Petalouda Skrevet 14. februar 2013 #761 Skrevet 14. februar 2013 åh så kult, gratulerer vi får noe av det samme, min onkel er fotograf og gaven fra han og tante er at han tar alle bildene og at vi får hele ruklet i gave en super gave å få, sånne bidrag er gull verdt
Gjest Adriane Skrevet 14. februar 2013 #762 Skrevet 14. februar 2013 Så herlig å få fotografering i gave! Det er jo fort en stor post på budsjettet, og veldig godt å få hjelp til
Petalouda Skrevet 14. februar 2013 #763 Skrevet 14. februar 2013 føles iallefall veldig greit å ha en man kjenner, så kan man snakke mer i forkant og sånn .. 1
Gjest Kiara! Skrevet 14. februar 2013 #764 Skrevet 14. februar 2013 Min søster ringte nettopp for å fortelle hva de gir oss i bryllupsgave. En fotograf som følger oss gjennom hele dagen. Wow!!! :D Det er helt utrolig bra gjort. De har ikke så romslig økonomi, men er venn med byens nye fotograf, og har klart å få til en vennedeal. Jeg som hadde akseptert at vi måtte ta bilder av hverandre, på rundgang, og med selvutløser utenfor kirken. Nå blir det skikkelige bryllupsbilder på oss likevel. Så gøy! Dette er jo en gave rett fra hjerte! Unner dere det virkelig. Utrolig koselig når de nærmerste er så interessert i oss brudepar at de ordner slike ting. Og de som ikke kan være tilstede får jo da masse bilder av hele dagen. Gratulerer! 1
Gjest Kiara! Skrevet 14. februar 2013 #765 Skrevet 14. februar 2013 Øyebryn er viktig, veldig viktig spesielt for noen som ikke klarer å nappe selv som meg. Har derfor bestilt meg time hos selveste Jan Thomas sitt studio,må bare innrømme jeg er spent. En uke i forkant var vistnok veldig bra.
Skjønningen Skrevet 14. februar 2013 #766 Skrevet 14. februar 2013 Øyebryn er viktig, veldig viktig spesielt for noen som ikke klarer å nappe selv som meg. Har derfor bestilt meg time hos selveste Jan Thomas sitt studio,må bare innrømme jeg er spent. En uke i forkant var vistnok veldig bra. Jeg har vært hos JT. Har du også bestilt farging av bryn? Jeg farga bryna etter at de var nappa. Fargen ble tørka vekk med noe alkoholbasert og dette reagerte huden min på der hvor den var blitt litt sår etter nappinga. Endte opp med et ganske stort, rødt, sårt merke under det venstre øyenbrynet mitt. Det tok ca. 2-3 uker før det forsvant. Tenkte bare jeg skulle si ifra om at hvis du merker at noe svir veldig eller er ubehagelig så si ifra! Ellers er de veldig flinke!
Skjønningen Skrevet 14. februar 2013 #767 Skrevet 14. februar 2013 I dag har jeg forresten levert ut de siste innbydelsene!
Gjest Kiara! Skrevet 14. februar 2013 #768 Skrevet 14. februar 2013 Jeg har vært hos JT. Har du også bestilt farging av bryn? Jeg farga bryna etter at de var nappa. Fargen ble tørka vekk med noe alkoholbasert og dette reagerte huden min på der hvor den var blitt litt sår etter nappinga. Endte opp med et ganske stort, rødt, sårt merke under det venstre øyenbrynet mitt. Det tok ca. 2-3 uker før det forsvant. Tenkte bare jeg skulle si ifra om at hvis du merker at noe svir veldig eller er ubehagelig så si ifra! Ellers er de veldig flinke! Jeg har bestilt en full pakke med absolutt alt fra design/farge til napping. Jeg får det jo gjort hos proffe nå også men føler at jeg må pirke så for å få det "perfekt" på et vis derfor gidder jeg ikke ditt uken før. Skal huske på det, takk for tips. Supert med slike tips:)
Skjønningen Skrevet 14. februar 2013 #769 Skrevet 14. februar 2013 Jeg har bestilt en full pakke med absolutt alt fra design/farge til napping. Jeg får det jo gjort hos proffe nå også men føler at jeg må pirke så for å få det "perfekt" på et vis derfor gidder jeg ikke ditt uken før. Skal huske på det, takk for tips. Supert med slike tips:) Bare hyggelig! Du blir sikkert megalekker!
Gjest Kiara! Skrevet 14. februar 2013 #770 Skrevet 14. februar 2013 Bare hyggelig! Du blir sikkert megalekker! Ja, hjelper veldig å oppsøke profesjonell hjelp for å pynte litt på fasaden.
Moderfavn Skrevet 14. februar 2013 #771 Skrevet 14. februar 2013 Grøss...øyenbryn... jeg må hjelpe meg selv der, siden ingen salonger forstår seg på meg. Jeg er så uheldig å ha totalt gjennomsiktige hår. Null farge! Og ikke tar de permanent farge heller. Dermed må det tegnes, formes og pudres på. En evig pine. Jeg skulle lett gitt lillefingern for å ha digre, mørke buskevekster i stedet. Jeg jubler fremdeles av fotografglede her nå. Å plutselig gå fra null fotograf til proff heldagsfotograf er rimelig stort å skulle svelge. Nå blir bekymringa bare hvordan i all videste verden vi noen gang skal kunne matche det når min søster gifter seg.
Arkivskap Skrevet 14. februar 2013 #772 Skrevet 14. februar 2013 Rart å komme inn hit å lese i dag og lese om akkurat slike ting jeg har gjort i dag. Har også bestilt meg time for napping av bryn, samt ordne negler. Jeg skal dit om to uker, så får jeg sjekket om jeg blir fornøyd til å bestille en time før bryllupet. Også har vi en dialog med en fotograf ang. brudebilder. Ser ut som at det skal bli en ordning på oss også!
pusla Skrevet 14. februar 2013 #773 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Moderfavn: for en super gave det er så fint med familie som vet akkurat hva man trenger Øyenbryn ja, huff, jeg må seriøst gjøre noe med mine Jeg er som dere sikkert har skjønt ikke den som bruker så mye penger i sånne skjønnhetsalonger - det nærmeste jeg kommer er vel et par forpleietimer men napping av øyenbryn må jeg få gjort av noen proffe, så får nok bestille en ukes tid i forveien jeg og. Endret 14. februar 2013 av pusla 1
Lunaire Skrevet 14. februar 2013 #774 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Usj. Har kommet opp i et dilemma her. En av mine fettere skal ha konfirmasjon dagen etter bryllupet, og det vil da si at hele min familie på mamma sin side skal i denne konfirmasjonen, og må følgelig dra tidlig fra bryllupsfesten. I tillegg er alle søskenbarna mine invitert til konfirmasjonen, mens jeg har tenkt til å droppe dem på festen vår. Mamma anbefaler meg (og ønsker seg) at vi flytter bryllupet. Helst til neste sommer, så vi kan spare opp penger (ellers blir det dyrere for dem, kremt..). Selv kunne jeg heller tenke meg å fremskynde et par uker, og heller ha en billigere og enklere fest, men det er dette med tiden da. Den opprinnelige datoen er jo om 7 måneder alt. Blæ. Måtte bare få ut litt frustrasjon Endret 14. februar 2013 av Lunaire
Moderfavn Skrevet 14. februar 2013 #775 Skrevet 14. februar 2013 Det var dere som satte datoen etter datoen dere ble kjærester, ikke sant? Da er det ekstra bittert om den må flyttes. Jeg ville nok ha beholdt den, og levd godt med at noen valgte å forlate festen tidlig. Jeg synes heller ikke du behøver endre gjestelisten, med mindre du da delte opp og inviterte de til bare kaffe, kanske? Det er like mye deres dag, selv om det er konfirmantens dag dagen etter. Helga lar seg fint dele opp for de som er invitert til begge tingene. Datoen deres er jo spesiell for dere, og det tror jeg ikke jeg ville klart å legge til side, dersom det var meg.
Lunaire Skrevet 14. februar 2013 #776 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Moderfavn: det stemmer, det var datoen for årsdagen vår, så det er nettopp dét som blir litt leit. Mamma mente da at det ble stressende for endel av gjestene, og at folk ikke kunne være med på festen hele kvelden. Og at det ble vanskelig for dem å hjelpe til, etc etc.. Sukk. Kjenner jeg ble litt motløs nå. Edit: ble litt "mamma ditt" og "mamma datt" her, men jeg er bortimot 27 når bryllupet holdes, altså Endret 14. februar 2013 av Lunaire 1
Moderfavn Skrevet 14. februar 2013 #777 Skrevet 14. februar 2013 Tenk nøye over hvem som må forlate tidligere. (Og SÅ tidlig er det neppe heller...) Er det folk du føler feststemningen forsvinner ut døra med, eller klarer du deg fint likevel? Det er deres dag, ikke din mor og hvemdetnåvar sin dag. Jeg er kjent for å være over gjennomsnittet snill, og ofrer villig ting for at mine nære og kjære skal ha det best mulig. Men jeg hadde ikke byttet bryllupsdatoen i din situasjon. Jeg hadde nok tilrettelagt mtp tidspunkter, så jeg var garantert at de fikk med seg både kake, en evt brudevals, i alle fall deler av underholdningen osv. Jeg hadde likevel pressisert en gang for alle at datoen var datoen, og det må de bare forholde seg til.
Moderfavn Skrevet 14. februar 2013 #778 Skrevet 14. februar 2013 Må legge til en ting... Konfirmanten kommer ikke, år etter år, til å tenke tilbake på den viktihe datoen sin. Dere skal feire bryllupsdager i mange tiår fremover. 1
Lunaire Skrevet 14. februar 2013 #779 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Helt enig der. Det er likevel en annen dato som også kan funke for oss, hvis vi tenker på viktige datoer, og det vil vi jo siden det var den opprinnelige ideen. Hvis vi velger en annen dato i høst, kan vi "time" første dag som gift som et jubileum for første gang vi møttes. Jeg vil jo gjerne unngå at halve bryllupet forlater festen klokken ti om kvelden :s Har sendt mail til kirka for å høre om de har ledig denne datoen, så får vel bare krysse fingrene og vente. Heldigvis hadde vi kun booket kirke frem til nå, så er jo ikke så mye som må endres. Mammas forslag om å vente til neste sommer -det kan hun glemme, hehe. Edit: kanskje vi får feire alle bryllupsdager fremover etter midnatt Endret 14. februar 2013 av Lunaire
Gjest lisha Skrevet 14. februar 2013 #780 Skrevet 14. februar 2013 oj, jeg hadde ikke byttet dato i dette tilfellet! kjenner jeg ble litt skiplet på dine vegne! bryllupet er lørdag, konfirmasjonen søndag! Det er jo to ulike dager! de som da absolutt MÅ dra tidlig, da hadde de bare fått gjort det for min del.. en konfirmasjon er jo viktig, men herlighet - en bryllupsdag kommer ikke akkurat i skyggen av en konfirmasjon! Da syns jeg rett og slett at familien på din mors side heller kan være litt trøtt, om det er "skjønnhetssøvnen" deres som er problemet? Eller er det at konfirmasjonen er så langt unna at de må bruke natten på å komme seg dit? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå