Fanteria Skrevet 22. juni 2013 #2002 Skrevet 22. juni 2013 (endret) I dag drikkes jeg ut! Mannen ble hentet kl 8. Nå har jeg dusjet og fikset meg. Pakket det som sto på listen jeg fikk (overraskende snill liste) og venter på at lillepip kommer seg inn i buret igjen!Edit: Lillepip er tankeleser og er nå lukket bak lås og slå. Endret 22. juni 2013 av Fanteria 1
Gjest iGirl Skrevet 22. juni 2013 #2004 Skrevet 22. juni 2013 tenker på deg pusla. håper du koser deg kjempemasse i kveld
Mulancholy Skrevet 23. juni 2013 #2005 Skrevet 23. juni 2013 Gratulerer og lykke til Mulancholy. Takk:) hadde det fantastisk kjekt i går. Det såg ut som alle gjestene likte seg. Alt blei så mykje bedre enn eg hadde forventa. Blomane var nydelige, og kjolen satt som ett skudd. Alt var rett og slett berre fantastisk:) me fekk masse fine bilder(trur eg) det er så mange flinke fotografer blandt gjestene at det ikkje gjorde nokon ting at me ikkje fekk tak i fotograf utenfor gjestene. Me fekk så mange fine tospråklige talar, og det berre ordna seg kjempe flott! Gleder meg masse til å sjå gjennom gjesteboka, og alle gavene. Er så glad at me endelig er erklært rette ektefolk! 2
Gjest Kiara! Skrevet 23. juni 2013 #2006 Skrevet 23. juni 2013 Mulancoly nå går du å slapper av med mannen din! Det jo din første morgen som kone, må sette én god standard for ekteskapet fremover. Gratulerer igjen til dere begge. Er så godt å høre at bryllupsdagen overgår forventningene. :)
pusla Skrevet 23. juni 2013 #2007 Skrevet 23. juni 2013 Takk:) hadde det fantastisk kjekt i går. Det såg ut som alle gjestene likte seg. Alt blei så mykje bedre enn eg hadde forventa. Blomane var nydelige, og kjolen satt som ett skudd. Alt var rett og slett berre fantastisk:) me fekk masse fine bilder(trur eg) det er så mange flinke fotografer blandt gjestene at det ikkje gjorde nokon ting at me ikkje fekk tak i fotograf utenfor gjestene. Me fekk så mange fine tospråklige talar, og det berre ordna seg kjempe flott! Gleder meg masse til å sjå gjennom gjesteboka, og alle gavene. Er så glad at me endelig er erklært rette ektefolk! Gratulerer! Godt å høre at det ble en så flott dag For em fest vi hadde i går Fy fasan det var sinnsykt gøy, alt ble akkurat som vi hadde drømt om bortsett fra litt regn - men det gjorde at alle satt samlet i partyteltet hele kvelden og det var jo bare positivt. Fantastisk god stemning, ømme lattermuskler og jeg tror alle koste seg. Vi fikk masse skryt for maten og måten vi har gjort det på. Nå er jeg bare så happy at jeg nesten ikke trodde det gikk an Og så mye fine gaver og penger vi fikk Vi sov på hotel i natt og de hadde fått med seg at vi var nygift og ga oss full bryllupsbehandling med fruktfat på rommet og kjempefrokost servert. Nei, dette kunne bare ikke blitt bedre 2
Fanteria Skrevet 23. juni 2013 #2008 Skrevet 23. juni 2013 Pusle og Molancholy - det høres ut som om dere begge har hatt en fantastisk dag! Det gleder meg å lese
Gjest Adriane Skrevet 23. juni 2013 #2010 Skrevet 23. juni 2013 Takk for omtanken Adriane Jeg skulle ønske jeg kunne sagt ja, men gi meg noen dager. I morgen skal jeg begynne på de 18 dukene jeg må sy og lørdag er det utdrikningslag. Jeg, i motsetning til Kiara, klarer ikke delegere vekk disse oppgavene. Men jeg får hjelp av noen søte jenter på mandag Skal du sy 18 duker!? Alene!? Ojojoj... Jeg tror du bare er pent nødt til å lære deg å delegere/spørre om hjelp, kjære deg, ellers vil du slite deg fullstendig ut! Hvordan ble utdrikningslaget? Håper du koste deg masse! Dette hører vel hjemme i frustrasjonstråden, men denne lå lettere tilgjengelig. Nå kommer enda en side ved å ha festen hjemme fram: gjestene kommer ikke til i invitert tidspunkt, men til når det passer seg sånn. Vi har endel familie som skal reise er stykke og som skal overnatte. Jeg mener at også disse bør forholde seg til at festen starter kl 17. Vi har tusen ting å gjøre rett før, og jeg har ikke så lyst til å ha