Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal levere den til vigsleren når vi skal ha møte med ham i starten på mai...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror vi må sende vigselsattesten til sjømannskirka i forkant når jeg tenker meg om. Det må jeg finne ut av, så vi bare kan få det gjort.

Ellers klarer jeg liksom ikke planlegge mer bryllup før jeg vet at kjolen er ok. Jeg holder nesten pusten nå og følger med på finn daglig med tanke på plan B.

Vi har spurt en nabojente om hun og en venninne vil hjelpe oss på festen, hun har lyst men usikker på om hun kan så nå håper vi at hun får det til. Skjærer det seg, så tror jeg vi spør på Facebook. Kjære har masse folk på face og noen der bør vel tenke seg å hjelpe eller kjenner noen.

Endret av pusla
Gjest Adriane
Skrevet

Sånn er det her også. Dte er vi som har prøvingsattesten, vi skulle kanskje levert en kopi til kirkekontoret .. ?

Vi skal levere den til vigsleren når vi skal ha møte med ham i starten på mai...

Prøvingsattesten leverte vi til vigsleren da vi møttes.

(Og vigsler må ha originalen, ikke kopi. )

Gjest Adriane
Skrevet

Tror vi må sende vigselsattesten til sjømannskirka i forkant når jeg tenker meg om. Det må jeg finne ut av, så vi bare kan få det gjort.

Ellers klarer jeg liksom ikke planlegge mer bryllup før jeg vet at kjolen er ok. Jeg holder nesten pusten nå og følger med på finn daglig med tanke på plan B.

Vi har spurt en nabojente om hun og en venninne vil hjelpe oss på festen, hun har lyst men usikker på om hun kan så nå håper vi at hun får det til. Skjærer det seg, så tror jeg vi spør på Facebook. Kjære har masse folk på face og noen der bør vel tenke seg å hjelpe eller kjenner noen.

Dere må nok sende prøvingsattesten til sjømannskirken ja, vil jeg tro. Du kan jo kontakte de og høre?

Uff... nervepirrende da. Blir et ekstra stressmoment liksom. Håper det ordner seg iallfall.

Å finne noen som kan hjelpe til på festen ordner seg helt sikkert :jepp:

Skrevet

ah, da får vi ta med oss originalen opp, takk for tips :)

Gjest Daenerys
Skrevet

Kan man ordne etternavn ETTER man har gifta seg, eller må det gjøres samtidig? Høres bare stress ut :P

Skrevet

Vi har tenkt å ordne navn etterpå :) Vi har to etternavn hver, så planen er å kutte hvert vårt mellomnavn og ta den andres etternavn som mellomnavn. Da slipper vi å ha fire etternavn i familien, og får både beholde vårt eget navn og ta den andres. Jeg bestemte meg alt som liten jente at jeg ikke skulle fjerne etternavnet mitt når jeg gifter meg, men mellomnavnet går greit.

Skrevet (endret)

Jeg bytter navn etterpå :) Da er alt i samme navn når vi reiser for å gifte oss.

I dag har jeg vært i salongen med kjolen min. Der fant vi ut det som jeg frykta: kjolen er sydd sånn at foldene ikke er til å unngå. Jeg irriterer meg grønn over at jeg ikke så det når jeg prøvde og kjøpte den, for da ville jeg aldri endt opp med den. Forklaringen er at kjoler i chiffon er så tynne, at alt synes gjennom og at sømmen skaper problemer. Vi forsøkte å stryke litt på det, men det hjalp ingenting. Hun i salongen mente jeg bare måtte leve med det og forsøke å glemme det.

Så hva gjør jeg nå liksom? Jeg synes ikke kjolen henger pent i det hele tatt, men mye mulig er problemet størst hos meg. Samtidig skal jo jeg føle meg vakker den dagen og se på bildene etterpå uten å gremmes. Blæææææ :(

Endret av pusla
Gjest Adriane
Skrevet

Men altså? Hvis jeg forstår riktig, så må det jo være noe galt med den sømmen under chiffonen? Og hvis det er det, så er det vel salongens plikt å sørge for at dette blir fikset? :klo:

Syns jo ikke de viser mye forståelse, hvis løsningen deres er: dette må du prøve å glemme, og leve med. Asså - du har kjøpt en dyr kjole hos de; det minste de kan gjøre er å hjelpe deg når noe er feil med kjolen?! Kjenner jeg blir litt provosert på dine vegne her jeg sitter... Hvilken kjole er det du har igjen, Pusla? Mener å huske at det er en enkel og flott chiffonkjole, men husker ikke helt hvordan den er.

Skrevet

Det er ikke noe galt med sømmen, den er sånn. Kjolen er rett og slett sånn. Jeg skjønner jo hva hun mener, men det er jo litt synd at jeg ikke så det den gangen jeg kjøpte den. Kjoler i chiffon er visst sånn, hun sa at hun hadde opplevd at ting synes igjennom med andre kjoler i det stoffet også. Jeg skulle virkelig ønske jeg visste dette litt før :roll:

Kan lenke til bilde av kjolen senere, litt travel nå.

Gjest Adriane
Skrevet

Åja, jeg trodde det var noe galt med sømmen. Da skjønner jeg at du har havnet i et innmari dilemma... Salongen er ikke villig til å ta kjolen tilbake heller, hvis du kjøper en annen kjole hos de?

En annen ting er jo at de selvsagt kunne - og kanskje burde - ha nevnt det for deg da du var der, at det er et kjent problem med chiffonkjoler.

Neida, det er ikke viktig pusla (link til kjolen). Sender deg mange klemmer, syns dette var utrolig kjipt for deg... :klemmer:

Gjest Kiara!
Skrevet

Pusla sin brudekjole:

http://www.specialday-ireland.com/e11314.html

Så nå lurer jeg på hvilke folder det er snakk om, og ikke minst om damping vil få bord det verste slik at den vonde følelsen forsvinner litt for det er en rålekker kjole!

Chiffon krever riktig undertøy. Da synes ingenting i lyset. :)

• Liker 1
Skrevet

Pusla sin brudekjole:

http://www.specialda...com/e11314.html

Så nå lurer jeg på hvilke folder det er snakk om, og ikke minst om damping vil få bord det verste slik at den vonde følelsen forsvinner litt for det er en rålekker kjole!

Oi, det var jo den kjolen som gjorde at jeg vurderte å gifte meg i hvitt (jeg skulle jo IKKE det). Nå ble det hvit kjole på meg uansett, og den ser helt annerledes ut enn denne. Men den kjolen der er NYDELIG! Håper det går bra med foldene. Synd om de skal ødelegge for deg!

Gjest Ciegus
Skrevet

Pusla sin brudekjole:

http://www.specialda...com/e11314.html

Oi, nydelig!

Skrevet

Det er ikke noe galt med sømmen, den er sånn. Kjolen er rett og slett sånn. Jeg skjønner jo hva hun mener, men det er jo litt synd at jeg ikke så det den gangen jeg kjøpte den. Kjoler i chiffon er visst sånn, hun sa at hun hadde opplevd at ting synes igjennom med andre kjoler i det stoffet også. Jeg skulle virkelig ønske jeg visste dette litt før :roll:

Kan lenke til bilde av kjolen senere, litt travel nå.

Jeg synes forklaringen til salongen er litt enkel, selv i chiffon så skal jo ikke sømmene være skjemmende

Skrevet

Hva om det blir sydd inn et ekstra lag chiffon under der? At den liksom demper sømmene, men sys på en måte som ikke skaper nye m, skjemmende sømmer? Kjolen i seg selv er jo en drøm. Noe må vel kunne gjøres for å forbedre problemet?

Skrevet

Tusen takk for støtte jenter :klem: Jeg er rett og slett rådvill. Sømmene er ytterst på kjolen, men går såpass ned mot lårene at de lager noen folder i laget under som altså synes gjennom. Jeg har undertøy som er heldekkende og hudfarga, så det har ingenting med det å gjøre.

Og det virker absolutt som det er helt uaktuelt å få returnere kjolen om jeg finner en annen kjole der. Hun var ganske rask, men forklarte veldig godt og viste meg hva som er problemet. Og stryking hjalp altså ikke.

Hva om det blir sydd inn et ekstra lag chiffon under der? At den liksom demper sømmene, men sys på en måte som ikke skaper nye m, skjemmende sømmer? Kjolen i seg selv er jo en drøm. Noe må vel kunne gjøres for å forbedre problemet?

Tror ikke nytt lag er mulig, det er liksom ikke noe sted å feste noe nytt lag - litt vanskelig å forklare. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre :vetikke: kan jo gå til en skredder såklart, for å høre hva de sier. Men egentlig tror jeg ikke noe på det.

Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Den kjolen var det ja! Sååå nydelig! Skjønner at det er innmari kjedelig med de foldene som blir, og håper det finnes en løsning. Jeg syns som CathFoto at forklaringen til salongen er for enkel, og jeg får litt følelsen av at de prøver å unndra seg ethvert ansvar. Jeg tenker som så, at det kan da ikke være meningen at det skal være sånne folder der, så det må jo være en produksjonsfeil på kjolen? Har de flere av den kjolen inne i salongen, så du kan sjekke om det er det samme problemet på flere av de?

Edit: skrivefeil

Endret av Adriane
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...