Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Gjest Adriane
Skrevet

Hehe, jeg er ikke uenig med deg. Overhodet ikke. Men samtidig vet jeg at jeg kan være treg til å svare på invitasjoner selv. Jeg er nok litt sånn "jeg ønsker å være med, men i tilfelle noe uforutsett skjer som forhindrer at jeg kan komme, så venter jeg med å svare til det nærmer seg, så er jeg tryggere på at jeg slipper å melde avbud om noe skulle dukke opp."

Da snakker jeg ikke om "noe bedre å ta seg til", men at det skjer noe familiært, økonomisk, helsemessig eller annet som gjør at man ikke kan møte opp allikevel. Jeg har opplevd et par-tre ganger at jeg har måttet trekke tilbake "påmeldingen" min pga ting som har skjedd, og det syns jeg var så ubehagelig at jeg prøver mitt ytterste for å unngå å havne i samme situasjon igjen. Kanskje flere tenker på samme måte?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her gikk også påmeldinga seint. Måtte etterspørre jeg også. Man føler seg ikke høy i hatten da.

Har ett spørsmål ang. navnebytte. Sett at min kommende mann heter Jensen. Vi blir da Herr og Fru Jensen bare hvis jeg tar hans navn? Hva blir vi hvis jeg velger å ikke ta navnet hans? Litt tåpelig spørsmål kanskje, men dette har jeg spekulert på i påsken.

Skrevet

Hvis han heter jensen og du hansen så blir du fru hansen :)

• Liker 1
Skrevet

Så er jeg kanskje et hakk nærmere å vite hva jeg skal gjøre med håret mitt, for der vant jeg en krølltang. :)

Fremdeles ikke flere tilbakemeldinger, og ikke noen fremgang i papirkaoset, men humøret er da sannelig tilbake der det skal være likevel. Jeg avventer enda et par dager før jeg purrer på gjestene. :)

Skrevet

gjestepurring er teit og burde være unødvendig .... at ikke folk kan svare innen fristen altså!

her er det fortsatt fem uker igjen til fristen går ut så jeg har ikke noe å klage på (ennå)

Men jeg skjønner jo godt Adrianes argument om å ikke sii fra for tidlig også, just in case lissom ..

Jeg for min del har laget ferdig alle bordkortene til torsdagsmiddagen vår nå, selvom ikke alle har svart. Det gjenstår ikke så mange, og jeg ville få det ut av verden, så om noen ikke kommer kaster jeg de bare. Bedre det enn å stresse i siste liten føler jeg. Dessuten betyr det at vi kan ta de med når vi reiser opp til samboerens foreldre (der vi skal gifte oss) nå i mai, jo mer vi slipper å tenke på i juli jo bedre er det :)

Skrevet

Hvis han heter jensen og du hansen så blir du fru hansen :)

hehe, så enkelt altså.

Skrevet

jepp :)

det er ikke sånn at "fru" betyr det samme som "tilhører" hihi :)

Gjest Adriane
Skrevet

Så er jeg kanskje et hakk nærmere å vite hva jeg skal gjøre med håret mitt, for der vant jeg en krølltang. :)

Fremdeles ikke flere tilbakemeldinger, og ikke noen fremgang i papirkaoset, men humøret er da sannelig tilbake der det skal være likevel. Jeg avventer enda et par dager før jeg purrer på gjestene. :)

Gratulerer med krølltangpremie! :blomst:

Godt å høre at humøret er tilbake, da går alt så mye lettere :):klemmer:

gjestepurring er teit og burde være unødvendig .... at ikke folk kan svare innen fristen altså!

her er det fortsatt fem uker igjen til fristen går ut så jeg har ikke noe å klage på (ennå)

Men jeg skjønner jo godt Adrianes argument om å ikke sii fra for tidlig også, just in case lissom ..

Jeg for min del har laget ferdig alle bordkortene til torsdagsmiddagen vår nå, selvom ikke alle har svart. Det gjenstår ikke så mange, og jeg ville få det ut av verden, så om noen ikke kommer kaster jeg de bare. Bedre det enn å stresse i siste liten føler jeg. Dessuten betyr det at vi kan ta de med når vi reiser opp til samboerens foreldre (der vi skal gifte oss) nå i mai, jo mer vi slipper å tenke på i juli jo bedre er det :)

Å ikke svare innen fristen er egentlig ganske respektløst, og jeg svarer alltid innen fristen, selv om jeg ofte venter til siste frist eller dagen før :)

Jeg kan heller ikke klage (ennå), for det er lenge igjen til fristen for vår del.

Godt med alt som er unnagjort da :)

Gjest Mariahamm
Skrevet

Glemte å putte på svarfrist! Herregud, nå kommer jeg aldri til å få noen svar innen rimelig tid. Oppgitt...

Gjest Mariahamm
Skrevet

Leste jo gjennom tusen ganger, skjønner ikke hvordan jeg misset det? Tror dere folk klarer å svare likevel? :P

Skrevet

Så kom det. Vi fikk fatt i saksbehandleren og papirene fra Danmark var mottatt og godkjent. Mannen har bodd i spania en kort periode i livet. Nå skal de ha papirer derfra. Han har aldri vært statsborger der, og etter alt vi finner skal han absolutt ikke trenge å framvise noe derfra. Etter reglene kunne han heller ikke vært gift der uten at han da ville ha vært registrert gift i Danmark. Men saksbehandleren krever nå dette. Rekker vi det tro? Vi har to måneder på oss, og dette må også oversettes. Nå blir jeg direkte redd her. Mannen snakker om å bare utsette det hele, for nå begynner det å bli i meste laget.

Skrevet

Glemte å putte på svarfrist! Herregud, nå kommer jeg aldri til å få noen svar innen rimelig tid. Oppgitt...

Da tror jeg at jeg ville ha hoppet på facebook snarest og laget en sånn event. Invitert alle og tydelig skrevet en svarfrist der. Nå er jo min erfaring at så og si ingen svarer når man setter frist heller... ;)

• Liker 1
Gjest Mariahamm
Skrevet

Så kom det. Vi fikk fatt i saksbehandleren og papirene fra Danmark var mottatt og godkjent. Mannen har bodd i spania en kort periode i livet. Nå skal de ha papirer derfra. Han har aldri vært statsborger der, og etter alt vi finner skal han absolutt ikke trenge å framvise noe derfra. Etter reglene kunne han heller ikke vært gift der uten at han da ville ha vært registrert gift i Danmark. Men saksbehandleren krever nå dette. Rekker vi det tro? Vi har to måneder på oss, og dette må også oversettes. Nå blir jeg direkte redd her. Mannen snakker om å bare utsette det hele, for nå begynner det å bli i meste laget.

Huff, håper virkelig det ordner seg! Så vanvittig frustrerende. Krysser alt jeg har, byråkrati er håpløst. Kan de virkelig kreve noe sånt?

Skrevet

Huff, håper virkelig det ordner seg! Så vanvittig frustrerende. Krysser alt jeg har, byråkrati er håpløst. Kan de virkelig kreve noe sånt?

Tydeligvis, så her er det bare å kaste seg rundt. Det som plager meg mest er at vi får beskjedene litt etter litt. Da vi undersøkte det i starten trengte vi ikke å gjøre noe annet enn å sende inn de samme papirene som alle andre. Hver gang vi gjør noe dukker det opp nye krav. Og dette er vrient, for ting tar tid i Spania. For ikke å snakke om å finne en godkjent oversetter og få stemplet den norske kopien. Det er ikke annet å gjøre enn å prøve, håpe og holde seg fra å bli sprø i prosessen. :P

Skrevet

Huff, for et rot. Merkelig at man ikke kan få beskjed med en gang da! Dere får ringe og mase og jobbe på så skal dere se det ordner seg. Men egentlig totalt unødvendig.

Mariahamn: sikkert lettere å skrive en felles beskjed på fb eller noe der du opplyser om svarfrist. Bør sikkert gjøre noe med det snarest mulig i allefall.

Skrevet

Nå går det i orden likevel. Vi får tilsendt papirer fra Danmark hvor det pressiseres at han ikke er gift noe sted i verden da det er på samme vis for danske statsborgere som for norske. I Spania er også slike attester kun for spanske statsborgere, noe han altså ikke er, og det er derfor kun den attesten fra Danmark som gjelder. Saksbehandleren i Norge har allerede sakt at hun kommer til å godta dette skrivet. Så da blir vi gift da, og det på rett dato. Heldigvis, siden ringer, kakespade og kaketopp er inngravert allerede. ;) Jeg føler meg ti kilo lettere.

Skrevet

Nå ble det mye negativitet fra meg her, merker jeg. Dette er jo god-tråden der vi skal skravle og glede oss. Foreslår at vi alle plotter inn noe positivt nå. Jeg har fått de grønne ballerinaskoene mine i posten i dag, og de er helt herlige. De blir muligens brukt til middagen. Hvis min bestemors sko passer, tror jeg de blir kirkesko. :)

• Liker 1
Skrevet

Moderfavn: så godt å lese :) må være en stor lettelse ja :jepp: byråkrati er virkelig ikke enkelt alltid, og man er jo prisgitt papirene også.

• Liker 1
Skrevet

Nå ble det mye negativitet fra meg her, merker jeg. Dette er jo god-tråden der vi skal skravle og glede oss. Foreslår at vi alle plotter inn noe positivt nå. Jeg har fått de grønne ballerinaskoene mine i posten i dag, og de er helt herlige. De blir muligens brukt til middagen. Hvis min bestemors sko passer, tror jeg de blir kirkesko. :)

Synes ikke du har vært negativ i det hele tatt, vi skal vel kunne ta opp utfordringer også her i denne tråden :klem:

Positivt fra meg: pakka med kaketopp, løpere og servietter er endelig sendt fra nettbutikken :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Positivt fra meg: vi har fått ut invitasjonene denne uken! I tillegg er vi på god vei til å få booket solist, og vi skal snart prøvesmake vin. Ting går fremover, bare litt sakte ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...