. Imponert over dere jeg, Liv! Pusla: så bra! Ingenting er jo bedre enn at du kan slå deg til ro med den kjolen du har Og at du også har fått fatt i en annen kjole som du er kjempefornøyd med. Selv innser jeg at tiden flyyyyyr, og at det ennå er en hel del som skal på plass i løpet av de litt over 3 månedene som er igjen. Men ligger godt an, for all del, så det er ingen grunn til å stresse liksom. Bare føler på at listen langt fra er ferdig avkrysset 1
Gjest Adriane Skrevet 1. mai 2013 #1423 Skrevet 1. mai 2013 Jeg har snart vært forlovet i 6 mnd. Bryllupet står i juli neste år. Det har ennå ikke gått helt opp for meg. Det virker på en måte helt fjernt når vi booker kirke og lokale. Det virker ikke som om det er meg og forloveden det faktisk gjelder. Bare jeg som har det sånn? At jeg liksom ikke skjønner det helt. Og da klarer jeg ikke helt å kjenne veldig på den kriblinga i magen som jeg trodde skulle være der. Sånn sett er jeg glad det er ei stund til bryllupet, så har jeg mer tid til å la det synke inn.. Så regner jeg med at det går mer opp for meg når jeg skal prøve kjole i sommer. Jeg hadde det sånn da det var leeeeenge igjen jeg også. Det var liksom ikke mulig å helt forholde seg til det. Etterhvert som det har nærmet seg mer og mer, og man begynner å få mye på plass, prøvingsattesten er mottatt, man har hatt møte med vigsler og planlagt selve vielsen etc - da kan jeg love deg at sommerfuglene våkner Egentlig er det bra at det ikke starter så tidlig som et helt år i forveien, ellers tror jeg kanskje man ville bli ufattelig sliten og kei innen selve bryllupsdagen...
pusla Skrevet 1. mai 2013 #1424 Skrevet 1. mai 2013 Kalbakk85: var ganske fjernt i starten for meg og. Nå er det seks uker igjen og jeg skal love deg at det er sommerfugler på gang
Petalouda Skrevet 1. mai 2013 #1425 Skrevet 1. mai 2013 Kalbakk85: var ganske fjernt i starten for meg og. Nå er det seks uker igjen og jeg skal love deg at det er sommerfugler på gang mine ligger fortsatt litt i dvale, men at det nærmer seg nå er det ingen tvil om - ti uker igjen og tiden flyyyyr!!!
Arkivskap Skrevet 2. mai 2013 #1428 Skrevet 2. mai 2013 Da er det enda en fra min mor sin side av familien som ikke kan komme i bryllupet vårt. Dvs at fra den siden så kommer 2 av 21. Og de to har foreløpig et lite forbehold om de får barnepike den helgen. Jeg prøver å ikke bry meg så mye om det. Er nok verst for min mor. Heldigvis så kommer de fleste andre som er bedt! 1
CathFoto Skrevet 2. mai 2013 #1429 Skrevet 2. mai 2013 Mer cateringstyr for oss. Først var det selskapet som glemte at vi skulle komme på prøvesmaking og avlyste en time før, og mente det ikke var så farlig siden det var lenge til bryllupet(5 mnd). Nå fant vi et annet spennende, og ba om forslag til tapas, men uten nøtter pga livstruende allergi hos forlover. Tilbud fikk vi, men med peanøttsaus. Gratulerer! Hadde aldri trodd at mat skulle bli problemet. Stresset!
Gjest Kiara! Skrevet 2. mai 2013 #1430 Skrevet 2. mai 2013 Lei en egen kokk til å så på kjøkkenet CathFoto. *rister på hodet*
CathFoto Skrevet 2. mai 2013 #1431 Skrevet 2. mai 2013 Lei en egen kokk til å så på kjøkkenet CathFoto. *rister på hodet* Ja, det har jeg tenkt på. Men hvor finner man de?
Moderfavn Skrevet 2. mai 2013 #1432 Skrevet 2. mai 2013 Mer cateringstyr for oss. Først var det selskapet som glemte at vi skulle komme på prøvesmaking og avlyste en time før, og mente det ikke var så farlig siden det var lenge til bryllupet(5 mnd). Nå fant vi et annet spennende, og ba om forslag til tapas, men uten nøtter pga livstruende allergi hos forlover. Tilbud fikk vi, men med peanøttsaus. Gratulerer! Hadde aldri trodd at mat skulle bli problemet. Stresset! Herlighet... Forstår de ikke hva peanøttallergi kan føre til? Uff... Det hadde vært litt av et bryllup hvis det skjedde en slik glipp. Hva gjør dere nå da? Ny cateringrunde, eller? Her har vi fått høre fra cateringen at de likevel ikke kan legge opp på serveringsbrett, men leverer alt i sorte plastbokser. Vi har bare sagt javel, og så får det bli sånn da. Men en mnd igjen har vi nok av detaljer å tenke på. Vi trenger ikke mer stress nå. Sorte plastbokser får duge.
Gjest Kiara! Skrevet 2. mai 2013 #1433 Skrevet 2. mai 2013 Ja, det har jeg tenkt på. Men hvor finner man de? Overalt. Man kan spørre på mindre restauranter om de leier ut kokker eller man legger det ut på mitt anbud. Vi fant vår på en restaurant hjemme som jeg elsker bla. Vi hadde det på en firmafest tidligere i år å det er det lureste og beste jeg har smakt!
CathFoto Skrevet 2. mai 2013 #1434 Skrevet 2. mai 2013 Herlighet... Forstår de ikke hva peanøttallergi kan føre til? Uff... Det hadde vært litt av et bryllup hvis det skjedde en slik glipp. Hva gjør dere nå da? Ny cateringrunde, eller? Her har vi fått høre fra cateringen at de likevel ikke kan legge opp på serveringsbrett, men leverer alt i sorte plastbokser. Vi har bare sagt javel, og så får det bli sånn da. Men en mnd igjen har vi nok av detaljer å tenke på. Vi trenger ikke mer stress nå. Sorte plastbokser får duge. Jeg synes det er merkelig at noen firmaer er så lite fleksible, mangel på yrkesstolthet? Tenk om jeg skulle sagt til mine kunder "Nei, bilder med bestemor går ikke. Jeg tar nemlig bare av brudeparet rett forfra, jeg" Ny runde med catering tror jeg ja. Har nå sendt e-post til Sult, Gourmetkokkene og Harald et eller annet etter Kiara foreslo kokk. Ellers har vi fått tilbud fra La Casa Såda på tapas, maten er kanskje ikke den mest kreative, men skikkelig god og 10 typer tapas + brød og aioli for en veldig lav sum. Har også sett på Delicatessen, men cateringmenyen deres er kjedelig og usikker på hvor fleksible de er. Må vel sende en e-post og spørre tenker jeg. 1
CathFoto Skrevet 2. mai 2013 #1435 Skrevet 2. mai 2013 Overalt. Man kan spørre på mindre restauranter om de leier ut kokker eller man legger det ut på mitt anbud. Vi fant vår på en restaurant hjemme som jeg elsker bla. Vi hadde det på en firmafest tidligere i år å det er det lureste og beste jeg har smakt! God idé. Akkurat nå har jeg mest lyst å flytte hele dritten til Grilleriet.
Moderfavn Skrevet 2. mai 2013 #1436 Skrevet 2. mai 2013 Jeg synes det er merkelig at noen firmaer er så lite fleksible, mangel på yrkesstolthet? Tenk om jeg skulle sagt til mine kunder "Nei, bilder med bestemor går ikke. Jeg tar nemlig bare av brudeparet rett forfra, jeg" Ny runde med catering tror jeg ja. Har nå sendt e-post til Sult, Gourmetkokkene og Harald et eller annet etter Kiara foreslo kokk. Ellers har vi fått tilbud fra La Casa Såda på tapas, maten er kanskje ikke den mest kreative, men skikkelig god og 10 typer tapas + brød og aioli for en veldig lav sum. Har også sett på Delicatessen, men cateringmenyen deres er kjedelig og usikker på hvor fleksible de er. Må vel sende en e-post og spørre tenker jeg. Dere har i det minste flere valg. I den byen vi holder det finnes tre bakeri og konditori, alle eid av samme person som også baker og lager alt i samme lokale. Det finnes to alternariver til catering, hvor av den ene ikke tilbyr annet enn lunchmeny ala speilegg og eggerøre, og den andre er den vi har valgt. Alternativt kunne vi ha holdt det på hotell, men vi regnet på det og det ville ha ruinert oss selv om vi hadde droppet bryllupsreise og hatt det alkoholfritt. Altså er det en by der nesten samtlige som gifter seg har samme meny, og samme kjedelige kake.
CathFoto Skrevet 2. mai 2013 #1437 Skrevet 2. mai 2013 Dere har i det minste flere valg. I den byen vi holder det finnes tre bakeri og konditori, alle eid av samme person som også baker og lager alt i samme lokale. Det finnes to alternariver til catering, hvor av den ene ikke tilbyr annet enn lunchmeny ala speilegg og eggerøre, og den andre er den vi har valgt. Alternativt kunne vi ha holdt det på hotell, men vi regnet på det og det ville ha ruinert oss selv om vi hadde droppet bryllupsreise og hatt det alkoholfritt. Altså er det en by der nesten samtlige som gifter seg har samme meny, og samme kjedelige kake. Men dere har heldigvis fått spennende kake, hurra. Ja, Oslo har heldigvis flere alternativer, men det overraskende er hvor like mange av alternativene er. 1
Arkivskap Skrevet 2. mai 2013 #1438 Skrevet 2. mai 2013 Jeg må nesten le Moderfavn og det er ikke for å gjøre narr. Ser ut som at dere tar hele greia med fatning da! Gjør litt humor ut av det også. Dette er mye av årsaken til at vi har alt på hotell. Vi orker ikke å måtte organisere så mye. Er det noe som skjærer seg, så er det hotellet som må ordne opp. Vi organiserer nok i livene våre ellers, så vi vil ikke slite oss helt ut på bryllupet. 1
Moderfavn Skrevet 2. mai 2013 #1439 Skrevet 2. mai 2013 Ja kaka vi får blir i det minste fantastisk. Men hadde vi visst om alt dette på forhånd så hadde det nok blitt en liten, lokal sermoni med kun foreldre, besteforeldre og søster/forlovere. Ingen fra mannens side kommer uansett, siden vi tross alt skal treffe dem i danmark en uke etter. Men det blir fint som det blir, ferdig med den saken. 2
Snuppeluppen Skrevet 2. mai 2013 #1440 Skrevet 2. mai 2013 (endret) Da skriver jeg mitt første innlegg i denne tråden. Har bestilt lokalet i dag og føler endelig at vi er i gang med planleggingen. Tenkte jeg kunne skravle litt med dere nå som planleggingen er i gang og jeg kanskje har noe å bidra med. Edit: Skriveleif Endret 2. mai 2013 av Snuppeluppen 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå