Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min søster ringte nettopp for å fortelle hva de gir oss i bryllupsgave. En fotograf som følger oss gjennom hele dagen. Wow!!! :D Det er helt utrolig bra gjort. De har ikke så romslig økonomi, men er venn med byens nye fotograf, og har klart å få til en vennedeal. Jeg som hadde akseptert at vi måtte ta bilder av hverandre, på rundgang, og med selvutløser utenfor kirken. Nå blir det skikkelige bryllupsbilder på oss likevel. :)

wow! for en super gave å få :D Dere er heldige :D

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sitter å lurer litt på brudefrisyre!

Jeg har langt hår , og har funnet ut at jeg skal ha det endel løst :)

men jeg har velig stridt hår, har prøvd krølltenger + hårskum + hårspray +++ krøllene faller grusomt fort ut :( bare jeg rører bort i håret, så sklir krøllene ut, og bare det som er i håret av spray og skum osv er igjen (og da ser håret mitt bare fett ut :(

så jeg lurer på å droppe krøllene selv om jeg syns det er kjempefint..

andre med stridt hår?? hva gjør dere/ hvilke produkter bruker dere for å holde på krøllene?

Skrevet

Helst til neste sommer, så vi kan spare opp penger (ellers blir det dyrere for dem, kremt..).

Hvor mye skal de betale da, egentlig? Da blir det jo forskjellig hvor mye de kan "kreve", om du skjønner hva jeg mener?

Anonym poster: 3d16dbdebf5c44ef025318f8adab39a0

Skrevet (endret)

jeg sitter å lurer litt på brudefrisyre!

Jeg har langt hår , og har funnet ut at jeg skal ha det endel løst :)

men jeg har velig stridt hår, har prøvd krølltenger + hårskum + hårspray +++ krøllene faller grusomt fort ut :( bare jeg rører bort i håret, så sklir krøllene ut, og bare det som er i håret av spray og skum osv er igjen (og da ser håret mitt bare fett ut :(

så jeg lurer på å droppe krøllene selv om jeg syns det er kjempefint..

andre med stridt hår?? hva gjør dere/ hvilke produkter bruker dere for å holde på krøllene?

Har du fått håret fikset hos frisør før? For så mye hårspray og midler de puttet i håret mitt, var det så stivt at jeg nesten brukte en flaske med balsam for å få det ut igjen, hehe.

Men har du snakket med frisør om det? Og bruker du balsam til vanlig? Når du skal ha prøvetime før bryllupet, få dem til å lage noen krøller med tilsvarende mengde produkt som de vanligvis ville brukt, og se om de sklir ut like lett da? :-)

Endret av hagegnom
Skrevet

har aldri fikset håret med frisør, har alltid laget til håret selv jeg :)

men jeg var en gang hos frisør, for jeg ville så gjerne ha spiralpermanent! frisørdamen sa det ikke var noen vits, for jeg hadde veldig stridt og glatt hår, så alt ville skli ut altfor fort..

bruker balsam til vanlig ja

men det er en annen ting! jeg liker ikke å ha stivt hår, jeg får fnatt :P Så krøllene må klare å være myke, og samtidig ikke skli ut..

Skrevet

Om du ikke liker at det er litt stivt, kan det nok bli litt værre, ja. Spesiellt om tidligere frisører har sagt at det er for stritt. Håper du finner en god alternativ løsning :-)

Ang balsam, så har jeg hørt at det ofte gjør håret for glatt til at frisyren sitter. Men om det er tilfellet, vil vel sikkert din frisør gi beskjed om det :-)

Skrevet

Jeg tenker dessverre som med alt annet man spiller på lag med hva man har å jobbe med, spesielt om du skal gjøre det selv Lisha. :)

Tenker at det er bedre med en frisyre som holder enn at det er krøller som alle andre bruder har. Du kan jo ha en lav knute av noe slag eller annen oppsats eller bare ha det rett og løst, fint det også. Mener å huske at du har en ganske stor kjole som ikke krever så mye av resten av deg.

Skrevet

Slenger meg på denne tråden jeg også :D

Vi gifter oss 24. august, men ettersom jeg er en kontrollfreak og ikke klarer tanken på at det skal bli stress eller at jeg skal få dårlig tid, har jeg det meste klart allerede.. :sjenert: har ihvertfall en plan for alt, om det ikke er utført enda.

Foruten kirke, lokale og forlovere som ble bestemt for 1 år siden, så får jeg kjolen min neste uke, sko og slør er kjøpt. Buketten er jeg i gang med å lage (skal ha en brosjebukett!) og invitasjoner er i trykken. Fotograf og DJ er på plass, ringene ligger i en skuff og venter.. Dekorasjoner og andre detaljer er på plass i hodet :rolleyes: Nesten så jeg vurderer å begynne å skrive tale nå, for det er det jeg gruer meg mest til..

Tror mange ser litt rart på meg når jeg forteller om det, men jeg tenker at jo mindre å gjøre de siste månedene jo bedre. Vil helst bare "kjede meg" og vente den siste tiden, og kjenne at jeg har full kontroll :bryllup: Jeg gleder meg sånn!

• Liker 2
Skrevet

Hvor mye skal de betale da, egentlig? Da blir det jo forskjellig hvor mye de kan "kreve", om du skjønner hva jeg mener?

Anonym poster: 3d16dbdebf5c44ef025318f8adab39a0

Det kommer an på hva slags lokale vi lander på. Budsjettet er ikke helt i havn enda, og antall gjester er heller ikke endelig bestemt. Både jeg og mannen skal spare opp så mye som mulig i mellomtiden uansett, så forhåpentligvis trenger ikke foreldrene mine å blakke seg. De har selv foreslått å sponse hele/deler av festen, men mer nøyaktig har vi ikke spikret det nettopp fordi vi ikke har lokaler på plass enda.

Vel, kirka var i allefall ledig denne andre datoen vi sjekket, så da gjenstår det å se om vi også får lokaler :)

Skrevet

lisha: har du prøvd papiljotter i håret før? Du kan jo ta en test i god tid, rull opp absolutt alt av hår sammen med en krølleforsterkende krem eller spray, og sov med det over natten. Så kan du prøve å sette det opp eller ha det løst hele dagen derpå, og se hvor lenge det varer? :)

Skrevet

Jeg tenker dessverre som med alt annet man spiller på lag med hva man har å jobbe med, spesielt om du skal gjøre det selv Lisha. :)

Tenker at det er bedre med en frisyre som holder enn at det er krøller som alle andre bruder har. Du kan jo ha en lav knute av noe slag eller annen oppsats eller bare ha det rett og løst, fint det også. Mener å huske at du har en ganske stor kjole som ikke krever så mye av resten av deg.

Imponerende at du husket at jeg har en stor kjole ;)

Kjolen gjør mye utav seg - så jeg syns igrunn ikke håret trenger å være noe wow-faktor egentlig! tror det vil være finere med litt nedtonet hårfrisyre, når kjolen har såpass mange detaljer som den har :)

Spurte sambo hva slags hårfrisyre han likte best, og han ville gjerne ha det så løst som mulig - for det syns han er så fint!

Skrevet

lisha: har du prøvd papiljotter i håret før? Du kan jo ta en test i god tid, rull opp absolutt alt av hår sammen med en krølleforsterkende krem eller spray, og sov med det over natten. Så kan du prøve å sette det opp eller ha det løst hele dagen derpå, og se hvor lenge det varer? :)

papiljotter har jeg ikek prøvd nei! :) Det er sånn som gamle damer gjerne har, sant? hehe, bare så vi tenker på det samme ;)

kanskje jeg skulle prøvd det :)

Skrevet

Papiljotter er nesten som hårruller, men de er av skumgummi. Ikke helt som de gamle damene altså. De kommer også i forskjellige krølletykkelser. Verdt å sjekke ut :)

Skrevet

Slenger meg på denne tråden jeg også :D

Vi gifter oss 24. august, men ettersom jeg er en kontrollfreak og ikke klarer tanken på at det skal bli stress eller at jeg skal få dårlig tid, har jeg det meste klart allerede.. :sjenert: har ihvertfall en plan for alt, om det ikke er utført enda.

Foruten kirke, lokale og forlovere som ble bestemt for 1 år siden, så får jeg kjolen min neste uke, sko og slør er kjøpt. Buketten er jeg i gang med å lage (skal ha en brosjebukett!) og invitasjoner er i trykken. Fotograf og DJ er på plass, ringene ligger i en skuff og venter.. Dekorasjoner og andre detaljer er på plass i hodet :rolleyes: Nesten så jeg vurderer å begynne å skrive tale nå, for det er det jeg gruer meg mest til..

Tror mange ser litt rart på meg når jeg forteller om det, men jeg tenker at jo mindre å gjøre de siste månedene jo bedre. Vil helst bare "kjede meg" og vente den siste tiden, og kjenne at jeg har full kontroll :bryllup: Jeg gleder meg sånn!

VI skal gifte oss i Oktober og har omtrent alt klart. Det er så mye som skjer i år at alt som kan gjøres er gjort.

Hva er en brosjebukett?

Skrevet

VI skal gifte oss i Oktober og har omtrent alt klart. Det er så mye som skjer i år at alt som kan gjøres er gjort.

Hva er en brosjebukett?

Brosjebukett - noe ala denne :) Forelsket meg helt i disse bukettene etter å ha sett de på pinterest.

Skrevet

Jeg er gal... føler meg hvertfall som en klin kokos brud på ville veier. Jeg/vi vil nemlig ha en Pinjata i bryllupet... :rolleyes:

Det var mannen som foreslo det når vi så det på 4stjerners middag, men likevel det er jo fullstendig galskap. Hadde jo vært supert for brudepikene, men kjære vene dette er jo ikke et barneselskap eller tivoli. :rolleyes:

couple.jpg

• Liker 1
Skrevet

hehe, syns pinjata er litt artige jeg! Kan igrunn se for meg at en søt pinjata hadde passet inn i hagen deres ;) fylt den med lovehearts og hjertesjokolade, og små dikt om kjærligheten!

Skrevet

Tie still med deg Lisha kan ikke ha en pinjata i et bryllup... Tenkte å fylle den med popcorn og innpakket snop. Synes jo selv at den grisen den var en søt rekvisitt oppi all galskapen.

Nei, nei, nei, :murvegg:

• Liker 1
Skrevet

Joooo dere kan ha pinjata i bryllupet :sjarmor: særlig i hagesetting som dere skal ha. Og hvis dere begge liker ideen, er det da ikke noe å lure på?

Skrevet

Jeg er der at det helt sikkert hatt vært moro, men gidder ikke ta på meg mer styr enn det som er nødvendig. Og dette er overhodet ikke nødvendig. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...