Lanterne Skrevet 24. juni 2013 #2021 Skrevet 24. juni 2013 http://www.ebay.com/itm/New-White-Ivory-Lace-Bridal-Wedding-Dress-Gown-Sz-UK-6-8-10-12-14-16-Custom-Made-/271190064889?pt=UK_Wedding_Dresses&var=&hash=item3f242ffef9 Wow! Denne kjolen var perfekt! Tør jeg å ta sjans? Er jo bare 700kr som går tapt eventuelt! Nydelig kjole! Go for it! Men, vær klar over at du kan måtte betale toll for den, siden den koster over 200kr. Jeg har et spørsmål til dere andre bruder: Er det noen av dere som har tatt manikyr til bryllupsdagen? Når gjorde dere det? Ser for meg at hvis jeg gjør det noen dager før selve dagen, kommer jeg til å ripe opp neglelakken innen bryllupsdagen.
skravlus Skrevet 24. juni 2013 #2022 Skrevet 24. juni 2013 Takk! Blir lei meg på dine vegne. Og jeg skjønner veldig godt at du føler at noe blir ødelagt inni deg, når han så demonstrativt velger å prioritere noe annet foran bryllupet ditt; spesielt når han har visst om det så lenge. Har du vurdert å spørre ham rett ut? Åja, jeg ser jo nå at du har fortalt ham at du er veldig lei deg og ville hatt ham der, men at det ikke hjelper. Det er vondt å lese, skravlus! Hvis du ønsker å dele frustrasjon, skuffelse og sorg over situasjonen med ei som opplever noe av det samme, så må du bare sende meg en PM Så god du er, Adriane Tusen takk 1
Mulancholy Skrevet 24. juni 2013 #2024 Skrevet 24. juni 2013 (endret) I dag tabbet eg meg ut TO ganger. Kalla mannen min for forloveden tidligare, og sa ska gifte oss istandenfor har gifta oss... Knall morsomt!!! Edit: autocorrect Endret 24. juni 2013 av Mulancholy 1
Mulancholy Skrevet 24. juni 2013 #2025 Skrevet 24. juni 2013 http://www.ebay.com/itm/New-White-Ivory-Lace-Bridal-Wedding-Dress-Gown-Sz-UK-6-8-10-12-14-16-Custom-Made-/271190064889?pt=UK_Wedding_Dresses&var=&hash=item3f242ffef9 Wow! Denne kjolen var perfekt! Tør jeg å ta sjans? Er jo bare 700kr som går tapt eventuelt! Nydelig! Go for it!! Trur ikkje ein betaler toll for klær, grensa er nok bare for dei tinga som ikkje er inkludert i unntaket
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #2026 Skrevet 24. juni 2013 Nydelig! Go for it!! Trur ikkje ein betaler toll for klær, grensa er nok bare for dei tinga som ikkje er inkludert i unntaket Men 25% mva må man betaleAnonymous poster hash: 2a1aa...151 1
Gjest Anubiel Skrevet 25. juni 2013 #2027 Skrevet 25. juni 2013 For klær over 200 kroner må man betale både merverdiavgift (25%) og toll (10,7%).... Kjekk kalkulator her: http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564
Evie Skrevet 25. juni 2013 #2028 Skrevet 25. juni 2013 Man betaler toll på klær. Min kjole kostet 1000.- fikk regning på 600,- i ettertid. 250 i mva, 100 ca i tollgebyr, ca 150 for at de la ut for mva og fakturagebyr. Bare husk at det kommer endel ekstra. Noenganger kan man være heldig å slippe unna men om det skal gjøres etter regelverket betaler man toll og mva. Nydelig! Go for it!! Trur ikkje ein betaler toll for klær, grensa er nok bare for dei tinga som ikkje er inkludert i unntaket
Tallulah Skrevet 25. juni 2013 #2029 Skrevet 25. juni 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah 1
Lanterne Skrevet 25. juni 2013 #2030 Skrevet 25. juni 2013 Burde man få en bekreftelse på at alt er i orden med papirer selvom vi krysset av for at skulle sendes direkte til vigsler? Bra at du spurte, for det har ikke jeg tenkt på i det hele tatt. Er veldig dumt å møte opp på bryllupsdagen, klar til å bli gift, og så er ikke papirene i orden. Hvordan sjekker man at alt papirarbeidet er gjort? Må man ringe skattekontoret, eller får man en kopi tilsendt?
Evie Skrevet 25. juni 2013 #2031 Skrevet 25. juni 2013 Vi fikk ikke det, men vi ringte vigsler etter ca 5 uker for å bekrefte med han at han hadde mottatt papirene Burde man få en bekreftelse på at alt er i orden med papirer selvom vi krysset av for at skulle sendes direkte til vigsler?
Lanterne Skrevet 25. juni 2013 #2032 Skrevet 25. juni 2013 Vi fikk ikke det, men vi ringte vigsler etter ca 5 uker for å bekrefte med han at han hadde mottatt papirene Vi har akkurat sendt det, og skal gifte oss om 5 uker. Da bør vi vel kanskje ta en telefon til vigsler om et par uker. Takk for svar, Evie
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #2033 Skrevet 25. juni 2013 Vi har akkurat sendt det, og skal gifte oss om 5 uker. Da bør vi vel kanskje ta en telefon til vigsler om et par uker. Takk for svar, Evie Dette sier jeg ikke for å være slem, men dere skal ha griseflaks hvis de papirene går i orden i tide! Nå er det høysesong for bryllup + ferietiden er såvidt i gang = langt flere søknader som skal behandles av endel færre saksbehandlere. Jeg ville kontaktet skattekontoret og hørt om det er mulighet for priortert behandling... (Vanlig behandlingstid er 2-3 uker, i høysesong kan den nok være en del lenger...) Anonymous poster hash: b8dee...4fb
Lanterne Skrevet 25. juni 2013 #2034 Skrevet 25. juni 2013 (endret) Dette sier jeg ikke for å være slem, men dere skal ha griseflaks hvis de papirene går i orden i tide! Nå er det høysesong for bryllup + ferietiden er såvidt i gang = langt flere søknader som skal behandles av endel færre saksbehandlere. Jeg ville kontaktet skattekontoret og hørt om det er mulighet for priortert behandling... (Vanlig behandlingstid er 2-3 uker, i høysesong kan den nok være en del lenger...)Anonymous poster hash: b8dee...4fb Oj, vi har bare blitt opplyst om 2-3 ukers behandlingstid, ikke at det kan ta noe lengre tid. Syntes virkelig Skatteetaten burde opplyse om behandlingstider! Jaja, vi krysser fingrene for at alt ordner seg Endret 25. juni 2013 av Lanterne
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #2035 Skrevet 25. juni 2013 Oj, vi har bare blitt opplyst om 2-3 ukers behandlingstid, ikke at det kan ta noe lengre tid. Syntes virkelig Skatteetaten burde opplyse om behandlingstider! Jaja, vi krysser fingrene for at alt ordner seg Anonymous poster hash: b8dee...4fb
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #2036 Skrevet 25. juni 2013 Oj, vi har bare blitt opplyst om 2-3 ukers behandlingstid, ikke at det kan ta noe lengre tid. Syntes virkelig Skatteetaten burde opplyse om behandlingstider! Jaja, vi krysser fingrene for at alt ordner seg Det var iallfall det vi fikk beskjed om, at behandlingstiden er lenger i juni og juli spesielt. Men forhåpentligvis går det i orden for dere! Anonymous poster hash: b8dee...4fb 1
Evie Skrevet 25. juni 2013 #2037 Skrevet 25. juni 2013 Dette er nok et godt tips, men for en venninne av meg som giftet seg i fjor tok det bare 2 timer midt i høysesong så man kan være heldig og Dette sier jeg ikke for å være slem, men dere skal ha griseflaks hvis de papirene går i orden i tide! Nå er det høysesong for bryllup + ferietiden er såvidt i gang = langt flere søknader som skal behandles av endel færre saksbehandlere. Jeg ville kontaktet skattekontoret og hørt om det er mulighet for priortert behandling... (Vanlig behandlingstid er 2-3 uker, i høysesong kan den nok være en del lenger...)Anonymous poster hash: b8dee...4fb
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #2038 Skrevet 25. juni 2013 Oj, vi har bare blitt opplyst om 2-3 ukers behandlingstid, ikke at det kan ta noe lengre tid. Syntes virkelig Skatteetaten burde opplyse om behandlingstider! Jaja, vi krysser fingrene for at alt ordner seg Om nødvendig kan du også ringe og purre på Skatteetaten, vise til at de har oppgitt 2-3 uker på nettsiden. Anonymous poster hash: 844ed...492
Lanterne Skrevet 25. juni 2013 #2039 Skrevet 25. juni 2013 Om nødvendig kan du også ringe og purre på Skatteetaten, vise til at de har oppgitt 2-3 uker på nettsiden.Anonymous poster hash: 844ed...492 God ide! Håper egentlig det ikke blir nødvendig, så det får bli reserveplanen.
Gjest Kiara! Skrevet 26. juni 2013 #2040 Skrevet 26. juni 2013 3dager igjen å jeg lurer rett og slett på om jeg etter dagens sneglejakt skal ta én bryllupspause. Gjerne frem til lørdag. Men her kaller malerkosten i det fjerne mens regnet plasker ned. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå