Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk for linker Adriane :) kjolen er ivory, så jeg føler det vanskeliggjør det litt mtp type gulfarge.

Jeg tror det kanskje blir penere med sko i ivory (sateng) og noen gule detaljer som jeg evnt limer/syr på? Hmmmm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.. eller så kan du jo ha sko i sølv .... :)

Skrevet

Sånn apropos farger... Jeg skal ha gull på meg. Da kan man vel ikke ha noe i sølv? Tenker på hårpynt og detalje på clutch til festen. Eller er jeg detalj-bridezilla nå? :)

Skrevet

jeg er litt pirkete av meg, og mener gull skal pyntes til gull, og sølv til sølv. MEn jeg har også et armbånd med både gull og sølv, det er veldig fint :)

når det bare er detaljer på hårpynt pg clutch som er sølv, så går det fint an å bruke tenker jeg :)

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg skal finne ring til meg selv, jeg. Vanskelig å velge! Skal ha forlovelsesring, og den må jo passe med den fremtidige gifteringen (som jeg heller ikke aner hvordan skal se ut). Dilemma :ler:

Skrevet

Jeg ville ikke blandet sølv og gull med mindre det sitter i samme smykket hvis du skjønner. Men du kan jo ha gullsko da :) Eurosko har hatt masse kule :)

Skrevet

det kan jo være lurt å forhøre seg med noen på forhånd likevel? jeg som gjest ville blitt litt paff om jeg plutselig fikk en "arbeidsoppgave" kastet på meg i et bryllup. Ikke at det er noe galt i å hjelpe til, det gjør jeg mer enn gjerne. Men når man i utgangspunktet er der som en GJEST, så synes jeg det er litt ...ufint (i mangel på bedre ord) å plutselig bli tildelt noe sånt.

Anonym poster: 3d16dbdebf5c44ef025318f8adab39a0

• Liker 2
Skrevet

Enig, det er greit å ha luftet noe på forhånd med noen iallefall. Vi har ikke kommet så langt som gaveoppakkere ennå, men jeg vet at det er mange hender som har lyst på akkurat den jobben så det går nok veldig greit.

Gjest Adriane
Skrevet

Alt som ikke er tenkt på kan jo ikke være så viktig at det er krise om de glemmes, eller fikses i siste liten? :)

Det er forresten akkuratt 200 dager til vi gifter oss!

Det er sant :jepp::)

200 dager? Det går fort ;) Kjenner det kiler litt i magen når jeg tenker på at det bare er 6 mnd igjen :)

Skrevet

seks måneder går kjempefort, tenker på at det er allerede fire måneder siden vi satte på oss ringer og offentliggjorde forlovelse og dato, og det er fem måneder siden vi bestilte kirken .... tiden flyyyr :)

Jeg har bestilt meg underskjørt fra lightinthebox eller hva det heter, noen som har erfaring der .. ?

Skrevet

Sikkert lurt å lufte mulig arbeidsoppgav i forkant. Jeg vet om minst fem gjester som gladelig gjør det og det er jo heller ingen omfattende oppgave hos oss med oppakking

Skrevet

Kan være lurt å ha noen til å holde styr på gavebordet, litt er det alltid. Min kusine tok seg av den jobben. Hun ryddet bort pengene og skrev ned i en liten bok hvem som gav hva. Jeg synes det var kjekt å kunne se alle de flotte kortene uten at folk skulle føle seg uthengt over hvor mye eller hvor liten som lå vedlagt.

Hun synes også at det var gøy å bli litt inkludert, hun elsker bryllup!

Gjest Adriane
Skrevet

Dette er (nok) en ting jeg overhodet ikke har tenkt på - å ha noen til å pakke opp gaver osv... Jeg vet at den ene svigerinna mi nok ville synes det var artig å være med på kanskje, men kan man spørre de i aller nærmeste familie om sånt da, når det er bryllup? :klo:

Vi er også i tvil om vi skal ha toastmaster, om vi egentlig trenger det. Vi ønsker ikke taler og sanger, men samtidig er spesielt jeg redd for at middagen skal bli drittkjedelig om det ikke skjer noe under middagen i det minste. Hva tror dere?

Skrevet

vi skal være toastmastere selv. vi blir trettiseks til bords og jeg regner med det vil vare i ca tre timer, og noe talevirksomhet vil det bli. men vil tar all styring selv :)

Skrevet

vi skal heller ikke ha toastmaster.. har ordnet annen underholdning under middagen, så det er i orden. Jeg kommer til å alliere meg med forlovere, slik at de hjelper meg om det er noe, men jeg legger opp til at det er jeg som tar styringen under middagen (min kjære er bare glad for å slippe)!

Skrevet

Vi skal heller ikke ha toastmaster, men jeg vurderer å få en av søstrene våre til å ha litt ledelse. Vi skal ikke ha taler eller sanger, men om noen vil si noen ord har vi jo tenkt å slippe dem til. I tillegg skal vi ha buffet, så kanskje greit å ha en som kan holde overblikket.

Kusine ja, kan spørre en av dem om å holde styr på gavene. Vi får vel sikkert noe, om ikke annet konvolutter som jo også skal åpnes.

Jeg skal utelukkende ha sølv/hvitt gull, men gifteringen er jo i gult gull da. Og den må jo nesten få være på selvom den kræsjer :fnise:

Gjest Adriane
Skrevet

Verken min kommende ektemann eller jeg er noe glad i å tale/stikke oss frem i forsamlinger, eller ha alles øyne rettet mot oss (som er mye av årsaken til at vi opprinnelig ønsket å "stikke av" og gifte oss). Så at en av oss, eller begge i samarbeid, skal ha styringen er ikke veldig sannsynlig. Noen må jo ønske velkommen og sånn i det minste, så... om ikke akkurat toastmaster, så er vi vel nesten nødt til å ha en som "holder i trådene" om ikke annet. Tror jeg.

Skrevet

jeg hadde ikke tenkt å ta med noen sanger, men mamma ville så gjerne ha med en velkommen sang og en takk for maten sang, så da tar vi med det også :) må bare finne en lett og morsom en :) haha, så blir det: så tar vi den rosa sangen dere.. og etter maten tar vi den blå sangen ;) neida, det får være valgfritt om man vil synge med!

Skrevet

sanger skal vi IKKE ha. vi nekter ikke noen å synge om de har laget sang til oss, men type takk for maten-sang og sånn er heeelt uaktuelt.

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Hos oss blir det sanger i fleng! Huff og huff, de som synes det er fælt må dessverre bare bite det i seg ;)

Bordvers før og etter maten (type: "Gledens Herre"), pluss diverse hjemmelagde sanger fra foreldre og tanter/onkler.

Vi har ikke så mye valg (og heller ikke så mye mot det selv) :)

Opp-pakkere lurer jeg også på.. Har mest lyst til å ikke ha noe gavebord fremme og pakke opp gavene selv noen dager senere. Ser ikke helt greia med å pakke opp og sette frem for at det skal pakkes ned igjen samme kveld eller neste dag? Men det er vel de av gjestene som synes det er viktig å se hva vi har fått..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...