Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Vi har jo en fotograf, men han vil ikke ta de offisielle bildene. Skjønner han godt, jeg ser ut som et oppstæsja troll på bilder.

Dessuten har jeg et par andre navn her som jeg har lyst til å sjekke. Det er veldig viktig for meg å ikke ha en fotograf som skal ha meg til å svinge i epletrærne eller balansere bryllupskaken på hodet fordi jeg er glad i å bake.

Så jeg er kanskje litt sær likevel angående fotograf, men har stor tro på at det løser seg. Jeg er heller ikke fan av facebookfotografer eller de som har spesialisert seg på sovende baby bilder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en fantastisk søster jeg har! Hun har ordna make-upartist til meg til bryllupsdagen, fikk det i julegave :) hadde tenkt å fikse sminket sjøl, men nå slipper jeg det og jeg blir sikkert kjempefin! :nigo:

I tillegg fikk jeg et nydelig smykke i hvitt gull med diamanter av kjære, som passer perfekt til brudekjolen :) Så nå er det i boks!

Skrevet

Heldig du er pusla. Her ble det mansjettknapper til mannen til jul så har han noen fine til smokingen og jeg fikk øredobber fra celine Engelstad som passer perfekt til kjolen!

Skrevet

Bruk hun Alex fra Citali, hun er en drøm å samarbeide med! Du får akkurat hva du vil mye finere enn hva du hadde tenkt. :) billig er de også.

Citali i USA? Spennende!

Men hvordan gikk det til (Tid/korrespondanse rundt ønsker/kostander)? Teksten i invitasjonenen var på norsk?

Anonym poster: 40e13abd2810feaada41b5d73051ff86

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ja.:-)

det gikk over all forventning! Jeg er bare helt middels til å kommunisere på engelsk, og har en del gjester med etternavn æ,ø,å men det gikk strålende!

Sender all tekst på norsk, med oversettelse av de viktige tingene som dato og navn. Det jeg ville ha uthevet satt jeg bare i kursiv.

Vi holdt på ca1 uke med mail korrspondanse der jeg fikk 4-5 ulike layouter og velge mellom, fargen vi bruker riktig og bare looken. Jeg er jo kresen og pirkete så mye derfor vi brukte litt tid.

Så vi sendte ut Vi gifter Oss kort med matchende konvolutter der navn og alt var i samme farge og font, 30stk og betalte 450,- inkl frakt. :-) innbydelsene kommer på ca600,- med full pakke av alt.

Fikk de 10dager etter betaling. :-)

de ser super eksklusive ut, kortene er tykke i kvaliteten og det er helt custom made bare til oss. Vi bestiller nok invitasjonene rett etter nyttår og jeg gleder meg!

hun skal også lage vielseprogram, meny, bordkort. :-D

Skrevet

jaaaa det gjør vi, nå er vi bruder av året - dette skal bli VÅRT år :) jippi :)

Skrevet (endret)

:bolledeig:

Har fått bestilt fly til oss til Køben og reservert hotellrom til oss og de andre som skal være med. Godt å ha det gjort :)

Endret av pusla
Skrevet

Så greit med alt som er gjort :)

Her skal vi få gjort ferdig invitasjonene til helgen, og så skal vi begynne å se på brudepikekjolestoff :)

Skrevet

Invitasjoner ja, må vi også få action på. Vet ikke hvordan de skal se ut eller hvs som skal stå i dem, tenkte å ha bilde men vi må isåfall få tatt noen først.

Skrevet

Jeg sitter og lurer på om jeg skal sveise på litt (mye) hår jeg da ... drømmer om lange lokker men på grunn av sykdom og sånn sjit vokser ikke håret mitt sikkelig ... jeg har alltid hatt langt hår og føler at det halvlange pistrete greiene som henger her nå ikke er helt meg. Noen som har erfaring på området ?

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Pelaouda er det ikke deg ville jeg ikke nølt et sekund med å sette på så mye hår som trengs. Det nye med teip kan jo være en løsning siden det ikke sliter så på ditt hår. :)

Viktig å føle seg somseg selv på bryllupsdagen. :)

Og JA iår gifter vi oss dere! :rodmer:

Vi har fått gjort noe siden sist vi også, i all hovedsak bestilt, men likevel.

- invitasjoner

- stoff

Til og med vært inn på og utsette bryllupet en uke, men der var det ikke jeg som bestemte, så det blir som det blir. :dry:

Skrevet

hvorfor ville dere utsette .. ?

Tror jeg må sette på hår altså. har lyst på lange lokker, og seriøst - hvorfor begrense seg når man ikke trenger det ;)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Vi har ikke fått gjort så mye i praksis, men snakket om det meste og bestemt en del ting som mat, invitasjoner, servering, pynting, dekking etc.

Hvorfor vil dere utsette kiara?

Skrevet

Tror jeg må sette på hår altså. har lyst på lange lokker, og seriøst - hvorfor begrense seg når man ikke trenger det ;)

Go for it sier nå jeg :tommel:

Skrevet

Jeg sitter og lurer på om jeg skal sveise på litt (mye) hår jeg da ... drømmer om lange lokker men på grunn av sykdom og sånn sjit vokser ikke håret mitt sikkelig ... jeg har alltid hatt langt hår og føler at det halvlange pistrete greiene som henger her nå ikke er helt meg. Noen som har erfaring på området ?

Jeg skal ha hairextension til vi gifter oss i Roma i februar:) Hadde punkt extension til navnedagen til datteren vår, men det sliter en del på håret og var ett styr å ta på, og ikke minst av igjen!

Så jeg skal bestille tape extension, og få satt på. Det blir nok kjempe fint! Søsteren min er frisør, og de sier at mange bruker dette nå:)

På torsdag er det bare 5 uker til vi reiser til Roma, jeg er skikkelig spent! Tror vi har husket å ordne alt også, fått bekreftet fra ambassaden at de har halt. Har bestilt frisør, sminke, fotograf og transport:) Kjolen og "tiara" er komt i posten og sto virkelig til forventningene!

Men.... jeg mangler sko! Vil ikke ha noen som er vanskelig å gå i, og de skal være max 5 cm høye.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Han jeg gifter meg med har ikke mor, og har en far som er så syk at han har ingen anledning til å komme uansett hvor bryllupet skal stå. Det nærmeste blir en onkel fra hjemstedet somhadde kommet i hans sted.

Det var ekstremt viktig at datoen vi satt var en datohan var hjemme, jobber i nordsjøen. Nå viser det seg at brudgom og onkel har blingset med 4 dager... så med mindre noe skjer kommer ikke denne onkelen.

For vår del hadde det vært "enkelt" å utsette 1 uke, eneste vi måtte fått på plass var vigsleren og at datoen vi sendte ut ble forandret på invitasjonene.

Men E vil ikke, er fast bestemt på at datoen er hva den er. Synes det hele er ganske trist at det skal bli slik, men det er han som bestemmer.

• Liker 1
Skrevet

chiki: bare fem uker igjen, spennende! Hva gjør du med Brudebukett? Jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre, gifter meg i utlandet jeg og.

Skrevet

chiki: bare fem uker igjen, spennende! Hva gjør du med Brudebukett? Jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre, gifter meg i utlandet jeg og.

Vi leier en leilighet privat som vi fant på homeaway.com, og hun vi leier av er svært behjelpelig! Hun skal anbefale oss en romantisk resturant i nærheten av leiligheten(skal bo en liten "by" utenfor Roma), og når vi kommer skal hun sette oss i kontakt med en blomsterbutikk!:)

Hun ville også hjelpe med fotograf og frisør, men synes det var litt tryggere å bruke bryllupiroma. Føler meg tryggere på kvaliteten da:) Så var prisen den samme uansett.

Skrevet

Kjekt med god hjelp når man skal til utlandet da :jepp: vi skal bare til Køben og fikser det lille vi må sjøl, språket er jo heller ikke noe problem. Men er usikker på om jeg vil bestille Brudebukett, jeg tror jeg bare fikse noe enkelt fra en blomsterbutikk der. Men vet ikke helt om det kanskje er en dårlig ide?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...