CathFoto Skrevet 8. april 2013 #1201 Skrevet 8. april 2013 Det er jo forskjell på å ikke tåle melk, og å ikke tåle gluten f.eks. Jeg ville nok sagt fra uansett, er ikke greit å være dårlig pga maten. Hvis man tier så får man tåle det, syns jeg. Kunne nok latt vær å si ifra om melk for min egen del, for der reagerer jeg *bare* rent kroppslig, mens gluten slår meg mentalt ut i flere dager. Nei, folk har ansvar for å si ifra selv, men gjerne med oppfordring i invitasjonen syns jeg. Syns også det er hyggelig at brudeparet bryr seg såpass om at gjestene skal ha det bra på dagen deres :-) Jeg tåler heller ikke gluten, så skjønner godt hva du mener. Men er ikke bare-bare å tilbringe et selskap på wc med trafikk begge veier pga at man ikke tåler melk heller. Men jeg er enig i at man kan ikke tro at folk er synske, man har et ansvar for å si i fra selv. Men jeg personlig synes det er vanskelig i bryllup spesielt, derfor tar vi det med i invitasjonen, for sikker på at det er flere som har det som meg.
Tarzani Skrevet 8. april 2013 #1202 Skrevet 8. april 2013 Vi har valgt å ikke nevne noe som helst i invitasjonene.. Jeg har et nært familiemedlem som er sterkt plaget av både cøliaki og laktoseintoleranse, og et annet familemedlem som kan dø av så lite som en liiiiten peanøtt! Så her blir det tatt store forhåndsregler.. Tror vi hadde latt være å nevne det uansett.. Jeg tenker at det er kun er folk vi kjenner godt som kommer i bryllupet, og at de garantert gir beskjed dersom de er allergisk mot noe. 1
Tarzani Skrevet 8. april 2013 #1203 Skrevet 8. april 2013 www.vgtv.no/#!id=62993&index=5 Denne må dere bare se!!!
Gjest Mariahamm Skrevet 8. april 2013 #1204 Skrevet 8. april 2013 Må bare skrive en liten gladmelding, siden jeg er så bryllupsgira idag som jeg aldri har vært før :D Har vært så treig med planlegging, og bare sett på det som stress, men idag løsnet brått alt. De siste invitasjonene er på vei, jeg har ordnet frisør (til en FANTASTISK pris), sendt mailer om leie av duker osv, kommet i kontakt med de som skal ordne kake (cupcakes tårn med verdens fineste kake på toppen), og avtalt nytt møte på lokalet for å ta mål og bilder. Plutselig kom bryllupsånden over meg også, og jeg er bare dødshappy :D Dessverre sover mannen, så måtte få ut gleden her istedet
CathFoto Skrevet 9. april 2013 #1207 Skrevet 9. april 2013 Så gøy! Få se, få se! :-) Har kjøpt en Pronvias Bermeo brukt, faktisk en størrelse for liten ca, men håpet er jo at den skal passe om 5 mnd++ og om ikke finnes det hjelp i skredder(må uansett legges opp)eller andre nødløsninger. Føles litt galskap akkurat nå. http://www.google.no/search?q=pronovias+bermeo&hl=no&client=safari&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=k1xjUaqTCsbZ4AT-roDQDQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=768&bih=946#biv=i%7C2%3Bd%7CZwr82fSP7lOADM%3A 2
pusla Skrevet 9. april 2013 #1208 Skrevet 9. april 2013 CathFoto: gratulerer med kjole! Den er nydelig, og skredder fikser nok det som må til Mariahamn: å, deilig når det løsner i planlegginga Her er det kjolen som står i hodet mitt. Den henger ikke pent over lårene som sagt og som forventa får jeg ikke kontakt med salongen. Jeg gir meg ikke enda altså, men jeg har begynt å lure på om jeg burde bestilt en kjole på nett for å ha i bakhånd om dette skjærer seg. Men sier til meg selv at jeg bare må ha is i magen og det ordner seg sikkert.
CathFoto Skrevet 9. april 2013 #1209 Skrevet 9. april 2013 CathFoto: gratulerer med kjole! Den er nydelig, og skredder fikser nok det som må til Mariahamn: å, deilig når det løsner i planlegginga Her er det kjolen som står i hodet mitt. Den henger ikke pent over lårene som sagt og som forventa får jeg ikke kontakt med salongen. Jeg gir meg ikke enda altså, men jeg har begynt å lure på om jeg burde bestilt en kjole på nett for å ha i bakhånd om dette skjærer seg. Men sier til meg selv at jeg bare må ha is i magen og det ordner seg sikkert. Takk! Når er datoen din igjen? Om du har tid, så ha is i magen. Om ikke så finn en back up plan. Det vil gjøre at du blir mindre stresset tror jeg. Hvorfor får du ikke svar fra salongen?
pusla Skrevet 9. april 2013 #1210 Skrevet 9. april 2013 Når er datoen din igjen? Om du har tid, så ha is i magen. Om ikke så finn en back up plan. Det vil gjøre at du blir mindre stresset tror jeg. Hvorfor får du ikke svar fra salongen? Datoen er 15. juni, så det nærmer seg to måneder. Det er lenge, men skjærer det seg med kjolen er det jo ikke så lenge. Men nå tror jeg jo ikke det skjærer seg da, jeg finner ut av det på en eller annen måte. De siste par dagene har ikke likt kjolen min engang, men jeg liker den jo egentlig og det er jo den jeg vil ha. Salongen er seriøs, men jeg vet at hun dama som driver den er veldig travel. Jeg har tro på å få hjelp der, men blir litt nervøs når dagene går.
Petalouda Skrevet 9. april 2013 #1211 Skrevet 9. april 2013 Nydelig kjole, Cath Pusla, kjenner jeg blir stresset bare ved tanken på den kjolesituasjonen din .. sett en deadline ift hva du kan føle seg komfortabel med .. det er ikke bra å ikke ha kjolen under kontroll når du bare har to måneder igjen, jeg hadde blitt superstresset ..... lykke til !
Arkivskap Skrevet 9. april 2013 #1212 Skrevet 9. april 2013 Hjelpes! Jeg har kjøpt kjole. Den var nydelig! Gratulerer.
pusla Skrevet 9. april 2013 #1213 Skrevet 9. april 2013 Pusla, kjenner jeg blir stresset bare ved tanken på den kjolesituasjonen din .. sett en deadline ift hva du kan føle seg komfortabel med .. det er ikke bra å ikke ha kjolen under kontroll når du bare har to måneder igjen, jeg hadde blitt superstresset ..... lykke til ! Ikke si sånn da! Nå ble jeg iallefall stressa
Petalouda Skrevet 9. april 2013 #1214 Skrevet 9. april 2013 he he kanskje du fikk det sparket du trengte til å kjefte litt da
Petalouda Skrevet 9. april 2013 #1216 Skrevet 9. april 2013 da kanskje du trenger å øve deg da .... ?
Suzi Skrevet 9. april 2013 #1217 Skrevet 9. april 2013 Kjempefin kjole Cath, nydelig! :-) Håper det ordner seg Pusla. Jeg skal forøvrig hente kjolen min i dag. Jippi! :-D 1
Lunaire Skrevet 9. april 2013 #1218 Skrevet 9. april 2013 www.vgtv.no/#!id=62993&index=5 Denne må dere bare se!!! HAHAHA! Lo meg halvt ihjel av klippet som ble vist! Så kom "utdrikningslaget", og der kjente jeg at skammen brant selv hos meg som bare satt og så på et klipp i ettertid. Grøss, den store skrekken!!! Fysj. Sånn utdritning skal ikke jeg ha i hvert fall, da drar jeg heller hjem.. 1
CathFoto Skrevet 9. april 2013 #1219 Skrevet 9. april 2013 Datoen er 15. juni, så det nærmer seg to måneder. Det er lenge, men skjærer det seg med kjolen er det jo ikke så lenge. Men nå tror jeg jo ikke det skjærer seg da, jeg finner ut av det på en eller annen måte. De siste par dagene har ikke likt kjolen min engang, men jeg liker den jo egentlig og det er jo den jeg vil ha. Salongen er seriøs, men jeg vet at hun dama som driver den er veldig travel. Jeg har tro på å få hjelp der, men blir litt nervøs når dagene går. Finn er en god nødløsning, da kan du få kjole på dagen og tilpasninger gjort i løpet av en ukes tid. Det er ca en million kjoler der nå, så burde være mulig å finne en fin. Om ikke så hadde jeg bestilt en på nettet så slipper du å stresse deg i hjel. Om salongen ikke svarer så hadde jeg dratt ditt, travel er ingen unnskyldning for å ikke svare kundene sine.
CathFoto Skrevet 9. april 2013 #1220 Skrevet 9. april 2013 Den var nydelig! Gratulerer. Takk. Føles veldig skummelt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå