Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det jeg kjenner på nå, er at folk skal mene og bry seg om alt mulig. Jeg har gjort meg opp en mening om hvordan jeg vil ha ting. Jeg har fokus på at vi skal ha en sosial happening. Jeg driter i bordpynt, blomster osv osv. Ikke skal jeg ha brudebukett heller! Dette er ikke min store dag som jeg bar drømt om bestandig. Jeg ser på det som en hyggelig sammenkomst. Derfor toner jeg ned alt dette som er vanlig i andre bryllup. Det neste for meg nå er å skaffe kjole. Det ser jeg for meg kan være litt pes. Hater å handle klær! Har en "vanskelig" kropp å kjøpe kjole til (stor mage, stor rumpe...).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hurra!!

Da var forlovelsesringene i boks (takket være en gullsmed som jobbet superraskt for å gjøre dem klare før jul) og jeg gleder meg noe så sinnsykt til å endelig fortelle hele familien og venner at vi skal gifte oss! Ikke har jeg fått se den ferdig heller for samboer har gjemt den bort og vil selv bestemme når jeg får den. Slemt! :bolledeig:

Skrevet

det blir en kjekk nyhet å fortelle :D

hehe, han vil nok du skal få den, når du minst aner det, skal du se :)

Skrevet

det blir en kjekk nyhet å fortelle :D

hehe, han vil nok du skal få den, når du minst aner det, skal du se :)

Huff.. så lenge han ikke annonserer det på flyet eller noe.. hehe.. Skrekk. Men det ville han nok ikke gjort mot meg. Jeg får bare smøre meg med tålmodighet.

Skrevet

Huff.. så lenge han ikke annonserer det på flyet eller noe.. hehe.. Skrekk. Men det ville han nok ikke gjort mot meg. Jeg får bare smøre meg med tålmodighet.

Om jeg hadde vært passasjer på det flyet, eller deg, så hadde jeg syns det var veldig gøy ;) hehe, men jeg liker slikt da :)

Skrevet

Om jeg hadde vært passasjer på det flyet, eller deg, så hadde jeg syns det var veldig gøy ;) hehe, men jeg liker slikt da :)

Det hadde vært gøy-fælt-flaut.. hehe.. Han nyter i hvert fall å la meg leve i det uvisse.

Skrevet

Kan aldri tenke meg annet enn at en mnd eller to i forveien er mer enn nok, med mindre du skal ha noe helst spesielt Mariahamm. :)

Det er jo sikkert lurt å begynne å tenke på det, ift sesong og slikt, ikke planlegge en brudebukett med peoner i september feks.

Jeg tror du er personen jeg lette etter da jeg gikk inn på dette forumet!!

Vi har nettop forlovet oss, men tror vi allerede skal gifte oss i begynnelsen av september 2013. =)

Jeg gleder meg veldig, men jeg har en veldig svakhet for lyse peoner og har liksom alltid tenkt at DET skal jeg ha i bryllupet mitt (og jeg er ikke sånn som har masse tanker om bryllup...). Men jeg ser at du er gartner-datter og tydeligvis med veldig god smak! ;) Har du noen ideer til en septemberbryllup?! =)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg tror du er personen jeg lette etter da jeg gikk inn på dette forumet!!

Vi har nettop forlovet oss, men tror vi allerede skal gifte oss i begynnelsen av september 2013. =)

Jeg gleder meg veldig, men jeg har en veldig svakhet for lyse peoner og har liksom alltid tenkt at DET skal jeg ha i bryllupet mitt (og jeg er ikke sånn som har masse tanker om bryllup...). Men jeg ser at du er gartner-datter og tydeligvis med veldig god smak! ;) Har du noen ideer til en septemberbryllup?! =)

Funnet deg en bryllupsgalning. :ler:

Men i begynnelsen av September er det jo fortsatt nesten sommer hvertfall her på østlandet. Kommer jo helt an på om dere skal ha sensommer som fokus eller høst. Jeg har faktisk ingen ideer akkurat nå... men det begynner vel når jeg får satt meg ned.

Det er nemlig en laaaaang busstur som venter. :S Men gratulerer så mye med forlovelse! Stor stas, og hold deg i denne skravletråden, så får du en haug med tips. Det er flere bryllupsgalninger her inne. ;)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Angående sommer/høst.. Jeg får stadig kommentarer etter å ha fortalt datoen for bryllupet, 10.august, at "det blir et nydelig høstbryllup".

Jeg synes absolutt høst bryllup er nydelig og vi vurderte september, men klarer ikke å forstå høst assosiasjonene folk får når datoen er midten av august! Er jo gjerne sommerfint her på Vestlandet i den måneden..

Ellers mener svigermor vi burde få på plass en ønskeliste slik at folk kan handle på januarsalg, men er det ikke litt tidelig å lage den nå? Men samtidig er det jo nå i julen vi begge er 'hjemme'. Neste gang blir vel til påske i april.

Skrevet

Hm, er det så vanlig å handle gave på januarsalg til et bryllup i august da? Tror ikke hadde latt meg stresse med gjestelista pga det altså.

Blomster, sukk - må jeg ha det? :fnise:

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Har fått høre at Peoner i aug/sept heller ikke er en umilighet, så høstbryllup kan man fint utsette til oktober.

Du får hilse din svigermor å si at januarsalget har holdt på siden i november. :ler: men hvorfor ikke få srg en oversikt, hvilke butikker man ønsker å ha liste i feks.

Aner ikke når vi skal gjøre det, eller vi var innom temaet når vi handlet julegaver, men det forsvant fort når E så fargen på jerngryta jeg ønsker meg fra Le Creuset.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Mester grønn 3 for 2 noen dager før, vips er det på plass. :-)

Skrevet

vi har prøvd å ha bryllupsfokus en stund, men av en eller annen grunn koker det litt bort i kålen for oss. men vi har klart å lande på at fadderne skal inviteres til familiemiddagen, det vil si at vi blir hele 36 mennesker rundt bordet (bordene) under vår lille private, intime familiemiddag .... *sukke litt med et smil*

Og så har bruden tatt en ørliten bridezillaavgjørelse når det gjelder bordkort, liiiiitt detaljpirkete må man jo få være :)

Det neste er å spikre invitasjonsteksten til de ulike gjestene. Blir vel gjort en dag det også :)

Skrevet

Vi skal ha rundt 25 gjester på den "store" etterfesfen vår, men da kutter vi drastisk fordi vi vil ha det sånn.

Vi tenkte å droppe bordkort, siden vi blir så få og festen er hjemme og uformell. Er det en dårlig ide kanskje?

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ser ikke vitsen med bordkort til så få Pusla. :-)

Hva slags bordkort er det du skal ha Petalouda, nysgjerrig.

Skrevet

Funnet deg en bryllupsgalning. :ler:

Men i begynnelsen av September er det jo fortsatt nesten sommer hvertfall her på østlandet. Kommer jo helt an på om dere skal ha sensommer som fokus eller høst. Jeg har faktisk ingen ideer akkurat nå... men det begynner vel når jeg får satt meg ned.

Det er nemlig en laaaaang busstur som venter. :S Men gratulerer så mye med forlovelse! Stor stas, og hold deg i denne skravletråden, så får du en haug med tips. Det er flere bryllupsgalninger her inne. ;)

Jeg hadde vel håpet å ha litt sensommer preg.. Men kanskje lyse hortensiaer kan gjør nytten som brudebukett?.. Jeg orker bare ikke for mye og tette buketter med for mye dill... Hortensia er vel mindre sesongpreget?

Jeg kommer nok til å holde meg på forumet, ja.. Jeg har liksom ikke noen stor drøm om hvordan bryllupet skal være, så jeg trenger nok litt inspirasjon! =)

Og til 2013 bryllup; jeg syns midten av august må jo være FLOTT å gifte seg og helt klart sommerlig, ikke høstbryllup!

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg satser absolutt på sommerlig, det som høres mest naturlig ut i mine ører :)

Skrevet

Kiara_pusen, du etterlyser fotograf..... Jeg anbefaler jan ivar vik. Www.vikfoto.no på det varmeste.... Jeg Skal ha han nå jeg skal gifte meg :)

Anonym poster: 89d67b45699aecf1e2109d35edafe732

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Kiara_pusen, du etterlyser fotograf..... Jeg anbefaler jan ivar vik. Www.vikfoto.no på det varmeste.... Jeg Skal ha han nå jeg skal gifte meg :)

Anonym poster: 89d67b45699aecf1e2109d35edafe732

og han er i grenland? Må nesten sjekke det ut. Takk for tips, :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...