Evie Skrevet 22. februar 2013 #841 Skrevet 22. februar 2013 Det er familie. Men kommer nok ikke til å invitere de i fremtiden til barnedåp osv. Alle unntatt disse har kommet med gode tilbakemeldinger på menyen :-)
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #842 Skrevet 22. februar 2013 så fint, da har dere fått luket ut de det ikke er noe vits i å dele dagen med. (virkelig. Helt greit å være mer begeistret for f.eks en 3-retters men a) man sier ikke det rett ut til vertskapet og b) man trekker seg ikke fra en feiring på grunn av det. ærlig talt!?) Anonym poster: 3d16dbdebf5c44ef025318f8adab39a0
pusla Skrevet 22. februar 2013 #843 Skrevet 22. februar 2013 Å ikke komme pga buffet er noe av det særeste jeg har hørt! Og jeg ville iallefall ikke sagt det til Non om det var derfor jeg takket nei.
Arkivskap Skrevet 22. februar 2013 #844 Skrevet 22. februar 2013 Så leit å måtte utsette bryllupet. Når man er innstilt på en dato, så er det skikkelig nedtur å måtte vente! Og avlyse pga buffe!! Sært! Jeg har kommet meg litt ovenpå igjen etter skuffelsen over manglende deltakelse i mitt bryllup fra min mors side. Jeg hører rykter om at et av søskenbarna mine på den siden også skal gifte seg (men vet ikke når). Håper han inviterer alle søskenbarna. Da skal jeg "hevne" meg med en hyggelig tilbakemelding og si at jeg selvfølgelig kommer i bryllupet hans. Må reise 50 mil også! Men selvfølgelig kommer jeg!! 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #845 Skrevet 22. februar 2013 Kjipt å måtte utsette bryllupet Lunaire... Fordelen er at dere nå har et hav av tid til å planlegge, spare opp ekstra penger, kanskje så mye at dere får råd til en fabelaktig bryllupsreise osv osv. Aldri så galt at ikke det er godt for noe Hvis noen av våre inviterte hadde takket nei pga at det blir servert buffé, så hadde jeg helt seriøst brutt ut i latter og sagt at hadde jeg visst de var så fine på det, skulle jeg selvsagt invitert til gallabryllup istedet. Ærlig talt. Noe så patetisk! Og akkurat det tror jeg faktisk jeg hadde latt disse familiemedlemmene få høre også... Hehe, Arkivskap! Er det noen av dere her inne som har noen gode idéer ang hvor jeg kan få fatt i falsk liljekonvall - som helst ser så ekte ut som mulig selvsagt. Alle forslag mottas med takk! (Trenger kun én "kvist" liljekonvall, og det er ikke sesong for det når jeg trenger den) Anonym poster: b8deef3d701c0e393e7293cc9d9ea4fb
Gjest lisha Skrevet 22. februar 2013 #846 Skrevet 22. februar 2013 Hva med å finne en slik liljekonvall på Plantasjen? de har fått et stort utvalg av falske blomster som jeg syns ser ganske ekte ut så kanskje de?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #847 Skrevet 22. februar 2013 Hva med å finne en slik liljekonvall på Plantasjen? de har fått et stort utvalg av falske blomster som jeg syns ser ganske ekte ut så kanskje de? Takk for tipset, det skal jeg sjekke ut Anonym poster: b8deef3d701c0e393e7293cc9d9ea4fb
Tarzani Skrevet 22. februar 2013 #848 Skrevet 22. februar 2013 oooooh, holy joy! var akkurat og hentet to pakker på posten! i den ene var sløret mitt (som jeg har kjøpt på ebay) og i den andre pakken var det sko, underskjørt, tiara og strømpebånd!!(Kjøpt på en annen billigside på internett) Må si jeg er veldig spent! Har betalt ca 350 kr totalt for dette, så forventer jo ikke den mest fantastiske kvaliteten… så såvidt på sløret, og det så veldig bra ut! Er alene med ungene i ettermiddag, så jeg har ikke fått sett så nøye på det ennå. Reality kicks in! Nå begynner jeg å innse at jeg snart skal gifte meg! 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #849 Skrevet 22. februar 2013 Ang kunstig blomst(er), fikk jeg tips inne på Hus og Hage-forumet om en blå sand man kan bruke til å tørke ekte blomster slik at de ikke ser tørket ut i det hele tatt! Tror jeg skal prøve meg på det først og se om ikke jeg kan få noen vakre tørkede liljekonvaller som forhåpentligvis lar seg bruke i en brudebukett Anonym poster: b8deef3d701c0e393e7293cc9d9ea4fb 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #850 Skrevet 22. februar 2013 oooooh, holy joy! var akkurat og hentet to pakker på posten! i den ene var sløret mitt (som jeg har kjøpt på ebay) og i den andre pakken var det sko, underskjørt, tiara og strømpebånd!!(Kjøpt på en annen billigside på internett) Må si jeg er veldig spent! Har betalt ca 350 kr totalt for dette, så forventer jo ikke den mest fantastiske kvaliteten… så såvidt på sløret, og det så veldig bra ut! Er alene med ungene i ettermiddag, så jeg har ikke fått sett så nøye på det ennå. Reality kicks in! Nå begynner jeg å innse at jeg snart skal gifte meg! Så spennende! Er ikke den følelsen både spennende og skummel på én gang, den man får når man innser at man snart skal gifte seg? Jeg veksler mellom å være fnisete fjortis og litt panikkslagent kvinnfolk, hehe Anonym poster: b8deef3d701c0e393e7293cc9d9ea4fb
Tarzani Skrevet 22. februar 2013 #851 Skrevet 22. februar 2013 hadde det ikke vært for ungene (og bikkja) så hadde jeg nok lukket for gardinene og tatt på både sko, underskjørt og slør! og danset rundt i stuen her Er en veldig spennende følelse, ja!! Mest av alt føler jeg på at jeg ikke har bestilt me kjole ennå.. Ser jo at jeg begynner å få dårlig tid, men har liksom klart å ha alt "på avstand" frem til nå.. nå innser jeg at jeg må få bestilt den kjolen, og at jeg må i gang med den sunne livsstilen som jeg har utsatt så altfor lenge har 5 kg som skal av, og vet jeg klarer det dersom jeg går inn for det.. men det er det å komme i gang da! Håper pakkene idag var sparket i rompa!
Gjest Weetzie Skrevet 23. februar 2013 #852 Skrevet 23. februar 2013 Vi skal gifte oss i juli neste år, kirke, lokaler etc. er booket. Det eneste som plager meg litt er at han er totalt uinteressert i det meste. Hans holdning er at det viktigste er at det blir gift, om det blir 25 eller 30 kaker, eller om bordkortene har det eller det mønsteret, betyr ikke så mye. Skjønner at en del menn er sånn, men mamma bor på andre siden av landet, og de fleste venninnene mine bor i hjembyen, så jeg gjør mesteparten av research til forberedelsene alene. Ser for meg at det hadde vært hyggeligere om jeg hadde hatt en partner in crime.
Gjest Kiara! Skrevet 23. februar 2013 #853 Skrevet 23. februar 2013 Derfor du har kvinneguiden Weetzie! Ingenting kan få deg til å juble mer eller gråte over bryllupets mangler enn dette stedet! Sunn holdning på han mannen din, ikke uvesentlig at det at det viktigste er at man skal bli gift. Men det er veldig kjekt å fordype seg i detaljer som utgjør en helhet som gjør det hele ekstra smakfullt. :D Hilsen en som har samme mann å forholde seg til.
Gjest Weetzie Skrevet 23. februar 2013 #854 Skrevet 23. februar 2013 Derfor du har kvinneguiden Weetzie! Ingenting kan få deg til å juble mer eller gråte over bryllupets mangler enn dette stedet! Sunn holdning på han mannen din, ikke uvesentlig at det at det viktigste er at man skal bli gift. Men det er veldig kjekt å fordype seg i detaljer som utgjør en helhet som gjør det hele ekstra smakfullt. :D Hilsen en som har samme mann å forholde seg til. Absolutt - veldig glad for at jeg har oppdaget dette forumet. Det kommer nok mange innlegg om småting etter hvert, ha ha. Selv er jeg (dessverre) ganske opphengt i detaljer (jeg har alltid vært kjent for å lage lange lister, om enn bare for alt jeg skal gjøre i helga), så ifølge halvparten av KG er jeg sikkert en såkalt bridezilla. Kan jeg spørre hvor i landet du holder til, Kiara? Selv er jeg opprinnelig fra vestlandet, men forloveden er fra Asker, og vi bor i dag i Oslo.
Gjest Kiara! Skrevet 23. februar 2013 #855 Skrevet 23. februar 2013 Absolutt - veldig glad for at jeg har oppdaget dette forumet. Det kommer nok mange innlegg om småting etter hvert, ha ha. Selv er jeg (dessverre) ganske opphengt i detaljer (jeg har alltid vært kjent for å lage lange lister, om enn bare for alt jeg skal gjøre i helga), så ifølge halvparten av KG er jeg sikkert en såkalt bridezilla. Kan jeg spørre hvor i landet du holder til, Kiara? Selv er jeg opprinnelig fra vestlandet, men forloveden er fra Asker, og vi bor i dag i Oslo. Vi bor i Oslo. Min kommende mann er vestlending og jeg er fra Grenland. Høres ut som meg det jo. Opphengt i detaljer og dill, og er helt overbevist om at bryllupet det er det viktigste i hele denne verden!
Gjest Weetzie Skrevet 23. februar 2013 #856 Skrevet 23. februar 2013 Vi bor i Oslo. Min kommende mann er vestlending og jeg er fra Grenland. Høres ut som meg det jo. Opphengt i detaljer og dill, og er helt overbevist om at bryllupet det er det viktigste i hele denne verden! Så gøy at han er fra vestlandet, selv er jeg fra Stavanger. Grenland, må innrømme at jeg ikke er så god på østlands-geografi, men husker jeg riktig når jeg tenker at det er i Telemark, ikke så langt unna Skien/Siljan? (Som sagt - mine geografikunnskaper er ganske rustne, så bear with me.) Godt å høre at jeg ikke er alene om å være opphengt i detaljer. Jeg har vært sånn siden jeg var barn, og har bare innsett at det er en del av personligheten min. Nå trives jeg med planlegging, og jeg elsker å arrangere selskaper (begynner gjerne å planlegge f.eks nyttårsfest over en måned før), fordi jeg elsker å dekorere, pynte bord etc... Vi har gjort det meste av grovarbeidet (booket band, kirke, lokaler, og jeg har bestilt kjole, sko etc.), men de små tingene gjenstår. Invitasjoner er naturlig nok også sendt (vi gifter oss i august i år, og forlovet oss i november), så det var bare å kaste seg rundt. Heldigvis var vi ganske heldige med både bookinger og gjester - kun tre som ikke kunne komme. Jeg gleder meg mer til fasen vi går over i nå, som er detaljplanlegging. Jeg har allerede ganske klare tanker om hvilke kaker jeg vil ha - siden jeg er fra vestlandet er jeg så heldig å ha xx antall tanter som er superflinke på sånt, og bare venter på å få kakeliste tilsendt! Vi skal selvfølgelig bestille noen også, og heldigvis har jeg tre venninner som allerede har pyntet seg - og sånn sett funnet en del inspirasjon. Det jeg sliter mest med, iallfall per nå, er bordplasseringen. Vi har jo ennå litt tid, heldigvis, men jeg synes det er så vanskelig å vite hva som er greit/ikke greit når det gjelder splitting av par. Vi har begge store familier, og de utgjør størsteparten av gjestene, så jeg tror det skal mye til for at noen føler seg ukomfortable. Det viktigste er selvfølgelig at folk trives. Vi legger opp til en helg, med sammenkomst/stor grillfest (har en venninne som er kokk som hjelper oss rimelig på fredag), og en god brunsj på søndag. Men det er jo lørdag som er den store dagen, selvfølgelig. Gleder meg kjempemye, men merker at jeg er litt nervøs også... Har en svigermor som er utdannet dekoratør, og hun er ganske kritisk når det gjelder detaljer. Hadde vi kommet litt bedre overens skulle jeg mer enn gjerne hatt henne med i planleggingsfasen, men hun har stort sett nok med seg selv og jobben sin.
Gjest Kiara! Skrevet 23. februar 2013 #857 Skrevet 23. februar 2013 Ah så dere skal feire på vestlandet? Grenland er nedre Telemark, så kommer jeg fra kysten der. Det er der vi skal feire denne begivenheten også. Nå kjente jeg at jeg ble litt stresset pga alle gjester og slikt, men det ordner seg. En uke siden innbydelsene ble sendt. Gifter oss 29.juni. Litt prestasjonsangst og nerver, men mest sommerfugler. Jeg er tilhenger av runde bord og litt splitting, hvertfall blande godt. Vennerpar og slikt må selvfølgelig sitte sammen. Men onkler og tanter klarer en middag fra hverandre. Skal dere gjøre mye selv av pynt dekor eller setter dere ting bort? Jeg føler jo at jeg har satt himmel og helvete i bevegelse for at det skal bli akkurat slik jeg vil ha det.
Gjest Weetzie Skrevet 23. februar 2013 #858 Skrevet 23. februar 2013 Høres utrolig idyllisk ut med bryllup i Telemark - jeg synes det er så fint med bryllup som tar plass på litt særegne steder. Hadde veldig lyst å feire på vestlandet, men av praktiske hensyn ble det østlandet. Han er fra østlandet og har 3/4 av slekten sin her, omtrent hele min fars slekt har flyttet hit, så det er bare noen fra min mors side som må reise. Oi, kan skjønne at du føler at det ble litt kort frist, men kan trøste deg med at det mest sannsynlig går helt fint. Husker ikke datoen for når vi sendte våre, men det var vel like før jul, og vi har foreløpig kun fått tre avbud. Tror det er vanskeligere hvis man gifter seg i midten av juli - så vi valgte å legge bryllupet til slutten av august. Ser ut til at dere også har tenkt smart ved å velge 29.juni. Er jo veldig få som har dratt på ferie da? Jeg er litt usikker på hvordan vi gjør det med dekor. Svigermor er jo dekoratør, og hadde det ikke vært for at hun stort sett er opptatt av seg og sitt, skulle jeg gjerne involvert henne i planleggingen. Føler at jeg selv har god nok greie på hva vi trenger og hva som ser fint ut, men mest sannsynlig blir det til at jeg spør svigermor (og noen av hennes kolleger) om de vil hjelpe til med selve pyntingen av lokalet. Tror nok at hun gjerne vil det, hun er bare ikke så flink til å tilby seg å gjøre noe... Skjønner godt at du ikke vil pynte selv, man har jo gjerne nok å tenke på når dagen nærmer seg såpass mye... Siden vi skal ha full helg, blir det til at mamma arrangerer opplegget på fredag sammen med venninnen min som er kokk (sikker på at de klarer det fint), så får vi se hva vi gjør til brunsj på søndag. Vi har jo lokalet søndag også, men vi har fått tak i folk til å rydde. Blir nok til at vi kanskje hyrer inn hjelp til å pynte også, har allerede fått noen til å lage og servere enkel brunsj. Det ble faktisk rimeligere enn jeg hadde trodd - og siden mange må dra tidlig på søndag, blir vi (sånn det ser ut nå) ca. 35 som samles. Det er jo litt mer overkommelig. Innser at jeg neppe får full kontroll over dette, men svigermor er ganske stilsikker, så det spørs om jeg ikke må spørre om hun kan kaste et siste falkeblikk... Forhåpentligvis nyter jeg morgenen sammen med mannen med champagne og sånt. Han har lagt ned veto på at vi ikke skal ankomme lokalet mange timer før - som han vet at jeg vanligvis ville gjort.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #859 Skrevet 23. februar 2013 Vi skal gifte oss i juli neste år, kirke, lokaler etc. er booket. (vi gifter oss i august i år, og forlovet oss i november), så det var bare å kaste seg rundt. Jaha... Anonym poster: d0ded4ab0c1e45ec05c0524e916e945f
Gjest Weetzie Skrevet 23. februar 2013 #860 Skrevet 23. februar 2013 Jaha... Anonym poster: d0ded4ab0c1e45ec05c0524e916e945f Poenget ditt er...? Først hadde jeg tenkt å holde dette ganske anonymt, men jeg har bestemt meg for at de som kjenner meg igjen, får kjenne meg igjen uansett. Kommer nok ikke til å legge ut konkret dato, men det er i slutten av august.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå