Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Adriane
Skrevet

Du vet ikke hva du får; du kan være heldig å få en kjempefin kjole, og du kan være uheldig å få et makkverk av en kjole ;) Men prisen var jo ikke ille, så om du tenker at det er penger du har råd til å tape (i verste fall), så er det jo egentlig bare å ta sjansen?

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser du har fått tips om Vistaprint. Jeg kan også slå et slag for Optimalprint - de har alt fra enkle ensides invitasjoner til 4 siders med bilder i alle bauger og kanter, hehe ;) De er heller ikke ille på pris, og de holder til i Norge ;)

Tusen takk for tips! Det var en genial side. Nå er invitasjonene laget :briller2: Må bare få mannens godkjenning først, så trykker jeg på bestill! hohoi!

Skrevet

http://www.ebay.com/...d=251216582219

Tror dere det er trygt å kjøpe denne kjolen gjennom ebay?

Anonym poster: f4718d7fcc067c514f36c7f2a4966f89

Det er vel sikkert like "trygt" som å kjøpe billige kjoler fra andre steder ;) Man vet ikke hva man har kjøpt før man får det i hus. Var en skjønn kjole!!

Gjest Adriane
Skrevet

Tusen takk for tips! Det var en genial side. Nå er invitasjonene laget :briller2: Må bare få mannens godkjenning først, så trykker jeg på bestill! hohoi!

Så bra! Godt for alt som er unnagjort :) Vi ender nok med invitasjoner fra Optimalprint selv også :jepp:

Skrevet

Hvor mange måneder før den store dagen kjøpte/bestilte dere andre kjoler? Jeg tror kanskje det blir weddingdressfantasy.com på meg også, men det er så skummelt å ta det endelige skrittet. Burde jeg prøve noen kjoler i butikk først, kanskje? Sjekke ut passform og slikt.

Også er det størrelse da.. Jeg vil jo helst gå ned litt i vekt, men vet ikke hvordan jeg da skal planlegge kjole. Åh, jeg er helt grønn!! :P

Skrevet

Kan nevne at det er 7 måneder igjen. Gisp!

Skrevet

Også er det størrelse da.. Jeg vil jo helst gå ned litt i vekt, men vet ikke hvordan jeg da skal planlegge kjole. Åh, jeg er helt grønn!! :P

Ikke ta sjangsen på å planlegge kjole etter hvordan du vil se ut etter å ha gått ned i vekt.... Det er en meget stressende opplevelse for ikke å snakke om ganske så idiotisk. (- jeg gjør det og har hatt noen sammenbrudd siden juni ifjor for å si det sånn...) Brudekjoler finnes i de aller fleste størrelser

Men hvis det er 7mnd igjen ville jeg hvertfall kommet meg i en salong og begynt å prøve, kanskje tom sett meg ut en spesiell kjole det er jo ofte bestillingstid etc. :)

• Liker 3
Gjest Adriane
Skrevet

Hvor mange måneder før den store dagen kjøpte/bestilte dere andre kjoler? Jeg tror kanskje det blir weddingdressfantasy.com på meg også, men det er så skummelt å ta det endelige skrittet. Burde jeg prøve noen kjoler i butikk først, kanskje? Sjekke ut passform og slikt.

Jeg bestilte i desember, dvs... 8 mnd før den store dagen. Utfra beskjeden jeg først fikk kunne jeg vente kjolen da i april/mai en gang. Men den ble jo klar lenge før :jepp:

Jeg prøvde kjoler i butikk først, i samme passform som kjolen jeg hadde sett meg ut på weddingdressfantasy.com. Det innbiller jeg meg at var veldig lurt ;)

Jeg håper også å gå litt ned i vekt og/eller bli litt "fastere i fisken" før bryllupet, men bestilte kjole etter dagens mål. Så jeg har bestilt meg tilpasningstime hos sydame tidlig i juli for å sikre meg at kjolen sitter best mulig på selve dagen. Jeg tror de fleste går litt ned i vekt om de prøver eller ei sånn når bryllupet nærmer seg, pga nerver osv, så en liten siste tilpasning er vel alltids greit. Jeg har dessuten bestilt med snøring i ryggen, fordi det er mer fleksibelt alle veier, enn glidelås ;)

(Kan fortelle at ei venninne av meg som giftet seg for en del år tilbake, gikk ned nesten 10 kg de to siste månedene før bryllupet, uten å ønske det - alt pga nerver. På den store dagen hadde kjolen da blitt altfor stor, fordi hun ikke hadde hatt tilpasningstime. Det var veldig kjipt for henne, da ingenting satt på plass)

• Liker 1
Skrevet

Adriane : Hvor bor du .. ? Jeg kommer og hjelper deg jeg !!! *nikkeveldig*

Gjest Adriane
Skrevet

Haha, du er herlig da!! :ler: Syns jeg ser fjeset til gubben: "Hvem er dette a'?" "Å, dette er Petalouda fra forumet på KG. Hun er her for å hjelpe meg med kjolen" :fnise:

Skrevet

Pft, blås i han, jeg heter Karoline og er your partner in crime :) :)

Skrevet

Hvis jeg får såpass med nerver at jeg bare raser ned i vekt, da skal jeg juble :D Men det var jo et veldig godt tips å bestille time til tilpasning, så det skal jeg huske på. Får vel sikkert dra meg inn i en eller annen brudesalong også, men jeg kjenner at jeg gruer meg endel til akkurat det.

Kiara: du har hatt god tid, så forhåpentligvis vil alle spor av sammenbrudd være en saga blott på den store dagen i allefall :redd:

• Liker 1
Skrevet

Kan si at bryllupsnerver går i bølger. Jeg var ganske rolig dagen før, men sov likevel rundt en time den natta...

Jeg er forøvrig meget fornøyd WeddingDressFantasy kunde, så om du lurer på noe kan du gjerne spørre Lunaire^_^ Adriane og jeg har har hatt jevnlig kommunikasjon siden hun fant kjolen sin der;)

• Liker 1
Skrevet

Pft, blås i han, jeg heter Karoline og er your partner in crime :) :)

Karoline? Jeg trodde du het Petalouda og var russisk. lol

Anonym poster: c4adeb2125a468e8c32a75df9a56c24d

• Liker 2
Skrevet

Karoline? Jeg trodde du het Petalouda og var russisk. lol

Anonym poster: c4adeb2125a468e8c32a75df9a56c24d

hi hi :) Petalouda betyr sommerfugl på gresk :)

• Liker 1
Skrevet

Pleier alle bryllupsinvitasjoner å sendes ut likt?

Anonym poster: 2f688d88d5ea967eb506b529fc962879

Skrevet

Det er vel det som er naturlig AB. Det er hvertfall det vi gjør :)

Skrevet

Bare et ørlite sukk fra meg. Vi hadde en ferdig gjesteliste, men en kamerat av oss har nettopp invitert oss til sitt bryllup. + 2stk på vår gjesteliste. Litt senere finner jeg ut at en venninne av meg også har planer om å invitere oss til sitt bryllup. + 2stk på gjestelisten igjen.

Ikke at vi ikke vil ha de der, men det er andre venner jeg ville prioritert før dem. Dessuten får jeg prestasjonsangst for vår gjesteliste, for folk har tydligvis ulike på preferanser på hvem som skal inviteres. Hva om jeg har flere venner som tror de skal bli invitert, men som jeg overhodet ikke har tenkt på!!

Anonym poster: e4d05aa8f3f41d13052360af9821da04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...