pusla Skrevet 17. januar 2013 #441 Skrevet 17. januar 2013 Kiara_pusen: å, så mye lekkert! Noen av de var av den litt enkle sorten som kan funke her også. Vi har akkurat bestemt at vi skal ha langbord tvers over hele stua (om vi ikke spiser ute da, men tror det blir middagen inne). Telys og blomster er fint!
Gjest lisha Skrevet 22. januar 2013 #442 Skrevet 22. januar 2013 (endret) Nå, etter å ha sett på maaaange kjoler på disse tvprogrammene, og vært på to brudemesser med store brudeshow - så har jeg sett EN kjole jeg likte litt, men det er likevel kjolen min som er den aller fineste! For en herlig følelse har aldri vært så mye som et sekund i tvil etter jeg prøvde den på i butikken! Nå gleder jeg meg til mamma kommer på besøk en kveld! da skal jeg prøve kjolen på nytt, med underskjørt,sko, tiara og slør, ja full pakke - og så skal vi prøve å finne ut litt hvilken frisyre som passer til både meg og kjolen! og om jeg skal ha slør eller ikke! Nå har jeg også funnet ut hvilken baker jeg skal bruke til kake og så skal vi snart i møte med hun som leier ut lokalet vårt , og diskutere meny og bordoppsett! Moro! Endret 22. januar 2013 av lisha
pusla Skrevet 22. januar 2013 #443 Skrevet 22. januar 2013 (endret) Vi skal endelig få sendt ut invitasjonene denne uka, etter at jeg klarte å kjøpe feil størrelse på konvoluttene Jeg har nesten helt bestemt meg for hvem av mine venninner jeg vil be! Fra å tenke 20-25 gjester hjemme og langbord inne, så kan vi nå risikere å ende opp med 37 stykker. Og dermed utgår muligens middag inne, for det blir nok veldig trangt. Men jeg regner nå med at noen ikke kan + at et par av de single som er bedt med følge trolig kommer alene. Uansett; blir det stinn brakke så blir det gøy!! Og vi har stor veranda, stor hage og garasje. Jeg venter forøvrig fortsatt på slør og tiara. Og jeg må kjøpe meg undertøy som funker. Gleder meg til å ha alt på plass sånn at jeg kan prøve med hele looken liksom. Endret 22. januar 2013 av pusla
Gjest Adriane Skrevet 22. januar 2013 #444 Skrevet 22. januar 2013 Jeg begynner å bli grepet av bittelittegranne bryllupsstress, da jeg innser at det er mye vi ikke har på plass ennå, og selv om det er noen måneder igjen, så går tida forferdelig fort... Jeg begynte å tenke på dette med papirene i dag. Vi gifter oss i en annen by (og kommune) enn der vi bor. Hvor sender jeg da papirene? Sender jeg til kommunen der vi skal vies, eller til hjemkommunen? Jeg lurer også på når det lønner seg å sende inn papirene. De skal jo være maks 4 mnd gamle på vielsesdagen, og samtidig er det jo sikkert noe behandlingstid på disse greiene. Hvis man sender inn papirene sånn... ca 2 uker før det er 4 mnd igjen - er det passe tro? Og så var det dette med invitasjoner. På én måte har jeg lyst til å lage invitasjoene selv, fordi det blir langt mer personlig. På den annen side vet jeg ikke om jeg verken har tålmodighet, eller er flink nok, til å lage de selv... Vanskelig... Jeg vurderer en mellomløsning - bestille enkle invitasjoner, og så scrappe litt på de for å gjøre de mer personlig. Er det en god idé, eller bare bortkasta? Føler meg så rådvill om dagen, hehe.
pusla Skrevet 22. januar 2013 #445 Skrevet 22. januar 2013 Adriane: papirene skal til ditt lokale skattekontor, dvs der du bor. Du finner riktig skattekontor ved å taste inn kommunen din på nettsidene til skatteetaten. De har ca 2-3 ukers behandlingstid, så sender du de inn et par uker før det er 4 mnd igjen, kommer det til å gå helt fint. Vi tenkte å sende dem inn snart, for vi nærmer oss faktisk 4 mnd igjen Synes det var en god ide å scrappe litt på enkle invitasjoner jeg!
Fanteria Skrevet 22. januar 2013 #446 Skrevet 22. januar 2013 Jeg må fikse invitasjonene ferdig - kun laget tre utkast. Jeg må finne et skopar til den store dagen og VIL ha noe med gult! Knall gult! ...jeg gjør det ikke lett for meg selv... Jeg må få ordnet slik at vi faktisk blir viet på dagen vår :O :| :/ :S Brullypstressa Fanteria :/
Gjest Adriane Skrevet 22. januar 2013 #447 Skrevet 22. januar 2013 Knallgule sko: http://www.zalando.no/kennel-schmenger-klassiske-pumps-gul-ke311a026-202.html http://www.brandos.no/blink/bl-240-701117-k-39-yellow/a68140 Og noen som er gule og blå faktisk! http://www.brandos.no/blink/bl-240-701117-k-39-yellow/a68140 Men du tenkte kanskje mer på hvite/ivory sko med knallgul detalj?
Gjest Adriane Skrevet 22. januar 2013 #448 Skrevet 22. januar 2013 Adriane: papirene skal til ditt lokale skattekontor, dvs der du bor. Du finner riktig skattekontor ved å taste inn kommunen din på nettsidene til skatteetaten. De har ca 2-3 ukers behandlingstid, så sender du de inn et par uker før det er 4 mnd igjen, kommer det til å gå helt fint. Vi tenkte å sende dem inn snart, for vi nærmer oss faktisk 4 mnd igjen Synes det var en god ide å scrappe litt på enkle invitasjoner jeg! Tusen takk for hjelpen, pusla! Å fy søren, er det ikke litt skummelt at det nærmer seg snart 4 mnd igjen? Jeg får litt dilla over at det bare er 6,5 mnd igjen jeg, hehe Syns du? Så bra! Kanskje det ikke er så dum idé, nei? *tenke-tenke*
pusla Skrevet 22. januar 2013 #449 Skrevet 22. januar 2013 Det er litt sånn væææææ, for der dukker opp ting daglig her inne på forumet som jeg iallefall ikke har tenkt på. Men vi har det viktigste på plass uansett, detaljene tar jo ikke lang tid egentlig, så jeg puster med magen
Gjest Adriane Skrevet 22. januar 2013 #450 Skrevet 22. januar 2013 Jeg må prøve å puste med magen jeg også, men det er neimen ikke lett alltid... Tror det er altfor mange ting som jeg ikke engang har tenkt på. Jaja. Bryllup blir det uansett
CathFoto Skrevet 22. januar 2013 #451 Skrevet 22. januar 2013 Vi tenker noe slikt på bordene, men med LP som underlag for bollen. http://brides.prestonbailey.com/2012/09/28/spanish-style-centerpiece-idea/
Gjest Adriane Skrevet 22. januar 2013 #452 Skrevet 22. januar 2013 Ååå - det var fint bord! Forholdsvis enkelt, og veldig fint Blir sikkert stilig med LP som underlag
pusla Skrevet 22. januar 2013 #453 Skrevet 22. januar 2013 Vi tenker noe slikt på bordene, men med LP som underlag for bollen. http://brides.prestonbailey.com/2012/09/28/spanish-style-centerpiece-idea/ Fint En av tingene jeg nå har null kontroll på nå, er nettopp bordpynt. Jeg aner virkelig ikke hvordan vi skal ha det, men vi må jo nesten pynte litt da. Tenker hvite duker og løpere oppå, men aner ikke hvilken farge. Og noe som pynter opp oppå løperne, men jeg er virkelig helt blank!
CathFoto Skrevet 22. januar 2013 #454 Skrevet 22. januar 2013 Fint En av tingene jeg nå har null kontroll på nå, er nettopp bordpynt. Jeg aner virkelig ikke hvordan vi skal ha det, men vi må jo nesten pynte litt da. Tenker hvite duker og løpere oppå, men aner ikke hvilken farge. Og noe som pynter opp oppå løperne, men jeg er virkelig helt blank! Er fryktelig mye vi ikke har kontroll på, men bordpynt som er så lite viktig hadde vi klart en uke etter forlovelsen omtrent, hahaha. Vi skal ha koksgrå duker på runde bord, LP i midten med sånn som du så i linken oppå, gule tøyservietter og kassetter som bordkort, lurer på om å ha noe slikt som bordnummer med med led-telys inni så det er trygt. http://www.etsy.com/listing/92487078/custom-made-cut-out-paper-lantern-table?ref=sr_gallery_25&ga_search_query=luminary+table+number&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=NO&ga_ref=auto3&ga_search_type=all&ga_facet=luminary+table+number
pusla Skrevet 22. januar 2013 #455 Skrevet 22. januar 2013 Det blir garantert skikkelig kult, CathFoto!
pusla Skrevet 22. januar 2013 #456 Skrevet 22. januar 2013 Trenger vi noen til å pakke ut evt gaver for oss når vi bare blir ca 30 gjester? Og ønsker oss penger? I store bryllup i leide lokaler er det kjekt med gavebord som gjestene kan kikke på, men jeg innbiller meg liksom at det ikke er så big deal når vi skal ha det hjemme. Ikke tror jeg at vi får gaver heller, men der tar jeg muligens feil
Moderfavn Skrevet 22. januar 2013 #457 Skrevet 22. januar 2013 Trenger vi noen til å pakke ut evt gaver for oss når vi bare blir ca 30 gjester? Og ønsker oss penger? I store bryllup i leide lokaler er det kjekt med gavebord som gjestene kan kikke på, men jeg innbiller meg liksom at det ikke er så big deal når vi skal ha det hjemme. Ikke tror jeg at vi får gaver heller, men der tar jeg muligens feil Jeg tenkte på det samme. Tror vi tar det på sparket. Vi har folk som er lette å be hvis vi plutselig skulle trenge hjelp til noe.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 22. januar 2013 #458 Skrevet 22. januar 2013 Jeg må prøve å puste med magen jeg også, men det er neimen ikke lett alltid... Tror det er altfor mange ting som jeg ikke engang har tenkt på. Jaja. Bryllup blir det uansett Alt som ikke er tenkt på kan jo ikke være så viktig at det er krise om de glemmes, eller fikses i siste liten? Det er forresten akkuratt 200 dager til vi gifter oss! 2
CathFoto Skrevet 22. januar 2013 #459 Skrevet 22. januar 2013 Jeg som skulle ha kort kjole, sikler nå på denne http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39196280&kwUnica=
pusla Skrevet 23. januar 2013 #460 Skrevet 23. januar 2013 Jeg tenkte på det samme. Tror vi tar det på sparket. Vi har folk som er lette å be hvis vi plutselig skulle trenge hjelp til noe. Ja, vi at det sikkert på sparket vi og
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå