Arkivskap Skrevet 9. april 2013 #1221 Skrevet 9. april 2013 Tenkte egentlig jeg ikke skulle ha brudebukett, men nå har jeg tittet litt på kjoler på finn og finner ut at bryllupsbildene blir klart best med bukett? Hvor skal jeg gjøre av hendene på bilder hvis jeg ikke skal holde i en liten bukett?
CathFoto Skrevet 9. april 2013 #1222 Skrevet 9. april 2013 Tenkte egentlig jeg ikke skulle ha brudebukett, men nå har jeg tittet litt på kjoler på finn og finner ut at bryllupsbildene blir klart best med bukett? Hvor skal jeg gjøre av hendene på bilder hvis jeg ikke skal holde i en liten bukett? Det er fotografens jobb å finne ut
pusla Skrevet 9. april 2013 #1223 Skrevet 9. april 2013 Takk for støtte jenter Jeg purra salongen i dag tidlig og fikk endelig svar og jeg kan komme og prøve kjolen der neste uke. Problemet er bare at det kun er mulig på dagtid og jeg har masse på jobb jeg stengt tatt ikke kan komme unna. I tillegg til at noen må kjøre meg dit midt på dagen siden jeg skal ha med kjolen. Men jeg må jo bare få det til, og da regner jeg med at det ordner seg 1
Gjest Adriane Skrevet 9. april 2013 #1224 Skrevet 9. april 2013 (endret) Her har det skjedd en del siden sist jeg var innom ser jeg :-) Koselig! Moderfavn: kjempeglad og lettet på dine vegne at det ordnet seg med papirmølla til slutt Jeg ser pusla har inngangs- og utgangsmarsj klart. Det er noe vi også må få på plass ganske snart. Skal i møte med vigsler om kort tid, og da må vi ha en del idéer og tanker klare om seremoni, musikk osv. Der henger vi godt etter merker jeg Lunaire, hyggelig å lese at dere gjør det som er riktig for dere! Og Moderfavn sier det så utrolig bra, når hun sier at du ved eventuelle protester kan svare at Gud er alle steder, ikke bare i kirken. Og du Moderfavn? Så utrolig søte de grønne ballerinaskoene dine er! Pusla, jeg håper din kjære har klart å lime sammen igjen kaketoppen du har ventet så lenge på. Klart man kan gifte seg i svart, Arkivskap - det er din dag, og du som velger Hvis noen svarer meg at de kanskje kommer i bryllupet, så svarer jeg antakelig at da er det bare kanskje mat og plass til dem også... Neida, men et "kanskje" fungerer dårlig som svar, med mindre det er gode grunner til det, som sykdom man ikke rår over, eller at man venter på operasjoner o.l. Eventuelle andre "kanskjer", får antakelig beskjed om at jeg noterer deres "kanskje" som et "kommer ikke". Kiara: hvis du vil ha kort-kort hår, så klipper du deg kort-kort. Det er du selv som skal føle deg vel med frisyren du har, og kort-kort kan være så utrolig kult og flott det også. Alyssa Milano hadde jo kort-kort hår en periode, og hun rocket det fullstendig! Liv: Wow. 5 uker liksom. Det er ikke lenge til!! Får nesten sommerfugler i magen på dine vegne Pusla: jeg håper begge mødrene får anledning til å delta på bryllupet deres Bryllupskaken kan være hva den vil for min del, jeg er ikke så glad i kaker. Samboeren elsker marsipankake, så da blir det nok det Det er så mye annet som er som jeg vil, så han må mer enn gjerne få nøyaktig den kaka han vil ha Ang allergier, der har vi oppfordret i invitasjonen om å gi beskjed og håper folk gjør det. Lunaire: kake med bunad og kilt-tema høres stilig ut. Likte idéen med et hjerte på midten av hver kake, med bunadmønster i den ene, og kiltmønster i den andre. Da får man det med, uten at det tar helt overhånd Bridezilla2013: Velkommen til skravletråden vår! Elsker den typen bryllup dere skal ha Kjenner dessverre ikke til noen som driver med kjøring. Gratulerer med å ha fått inn bryllupsstemningen, Mariahamn Og CathFoto - gratulerer med å ha kjøpt kjole!! Den ser fantastisk ut, og når du får gjort de endringene du ønsker, vil den garantert bli helt perfekt! Pusla: håper det ordner seg med kjolen din - supert at du nå kan få komme og prøve kjolen. Skjønner at det er vanskelig å få til på dagtid, men håper det løser seg Så herlig å få hentet kjolen, Suzi! Og Arkivskap - ang brudebukett. Hvis du egentlig ikke ville ha, kan du jo gjøre det veldig enkelt og bare holde et par Cala-liljer eller noe? Sånn, da har jeg vel fått med meg det meste tror jeg, hehe. Selv er jeg i litt sånn ventemodus om dagen. Jeg venter på tilbakemeldinger fra hist og pist, og føler det står litt i stampe frem til jeg har fått de tilbakemeldingene. Men, for all del, tror vi er ganske godt i rute, så jeg tar det med knusende ro Om under en uke skal vi treffe vigsler og ha samtale - det blir spennende. Ekstra spennende om vi har fått tenkt på alt vi har fått beskjed om å tenke på og ta stilling til før det møtet Jeg vet at utdrikningslaget nærmer seg (begynnelsen av juni), og begynner å bli litt smånervøs for det, hehe. Ikke at jeg tror det blir utdritning eller noe, men det er noe med det at man skal være festens midtpunkt og fokus - at alle er samlet pga en selv - som gjør meg veldig nervøs Edit: uff, dette ble himla langt. Sorry, folkens! Endret 9. april 2013 av Adriane 2
pusla Skrevet 9. april 2013 #1225 Skrevet 9. april 2013 (endret) Adriane: imponerende å få med alle på den måten! Du ser oss alle her inne og har alltid gode ord Skjønner at du har litt angst for utdrikningslaget, det er vel noe med å ha null kontroll og være midtpunkt som gjør det tenker jeg. Jeg har sagt null utdrikningslag, og tror det blir respektert. Endret 9. april 2013 av pusla
Aomame Skrevet 9. april 2013 #1226 Skrevet 9. april 2013 Huff ja, utdrikningslaget ja. Jeg har fått litt angst i det siste ettersom jeg har sett litt hva mine venninner synes er bra greier i planleggingen av en annen venninnes utdrikningslag. Det virker som det er en vanlig mening at bruden "må tåle litt utdriting" og det gjør meg nervøs. Men min forlover er i hvert fall inneforstått med at offentlig utdriting er uaktuelt for meg å være med på. Skjønner også hva du mener med å være midtpunkt Adriane. Dette kjenner jeg på ikke bare når det gjelder utdrikningslaget, men selve bryllupet også. Er litt dårlig på å vite hvordan man skal oppføre seg da 1
Moderfavn Skrevet 9. april 2013 #1227 Skrevet 9. april 2013 (endret) Jeg studerte utgangs- og inngangsmarser i dag. Og brast i gråt over andres bryllupsvideoer på youtube. Jepp. Endret 9. april 2013 av Moderfavn 2
cecilie85 Skrevet 10. april 2013 #1228 Skrevet 10. april 2013 Har kjøpt en Pronvias Bermeo brukt, faktisk en størrelse for liten ca, men håpet er jo at den skal passe om 5 mnd++ og om ikke finnes det hjelp i skredder(må uansett legges opp)eller andre nødløsninger. Føles litt galskap akkurat nå. http://www.google.no/search?q=pronovias+bermeo&hl=no&client=safari&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=k1xjUaqTCsbZ4AT-roDQDQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=768&bih=946#biv=i%7C2%3Bd%7CZwr82fSP7lOADM%3A
cecilie85 Skrevet 10. april 2013 #1229 Skrevet 10. april 2013 Æsj, er ikke god på sitering her ser jeg. CathFoto: nydelig kjole! Jeg gjorde akkurat som deg, kjøpte pronovias pergola brukt på finn.no en størrelse for liten. Har booket skreddertime hos ailin skredder som skal være best i byen (Oslo) på pronovias kjoler. Håper likevel jeg klarer å komme meg inn i kjolen med litt egeninnsats skreddertimen er i slutten av mai, så har enda litt tid igjen!
CathFoto Skrevet 10. april 2013 #1230 Skrevet 10. april 2013 (endret) Æsj, er ikke god på sitering her ser jeg. CathFoto: nydelig kjole! Jeg gjorde akkurat som deg, kjøpte pronovias pergola brukt på finn.no en størrelse for liten. Har booket skreddertime hos ailin skredder som skal være best i byen (Oslo) på pronovias kjoler. Håper likevel jeg klarer å komme meg inn i kjolen med litt egeninnsats skreddertimen er i slutten av mai, så har enda litt tid igjen! Hvilken skredder er det? Trenger absolutt et godt tips der. Er kjolen din "riktig"størrelsesmessig? Hun jeg kjøper av sa at bremeoen er ca 1-2 størrelser større enn hva det står på lappen.(klønete forklart) Pergola er kjempeflott! Endret 10. april 2013 av CathFoto
Bridezilla2013 Skrevet 10. april 2013 #1231 Skrevet 10. april 2013 I dag skal vi på bryllupssamling i kirken. Blir moro å hilse på de andre som skal gifte seg på samme tid i nærområdet :D Har snakket en del med forloverne mine om utdrikningslaget og har gjort det veldig klart for de at jeg ikke vil ha et typisk utdritningslag, men finne poå noe gøy skal de få lov til. *hjelp* men jeg ønsker ikke å løpe rundt med kudrakt på et kjøpesenter f.eks. Jeg sa til de at de kan lage en morsom kveld vi sent vil glemme.
Moderfavn Skrevet 10. april 2013 #1233 Skrevet 10. april 2013 Kudrakt er det verste jeg har sett. Sammen med drakta hang det kondomer og gummihansker rundt halsen på bruden. Hun trivdes godt i rollen, denne dama, og dreit seg gladelig ut med å sprute melk i alle retninger. Venninnene løp rundt å vrælte om at mannfolka måtte komme og få melka gratis, for nå skulle kua selges. Jeg lurer på hvordan nivået av fylleangst ble der i gården. Og ja.. dette var tidlig på dagen, midt på torget.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #1234 Skrevet 10. april 2013 Hvordan har dere andre tenkt det under middagen? Skal dere ha bakgrunnsmusikk? Vi har ikke planlagt å ha det, men det er kanskje dumt? Har dere musikk før festen? Anonym poster: c4adeb2125a468e8c32a75df9a56c24d
cecilie85 Skrevet 10. april 2013 #1235 Skrevet 10. april 2013 (endret) Hvilken skredder er det? Trenger absolutt et godt tips der. Er kjolen din "riktig"størrelsesmessig? Hun jeg kjøper av sa at bremeoen er ca 1-2 størrelser større enn hva det står på lappen.(klønete forklart) Pergola er kjempeflott! Prøv å Google ailin skredder, så får du opp tlf.nr og adresse. Ligger i kvadraturen. Er visst den skredderen Kristins brudesalong bruker. Jeg tok en spansk en når han sa han/de hadde det veldig travelt i sommersesongen, og sa jeg hadde fått de anbefalt av Kristins brudesalong (egentlig var det hun jeg kjøpte av som anbefalte meg) Da fikk jeg time i slutten av mai. Ring så fort som mulig og book en time et par mnd før bryllupet, da har du det i backup hvis det ikke går som planlagt med slanking. I telefonen fikk jeg beskjed om at det ikke var noe problem å sy ut inntil en størrelse. Jeg har prøvd mange pronovias kjoler (og andre merker) og alle har passet i 36, vanligvis bruker jeg 38, noenganger 40. Akkurat denbekjolen var litt liten i 36. Veldig typisk! Endret 10. april 2013 av cecilie85
pusla Skrevet 10. april 2013 #1236 Skrevet 10. april 2013 Kudrakt er det verste jeg har sett. Sammen med drakta hang det kondomer og gummihansker rundt halsen på bruden. Hun trivdes godt i rollen, denne dama, og dreit seg gladelig ut med å sprute melk i alle retninger. Venninnene løp rundt å vrælte om at mannfolka måtte komme og få melka gratis, for nå skulle kua selges. Jeg lurer på hvordan nivået av fylleangst ble der i gården. Og ja.. dette var tidlig på dagen, midt på torget. Hadde noen gjort det med meg hadde jeg blitt lite blid. Jeg får litt vondti magen når jeg tenker på hvor slem jeg var når jeg var forlover Stakkars venninna mi måtte stå med kneip på beina og selge brød-tøfler. Det var veldig gøy da, men ikke noe jeg ville gjort i dag. Det var nok mer vanlig med sånn utdritning for endel år sida. Jeg holdt på å kjøpe en pronovias you jenny, som planen var å sy om litt. Men så endte jeg jo med en annen kjole, men kjenner jeg tenker ekstra på den pronoviasen nå som den andre ikke henger som den skal.
Gjest lisha Skrevet 10. april 2013 #1237 Skrevet 10. april 2013 Hvordan har dere andre tenkt det under middagen? Skal dere ha bakgrunnsmusikk? Vi har ikke planlagt å ha det, men det er kanskje dumt? Har dere musikk før festen? Anonym poster: c4adeb2125a468e8c32a75df9a56c24d har tenkt å ha på litt svak bakgrunnsmusikk når vi ankommer lokalet og frem til middagen, men det er ikke sikkert det er nødvendig? blir mye mingling i begynnelsen! Under middagen skrur vi av, tenker det blir nok lyd med middagsskarvling, taler og underholdning. Jeg må begynne å lage musikklister snart, men det er noe jeg gruer meg til!
Arkivskap Skrevet 10. april 2013 #1238 Skrevet 10. april 2013 Adriane: bøyer meg i støvet for gode tilbakemeldinger til alle!! Og Arkivskap - ang brudebukett. Hvis du egentlig ikke ville ha, kan du jo gjøre det veldig enkelt og bare holde et par Cala-liljer eller noe? Jeg lurer på om jeg bare skal ha 7 røde roser i en liten bukett med sølvdetaljer på. Enkelt og greit, også betyr 7 røde roser "din for evig" eller noe.
pusla Skrevet 10. april 2013 #1239 Skrevet 10. april 2013 Jeg vil heller ikke ha bukett egentlig, men tenkte å ha noe enkelt for bildenes skyld. Tror det blir et par Cala-liljer på meg. Musikk ja, tror vi venter med å sette på noe til etter middagen. Blir vel nok skravling fram til da, vil jeg tro.
Petalouda Skrevet 10. april 2013 #1240 Skrevet 10. april 2013 bare ikke hold de liljene som en baby, det ser så uberteit ut ... er veldig glad i konseptet altså, men det er blomster og ikke en baby ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå