pusla Skrevet 12. februar 2013 #721 Skrevet 12. februar 2013 snart kommer mamma på kveldsbesøk når frøkna mi har lagt seg, så skal vi kose oss me kjoleprøving, med og uten slør, og prøve oss litt ferm på hvilken hårfrisyre jeg skal ha Det blir koselig! og så får jeg ha på kjolen min en liten stund igjen! weeeeeeeeee :D Så koselig kos dere! Vedr Utdrikningslag så virker det like vanlig å ha venner som ikke skal i bryllupet som å vare ha gjester, så jeg ville ikke stresset mye med det. Men nå har ikke jeg lest den egne tråden om det da. Jeg vil ikke ha utdrikningslag og regner ikke med å få det heller - synes ikke det er naturlig. Jeg kommer til å dø om noen har fiksa noe for meg likevel, er livredd for venninna mi jeg var forlover for, for jeg var så slem med henne
Lunaire Skrevet 12. februar 2013 #722 Skrevet 12. februar 2013 Jeg får ikke bestemt meg for om jeg skal sette bort hele festen i et flott lokale med håpløse alkoholpriser, eller kjøre på med grendehus, catering og svenskealkohol. Åh, det er så vanskelig!! Råd, tips, forslag, erfaring? :s
Gjest lisha Skrevet 12. februar 2013 #723 Skrevet 12. februar 2013 Jeg får ikke bestemt meg for om jeg skal sette bort hele festen i et flott lokale med håpløse alkoholpriser, eller kjøre på med grendehus, catering og svenskealkohol. Åh, det er så vanskelig!! Råd, tips, forslag, erfaring? :s alt etter hva du selv vil, og hva som er "deres" stil Jeg hadde veldig lyst på et stort og flott og lyst lokale, men endte med et jaktinspirert lokale med mye furu (klubbhuset til skytterlaget), fordi det var det sambo syns var finest og kosligst sånn går det når sambo fikk bestemme! men når jeg pynter opp, så kommer lokalet til å bli kjempefint og stemningsfullt Vi har treretters middag, og alkohol til middagen. utover middagsalkoholen, får gjestene medbringe alkoholen selv videre. Tror alle bryllup bli like fine og vellykkyde uansett hvor de blir holdt, så lenge det er sånn brudeparet vil ha det enten i hagen med hagetelt, klubbhus, lokale, eller slott Det blir til hva man gjør selv
Gjest Adriane Skrevet 12. februar 2013 #724 Skrevet 12. februar 2013 Selv om det er flere års aldersforskjell, fordi brudgommen selv er seks år yngre enn søsteren sin, og jeg er to år yngre enn han igjen? Og utdriknigslaget sannsynligvis da blir en gjeng jenter som er åtte-ti år yngre enn henne selv? En av de er fem år yngre, men brudgommens søster kjenner ingen og er den eneste med barn, altså en helt annen livssituasjon. Anonym poster: e4d05aa8f3f41d13052360af9821da04 8-10 års aldersforskjell er jo ingenting, og er hun den eneste med barn vil hun antakelig synes det er fantastisk å få en fest sammen med en gjeng "gærne" og barnløse jenter. Tro meg! 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #725 Skrevet 12. februar 2013 8-10 års aldersforskjell er jo ingenting, og er hun den eneste med barn vil hun antakelig synes det er fantastisk å få en fest sammen med en gjeng "gærne" og barnløse jenter. Tro meg! Jeg måtte bare spørre fordi jeg egentlig har tenkt at det er helt unaturlig. Noen fest blir det ikke, alkoholfritt her Men hun setter kanskje pris på en invitasjon, selvom jeg tviler på at hun har tid eller mulighet til å delta med litt tungvindt reisevei og en to-åring og baby i hus Anonym poster: e4d05aa8f3f41d13052360af9821da04
Gjest Adriane Skrevet 12. februar 2013 #726 Skrevet 12. februar 2013 Jeg måtte bare spørre fordi jeg egentlig har tenkt at det er helt unaturlig. Noen fest blir det ikke, alkoholfritt her Men hun setter kanskje pris på en invitasjon, selvom jeg tviler på at hun har tid eller mulighet til å delta med litt tungvindt reisevei og en to-åring og baby i hus Anonym poster: e4d05aa8f3f41d13052360af9821da04 Hehe, jeg skjønner at jeg har begynt å bli "gammel" - for meg er ikke ordet fest ensbetydende med konsum av alkohol Jeg er helt sikker på at hun iallfall vil sette stor pris på en invitasjon, selv om hun muligens ikke har mulighet til å delta. Hun blir tross alt din svigerinne, og setter etter all sannsynlighet pris på at du strekker ut en hånd 3
Gjest lisha Skrevet 12. februar 2013 #727 Skrevet 12. februar 2013 Jeg har satt opp ei god venninne på denne utdrikningslaglisten til forloverne mine. Hun bor langt unna, så har sikkert ikke mulighet til å bli med - men det hadde vært veldig kjekt om hun kunne! og jeg vet hun setter veldig stor pris på å bli inkludert! 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #728 Skrevet 12. februar 2013 Hehe, jeg skjønner at jeg har begynt å bli "gammel" - for meg er ikke ordet fest ensbetydende med konsum av alkohol Jeg er helt sikker på at hun iallfall vil sette stor pris på en invitasjon, selv om hun muligens ikke har mulighet til å delta. Hun blir tross alt din svigerinne, og setter etter all sannsynlighet pris på at du strekker ut en hånd Tenkte på det i det jeg trykket post! Takk for svar i alle fall, blir nok til at hun i alle fall får muligheten til å komme Anonym poster: e4d05aa8f3f41d13052360af9821da04 1
Kalbakk85 Skrevet 13. februar 2013 #729 Skrevet 13. februar 2013 Jeg får ikke bestemt meg for om jeg skal sette bort hele festen i et flott lokale med håpløse alkoholpriser, eller kjøre på med grendehus, catering og svenskealkohol. Åh, det er så vanskelig!! Råd, tips, forslag, erfaring? :s Det bestemmer du jo helt selv. Jeg havner et sted midt i mellom. Tror vi går for relativt fine lokaler. Men uten at det blir galla og herregård. Men maten og alkoholen kan vi fikse selv. Vi kjører åpen bar og skal derfor handle alt på tax free og i Sverige. Mye å spare på det. Mat kan godt hende blir koldtbord. Men da mest fordi alle skal få noe de liker.. dessuten skal det være ganske uformelt. Tror dette kan passe oss ypperlig. Det er ingenting i veien for å gjøre det enkelt. Det viktigste er vel uansett hvem som kommer, og hvordan stemninga blir? Den kan bli vel så bra på et grendehus! 1
Arkivskap Skrevet 13. februar 2013 #730 Skrevet 13. februar 2013 Da har jeg endelig fått bestilt time hos tingretten! Også har venninda jeg har vært skuffa over at ikke tatt kontakt ringt meg og sagt hun kommer! Alt ordner seg! 4
Petalouda Skrevet 13. februar 2013 #731 Skrevet 13. februar 2013 Alt ordner seg Fem måneder igjen i dag for min del, tiden flyyyyr avgårde! 1
Arkivskap Skrevet 13. februar 2013 #732 Skrevet 13. februar 2013 Spørsmål angående klær og fotografering: vi skal altså gifte oss på tinghuset dagen før vi skal ha fest. Vi vurderer om vi skal fotograferes etter vielsen, men før middag med forloverne. Vi må da ha på finstasen under vielsen og fotograferingen, men bytte om til middagen (da vi skal bruke de samme klærne på hovedfesten). Etter denne middagen, drar vi til det stedet vi skal tilbringe resten av helgen. Det er to timer unna. Nå vurderer vi om vi skal fotograferes før vi skal ha bryllupsmiddagen istedet (altså dagen etter). Det kommer ann på om jeg finner fotograf, holder på å maile nå. Men skal vi fotograferes da, så er det ikke noe "vits" i å ha på finstasen når vi skal vies. Det blir egentlig mer styr enn nytte, da det blir mye ombytte (har tre barn som også må bytte om. Iallefall jenta som også skal ha hvit kjole. Fint om den er hvit også på lørdagen). Skal vi fotograferes etter vielsen, så må vi uansett ha et sted å bytte om, da jeg ikke kan kjøre bil i hvit kjole (bor en time unna). Tinghuset hadde ikke noe egna sted, så da spørs det om vi må leie et hotellrom? Hva hadde dere gjort?
Petalouda Skrevet 13. februar 2013 #733 Skrevet 13. februar 2013 .. jeg prøvde å lese flere ganger her nå, men klarer ikke se konkret hva du mener ... og det handler ikke om at du er dårlig på å forklare men at jeg er sliten i hodet og ikke får med meg detaljer her .. men jeg ser at du skriver noe om at dere kanskje ikke får giftet dere i finstasen, og jeg tenker umiddelbart at det er det du først må bestemme deg for .. syns du det er ok .... ?
Arkivskap Skrevet 13. februar 2013 #734 Skrevet 13. februar 2013 Hehe, jeg er ikke verdens beste på å forkare heller. For meg er det helt greit å ikke ha på brudekjolen under vielsen. Vi skal bare ha det helt enkelt, med forloverne og ungene. Etter det er det bare vi som skal spise middag også, og da vil jeg iallefall ikke ha på kjolen, da det helt sikker kommer til å komme flekker på den... Må spare den til hovedfesten dagen etter. I og med vi må kjøre litt bil den dagen, så er det enkleste egentlig å dra i det vi skal vies i. Vi må først kjøre en time, så vies, så middag, så kjøre bil to timer. Om det blir fotografering denne dagen så må vi ha på finstasen :-)
kisskissbangbang Skrevet 13. februar 2013 #735 Skrevet 13. februar 2013 (endret) Spørsmål angående klær og fotografering: vi skal altså gifte oss på tinghuset dagen før vi skal ha fest. Vi vurderer om vi skal fotograferes etter vielsen, men før middag med forloverne. Vi må da ha på finstasen under vielsen og fotograferingen, men bytte om til middagen (da vi skal bruke de samme klærne på hovedfesten). Etter denne middagen, drar vi til det stedet vi skal tilbringe resten av helgen. Det er to timer unna. Nå vurderer vi om vi skal fotograferes før vi skal ha bryllupsmiddagen istedet (altså dagen etter). Det kommer ann på om jeg finner fotograf, holder på å maile nå. Men skal vi fotograferes da, så er det ikke noe "vits" i å ha på finstasen når vi skal vies. Det blir egentlig mer styr enn nytte, da det blir mye ombytte (har tre barn som også må bytte om. Iallefall jenta som også skal ha hvit kjole. Fint om den er hvit også på lørdagen). Skal vi fotograferes etter vielsen, så må vi uansett ha et sted å bytte om, da jeg ikke kan kjøre bil i hvit kjole (bor en time unna). Tinghuset hadde ikke noe egna sted, så da spørs det om vi må leie et hotellrom? Hva hadde dere gjort? Jeg hadde i hvert fall brukt kjolen min under vielsen. Det er liksom det jeg har brudekjolen min for, for å faktisk gifte meg i den. Jeg synes fotografering på bryllupsdagen etter vielsen høres ut som den beste løsninga. Ikke minst med tanke på bildene i ettertid; jeg vil gjerne se tilbake på de bildene og tenke "der hadde jeg nettopp gifta meg!". Endret 13. februar 2013 av kisskissbangbang
Petalouda Skrevet 13. februar 2013 #736 Skrevet 13. februar 2013 Hvis det ikke spiller noen stor rolle for deg hva du har på deg når du faktisk gifter deg, da ville jeg tenkt praktisk. Særlig hvis du har tre barn du også skal styre med ift klær. Men jeg tenker som kisskiss, jeg ville hatt på kjolen og tatt bilder samme dag, for meg handler det også om å se på bildene og vite at jeg er nygift og i finstasen og at det er samme dag og at man er lissom full av den følelsen ..... *smile* men du vet jo best selv hva som er viktigst for deg
Gjest chiki Skrevet 13. februar 2013 #737 Skrevet 13. februar 2013 I morgen er den store dagen, gleder meg sånn! Krysser alt jeg har for at det blir fint vær. Tror til og med vimsette meg har husket alt, har fått skrevet ned det viktigste heldigvis. Henter brudebuketten kl9. Frisøren kommer kl10. Sjåfør med bil kommer kl13.30. Vielsen kl. 14.20, fotografen møter oss her. Så har vi fotograf og bil i 3 timer, og blir kjørt hjem etterpå. Middagen bestemte vi oss for å ta fredagenvsiden vi ikke vet når vi får skiftet, og det er valentinesday og veldig fullbooket i roma. Så må jeg huske passene, viss ikke blir det ingen vielse har heldigvis ordnet backup plan om været er dårlig. Men har vært meldt sol i flere dager, så det må vell gå bra. Skulle ønske jeg var like rolig som kiara pusen Eneste "bekymringen" nå er om det er lurest å vaske håret i kveld, slik jeg ikke må stresse med det i morgen. Det tar så lang tid å få tørt:p
Petalouda Skrevet 13. februar 2013 #738 Skrevet 13. februar 2013 Så spennende, chiki - all verdens hell og lykke ønskes dere begge
Lunaire Skrevet 13. februar 2013 #739 Skrevet 13. februar 2013 Spennende med bryllup i morgen! Masse hell og lykke på den store dagen :D For min del er det nøyaktig 7 måneder igjen i dag. Fredag 13. september <3
Lunaire Skrevet 13. februar 2013 #740 Skrevet 13. februar 2013 Spennende med bryllup i morgen! Masse hell og lykke på den store dagen :D For min del er det nøyaktig 7 måneder igjen i dag. Fredag 13. september <3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå