Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nydelig kjole! Go for it! Men, vær klar over at du kan måtte betale toll for den, siden den koster over 200kr.

Jeg har et spørsmål til dere andre bruder: Er det noen av dere som har tatt manikyr til bryllupsdagen? Når gjorde dere det? Ser for meg at hvis jeg gjør det noen dager før selve dagen, kommer jeg til å ripe opp neglelakken innen bryllupsdagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk! :hjerte:

:( Blir lei meg på dine vegne. Og jeg skjønner veldig godt at du føler at noe blir ødelagt inni deg, når han så demonstrativt velger å prioritere noe annet foran bryllupet ditt; spesielt når han har visst om det så lenge. Har du vurdert å spørre ham rett ut? Åja, jeg ser jo nå at du har fortalt ham at du er veldig lei deg og ville hatt ham der, men at det ikke hjelper. Det er vondt å lese, skravlus! Hvis du ønsker å dele frustrasjon, skuffelse og sorg over situasjonen med ei som opplever noe av det samme, så må du bare sende meg en PM :hug:

Så god du er, Adriane :) Tusen takk :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

I dag tabbet eg meg ut TO ganger. Kalla mannen min for forloveden tidligare, og sa ska gifte oss istandenfor har gifta oss... Knall morsomt!!!

Edit: autocorrect

Endret av Mulancholy
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nydelig! Go for it!! Trur ikkje ein betaler toll for klær, grensa er nok bare for dei tinga som ikkje er inkludert i unntaket

Men 25% mva må man betale

Anonymous poster hash: 2a1aa...151

• Liker 1
Skrevet

Man betaler toll på klær. Min kjole kostet 1000.- fikk regning på 600,- i ettertid. 250 i mva, 100 ca i tollgebyr, ca 150 for at de la ut for mva og fakturagebyr. Bare husk at det kommer endel ekstra. Noenganger kan man være heldig å slippe unna men om det skal gjøres etter regelverket betaler man toll og mva.

Nydelig! Go for it!! Trur ikkje ein betaler toll for klær, grensa er nok bare for dei tinga som ikkje er inkludert i unntaket

Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
  • Liker 1
Skrevet

Burde man få en bekreftelse på at alt er i orden med papirer selvom vi krysset av for at skulle sendes direkte til vigsler? :)

Bra at du spurte, for det har ikke jeg tenkt på i det hele tatt. Er veldig dumt å møte opp på bryllupsdagen, klar til å bli gift, og så er ikke papirene i orden.

Hvordan sjekker man at alt papirarbeidet er gjort? Må man ringe skattekontoret, eller får man en kopi tilsendt?

Skrevet

Vi fikk ikke det, men vi ringte vigsler etter ca 5 uker for å bekrefte med han at han hadde mottatt papirene :)

Burde man få en bekreftelse på at alt er i orden med papirer selvom vi krysset av for at skulle sendes direkte til vigsler? :)

Skrevet

Vi fikk ikke det, men vi ringte vigsler etter ca 5 uker for å bekrefte med han at han hadde mottatt papirene :)

Vi har akkurat sendt det, og skal gifte oss om 5 uker. Da bør vi vel kanskje ta en telefon til vigsler om et par uker.

Takk for svar, Evie :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi har akkurat sendt det, og skal gifte oss om 5 uker. Da bør vi vel kanskje ta en telefon til vigsler om et par uker.

Takk for svar, Evie :)

Dette sier jeg ikke for å være slem, men dere skal ha griseflaks hvis de papirene går i orden i tide! Nå er det høysesong for bryllup + ferietiden er såvidt i gang = langt flere søknader som skal behandles av endel færre saksbehandlere. Jeg ville kontaktet skattekontoret og hørt om det er mulighet for priortert behandling... (Vanlig behandlingstid er 2-3 uker, i høysesong kan den nok være en del lenger...)

Anonymous poster hash: b8dee...4fb

Skrevet (endret)

Dette sier jeg ikke for å være slem, men dere skal ha griseflaks hvis de papirene går i orden i tide! Nå er det høysesong for bryllup + ferietiden er såvidt i gang = langt flere søknader som skal behandles av endel færre saksbehandlere. Jeg ville kontaktet skattekontoret og hørt om det er mulighet for priortert behandling... (Vanlig behandlingstid er 2-3 uker, i høysesong kan den nok være en del lenger...)

Oj, vi har bare blitt opplyst om 2-3 ukers behandlingstid, ikke at det kan ta noe lengre tid. Syntes virkelig Skatteetaten burde opplyse om behandlingstider!

Jaja, vi krysser fingrene for at alt ordner seg :)

Endret av Lanterne
AnonymBruker
Skrevet

Oj, vi har bare blitt opplyst om 2-3 ukers behandlingstid, ikke at det kan ta noe lengre tid. Syntes virkelig Skatteetaten burde opplyse om behandlingstider!

AnonymBruker
Skrevet

Det var iallfall det vi fikk beskjed om, at behandlingstiden er lenger i juni og juli spesielt. Men forhåpentligvis går det i orden for dere!

• Liker 1
Skrevet

Dette er nok et godt tips, men for en venninne av meg som giftet seg i fjor tok det bare 2 timer midt i høysesong så man kan være heldig og :)

AnonymBruker
Skrevet

Om nødvendig kan du også ringe og purre på Skatteetaten, vise til at de har oppgitt 2-3 uker på nettsiden.

Anonymous poster hash: 844ed...492

Skrevet

Om nødvendig kan du også ringe og purre på Skatteetaten, vise til at de har oppgitt 2-3 uker på nettsiden.

Anonymous poster hash: 844ed...492

God ide! :) Håper egentlig det ikke blir nødvendig, så det får bli reserveplanen.

Gjest Kiara!
Skrevet

3dager igjen å jeg lurer rett og slett på om jeg etter dagens sneglejakt skal ta én bryllupspause. Gjerne frem til lørdag. :ler:

Men her kaller malerkosten i det fjerne mens regnet plasker ned.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...