Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Gjest iGirl
Skrevet

er spent på vegner av dere bruder som skal gifte dere til helgen :) så utrolig spennende. Ønsker dere alt godt :) (og krysser fingrene for fint vær!! :) ) gleder meg til å høre hvordan det har gått :)

Jeg er godt i gang med planleggingen selv, har fått på plass en del siden sist jeg skrev her. Lokalet er nå på plass. Det ble herregård som jeg hadde ønsket meg :) Med lokalet følger også personale, så da var det også i boks. Jeg har i dag bestilt save-the-date kort, de kommer om et par uker. Fikk se korrektur i dag, og fikk nesten tårer i øynene når jeg så det "svart på hvitt" :) uff, mye følelser om dagen ja.

Er i full sving med å se på kjoler, og har mer eller mindre bestemt meg for hva slags "stil" jeg vil gå for. Jeg har faktisk en kjole som jeg først hadde tenkt å bruke, men er usikker på om det er den stilen jeg er ute etter. Hva synes dere om denne http://www.landybridal.co/empire-spaghetti-strap-court-train-wedding-dress-h3lblb2146.html ? Ønsker meg noe lignende (stil altså, ikke akkurat DEN kjolen) Hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til alle sammen i morgen, jeg skal tenke på dere. Selv skal jeg være bryllupsgjest/fotograf i morgen, håper å finne noen tips til ting vi har glemt eller evt skal unngå.

Skrevet

er spent på vegner av dere bruder som skal gifte dere til helgen :) så utrolig spennende. Ønsker dere alt godt :) (og krysser fingrene for fint vær!! :) ) gleder meg til å høre hvordan det har gått :)

Jeg er godt i gang med planleggingen selv, har fått på plass en del siden sist jeg skrev her. Lokalet er nå på plass. Det ble herregård som jeg hadde ønsket meg :) Med lokalet følger også personale, så da var det også i boks. Jeg har i dag bestilt save-the-date kort, de kommer om et par uker. Fikk se korrektur i dag, og fikk nesten tårer i øynene når jeg så det "svart på hvitt" :) uff, mye følelser om dagen ja.

Er i full sving med å se på kjoler, og har mer eller mindre bestemt meg for hva slags "stil" jeg vil gå for. Jeg har faktisk en kjole som jeg først hadde tenkt å bruke, men er usikker på om det er den stilen jeg er ute etter. Hva synes dere om denne http://www.landybridal.co/empire-spaghetti-strap-court-train-wedding-dress-h3lblb2146.html ? Ønsker meg noe lignende (stil altså, ikke akkurat DEN kjolen) Hva sier dere?

Hvor ble det? Kjolen var veldig pen, men jeg synes nok ofte bredere stropper er penere på de fleste. Men det kommer selvsagt an på kroppsbygning.
Skrevet

Å, Moderfavn så hyggelig da :) og nå er jo du så inne i modus at du lett kan hjelpe søsteren din ;)

Fanteria: god avgjørelse vedr dukene! Et alternativ er å bruke sånn bånd du stryker på kantene da, jeg gjorde det på syv duker og det gikk ganske raskt. Men tror ingen hadde brydd seg om vi bare hadde klipt av heller.

CathFoto: God bedring! Og hvil godt, for sånne scenebetennelser kan være seige greier om man ikke tar det på alvor.

Takk! Jeg prøver så godt jeg kan.
Gjest iGirl
Skrevet

Hvor ble det? Kjolen var veldig pen, men jeg synes nok ofte bredere stropper er penere på de fleste. Men det kommer selvsagt an på kroppsbygning.

Enig med deg! Hvis jeg skal ha denne type kjole skal jeg helt klart ha bolero. :) (det ble stedet jeg ønsket meg ;) )

• Liker 1
Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
  • Liker 1
Skrevet

Åhh, tenk at nå sitter noen av dere i middag, fotosession, kirka eller på vei til det ene eller det andre! :D Håper dagen blir perfekt!

Maria: jeg tror vi overlever plastglass om dere ender opp med det ;) Og jeg er sikker på at kjolen din blir superflott, eller rettere sagt: du blir superflott i kjolen!

Jeg har enda ikke somlet meg til å fikse kjole, men skal prøve en brukt en i morgen. 2500kr for kjole, sko og korsett, så det var jo en grei deal. Hvis ikke blir jeg vel å lete litt etter brukte kjoler i Skottland i neste uke. Invitasjoner er en annen ting jeg må få på plass snart, det er jo tross alt bare.. eh.. 11 uker igjen :P

Skrevet

Kanskje jeg også kan høre litt med dere om hva dere tenker angående tidsbruk. Vielsen er klokken tre, på hjemstedet mitt, mens middagen blir i Oslo. Det vil da bli en drøy times reisevei. Jeg lurer liksom litt på om vi skal fotograferes før vielsen i stedet for etterpå, for at det ikke skal bli så mye venting mellom vielse og middag. Men jeg vet jo egentlig ikke engang hva som er vanlig ventetid, eller hva man kan belage seg på. Det er hovedsaklig familie som er bedt, og noen få vennepar, og jeg tror alle sammen egentlig takler den lille ventetiden greit. Da kan de mingle og drikke litt før middagen. Hva tror dere?

Skrevet

Jeg tror vi kommer til å ta bildene i/ved kirka, så vi trenger ikke reise langt for location i alle fall.

Gjest Mariahamm
Skrevet

Jeg tenker at dere nok kan ta fotografering etter vielsen, for gjestene har jo også samme reisevei. Altså hvis bildene tar en - to timer blir det jo ikke mer enn det for gjestene å vente. Og jeg er ganske sikker på at de fleste takler litt venting uansett :-)! Så lenge det ikke blir altfor lenge går det nok helt fint. Dessuten er der jo nok av ting å gjøre i Oslo imens, hvis noen ikke vil mingle med de andre :)

Skrevet

Gratulerer med dagen til all brudepar :) Utrolig spennende, håper dagen ble og blir og har vært slik som dere ønsket dere!

Selv sitter jeg og tenker.. Skal dele noen av tankene, men mest for min del for jeg følte for å sette ord på hva som går i hodet mitt :)

Om 2 korte uker er jeg gift! Med en mann som virkelig får frem de beste (og de verste) sidene i meg, som får meg til å le og som overrasker stadig over hvor bra han er. Ingen tvil om at vi kjenner hverandres sterke og svake sider, og har nå "lært" oss hvordan vi skal takle den andres nedturer og oppturer i hverdagen.

Jeg er ingen romantiker, og det kan jeg heller ikke påstå min kommende mann er. Men vi er romantisk nok av oss til å se hverandre i hverdagen, og det at vi gifter oss har vært et nøye gjennomtenkt skritt for oss å ta. Ting mellom oss gikk veldig fort, generelt sagt så kan jeg si at alt har gått fort.

Men akkurat dette har vi med viten og vilje tatt sakte, nettopp fordi det å gifte seg er veldig seriøst. Man bør virkelig ha gjort seg opp noen tanker om hva det vil innebære å være gift, samt hatt mange samtaler om det. Man gjør det til man selv velger, og vi ser på et ekteskap som et naturlig steg sammen mot fremtiden.

For å ikke bli for overveldet, så vet vi også at det er bare på papiret det blir forandring. Vårt forhold, som det har vært de siste år, er stort sett det samme som jeg tror alle gifte har. Eller? ;)

Som ugift vet jeg ikke hva som kan skje psykisk, eller fysisk for den del, men det finner jeg ut. Og jeg gleder meg til å finne ut hvordan det er å være kone for den som for meg, er den rette :)

Skrevet

Fikk i går helt uventede og veldig triste nyheter. Forloveden min mistet datteren på 11 måneder til akutt sykdom. Nå føles det ganske vanskelig å skulle planlegge bryllup om drøyt to måneder. Spesielt sårt er det at barnets mor nektet ham samvær på grunn av at han hadde en ny dame i livet (altså meg), så første og siste gangen han fikk se datteren sin på to måneder var hun alt død. :grine: Jeg kan ikke engang begynne å forstå hvor stor sorg en forelder må kjenne på etter å ha mistet barnet sitt. Nå må jeg bare prøve å være sterk for min kjære, og planlegge bryllup på siden.

Skrevet

Lunaire: huff noe så leit :( skjønner at det legger veldig bånd på det hele ja. Jeg som har ei lita jent selv kan nesten ikke tenke på at noe sånt kan skje en gang. :klemmer: til dere begge

Gjest Daenerys
Skrevet

Å herregud Lunaire, så forferdelig! Det må være et sjokk, og fryktelig vondt.

Skrevet

nei så fælt, Lunaire!! stakkars dere!!! huff, jeg kan ikke tenke meg til den grusomme smerten det må være å miste barnet sitt :frown:

Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
Gjest Adriane
Skrevet

Kjære Lunaire!
Jeg fikk fryktelig vondt av dere nå! Å miste et barn er det mest grusomme tapet man kan oppleve... At det i tillegg var en vanskelig situasjon mellom barnemor og din forlovede gjør det ikke enklere. Jeg vet ikke om jeg har noe som helst fornuftig å si, annet enn at jeg føler så inderlig, inderlig med dere i sorgen. Din kjære må være fullstendig knust!

Én ting vil jeg allikevel si. Hvis dette skjedde med oss, ville jeg ikke nølt med å si til min kjære at vi kan utsette bryllupet hvis han ønsker det. Altså, ikke avlyse, men utsette til han har fått tapet og sorgen på avstand. Som mor selv, så kan jeg på ingen måte se for meg at jeg ville være i stand til å gjennomføre et bryllup 2 måneder etter å ha mistet barnet mitt. Og om jeg mot formodning hadde gjort det, ville jeg neppe være "tilstede" på den måten man ønsker å være den dagen man gifter seg.

Føler at jeg spiller litt djevelens advokat når jeg sier det jeg nettopp har sagt, men føler samtidig at det bør sies... Det er kun godt ment, så vær så snill å ikke bli fornærmet på meg.

Til slutt, og igjen: Min aller dypeste medfølelse til din forlovede, og til deg. Dette var utrolig trist og tragisk!

Skrevet

Takk for omtanken jenter :klem: Jeg ble ikke fornærmet, Adriane. Jeg skjønner godt hva du mener. Det er jo ikke sikkert familien hans føler seg klare for det heller. Jeg må nesten høre med dem når jeg kommer dit i kveld. Jeg føler det er litt vanskelig å forholde seg til dette siden jeg ikke kjente henne selv, men jeg gledet meg så innmari til å bli kjent med hun som jo i september offisielt hadde blitt min stedatter. Håper hun har det bedre nå i alle fall, og om bryllupet skulle holdes som planlagt, så er hun i hvert fall til stede i tankene våre.

Skrevet

Uffameg Lunaire, så utrolig trist! Jeg føler veldig med dere. :-( :hug:

Skrevet

Kjære Lunaire, mitt hjerte blør for dere! Han må være i sjokk og full av fortvilelse nå. Faren er stor for at bryllupsdagen blir en sorgtung dag og ikke den gledesdagen det bør være for dere. Dette må dere snakke om med hverandre, men kanskje også med besteforeldrene. Så ufattelig trist! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...