Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg er urolig glad i oreokake, og samboeren også liker den veldig godt ;) hvis den funker med supperpasta utenpå, så er det jo supert! da kan jeg lage bryllupskaka mi selv ;)

spørs om ikke jeg må prøve snart!

Det ble ikke mer gris (enn normalt) ved kakekuttingen?

Litt vanskeligere å skjære kanskje, siden kaken er litt mykere enn en kake med sukkerbunn. Men ingen krise på noen måte! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tenker å ha cupcaes vi også. Men har ikke helt bestemt oss for hva cupsene skal inneholde. :vetikke:

Store kaker blir som regel ikke oppspist og cupckes kan man jo mumse på hele kvelden. Pluss at ungene sikkert vil digge det!

En kul ting vi skal ha, synes vi da, er isdisk. Til ungene. Sheldon i Big bang theory mener at bare fester med isdisk er verdt å dra på, så da sier vi det da! :fnise:

• Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet (endret)

Vi tenker å ha cupcaes vi også. Men har ikke helt bestemt oss for hva cupsene skal inneholde. :vetikke:

Store kaker blir som regel ikke oppspist og cupckes kan man jo mumse på hele kvelden. Pluss at ungene sikkert vil digge det!

En kul ting vi skal ha, synes vi da, er isdisk. Til ungene. Sheldon i Big bang theory mener at bare fester med isdisk er verdt å dra på, så da sier vi det da! :fnise:

Bare til ungene?? *skuffa*

Kan jeg bare spørre hvordan i all verden dere skal gjøre det mtp isdisken og holde isen kald?

Vi tenker nemlig å droppe alt som heter dessert, har hatt en ide med dessertshots men slik det ser ut nå må jeg lage de selv... :S

Du har sett denne forresten; http://dittegetbryll...oggr.no/?p=2057

Hmm... nå kjenner jeg at det er veldig fristende å droppe desserten igjen og heller følge magefølelsen. *tenke, tenke*

Endret av kiara_pusen
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Det er for mange ideer, festlige ting som finnes så jeg klarer ikke holde fokus på at man ikke trenger å ha ALT! hehe

Men jeg vil ikke lage så mye mat eller spiselig selv...

Skrevet

Jeg tenkte å lage gulrotkake i muffinsformer, det er veldig praktisk :)

isbar er sikkert også godt!

ved siden av alle de søte kakene, hva annet skal dere ha til kakebordet/ dessertbordet? trenger litt artige ideer også, ikke bare kun kaker :) (tror ikke det blir isbar hos oss, for vi får is etter middagen)

Skrevet

Hva gjør dere muffinsfolk med paret som skal stå på kaka? Dropper det, eller setter dem på øverste muffin? Sliter forøvrig litt med å finne sånn pynt. Alle masseproduserte kakepar så langt, er rett og slett ikke pene.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg måtte lage min egen tråd om emnet... :rolleyes:

Jeg har så mange ideer og innspill at jeg holder på å bli sprø. Jeg gjorde et bomkjøp på ebay av noen godteriskjeer så dte resulterte i at det skulle serveres popcorn i kremmerhus sammen med en diger candybuffet, som igjen resulterte i at jeg heller ville ha dessertshots. :rolleyes:

Candybuffet er forøvrig en veldig god ide etter dessert, men hos oss blir det bare satt rundt på bordene, får være en grense for hvor mye som skal stelles i stand. :rolleyes:

Dette er forøvrig vår kaketopp...

IMAG0107.jpg?t=1357474022

Skrevet

Forloveden min har sett min, hans mening betyr mye for meg. I tillegg til ar det ar vanskeig å bestemme seg for om jeg skulle tørre å bestille den jeg elsker den såpass at jeg ikke greide å holde den skjult i 2 måneder.

Jeg skal finne ett konditori(er det der de selger kaker?) når vi kmmer til roma, å få bestilt noe deilig vi kan ta med å kose oss med på kvelden etter bryllup og middag. Tror vi kanskje bare tar en romantisk middag på restaurant. Er nok ganske slitne etter å ha fartet rundt hele dagen. Skal ha en tre timers fotografering rundt om i roma.

Har til og med tenkt tanken om å ta en flerretters på restaurant dagen etter istedet, og heller ta take away bryllupsdagen :P men blir kanskje ikke helt det samme.

Skrevet (endret)

Bryllupskake ja, enda en ting vi ikke har tatt stilling til enda. Det blir iallefall ikke noen tradisjonell marsipankake med klassisk kaketopp. Skal ha cakepops med slør og flosshatt, et par kaker også må vi kanskje ha en ekstra fancy kake som er "hovedkaka" men hva det blir må jeg tenke litt på.

Endret av pusla
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Vi skal ha Willow Tree sin kaketopp vi, den er fin den! Synes de vanlige kaketoppene ikke er særlig fine å se på, men koselige da, fordi di er vanlige :)

Picture%207-01.png

Lurer bare litt på hvordan vi skal plassere den oppå kaka, for den er ganske så tung. :vetikke:

Skrevet

Vi skal ha Willow Tree sin kaketopp vi, den er fin den! Synes de vanlige kaketoppene ikke er særlig fine å se på, men koselige da, fordi di er vanlige :)

Picture%207-01.png

Lurer bare litt på hvordan vi skal plassere den oppå kaka, for den er ganske så tung. :vetikke:

Så fin :jepp:

Jeg lager en veldig god ostekake og vurderer å bare lage den i to etasjer med en kul figur på toppen, om det går da, eller vil toppetasjen bli for tung?

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg lager en veldig god ostekake og vurderer å bare lage den i to etasjer med en kul figur på toppen, om det går da, eller vil toppetasjen bli for tung?

Takk :)

Det er bare til å prøve med en gang det! Ostekake er godt så jeg kan spise den opp om det blir prøvekake igjen :fnise:

Skrevet

Bare et forslag: Når kaken er ferdig (eller du er sikker på hvor høy den blir), har du tre eller fire plastrør (eller lignende) som er saget/skjært opp i riktig lengde, som du setter under der dekorasjonen skal stå. Altså presser forsiktig ned i kaken. (Dette bør prøves i en tilsvarende kake på forhånd). Det gjør jo ingenting om litt av kaken forsvinner for pyntens skyld.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke fordra sukkermasse, det er den beste måten å ødelegge en kake på, spør du meg. Ja - det ser pent ut, men det smaker så forjævlig søtt, og overdøver alle andre smaker. Hadde det vært på en syrlig og frisk kake, så kanskje. Men oreokake pluss sukkermasse høres bare ikke godt ut, sorry.

Anonym poster: 3d16dbdebf5c44ef025318f8adab39a0

• Liker 2
Skrevet

Bare til ungene?? *skuffa*

Kan jeg bare spørre hvordan i all verden dere skal gjøre det mtp isdisken og holde isen kald?

Vi tenker nemlig å droppe alt som heter dessert, har hatt en ide med dessertshots men slik det ser ut nå må jeg lage de selv... :S

Du har sett denne forresten; http://dittegetbryll...oggr.no/?p=2057

Hmm... nå kjenner jeg at det er veldig fristende å droppe desserten igjen og heller følge magefølelsen. *tenke, tenke*

Ikke bare til ungene da..*ler*

Satser på at vi får lånt oss en sånn fryser noe sted da? :vetikke:

Kanskje de til og med har det der vi skal være, siden det er ei kantine.

Skrevet (endret)

Greit å planlegg litt dra sofaen her man sitter full av basilusker. Menyen er trolig i boks! Hva synes dere om dette, jenter -BBQbuffet:

Jack Daniels Spareribs

Tigerwings (kylling)

Grillede maiskolber

Coleslowsalat

Fylte tomater m/krydret kjøttdeig og mozzarella

Assortete pølser fra Strøm-Larsen

Tigerscampi i tomatsaus

Panert Cheddar fylt m/jalapeno

Tortillalefse m/urtekrem og serranoskinke

Grillstekte poteter

Nystekt brød

Aioli

Tapenade

BBQ-saus

Vi skal jo ha sommerfest hjemme og en uformell setting, i tillegg er endel av mannfolka veldig av kjøttspisertypen som vil elske dette :fnise: Og brudgommen er klar som et egg. Men blir det for mye klin? Vi skal jo være litt pynta da.

Endret av pusla
  • Liker 1
Skrevet

Bare et forslag: Når kaken er ferdig (eller du er sikker på hvor høy den blir), har du tre eller fire plastrør (eller lignende) som er saget/skjært opp i riktig lengde, som du setter under der dekorasjonen skal stå. Altså presser forsiktig ned i kaken. (Dette bør prøves i en tilsvarende kake på forhånd). Det gjør jo ingenting om litt av kaken forsvinner for pyntens skyld.

Vet ikke helt om jeg skjønte - skal jeg da stikke rørene gjennom begge lagene med kake? Der hvor dekorasjonen skal stå - du tenker da på pynten på toppen? Må ha det inn med teskje :sjenert:

Skrevet

Jeg savner noe helt enkelt for oss som ikke er så glad i klinemat ... enkle karbonader, kyllingfileter, kjøttboller eller annet man kan spise med kniv og gaffel i pen kjole - og som ikke er så "sprekt" på en måte.

Og gjerne en eller annen salat av noe slag. Men ellers ser det nyyydelig ut :)

Skrevet

Ja, er par salater får vi da lage ved siden av. Blir kanskje mest for mannfolka dette... (og meg :fnise:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...