Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har endelig kommet litt over den kneika det var å ta avgjørelsen om å utsette bryllupet, og har nå sendt mailer med forespørsel om ønsket kirke og lokale. Håper virkelig vi får begge de to vi vil ha! Vi har valgt Oslo i stedet for min hjemplass, som var den opprinnelige planen, og har sett oss ut en koselig middelalderkirke med i underkant av 200 sitteplasser, samt et fint velhus knappe tre kilometer unna. Det hadde jo passet veldig bra! Krysser fingrene! :bolledeig:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere plass til en til her?? Jeg skal gifte meg :):):):) 17 august 2013 er datoen vår :) Kjolen er bestilt og invitasjonene blir trykket denne uka! Er det noen fler fra Hamar området her forresten?

• Liker 2
Skrevet

Hei dere her! Jeg vil bare takke dere for en veldig koselig tråd.

Jeg har hatt et lengre (trist og smertefullt) opphold på sykehus, og når jeg har vært klar nok i hodet til å kunne lese, har eg alltid gått inn på denne tråden.

Jeg skal ikke gifte meg, men å lese om planleggingen deres gjorde meg skikkelig glad :fnise:

Skrevet

God bedring, Alice. :)

Skrevet

God bedring, Alice. :)

Tusen takk :)

(jeg er sykemeldt på ubestemt tid og klarer knapt å bevege meg, og bruker sinnsykt mye tid på KG) :blush:

Gjest Kiara!
Skrevet

Sender deg gode tanker Alice, håper du kommer deg igjen. :klem:

• Liker 1
Skrevet

(jeg er sykemeldt på ubestemt tid og klarer knapt å bevege meg, og bruker sinnsykt mye tid på KG) :blush:

Du må gjerne henge her med oss bruder. Friske innspill fra en som ikke er tungt påvirket av egne bryllupsplaner, er bare fint å få. En som kanskje kan se ting fra en gjests perspektiv, i tråder der alle er bruder. :)

Og så fint at du har internett når du har det sånn som du har det nå. Jeg var i en ulykke for mange år siden, og skadet meg ordentlig. Da gikk det i bøker og tre tvkanaler. :)

• Liker 2
Skrevet

God bedring Alice, KG er en grei plass å henge på når man har dødtid, kan finne mye morsomt og underholdende her :)

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Har endelig kommet litt over den kneika det var å ta avgjørelsen om å utsette bryllupet, og har nå sendt mailer med forespørsel om ønsket kirke og lokale. Håper virkelig vi får begge de to vi vil ha! Vi har valgt Oslo i stedet for min hjemplass, som var den opprinnelige planen, og har sett oss ut en koselig middelalderkirke med i underkant av 200 sitteplasser, samt et fint velhus knappe tre kilometer unna. Det hadde jo passet veldig bra! Krysser fingrene! :bolledeig:

Så godt at du/dere har kommet over den første kneika! Skjønner veldig godt at det kan ha vært litt vanskelig å svelge at bryllupet måtte utsettes. Vi utsatte også bryllupet vårt pga hendelser i familien. Selv om det føltes veldig riktig å utsette, var det allikevel litt kjipt, så jeg skjønner deg godt :)

Så spennende det blir da, om dere får både den kirken og det lokalet dere ønsker dere! Kanskje det var meningen at dere skulle utsette? ;) Krysse fingrene sammen med deg, og håper det løser seg! :klemmer:

Gjest Adriane
Skrevet

Har dere plass til en til her?? Jeg skal gifte meg :) :) :) :) 17 august 2013 er datoen vår :) Kjolen er bestilt og invitasjonene blir trykket denne uka! Er det noen fler fra Hamar området her forresten?

Velkommen til oss, Villemo, og gratulerer med forestående bryllup! :)

Vi gifter oss også omtrent på samme tid. Høres ut som du er godt i gang med planleggingen :) Våre invitasjoner trykkes også denne uken, og kjolen er i hus. Føler at det fremdeles gjenstår mye i planleggingen, på detaljnivå, men det ordner seg vel. Lenge igjen ennå, hehe :)

Jeg holder til ca en time fra Hamar ;)

Gjest Adriane
Skrevet

Hei dere her! Jeg vil bare takke dere for en veldig koselig tråd.

Jeg har hatt et lengre (trist og smertefullt) opphold på sykehus, og når jeg har vært klar nok i hodet til å kunne lese, har eg alltid gått inn på denne tråden.

Jeg skal ikke gifte meg, men å lese om planleggingen deres gjorde meg skikkelig glad :fnise:

Riktig god bedring, Alice! Håper du får god hjelp, og at du vil bli bra med tid og behandling. :klemmer:

Hyggelig at vi halvgale kommende bruder kan skape litt glede i hverdagen din da - det er jo koselig for oss også det ;)

Mange god bedringsønsker og klemmer til deg :blomst:

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Planleggingen går sakte, men sikkert fremover. Invitasjoner er bestilt, og enkelte andre ting har falt på plass. Nå har jeg begynt å fokusere litt på detaljene. Som f.eks bordkort og bordkortholdere. Jeg har forsøkt å finne bordkortholdere som ikke er altfor dyre, men samtidig pene. Jeg fant disse som jeg tenkte at jeg evt kunne spraymale og legge litt glitter på eller noe, men de koster 19 kr stykket! Da kommer det på... nesten 1300 kroner, bare for bordkortholderne. Det er jo helt vilt!

Men så kom jeg over disse , som bare koster 6 kr stykket! De er enkle og fine, og hvis jeg pynter hver av de med en sommerfugl som dette (sølvfargede 3D-stickers der vingene kan brettes ut), så blir det bare 7,18 kr pr stk, hehe - eller totalt 474 kroner! Det burde bli fint det, eller hva tror dere? Det blir dyrt nok mener jeg, for skal jo ha selve bordkortene også, hehe (riktignok koster de bare 115 kroner + frakt).

Jeg fikk forresten skikkelig prestasjonsangst da jeg snublet over denne bloggen....! Noe så lekkert og gjennomført! Det er langt over hva jeg er i stand til å få til (og hva jeg orker å dille med), men fy flate så lekkert! (Siden er ganske "tung" og tar lang tid å laste, men det er verdt det. Kanskje. Med mindre dere er som meg, og får litt prestasjonsangst av å se andres perfekte bryllup... hehe :) )

Endret av Adriane
Gjest Kiara!
Skrevet

Flere som river seg i håret av ønskelisten???

Jeg bruker hinsides mye tid på denne ønskelisten føler jeg, finnes stadig nye ting som trengs på kjøkkenet og i leiligheten, og ikke minst må jeg presentere disse ideene for den kommende brudgom også som krever litt smisking for at han i det hele tatt skal gidde.

Håpløse mannfolk. Den listen skulle jo være ferdig igår men jeg finner jo ingenting på CG sine søkesider, alt må jo skrives med laaaaaaaange nummer det skjer ikke når jeg er litt overalt med en diger veske på armen.

Koser meg altså, men har jo fått beskjed om at den burde være ferdig... Nesten litt farlig å slippe meg løs i butikker på denne måten. :fnise:

Gjest Adriane
Skrevet

Ønskelisten er bare en sånn svevende greie for meg foreløpig - har ikke laget noen, og ikke lagt noen energi i det enda heller, sånn egentlig. Men, nå går invitasjonene snart ut, så da må jeg vel kanskje få fikset det snart? :vetikke:

Apropos gubben og ønskelisten, så tenker jeg sånn at jeg lager ønskelisten ferdig først - så ber jeg ham se over den om det er noe han vil fjerne eller legge til - og så er den ferdig. Jeg gidder ikke, verken for min egen del eller hans, å spørre ham for hver enkelt ting jeg finner på å sette opp. Da tror jeg både han og jeg kommer til å bli sprøyte gale ganske kjapt, hehe (men det er oss da, jeg sier ikke at det er det samme for alle andre ;) )

Gjest Kiara!
Skrevet

Er det flere av dere som har lest magasinet til Tilbords?

Der står det et veldig viktig poeng; jo mer som er på bordet av blomster og dill, jo enklere må bordkort, servietter mm være. Så jeg lager slike ting bare ved å skrive med håndskrift. :)

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Kjøkkenting må jeg spørre han hvis ikke blir han fornærmet. Alt annet er min oppgave. :)

Gjest Adriane
Skrevet

Er det flere av dere som har lest magasinet til Tilbords?

Der står det et veldig viktig poeng; jo mer som er på bordet av blomster og dill, jo enklere må bordkort, servietter mm være. Så jeg lager slike ting bare ved å skrive med håndskrift. :)

Har ikke lest det, nei. Men ja, det beste er vel at det blir en slags balanse, så det ikke blir rotete og "masete". Jeg skal også skrive på bordkortene selv, og selve bordkortet vil være enkelt, men vil gjøre litt ut av holderne ;) Vi kommer ikke til å ha mye pynt og stæsj på bordet, det er liksom ikke oss. Skal ha runde bord, så det blir vel en blomstergreie på midten antakelig, eller noe lysgreier (haha, man skjønner at jeg ikke akkurat har tenkt mye på dekoren ennå). Utover det, så er det bordkortholderne som vil være dekoren, og evt litt stilige servietter på noe vis.

Gjest Kiara!
Skrevet

Hun svigermor, hun svigermor (får ikke "lov" å kalle henne svigermor eller, så jeg gjør det så mye jeg vil her :fnise: ) hun er en herlig dame!

Vi har jo invitert to av hennes bestevenninner som gjester sammen med henne til bryllupet å denne trioen har nå bestemt seg for at de rett og slett tar en ukes ferie nede der vi skal feire! De kommer ned 4 dager i forkant, reiser ikke igjen før tre dager etter.

Vi har ikke så mange anledninger til å være sammen iløpet av et år, og det er uhyre sjelden vi alle sammen har friheten til å gjøre hva vi vil så dette blir utrolig koselig. Kan hun hjelpe litt til også slik hun har lyst til, bli kjent med mormor.

Jeg ble så glad! Blir kjekt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...