huset fullt av gjester mens vi styrer på. Mens min nybakte ektemann synes det bare er hyggelig og sier til de han prater med at jada, det er bare å komme fredag kveld eller når der skulle passe og han synes jeg er helt fjern som reagerer på dette. Er det jeg som er lite fleksibel her?? Nå er jo festen over og greier, men vil liksom kommentere på denne allikevel Jeg syns ikke det er du som er lite fleksibel, og syns at de fint kunne forholdt seg til at festen startet kl 17. Adriane: Du ser alle som vanlig og det er helt herlig!! (Jeg tar opp din måte å gjøre på det på i dette innlegget ) Disse brikkene du snakker om håper jeg at faller på plass av seg selv etterhvert, men merker at antallet dager igjen stadig blir mindre! Ja, jo, jeg kunne jo fått mannen til å ta noen telefoner, eller mamma. Men det er liksom det at jeg har lyst å overvinne denne "frykten", jeg vil lære meg å ikke bry meg om det. Takk! Jeg har stor tro på at så lenge man vet hvor man har alle brikkene og hvor de skal, så vil de falle på plass innen den store dagen Jeg syns jo det står stor respekt av at du vil overvinne telefon"frykten" din og selv ringe! (Men husk at det er ingen skam å snu!) Huff, merker jeg er så stressa for tiden. Mangler svar fra sikkert halvparten som er bedt til kaffen, og de har ikke svart selv om vi har spurt om de kommer eller ei. Fristende å bare kutte de, men går jo ikke det heller I tillegg så blir nesten alt av ting å hente/leie på forskjellige steder, så blir mildt sagt mye styr rett før. Sko til meg er ikke i boks, og jeg begynner å bli stressa med å fysisk hente kjolen og se at den passer etter siste innsying. Bare føler at jeg ikke har kontroll over noenting, og at festen blir ett kaos. Kjøreplan er vi ikke i nærheten av å ha... Så dårlig at folk ikke svarer? Er svarfristen ute da? Hvis den er det, ville jeg ganske enkelt sendt en sms til de det gjelder og skrevet noe i retning: "Heisan! Nå er det xxx dager/uker siden svarfristen gikk ut i anledning vårt bryllup. Vi kan ikke se å ha fått noen respons fra deg/dere? Glipper kan skje, men vi er avhengig av å få endelig antall gjester på plass, og setter pris på en beskjed senest innen utgangen av onsdag 26.06. :-) Skulle vi mot formodning ikke høre noe fra deg/dere, noterer vi oss at du/dere ikke kommer. Ha en fin kveld videre! :-) Mange hilsener fra Mariamann & Mariahamm" Det er nå dere må bruke folk rundt dere, delegere oppgaver og be om hjelp. Henting av ting som skal leies på forskjellige steder, kan helt sikkert noen hjelpe til med. Sko finner du, det er den minste utfordringen. Kjolegreiene ordner seg også, garantert. Ang kjøreplan for festen: det er det man har toastmaster til! Kontakt toastmaster, og sett dere ned sammen for å finne den mest hensiktsmessige ca kjøreplanen. Man trenger bare å ha en viss formening om når de forskjellige "større" tingene skal skje, og det er fort gjort å sette opp. Og ikke minst: prøv å senke skuldrene. Ta en liten pause fra forberedelsene og gjør noe helt annet. Gi deg selv litt pustepause, det tror jeg er viktig Jeg kjenner jeg blir litt stressa av å lese om alle dere som er stressa, haha! Jeg har jo ikke engang det viktigste på plass enda: ringer og kjole.. hjelpes! Jeg har fremdeles tid til å kjøpe kjole fra weddingdressfantasy som opprinnelig var planen, for med super rush (200 dollar ekstra) kan den være klar etter to måneder. Men da er det jo bare to uker igjen (får ikke bestilt den før lønna kommer om én uke), også kan jo det verst tenkelige skje: at den blir borte i posten!! Men da er alternativet liksom en brukt kjole på finn, og det er jo greit, men hva om det ikke er noen i min størrelse da. Grøss. Jeg bare utsetter og utsetter, fordi jeg ikke orker å tenke på kjolen. Gruer meg til å skulle ha en kjole, for jeg er redd for å bare se ut som en bolledeig med blonder. Akk. Hehehe, man kan bli litt påvirka av andres stress ja, det er ikke fritt for det. Jeg tror det skal utrolig mye til for at kjolen skal bli borte i posten. De sender kjolene med usps.com med sporingsnummer og alt. Det kan selvsagt skje, i aller verste fall, men det skal utrolig mye til. Det som kanskje er litt verre, er hvis du trenger noen småjusteringer på kjolen. Da må du ha en avtale med sydame/skredder på forhånd, slik at du kan komme med kjolen med én gang den kommer, og at vedkommende kan gjøre eventuelle justeringer på kort tid. Sånn sett... selv om det smerter meg å si det, så ville jeg da heller satset på brukt kjole fra Finn.no, eller håpe på god pris på ny kjole i salong. Du kommer ikke til å se ut som en bolledeig med blonder! Og jo lenger du venter med kjole, jo mer stresset kommer du til å bli, så mitt beste råd til deg er å ikke utsette det med kjole noe særlig lenger. Det må jeg iallefall si til dere som stresser og er bekymra for kjolen og sånt: den dagen kommer ikke disse detaljene man tror er viktige, å spille så stor rolle likevel. Og man føler seg som den vakreste i verden og klarer man å fokusere på brudgommen og seg selv og å nyte sekundene, så må det bare bli fantastisk. Sånn var det iallefall for meg Men jeg er stressa nå istedetfor da Aaaawww! Herlige pusla! Jeg er så glad for at alle dine bekymringer forsvant som dugg for solen på den store dagen!! Ikke bli stresset av meg, det er mer frustrasjon enn stress egentlig. Frustrasjon over at ting ikke blig gjort eller at jeg ikke stoler på de rundt meg siden det masses i alle bauer og kanter om bagateller, og jeg føler meg behandlet som en unge uten evne til å ta avgjørelser. Det som satte meg ut er at eiendommen igår var gravd opp for å finne vann, mine foreldre fortsatt ikke har antrekk og ikke minst at en delikat situasjon igjen blusset opp. Har du ingenting slik er det bare å brette servietter, lage bordkort og gjøre alt som kan gjøres på forhånd det hjelper veldig. Det høres ganske frustrerende ut ja, kjære Kiara. Høres ut som ting ikke går helt på skinner akkurat nå, men det kommer til å falle på plass i tide, søte deg. Det er jeg sikker på! Akkurat det tror jeg også, at det å få unna alle de derre småtingene på forhånd - i god tid før dagen - hjelper på veldig. For jeg har en følelse av at det er de som kan ta "knekken" på en stakkar på slutten, hvis man har igjen for mye sånt. Takk:) hadde det fantastisk kjekt i går. Det såg ut som alle gjestene likte seg. Alt blei så mykje bedre enn eg hadde forventa. Blomane var nydelige, og kjolen satt som ett skudd. Alt var rett og slett berre fantastisk:) me fekk masse fine bilder(trur eg) det er så mange flinke fotografer blandt gjestene at det ikkje gjorde nokon ting at me ikkje fekk tak i fotograf utenfor gjestene. Me fekk så mange fine tospråklige talar, og det berre ordna seg kjempe flott! Gleder meg masse til å sjå gjennom gjesteboka, og alle gavene. Er så glad at me endelig er erklært rette ektefolk! Høres så herlig ut! Kjempeglad på deres vegne, og håper dere nå bare vil nyyyyte hvetebrødsdagene! For em fest vi hadde i går Fy fasan det var sinnsykt gøy, alt ble akkurat som vi hadde drømt om bortsett fra litt regn - men det gjorde at alle satt samlet i partyteltet hele kvelden og det var jo bare positivt. Fantastisk god stemning, ømme lattermuskler og jeg tror alle koste seg. Vi fikk masse skryt for maten og måten vi har gjort det på. Nå er jeg bare så happy at jeg nesten ikke trodde det gikk an Og så mye fine gaver og penger vi fikk Vi sov på hotel i natt og de hadde fått med seg at vi var nygift og ga oss full bryllupsbehandling med fruktfat på rommet og kjempefrokost servert. Nei, dette kunne bare ikke blitt bedre Heeerlig, pusla!! Bare helt herlig!!
skravlus Skrevet 23. juni 2013 #2011 Skrevet 23. juni 2013 Så fantastisk, Pusla! Ble i godt humør jeg nå av å lese om kvelden deres. Jeg sturer fremdeles litt over at broren min boikotter bryllupet mitt, men nå kom smilet tilbake da jeg hørte hvor vellykket festkvelden var for dere.
Fanteria Skrevet 23. juni 2013 #2012 Skrevet 23. juni 2013 Jeg skal begynne å sy nå Tror det går fint. Er jo ikke noe kompliserte greier heldigvis Utdrikningslaget var koselig Ble hentet 12:30 og kjørt hjem til venninna mi hvor vi hadde lunsj med mye god mat og drikke! Fikk et bånd med "bride to be", tiara og et kjede med et shoteglass. Så dro vi inn til Oslo og jeg fikk bind for øynene og musikk på ørene når vi var på Nationaltheateret. Veien gikk til Holmekollen Park Hotel hvor jeg fikk massasje og jentene badet litt.Det ble en matbit på Hard Rock siden alle var så sultne, før vi dro på Stratos Forloveren hadde ordnet så vi var på gjestelista og i utgangspunktet ordnet bor, men det fikk vi ikke likevel.Etter litt dansing og mer alkoholSå var det på med bindet igjen og ferden gikk til en karaokebar. HELDIGVIS for meg så hadde de ikke karaoke den kvelden. Så det slapp jeg unna Avsluttet med å danse på O'learys og kom hjem kl 5 Jeg må si det at jeg syns de var veldig snille mot meg. Nesten for snille. Men jeg koste meg veldig! Og det er det viktigste Mannen fikk fallskjermhopp, måtte ha på seg Godsetdrakt og gå på puben for å se kamp. Han fant bilde av seg selv på Twitter i dag stakkar
CathFoto Skrevet 23. juni 2013 #2013 Skrevet 23. juni 2013 Pusle og Molancholy - det høres ut som om dere begge har hatt en fantastisk dag! Det gleder meg å lese Henger meg på denne, høres ut som dere har hatt det topp. Hurra!
Gjest Adriane Skrevet 23. juni 2013 #2014 Skrevet 23. juni 2013 Jeg sturer fremdeles litt over at broren min boikotter bryllupet mitt, Har du også en bror som boikotter bryllupet ditt?! Jøss, jeg trodde det bare var min bror som kunne være så sær... Felles skjebne, felles trøst? Jeg skal begynne å sy nå Tror det går fint. Er jo ikke noe kompliserte greier heldigvis Utdrikningslaget var koselig Ble hentet 12:30 og kjørt hjem til venninna mi hvor vi hadde lunsj med mye god mat og drikke! Fikk et bånd med "bride to be", tiara og et kjede med et shoteglass. Så dro vi inn til Oslo og jeg fikk bind for øynene og musikk på ørene når vi var på Nationaltheateret. Veien gikk til Holmekollen Park Hotel hvor jeg fikk massasje og jentene badet litt. Det ble en matbit på Hard Rock siden alle var så sultne, før vi dro på Stratos Forloveren hadde ordnet så vi var på gjestelista og i utgangspunktet ordnet bor, men det fikk vi ikke likevel. Etter litt dansing og mer alkohol Så var det på med bindet igjen og ferden gikk til en karaokebar. HELDIGVIS for meg så hadde de ikke karaoke den kvelden. Så det slapp jeg unna Avsluttet med å danse på O'learys og kom hjem kl 5 Jeg må si det at jeg syns de var veldig snille mot meg. Nesten for snille. Men jeg koste meg veldig! Og det er det viktigste Mannen fikk fallskjermhopp, måtte ha på seg Godsetdrakt og gå på puben for å se kamp. Han fant bilde av seg selv på Twitter i dag stakkar Høres ut som du hadde det topp, Fanteria
skravlus Skrevet 23. juni 2013 #2015 Skrevet 23. juni 2013 Har du også en bror som boikotter bryllupet ditt?! Jøss, jeg trodde det bare var min bror som kunne være så sær... Felles skjebne, felles trøst? Høres ut som du hadde det topp, Fanteria Ja, vi får trøste hverandre, Adriane Det finnes tydeligvis flere sære brødre der ute. Sender over en til deg også.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #2016 Skrevet 24. juni 2013 Så fantastisk, Pusla! Ble i godt humør jeg nå av å lese om kvelden deres. Jeg sturer fremdeles litt over at broren min boikotter bryllupet mitt, men nå kom smilet tilbake da jeg hørte hvor vellykket festkvelden var for dere. Hvorfor gjør han det?Anonymous poster hash: 2a1aa...151
pusla Skrevet 24. juni 2013 #2017 Skrevet 24. juni 2013 til dere med teite brødre. Jeg klarer ikke sette meg inn i hvordan det er engang, men forstår skuffelsen. Som dere vet så har jeg en søster som har vært veldig hjelpsom hele veien. Hun er søster, bestevenninne, forlover, stylist, blomsterdekoratør, barnevakt ogweddingplanner på lørdag holdt hun tale og jeg ble så rørt. Er så takknemlig for å ha sånn familie og venner rundt meg som jeg så på lørdag. Vi satt på enden av bordet og så på alle menneskene vi har i livet vårt og det er jo bare til å sippe litt av Nå babler jeg i vei her I dag reiser vi på hytteferie alle fire og skal lande litt. 1
skravlus Skrevet 24. juni 2013 #2018 Skrevet 24. juni 2013 Hvorfor gjør han det?Anonymous poster hash: 2a1aa...151 Han har visst om datoen for bryllupet i halvannet år, men velger allikevel å gjøre noe annet den dagen, som han synes er viktigere (jeg kan ikke gå spesifikt inn på hva det er). Hvorfor han velger som han gjør, vet jeg rett og slett ikke. Jeg synes det er egoistisk av ham og det sårer meg. Jeg har fortalt ham at jeg er veldig lei meg og at jeg ville hatt ham der, men det hjelper ikke. Vi har hatt et greit forhold fram til nå, men jeg kjenner at dette har ødelagt noe i meg. 1
nuggets Skrevet 24. juni 2013 #2019 Skrevet 24. juni 2013 http://www.ebay.com/itm/New-White-Ivory-Lace-Bridal-Wedding-Dress-Gown-Sz-UK-6-8-10-12-14-16-Custom-Made-/271190064889?pt=UK_Wedding_Dresses&var=&hash=item3f242ffef9 Wow! Denne kjolen var perfekt! Tør jeg å ta sjans? Er jo bare 700kr som går tapt eventuelt!
Gjest Adriane Skrevet 24. juni 2013 #2020 Skrevet 24. juni 2013 (endret) Ja, vi får trøste hverandre, Adriane Det finnes tydeligvis flere sære brødre der ute. Sender over en til deg også. Takk! Han har visst om datoen for bryllupet i halvannet år, men velger allikevel å gjøre noe annet den dagen, som han synes er viktigere (jeg kan ikke gå spesifikt inn på hva det er). Hvorfor han velger som han gjør, vet jeg rett og slett ikke. Jeg synes det er egoistisk av ham og det sårer meg. Jeg har fortalt ham at jeg er veldig lei meg og at jeg ville hatt ham der, men det hjelper ikke. Vi har hatt et greit forhold fram til nå, men jeg kjenner at dette har ødelagt noe i meg. Blir lei meg på dine vegne. Og jeg skjønner veldig godt at du føler at noe blir ødelagt inni deg, når han så demonstrativt velger å prioritere noe annet foran bryllupet ditt; spesielt når han har visst om det så lenge. Har du vurdert å spørre ham rett ut? Åja, jeg ser jo nå at du har fortalt ham at du er veldig lei deg og ville hatt ham der, men at det ikke hjelper. Det er vondt å lese, skravlus! Hvis du ønsker å dele frustrasjon, skuffelse og sorg over situasjonen med ei som opplever noe av det samme, så må du bare sende meg en PM til dere med teite brødre. Jeg klarer ikke sette meg inn i hvordan det er engang, men forstår skuffelsen. Som dere vet så har jeg en søster som har vært veldig hjelpsom hele veien. Hun er søster, bestevenninne, forlover, stylist, blomsterdekoratør, barnevakt ogweddingplanner på lørdag holdt hun tale og jeg ble så rørt. Er så takknemlig for å ha sånn familie og venner rundt meg som jeg så på lørdag. Vi satt på enden av bordet og så på alle menneskene vi har i livet vårt og det er jo bare til å sippe litt av Nå babler jeg i vei her I dag reiser vi på hytteferie alle fire og skal lande litt. Tusen takk, pusla! Herlige søsteren din! Må være en helt unik og fantastisk følelse Jeg kjenner jeg gleder meg til festen selv, til tross for dette med bror. Det du beskriver, med å se alle de menneskene man har i livet sitt, som man er uendelig glad i, og som man er så takknemlig for at vil dele dagen med en... aaawww! Det må være og føles så fantastisk! Endret 24. juni 2013 av Adriane
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå