Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uff, dette hørtes utrolig kjipt ut, Moderfavn! Byråkrati er så himla kronglete asså! Håper det ordner seg for dere, og det innenfor de fire ukene. *krysser fingre*

Sender noen trøste :klemmer: og en liten :blomst:

Takk for omtanken. Det varner. :) Mannen fikk faktisk mail på fredag om at det er i posten og at hun (den dabske saksbehandleren) ønsket oss hell og lykke. Hun hastebehandlet det for oss, samme dag som hun mottok det skrivet hun hadde etterlyst. Det er en litt annen tone der enn her til lands. Hvis posten kommer frem, rekker vi det helt fint nå. Dermed stresser jeg ned tyve hakk, og er tilbake til å ha sko som min eneste bekymring. ;)

Min bestemor ringte i dag og lurte på om jeg ville ha sølvskoene og sløret hennes. Jeg skal i alle fall prøve dem og se, men jeg har ikke tro på at de skoene vil passe. Sløret derimot, det har jeg troen på. Et nydelig, lite hårbøyle-slør fra 1959 som jeg allerede har prøvd et titalks ganger i oppveksten. Utrolig nok hadde jeg ikke det i tankene i det hele tatt, før bestemor nevnte det i dag. Nå gleder jeg meg veldig til det jeg var mest usikker på, nemlig å ordne hår og sminke på den store dagen. :)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det høres utrolig bra ut med sløret til bestemora di! Stor stas!

Gjest Daenerys
Skrevet

Lurer på når vi skal få bestemt dato :ler: Haster jo ikke enda, men vet jo ca mnd. Tror ikke lokaler blir et problem :)

Har funnet en kjole jeg har forelsket meg i da.... Håper de har den i Oslo!

Skrevet

bestemorslør høres helt fantastisk ut!!!

Vi har sendt inn prøvepapirer og forlovererklæringer og navneendringsskjemaer nå ... jippi :)

Skrevet

Lurer på når vi skal få bestemt dato :ler: Haster jo ikke enda, men vet jo ca mnd. Tror ikke lokaler blir et problem :)

Har funnet en kjole jeg har forelsket meg i da.... Håper de har den i Oslo!

Få se kjole da, spennende med kjoler :0) Vi skal gifte oss i slutten av september og trodde lokaler derfor skulle bli lett siden vi bestemte dato 13 mnd før og det ikke er midt i bryllupssesongen, men det var verre enn vi trodd. I Oslo altså.

Gjest Daenerys
Skrevet

Få se kjole da, spennende med kjoler :0) Vi skal gifte oss i slutten av september og trodde lokaler derfor skulle bli lett siden vi bestemte dato 13 mnd før og det ikke er midt i bryllupssesongen, men det var verre enn vi trodd. I Oslo altså.

Vi gifter oss ikke i Oslo, det blir i en annen landsdel siden vi ikke bor i Oslo lengre :) Tør ikke legge ut link i tilfelle samboer snoker :ler: Men det er en sincerety-kjole :)

Gjest Adriane
Skrevet

Takk for omtanken. Det varner. :) Mannen fikk faktisk mail på fredag om at det er i posten og at hun (den dabske saksbehandleren) ønsket oss hell og lykke. Hun hastebehandlet det for oss, samme dag som hun mottok det skrivet hun hadde etterlyst. Det er en litt annen tone der enn her til lands. Hvis posten kommer frem, rekker vi det helt fint nå. Dermed stresser jeg ned tyve hakk, og er tilbake til å ha sko som min eneste bekymring. ;)

Min bestemor ringte i dag og lurte på om jeg ville ha sølvskoene og sløret hennes. Jeg skal i alle fall prøve dem og se, men jeg har ikke tro på at de skoene vil passe. Sløret derimot, det har jeg troen på. Et nydelig, lite hårbøyle-slør fra 1959 som jeg allerede har prøvd et titalks ganger i oppveksten. Utrolig nok hadde jeg ikke det i tankene i det hele tatt, før bestemor nevnte det i dag. Nå gleder jeg meg veldig til det jeg var mest usikker på, nemlig å ordne hår og sminke på den store dagen. :)

Ingen årsak, kjære deg :klemmer: Jeg kan bare forestille meg hvor fortvilet jeg ville vært hvis det var vi som var i samme situasjon... Er veldig glad på deres vegne at dette høres ut til å gå veien! :jepp: (Har dere forresten spurt om hun kunne sendt en kopi av dokumentet på mail til dere - eller evt direkte til rette person her i Norge, bare som en liten sikkehet for at alt går bra?)

Sko ja. Det er ikke bare enkelt det heller. Jeg kjøpte jo sko lenge før kjole faktisk, fordi jeg kom over noen fine og ganske billige på Finn :) Og så har jeg kjøpt et skopar etterpå som er mest for moro skyld og fotoshoot - gjøre litt mer ut av det. Men det er vanskelig det der med sko. Jeg så økonomisko hadde fått noen nye nå som så utrolig behagelige ut; helt enkle men allikevel fine syns jeg, men usikker på fargen. De ser forsåvidt kremhvite/elfenben ut på bildet, men... Jeg vurderer uansett å kjøpe et par, for kan jo trenge et komfortabelt par pensko til andre anledninger uansett :jepp:

Åååå - så utrolig herlig at du kan få låne sløret til bestemoren din! Snille bestemoren din :hjerte: Det gjør jo hele slørgreia mye mer spesielt med én gang :jepp:

Skrevet

bestemorslør høres helt fantastisk ut!!!

Vi har sendt inn prøvepapirer og forlovererklæringer og navneendringsskjemaer nå ... jippi :)

Navneendring ja... Jeg har ikke bestemt meg enda for hva jeg skal gjøre. Har to valg, enten beholder jeg mitt, ellers så tar jeg hans så mitt blir mellomnavn. Da får jeg likt som ungene og det blir bare han som heter noe annet enn resten av oss. Jeg veier for og i mot.

Skrevet

Når det gjelder sko har jeg tatt et valg jeg vet mange vil reagere på, men jeg elsker det. I tillegg har jeg en ankelskade jeg ikke får fikset før bryllupet, så det er fornuftig(fint å skylde på). Jeg skal nemlig ha gule Converse(temafarge).

• Liker 2
Skrevet

Arkivskap : Du får sette deg ned en kveld, bestemme deg for at du skal bestemme deg, og skrive ned alle navnealternativer mange mange ganger. se hva som føles rett. Det blir sikkert bra :)

Cath: En venninne av meg giftet seg i hvite joggesko med silkebånd - stillig og veldig typisk henne :)

• Liker 1
Skrevet

Ingen årsak, kjære deg :klemmer: Jeg kan bare forestille meg hvor fortvilet jeg ville vært hvis det var vi som var i samme situasjon... Er veldig glad på deres vegne at dette høres ut til å gå veien! :jepp: (Har dere forresten spurt om hun kunne sendt en kopi av dokumentet på mail til dere - eller evt direkte til rette person her i Norge, bare som en liten sikkehet for at alt går bra?)

Sko ja. Det er ikke bare enkelt det heller. Jeg kjøpte jo sko lenge før kjole faktisk, fordi jeg kom over noen fine og ganske billige på Finn :) Og så har jeg kjøpt et skopar etterpå som er mest for moro skyld og fotoshoot - gjøre litt mer ut av det. Men det er vanskelig det der med sko. Jeg så økonomisko hadde fått noen nye nå som så utrolig behagelige ut; helt enkle men allikevel fine syns jeg, men usikker på fargen. De ser forsåvidt kremhvite/elfenben ut på bildet, men... Jeg vurderer uansett å kjøpe et par, for kan jo trenge et komfortabelt par pensko til andre anledninger uansett :jepp:

Åååå - så utrolig herlig at du kan få låne sløret til bestemoren din! Snille bestemoren din :hjerte: Det gjør jo hele slørgreia mye mer spesielt med én gang :jepp:

De skoene har akkurat den fargen som på bildet. Jeg har utrolig nok vurdert nettopp de skoene selv. Jeg har jo en vond rygg, så jeg må ha noe behagelige. Det er nesten så jeg misunner Cath sine converse. Grunnet lengde på kjole, tror jeg at det må bli litt høyde, selv om stilett er utelukket.

Brudesløret er lokalisert og skal dampes og formes litt. Gleder meg som et barn på julaften til å prøve det. :)

Jeg må bare få sagt en ting. Hver og en av dere her inne er noen unike og herlige mennesker. Det er sannelig ikke rart dere har blitt fridd til. :D

• Liker 2
Skrevet

Er dere flinke til å bestemme dere kjapt for ting? Jeg er vanligvis det, men når det gjelder bryllup så ombestemmer jeg meg flere ganger helt til ting er booket og bekreftet. Skikkelig beslutningsvegring.

Gjest Adriane
Skrevet

De skoene har akkurat den fargen som på bildet. Jeg har utrolig nok vurdert nettopp de skoene selv. Jeg har jo en vond rygg, så jeg må ha noe behagelige. Det er nesten så jeg misunner Cath sine converse. Grunnet lengde på kjole, tror jeg at det må bli litt høyde, selv om stilett er utelukket.

Brudesløret er lokalisert og skal dampes og formes litt. Gleder meg som et barn på julaften til å prøve det. :)

Jeg må bare få sagt en ting. Hver og en av dere her inne er noen unike og herlige mennesker. Det er sannelig ikke rart dere har blitt fridd til. :D

Å, så bra at de har akkurat den fargen, da skal jeg jammen reise innom og prøve de iallfall. Ser jo ut som det er litt høyde på de, men usikker på hvor mye.

Så spennende med brudesløret! Kjenner jeg blir spent på dine vegne! :fnise:

Du er vel søt, Moderfavn! Unik og herlig tror jeg du er selv (også) - vi er ganske enkelt noen kupp hele gjengen, hehe :fnise:

:klemmer:

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Er dere flinke til å bestemme dere kjapt for ting? Jeg er vanligvis det, men når det gjelder bryllup så ombestemmer jeg meg flere ganger helt til ting er booket og bekreftet. Skikkelig beslutningsvegring.

Jeg er nok som deg. Vanligvis er jeg ganske rett på sak, og tar avgjørelser kjapt og "effektivt", men det meste som har med bryllupet å gjøre har blitt endret en haug av ganger, hehe :) Er vel dette med at man ønsker at alt skal være så "perfekt" som mulig, samtidig som man vet at man følges med argusøyne på den store dagen, under selskapet og alt, og da blir man så mye mer redd for å gjøre "feil"? :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

:jepp: Jeg har ikke alltid så mye smart å melde her inne, men jeg leser alle innleggene og blir alltid så glad av denne tråden :blomst:

Å, brudeslør fra bestemor, noe så rørende :hjerte:

Skrevet

Har nok blitt litt mer beslutningsvegring ifm bryllupet enn ellers ja. Tar meg i å være veldig usikker og spørre folk rundt meg om hva de synes endel mer enn ellers.

• Liker 1
Skrevet

:jepp: Jeg har ikke alltid så mye smart å melde her inne, men jeg leser alle innleggene og blir alltid så glad av denne tråden :blomst:

Å, brudeslør fra bestemor, noe så rørende :hjerte:

Jeg synes du sier mye fornuftig. Jeg har festet meg ved deg på en spesiell måte, rett og slett fordi jeg første gang trodde du het pusia, noe som jo kræsjer med profilbildet ditt. Så hver gang jeg ser deg, tenker jeg pusia. hehe ;)

Skrevet

Jeg har festet meg ved deg på en spesiell måte, rett og slett fordi jeg første gang trodde du het pusia, noe som jo kræsjer med profilbildet ditt. Så hver gang jeg ser deg, tenker jeg pusia. hehe ;)

Jeg er ikke noe særlig glad i puser engang :fnise: Rart hvordan man kan koble feil noen ganger eller tolke en avatar som noe helt annet enn det den er.

• Liker 1
Skrevet

puser er fiiiiinest!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...