Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å nei, så forferdelig trist, Lunaire! :( Dere har min dypeste medfølelse.

Jeg skal ikke uttale meg om hvordan andre mennesker fungerer i en slik dyp sorgprosess, men jeg vet at for min egen del (som har to døtre selv) hadde det vært utenkelig å skulle gjennomføre et bryllup midt i den mørkeste sorgtiden. Men dette finner jo dere best ut av sammen, så det er ikke meningen å komme med noe belærende råd her.

Oversender dere varme tanker :dagens-rose:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjempestor klem til deg og dine nå Lunaire .... :dagens-rose:

Gjest Mariahamm
Skrevet

Utrolig trist Lunaire, har sendt mange gode tanker deres vei <3

Jeg lurer forresten hva jeg skal gjøre med de som ikke har svart på invitasjonen... Selvom vi har purret har de fortsatt ikke gitt beskjed, og under to uker til bryllupet. Skal vi bare regne med at de ikke kommet? Problemet er hvis de plutselig bestemmer seg. Vi er mest fristet til å bare ikke la de komme hvis de brått gir beskjed nå, vi er avhengig av å ha nøyaktig antall til bestillinger osv.

Skrevet

Utrolig trist Lunaire, har sendt mange gode tanker deres vei <3

Jeg lurer forresten hva jeg skal gjøre med de som ikke har svart på invitasjonen... Selvom vi har purret har de fortsatt ikke gitt beskjed, og under to uker til bryllupet. Skal vi bare regne med at de ikke kommet? Problemet er hvis de plutselig bestemmer seg. Vi er mest fristet til å bare ikke la de komme hvis de brått gir beskjed nå, vi er avhengig av å ha nøyaktig antall til bestillinger osv.

Jeg personlig orker ikke slike usikkerhetsmomenter, så de av våre gjester som ikke hadde svart lenge etter fristen, ringte vi til og spurte direkte om de skulle komme eller ikke. DA fikk vi et klart svar :)

Tror nesten det er det beste hvis du vil slippe å lure... Lykke til! Det nærmer seg veldig nå :)

Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Der vi skal ha festen, må de vite antallet på en gitt dato. Så jeg kommer til å purre opp de som evt ikke har svart, et par dager før den fristen, og hører jeg ingenting, så noteres de som avslag (og de får beskjed om det). Jeg syns det vitner om lite respekt å ikke klare å gi et eller annet svar innen fristen; spesielt om invitasjonene har gått ut i god tid :)

Fristen vår er om bare noen dager, så jeg er litt spent selv. Mangler ennå svar fra noen få... :rolleyes:

Endret av Adriane
Gjest Mariahamm
Skrevet

Ja, blir skikkelig oppgitt. Fristen gikk ut for en mnd siden, og i tillegg sendte vi melding for noen uker siden at vi måtte ha svar. Når de fortsatt ikke har tatt kontakt synes jeg det er så respektløst at det er helt greit for meg om de ikke kommer ;)

Skrevet

Vi har frist idag, så har begynt å sende ut meldinger med ønske om svar snarest. Fikk da svar fra bror (som jeg har lite kontakt med) at de ikke kommer for de skulle på et idrettsarrangement med ungene den helga. Merker jeg er litt skuffa..

Gjest Adriane
Skrevet

Mariahamn: I ditt tilfelle ville jeg da gjort kort prosess. Notert alle ikke-svar som nei, og sendt de beskjed om det. (Skrevet noe i stil med: Siden svarfristen gikk ut for en mnd siden, det har gått ut en purring senere, og vi fremdeles ikke har hørt noe, har vi nå stengt all påmelding. Det er synd du/dere ikke kunne komme i bryllupet, men vi ønsker deg/dere en god sommer videre! Mariahamnmannen og Mariahamn"

Cecilie85: Skjønner skuffelsen din veldig godt. Selv om man kanskje har lite kontakt osv, så håper og forventer man litt at familie kommer. Det er liksom "uskrevet" obligatorisk at de kommer, på en måte - og samtidig burde de jo ønske å være der. Jeg har selv en bror som ikke har svart ennå, og det er få dager igjen til fristen. Jeg mistenker at han ikke kommer (tror han boikotter bryllupet pga grunner bare han forstår), og vet jeg vil bli innmari skuffet. Sender deg en stor trøsteklem :klem:

Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Takk for omtanken jenter :klem: Jeg ble ikke fornærmet, Adriane. Jeg skjønner godt hva du mener. Det er jo ikke sikkert familien hans føler seg klare for det heller. Jeg må nesten høre med dem når jeg kommer dit i kveld. Jeg føler det er litt vanskelig å forholde seg til dette siden jeg ikke kjente henne selv, men jeg gledet meg så innmari til å bli kjent med hun som jo i september offisielt hadde blitt min stedatter. Håper hun har det bedre nå i alle fall, og om bryllupet skulle holdes som planlagt, så er hun i hvert fall til stede i tankene våre.

Glad du ikke ble fornærmet, kjære Lunaire. Tenker så på dere, og hvor vanskelig, uvirkelig og tungt det må føles akkurat nå :hjerte: Han har mistet det dyrebareste man kan miste, og du har mistet sjansen til å bli kjent med henne. Ta vare på hverandre nå, og så får alt annet bare bli som det blir. Nå tror jeg dere må ta én dag, og kanskje til og med én time av gangen. Mine tanker går til dere begge i denne vanskelige tiden, og ekstra mye til din kommende mann. Jeg tør ikke engang tillate meg tanken på hvordan det ville være å havne i samme situasjon, for bare tanken gjør at jeg får åndenød... :hjerte::hug::dagens-rose:

Edit: var noen ord som hadde falt ut og totalt endret meningen i en setning!

Endret av Adriane
Skrevet

Så trist å lese Lunaire! :klem:

Angående det med invitasjoner så gadd jeg ikke å purre på gjestene engang, det fikk de holde orden på selv. De som ikke svarte regnet jeg bare med ikke kom. Jeg gidder ikke å mase på voksne folk altså.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Adriane
Skrevet

Angående det med invitasjoner så gadd jeg ikke å purre på gjestene engang, det fikk de holde orden på selv. De som ikke svarte regnet jeg bare med ikke kom. Jeg gidder ikke å mase på voksne folk altså.

Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men så kan man jo da risikere at noen har ment å si, eller tror de har sagt at de kommer. Så noterer man de som avslag, bestiller ikke mat til de, og har ikke plass til de. Så kommer dagen, og plutselig står de der? Det ville jo være en veldig ugrei situasjon. Så for min del, så kommer jeg til å sende én påminnelse til de som evt ikke har svart når fristen har utløpt, men ikke mer enn det. Og det gjør jeg jo da like mye for egen del, som for de potensielle gjestenes. Da har de fått muligheten til å rette opp i evt forglemmelser/feil.

Er man allikevel usikker på om noen kan finne på å møte opp uten å ha meldt seg på, syns jeg det er greit å sende en sånn melding som jeg foreslo for Mariahamn. Da har man på en måte sitt på det tørre, tenker jeg :)

• Liker 1
Skrevet

Slik jeg så det var det deres problem hvis de ikke sa i fra og allikevel kom. Så sa de fleste i fra, så en ekstra tallerken hadde vi nok klart å finne plass til.

Men jeg merker jeg blir litt lite villig til å tilrettelegge og ringe opp folk som ikke har sagt i fra, men det har nok noe med at jeg opplevde at ett av min nærme familiemedlemmer valgte å la være å komme i vårt bryllup til tross for at h*n hadde takket ja. Ektefellen kom. Det viste seg at dette familiemedlemmet valgte å reise på Kiel-tur i stedet for. Helt ok det, hadde h*n ikke postet bilder på facebook for å gni det inn i fjeset til mannen og meg - og takket ja på forhånd. Dette blir en motsatt problemstilling, men jeg kjenner motviljen for å mase på voksne mennesker skaper avesjon i meg. Jeg føler folk er rimelig uforskammede som ikke kan si i fra, og de får ta konsekvensen av sine handlinger. Skulle ønske jeg sendte regningen til mitt familiemedlem, h*n hadde jammen fortjent det. Men pengene er én ting, en annen ting er at jeg hadde gledet meg til at h*n skulle komme.

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Slik jeg så det var det deres problem hvis de ikke sa i fra og allikevel kom. Så sa de fleste i fra, så en ekstra tallerken hadde vi nok klart å finne plass til.

Men jeg merker jeg blir litt lite villig til å tilrettelegge og ringe opp folk som ikke har sagt i fra, men det har nok noe med at jeg opplevde at ett av min nærme familiemedlemmer valgte å la være å komme i vårt bryllup til tross for at h*n hadde takket ja. Ektefellen kom. Det viste seg at dette familiemedlemmet valgte å reise på Kiel-tur i stedet for. Helt ok det, hadde h*n ikke postet bilder på facebook for å gni det inn i fjeset til mannen og meg - og takket ja på forhånd. Dette blir en motsatt problemstilling, men jeg kjenner motviljen for å mase på voksne mennesker skaper avesjon i meg. Jeg føler folk er rimelig uforskammede som ikke kan si i fra, og de får ta konsekvensen av sine handlinger. Skulle ønske jeg sendte regningen til mitt familiemedlem, h*n hadde jammen fortjent det. Men pengene er én ting, en annen ting er at jeg hadde gledet meg til at h*n skulle komme.

Det er jo forsåvidt sant, men dere hadde vel bryllup i egen hage, og kanskje et annerledes opplegg med maten? Isåfall skjønner jeg at man kan ha en litt mer avslappet holdning til det hele. Men for oss, som må betale pr kuvert, og det kun lages de kuvertene som er bestilt, ville det være litt smått "krise" om det plutselig dukket opp et ekstra par eller to som har glemt å si i fra/trodd de har meldt seg på :)

Uff ja, det der husker jeg du fortalte om. Det var jo utrolig dårlig gjort, og jeg skjønner jo at dette har satt sine spor sånn sett. Jeg er også veldig enig i at det er uforskammet og respektløst å ikke gi et svar. Men jeg ville allikevel føle på at det ble en ubehagelig situasjon om noen møtte opp som ikke hadde svart (og jeg ikke hadde regnet med at de kom). Da ville jeg ha angret på at jeg ikke minnet de på at fristen var gått ut, og akkurat i situasjonen ville min dårlige samvittighet ødelagt mye av dagen for meg (selv om det ikke ville vært jeg som burde hatt dårlig samvittighet).

Folk må ta konsekvenser for sine handlinger, det er jeg enig i. Men siden jeg vet at det ville plaget meg minst like mye som dem, så vil jeg forsøke å unngå situasjonen. Jeg tenker også at de på sin side kanskje vil tenke at jeg burde ha forstått at det var noe feil når jeg ikke hadde hørt fra de, og at jeg burde sjekket det opp. Så for meg, fra mitt ståsted, kan det aldri bli feil å sende en liten vennlig påminnelse. Det koster meg så lite på alle mulige måter, og jeg syns det er verdt det.

Men jeg har all respekt for de som syns det blir tullete å sende påminnelse til voksne folk altså. Misforstå meg rett, som det heter :)

Skrevet

Det er jo forsåvidt sant, men dere hadde vel bryllup i egen hage, og kanskje et annerledes opplegg med maten? Isåfall skjønner jeg at man kan ha en litt mer avslappet holdning til det hele. Men for oss, som må betale pr kuvert, og det kun lages de kuvertene som er bestilt, ville det være litt smått "krise" om det plutselig dukket opp et ekstra par eller to som har glemt å si i fra/trodd de har meldt seg på :)

Uff ja, det der husker jeg du fortalte om. Det var jo utrolig dårlig gjort, og jeg skjønner jo at dette har satt sine spor sånn sett. Jeg er også veldig enig i at det er uforskammet og respektløst å ikke gi et svar. Men jeg ville allikevel føle på at det ble en ubehagelig situasjon om noen møtte opp som ikke hadde svart (og jeg ikke hadde regnet med at de kom). Da ville jeg ha angret på at jeg ikke minnet de på at fristen var gått ut, og akkurat i situasjonen ville min dårlige samvittighet ødelagt mye av dagen for meg (selv om det ikke ville vært jeg som burde hatt dårlig samvittighet).

Folk må ta konsekvenser for sine handlinger, det er jeg enig i. Men siden jeg vet at det ville plaget meg minst like mye som dem, så vil jeg forsøke å unngå situasjonen. Jeg tenker også at de på sin side kanskje vil tenke at jeg burde ha forstått at det var noe feil når jeg ikke hadde hørt fra de, og at jeg burde sjekket det opp. Så for meg, fra mitt ståsted, kan det aldri bli feil å sende en liten vennlig påminnelse. Det koster meg så lite på alle mulige måter, og jeg syns det er verdt det.

Men jeg har all respekt for de som syns det blir tullete å sende påminnelse til voksne folk altså. Misforstå meg rett, som det heter :)

Vi hadde 4-retters middag. Kun vielsen var i hagen, middagen var som en helt vanlig middag, dog med fire retter. Vi betalte pr kuvert, men de var ganske fleksible fordi de var vant til bryllup og visste det at det kunne komme overraskelser. Som at en gjest ikke kom for våres del. Vi måtte dog betale for den kuverten, som jo var på rundt 1000 kr (måtte jo betalte for kaffe avec, middag, frukt etc).

Jeg skjønner man vil unngå situasjonen for all del, og joda, jeg hadde følt et ubehag, men jeg er vel så lei at folk bare tror de kan gjøre som dem vil, så jeg har nok blitt litt tøffere med tiden. Det handler ikke om å ha empati, og svarer man en dag sent fordi man har glemt av invitasjonen så er jo det helt greit, men de jeg mener er de som bare tar seg til rette. :)

Gjest Adriane
Skrevet

Vi hadde 4-retters middag. Kun vielsen var i hagen, middagen var som en helt vanlig middag, dog med fire retter. Vi betalte pr kuvert, men de var ganske fleksible fordi de var vant til bryllup og visste det at det kunne komme overraskelser. Som at en gjest ikke kom for våres del. Vi måtte dog betale for den kuverten, som jo var på rundt 1000 kr (måtte jo betalte for kaffe avec, middag, frukt etc).

Jeg skjønner man vil unngå situasjonen for all del, og joda, jeg hadde følt et ubehag, men jeg er vel så lei at folk bare tror de kan gjøre som dem vil, så jeg har nok blitt litt tøffere med tiden. Det handler ikke om å ha empati, og svarer man en dag sent fordi man har glemt av invitasjonen så er jo det helt greit, men de jeg mener er de som bare tar seg til rette. :)

Oj! Det er kjipe penger å måtte betale...

Hehe, jeg syns bare det er bra jeg, at det finnes folk som er langt tøffere enn meg. Jeg er alltid alt for redd for å tråkke noen på tærne, og styrer alt for mye for å unngå det :) Så skulle gjerne vært tøffere selv!

Skrevet

Lunaire, kondolerer så mye til deg og kommende mann. Utrolig trist, kan ikke tenke meg hvordan det føles å begrave sitt eget barn.

Som mor ville jeg nok hatt vanskelig for å se gleden i et bryllup så nært et dødsfall, så jeg forstår mannen om han ikke er i stand til å tenke bryllup :( Det viktigste dere kan gjøre, må være å ta dag for dag. Være der for hverandre. Som Adriane skriver, dette er ikke for å fortelle deg hvordan dere bør gjøre ting eller for å fortelle deg hva han tenker- bare du vet det etter samtaler. Mulig han ikke klarer ta stilling til det så tidlig heller. Huff så leit.

Tenker på dere.

• Liker 2
Skrevet

Lunaire, må bare si at jeg føler virkelig med dere. Så utrolig trist.

Skrevet

Utrolig trist lesning Lunaire. Kondolerer så mye.

Nå gikk svarfristen ut nettopp her, og det var noen som ikke hadde svart selvfølgelig. Men nå har vi sendt dem en påminnelse og spurt dem, og jaggu ser det ikke ut til at alle vi har invitert kommer, bortsett fra en. Hadde ikke forventet at så mange kunne komme! Men det er jo veldig hyggelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...