Gjest kiara_pusen Skrevet 7. januar 2013 #301 Skrevet 7. januar 2013 Vet du hva jeg savner; biff! Helstekt entrecote eller noe slikt. Det er jo rent kjøtt. Gode sauser regner jeg med dere skal ha, kanskje også svin indrefilet eller griillspyd. Jeg ville erstattet det med kyllingvingene for dt blir bare gris. Vis kal jo ha samme moroa men hva vi skal ha er foreløpig ikke bestemt bortsett fra kjøttet. - helstekt entrecote - svin inderfilet (for de som ikke er glad i tung mat, eller sterk mat) - Pølser fra Brubakken eller Strøm Larsen Men du hva er tapendada? Hørtes spennende ut. *sulten*
Evie Skrevet 7. januar 2013 #302 Skrevet 7. januar 2013 Vi skal ha miniatyr ostekaker, men skal ha en stor på toppen med brudeparet på :-) Hva gjør dere muffinsfolk med paret som skal stå på kaka? Dropper det, eller setter dem på øverste muffin? Sliter forøvrig litt med å finne sånn pynt. Alle masseproduserte kakepar så langt, er rett og slett ikke pene. 1
Moderfavn Skrevet 7. januar 2013 #303 Skrevet 7. januar 2013 Må si meg enig i de som ønsker alternativ til fingermat. Men nå er jeg en skikkelig kløne selv, og ville aldri ha rørt dryppe-klisjemat i pent tøy. Men det høres godt ut ja.
Gjest kiara_pusen Skrevet 7. januar 2013 #304 Skrevet 7. januar 2013 Du spiser jo grillmat med kviv og gaffel i et dekket selskap. Men dte vi har bestemt oss for tror jeg ikke er så dumt nemlig å kutte ut alt som renner, er ekstremt fettete og som må spises med hendene. Og spesielt jeg er ikke så veldig glad i mat som smaker masse-masse type bbq saus og slike ting. Slike lefser med seranoskinke kommer vi til å servere sammen med kanapeene. Det er jo bare snakk om en munnfull av et eller annet godt. Jeg mener også at sist vi snakket om det var opptatt av at det skulle være mye grønnsaker og farger, ikke bare kjøtt i alle mulige varianter. Viktig for harmonien i menyen at det ikke bare er tung og kraftig mat.
Petalouda Skrevet 7. januar 2013 #305 Skrevet 7. januar 2013 jeg spiser stort sett alt med kniv og gaffel, inklusive brødskiver, så jeg er veldig lite glad i matklin ... så jeg må ha mat som kan spises sånn
pusla Skrevet 7. januar 2013 #306 Skrevet 7. januar 2013 Altså, dette er jo ikke grill-grill altså, men tapas liksom. Det skal ikke grilles på stedet, men leveres som catering, sånn i tilfelle noen tenkte mer på det. Og det blir med kniv og gaffel, ja. Men nå er jeg blitt veldig usikker, så får fortsette siefinga tror jeg.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 7. januar 2013 #307 Skrevet 7. januar 2013 Jeg får veldig lyst på grillmat jeg av alt dette!
Gjest kiara_pusen Skrevet 7. januar 2013 #308 Skrevet 7. januar 2013 Ah ja, men da må du glemme noe av det jeg har sagt. Catering fra Strøm Larsen eller?? Hørt at der er veldig flinke, E har brukt de mye o bla jobb.
sofie777 Skrevet 7. januar 2013 #309 Skrevet 7. januar 2013 Vet ikke helt om jeg skjønte - skal jeg da stikke rørene gjennom begge lagene med kake? Der hvor dekorasjonen skal stå - du tenker da på pynten på toppen? Må ha det inn med teskje Ja, det var noe sånt jeg mente. Tror jeg har sett det på "fine" bryllupskaker i mange lag, men der holder rørene (eller hva det nå er) oppe det neste laget med kake. Og kanskje røret er delvis synlig også, men det trenger det ikke å være for din del, så røret kan være kjøpt på en rørleggerforretning eller noe sånt. Tenker da på et hult rør i ca 1 cm diameter. Det burde holde opp en kakepynt de timene det trengs. Les om hva andre har gjort her (oversettelse av dowel). Prinsippet er det samme, men de bruker altså solide staver, men det tar jo vekk mer av kaken når du setter den ned. Et rør vil fungere mer slik som en kjernehusutstikker til eple.
pusla Skrevet 7. januar 2013 #310 Skrevet 7. januar 2013 (endret) Sofie777: takk! Endret 7. januar 2013 av pusla 1
Gjest chiki Skrevet 7. januar 2013 #311 Skrevet 7. januar 2013 Da har jeg endelig fått bestilt meg sko til brudekjolen! Da mangler det ingenting tror jeg:) Er det lurt å gå de inn en del? Er ikke så vant til slike pensko:p Så skal jeg få satt på hairextension om ett par uker, fikk håret i posten for noen dager siden. Noen som har noen fine bilder til inspirasjon? Ser for meg en enkel frisyre hvor jeg krøller håret litt. Så skal jeg ha en enkel diadem/tiara med perler på. Skal dere ha armbånd, smykker eller annet dill til kjolen? Har ikke bestemt meg helt for hva jeg skal. Vil ikke at det skal bli "too much" om dere skjønner. Men kan kanskje bli litt åpent når det er stroppeløs kjole?
pusla Skrevet 7. januar 2013 #312 Skrevet 7. januar 2013 (endret) Catering fra Strøm Larsen eller?? Hørt at der er veldig flinke, E har brukt de mye o bla jobb. Nei, men pølser er derfra. Kunne jo vært en ide å sjekke ut! Men nå har jeg pratet med kjære og han er skikkelig gira på den BBQtapasen. Og jeg vil gjerne gi han noen avgjørelser også vi sper på med noen salater, og muligens en litt mindre sølete rett, tror det skal bli bra. Chiki: sikkert lurt å gå inn skoa litt først, det skal jeg gjøre tenkte jeg. Skal ha et enkelt halssmykke til kjolen, tiara men ellers lite bling. Er litt sølvpynt på kjolen så det holder tror jeg. Endret 7. januar 2013 av pusla
Gjest kiara_pusen Skrevet 7. januar 2013 #313 Skrevet 7. januar 2013 Nei, men pølser er derfra. Kunne jo vært en ide å sjekke ut! Men nå har jeg pratet med kjære og han er skikkelig gira på den BBQtapasen. Og jeg vil gjerne gi han noen avgjørelser også vi sper på med noen salater, og muligens en litt mindre sølete rett, tror det skal bli bra. Chiki: sikkert lurt å gå inn skoa litt først, det skal jeg gjøre tenkte jeg. Skal ha et enkelt halssmykke til kjolen, tiara men ellers lite bling. Er litt sølvpynt på kjolen så det holder tror jeg. Det høres nyyyyydelig ut Pusla. Man får kle seg etter maten evt dele ut smekker.
pusla Skrevet 7. januar 2013 #314 Skrevet 7. januar 2013 Smekker ja det finnes sikkert noe fancy å få kjøpt på Ebay! Vi skal iallefall ha masse våtservietter og sånt, også har vi helsigvis noen vasker i huset vårt.
Gjest kiara_pusen Skrevet 7. januar 2013 #315 Skrevet 7. januar 2013 Når man serverer slikt deilig mat er det jo bare fordeler med å ha dem hjemme. Bare for mannen din å finne seg en løs nok bukse slik at hna kan prøve ut det meste. Jeg har hvertfall satt av heeeeele søndagen til en løs kjole og fråtsing av rester.
pusla Skrevet 7. januar 2013 #316 Skrevet 7. januar 2013 (endret) vi skal ha restebrunsj dagen etter, for de gjestene som sover i huser vårt. Vi tenkte ylle huset med familie mens vi sover på hotell Kjære vil gjerne skrive menyen på invitasjonene og akkurat i dette tilfellet er det kanskje lurt. Endret 7. januar 2013 av pusla
Gjest kiara_pusen Skrevet 7. januar 2013 #317 Skrevet 7. januar 2013 Det var jo et kjempetips til oss også! Grillmat kan jo fort bli herlig grisete. Ikke så dumme disse mennene når de først engasjerer seg. Blir restebrunch her også, en gang må jo også jeg spise!
Gjest lisha Skrevet 7. januar 2013 #318 Skrevet 7. januar 2013 Da har jeg endelig fått bestilt meg sko til brudekjolen! Da mangler det ingenting tror jeg:) Er det lurt å gå de inn en del? Er ikke så vant til slike pensko:p Så skal jeg få satt på hairextension om ett par uker, fikk håret i posten for noen dager siden. Noen som har noen fine bilder til inspirasjon? Ser for meg en enkel frisyre hvor jeg krøller håret litt. Så skal jeg ha en enkel diadem/tiara med perler på. Skal dere ha armbånd, smykker eller annet dill til kjolen? Har ikke bestemt meg helt for hva jeg skal. Vil ikke at det skal bli "too much" om dere skjønner. Men kan kanskje bli litt åpent når det er stroppeløs kjole? sikkert lurt å gå de litt inn på forhånd, så du slipper store gnagsår frisyre kan jeg ikke hjelpe med, holder på å kikker etter inspirasjon selv.. om håret mitt blir oppsatt, så tenker jeg en enkel tiara, og et fin hårpynt bak hvor håret er satt opp (skal ikke ha slør). Skal ha noen nydelige krystalløredobber og et enkelt, men fint diamantsmykke. Armbånd eller klokke skal jeg ikke ha
Petalouda Skrevet 7. januar 2013 #319 Skrevet 7. januar 2013 Vi har trykket menyen i invitasjonene våre. Jeg syns det er en fin ting å gjøre Sliten nå, har laget femti invitasjoner, bare to igjen men nå var jeg faretruende nær en grense kjente jeg. Er en dag i morgen også
Gjest kiara_pusen Skrevet 7. januar 2013 #320 Skrevet 7. januar 2013 Og imorgen 1pm London tid kommer jeg til å hulke, grine og kanskje også gråte litt fugly når jeg skal prøve brudekjolen min! *kvalm, ør og farlig nær et ørlite sammenbrudd....* 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå