Gjest iGirl Skrevet 14. juni 2013 #1921 Skrevet 14. juni 2013 Jeg gleder meg sånn til å ha på meg kjolen min om kun 57 dager! (Og til å gifte meg med mannen da!) bilde av kjolen ?
Gjest iGirl Skrevet 14. juni 2013 #1922 Skrevet 14. juni 2013 Hjelp !! Fikk nettopp vite at lokalet vi har sett oss ut trolig er for lite... de reklamerer med at de har plass til 90 gjester, men etter å ha snakket med en i kommunen som vet litt om de forskjellige selskapslokalene, er jeg veldig i tvil. Hun sa at hun ikke ville gått for flere enn 50-60 gjester der, for det blir fryktelig trangt med flere... Ringte et annet sted som kunne være aktuelt.. de hadde ikke noe ledig.. Nå blir jeg litt stressa her.. trodde vi var tidlig ute jeg,.. er jo over et år til jo. Noen som vet om noen lokaler i Romerike et sted? Helst Lillestrøm? Stilen på lokalet er litt viktig for oss.. vi vil gjerne ha noe litt nostalgisk og gammelt..
Gjest Kiara! Skrevet 14. juni 2013 #1923 Skrevet 14. juni 2013 Da må dere vesentlig opp i pris å satse på en herregår av noe slag tror jeg.
Gjest Adriane Skrevet 14. juni 2013 #1924 Skrevet 14. juni 2013 Masse lykke til pusla Jeg har begynt på gjestelisten nå.. så langt 95 gjester.. vi trodde vi skulle klare å holde oss under 80, men det går ikke Ellers har vi avtalt å komme å se på et aktuelt lokale neste uke.. gammelt hus med mye sjel, tror det kan bli bra. Save-the-date kortene har jeg nå bestilt prøve på for å se om de jeg har plukka ut er like fine IRL http://www.bryllupsbutikken.no/shopserver/index.aspx?type=PrintProduct&Lang=norway&OC=Basket&OLId=5899511&PId=1111568&Test=1 fine? Har lyst at det skal være hemmelig frem til gjestene får save-the-date kortene, men FY så vanskelig det er å holde munn Har f eks lyst å spørre en i slekten som han vil være toast-master... jaja, jeg har jo masse tid men jeg er litt der : om dagen liksom. hehe Det står nå mellom 2 datoer en i midten av mai og en i slutten av juni. Datoen i mai vil være datoen vi møttes for aller første gang.. synes det er romantisk jeg da.. men i slutten av juni tenker jeg at kanskje flere vil komme, med tanke på at mange må reise 60 mil - kanskje dem vil ta seg en langhelg her osv.. hva tenker dere andre bruder ? inspill? Har dere forslag til andre ting jeg kan begynne med nå.... er så ivrig. edit. vet at jeg har nevnt at jeg ville ha hage-bryllup tidligere.. den planen er nå avlyst. Fine save the date-kort Hehehe, ja det bobler gjerne litt innvendig når man vet man skal gifte seg. Ikke lett å holde de boblene under lokk hele tiden Tja... jeg tror jeg ville gått for mai jeg da. Slutten av juni er det allerede en del som har begynt å ta ferie er min erfaring. Dessuten pleier det jo å være flere "naturlige" langhelger i mai, som man kanskje kan dra nytte av? (men ser visst ut som det er dårlig med det neste år...) Også er jeg litt sucker for romance, og tenker at å gifte seg på datoen man traff hverandre er litt søtt :grine: Ser på reprisen av Madeleine sitt bryllup! Ble for mye for meg på selve dagen med mormor, dødsfall og brudepiker, men nå hulker jeg. Gud å jeg gleder meg til å gifte meg med mannen jeg elsker! Føler meg helt tussete. Dødsfall? Så trist, Kiara! Føler med deg! -------------------------- Den tussete følelsen er bare såååå deilig! På lørdag er det utdrikningslag, og jeg er nervøs. Vet at jeg blir hentet 11.50, at første stopp innebærer mat og at vi blir 10+ stk. Wææææ Det kommer til å bli kjempebra! Stol på at forloveren din kjenner deg og hva du syns er ok, og prøv å bare nyte dagen. Jeg vet det er vanskelig, og nervøsiteten er bare bra å ha, men når det er i gang, blir det bare kos og gøy Noen som vet om noen lokaler i Romerike et sted? Helst Lillestrøm? Stilen på lokalet er litt viktig for oss.. vi vil gjerne ha noe litt nostalgisk og gammelt.. Losby Gods?
Gjest Adriane Skrevet 14. juni 2013 #1925 Skrevet 14. juni 2013 Kjenner at jeg bare måååå dele denne med dere her inne, for jeg kjente at denne trengte jeg virkelig. Og da tenker jeg at det er en liten sjanse for at det er flere kommende bruder enn meg som trenger den 3
Gjest iGirl Skrevet 14. juni 2013 #1926 Skrevet 14. juni 2013 Losby Gods? Tja jeg kan vel høre. Kan man leie lokaler med medbrakt mat og drikke tro? Det er jo fint der da..
Gjest Adriane Skrevet 14. juni 2013 #1927 Skrevet 14. juni 2013 Det vet jeg ikke, men Losby er fantastisk flott iallfall
Gjest Kiara! Skrevet 14. juni 2013 #1928 Skrevet 14. juni 2013 Losby gods er dyrt! Dere må kjøpe absolutt alt av dem. Dette gjelder stort sett alle disse gårdene har jeg inntrykk av. Straks du skal ha herregårdsfølelsen blir det dyrt, spesielt siden dere ikke kommer dere under 90gjester. Ville ikke vært så opptatt av herregårdsfølelsen foran andre ting... Mye man kan gjøre for å løfte et lokale.
Gjest iGirl Skrevet 14. juni 2013 #1929 Skrevet 14. juni 2013 Losby gods er dyrt! Dere må kjøpe absolutt alt av dem. Dette gjelder stort sett alle disse gårdene har jeg inntrykk av. Straks du skal ha herregårdsfølelsen blir det dyrt, spesielt siden dere ikke kommer dere under 90gjester. Ville ikke vært så opptatt av herregårdsfølelsen foran andre ting... Mye man kan gjøre for å løfte et lokale. Var det jeg trodde, at man ikke kunne bare leie lokale der. Vanskelig med så mange gjester ja. spørs om det ikke blir patrytelt på gården til svigers likevel.. men jeg er sjokkert over hvor dyrt det faktisk er å leie telt med dekketøy og stoler ...
Gjest Kiara! Skrevet 14. juni 2013 #1930 Skrevet 14. juni 2013 Var det jeg trodde, at man ikke kunne bare leie lokale der. Vanskelig med så mange gjester ja. spørs om det ikke blir patrytelt på gården til svigers likevel.. men jeg er sjokkert over hvor dyrt det faktisk er å leie telt med dekketøy og stoler ... Ja, jeg er sjokkert selv må jeg innrømme her vi nettopp har betalt den ene regningen. Når det blir så mange gjester tror jeg faktisk et digert grendehus er det billigste og beste alternativet siden alt er der allerede. Planlegger dere budsjett-bevist bryllup eller drømmebryllupet med mer frie tøyler? Du kan også skape herregårdsfølelsen i teltet ved hjelp av stoff, lyskroner og prismer. Bare så du vet det, koster litt da det må nevnes.
Gjest iGirl Skrevet 14. juni 2013 #1931 Skrevet 14. juni 2013 Ja, jeg er sjokkert selv må jeg innrømme her vi nettopp har betalt den ene regningen. Når det blir så mange gjester tror jeg faktisk et digert grendehus er det billigste og beste alternativet siden alt er der allerede. Planlegger dere budsjett-bevist bryllup eller drømmebryllupet med mer frie tøyler? Du kan også skape herregårdsfølelsen i teltet ved hjelp av stoff, lyskroner og prismer. Bare så du vet det, koster litt da det må nevnes. Grendehus stritter mot alt jeg er og står for hehe Vi planlegger egentlig drømmebryllupet, men håper vi klarer å holde oss under 130 000. Maten og noe av lokalet blir påspandert. Kan lage ganske hyggelig stemning i telt ja.. lurer på hvor mye det vil koste jeg.. telt med alt av utstyr?
Gjest Kiara! Skrevet 14. juni 2013 #1932 Skrevet 14. juni 2013 Du får ikke et bryllup med 90 gjester til 130 000,- dersom du ikke ser utenfor herregårdboksen. Jeg mener ikke å sprekke drømmeboblen, men det nytter ikke å ekskludere grendehus når det er de som tilbyr muligheten for å ta med mat og drikke. Losby Gård opererer med en kuvertpris til 1300,- + + + http://www.losbygods.no/bryllup/bryllup-hva-koster-et-bryllup/ Grendehus er ikke lik furu, slitne sofaer eller stil fra 80-tallet, se litt rundt hva som finnes å spar penger. Har man ikke midlene til herregård, finner man andre styrker. Til et teltbryllup må man dessverre ta med kostnader til toalett, bord, stoler, varmeovner, dekketøy, send en prisforespørsel om hva du vil ha med. De fleste telt har også grense på 80pers så da må dere ha ekstra telt også. Det koster ingenting å sende de en mail. 1
Gjest iGirl Skrevet 14. juni 2013 #1933 Skrevet 14. juni 2013 Du får ikke et bryllup med 90 gjester til 130 000,- dersom du ikke ser utenfor herregårdboksen. Jeg mener ikke å sprekke drømmeboblen, men det nytter ikke å ekskludere grendehus når det er de som tilbyr muligheten for å ta med mat og drikke. Losby Gård opererer med en kuvertpris til 1300,- + + + http://www.losbygods.no/bryllup/bryllup-hva-koster-et-bryllup/ Grendehus er ikke lik furu, slitne sofaer eller stil fra 80-tallet, se litt rundt hva som finnes å spar penger. Har man ikke midlene til herregård, finner man andre styrker. Til et teltbryllup må man dessverre ta med kostnader til toalett, bord, stoler, varmeovner, dekketøy, send en prisforespørsel om hva du vil ha med. De fleste telt har også grense på 80pers så da må dere ha ekstra telt også. Det koster ingenting å sende de en mail. har vært i kontakt med noen som driver med utleie, var ingen problemer med 90 personer i telt. Dette skal da evt stå på tunet ved stor gård og toaletter bruker vi der. 130 000 uten mat og lokaler (alt over 15 000 må vi dekke selv) burde gå veldig bra.. jeg er veldig glad i DIY - løsninger på dekor osv, så det skal vi nok klare. Uansett, vi har penger på sparekonto og kommer til å bruke det det måtte koste - men vi satt oss ned og regnet på det en dag og kom frem til at med 130 000 er vi godt innafor det vi burde greie oss med. Hva mener du med "midlene til herregård"? Ingen jeg har vært i kontakt med har kostet over 20 000 (dvs 5000 vi må ut med selv).. problemet er vel heller å finne noe som er stort nok. + at vi har egen ordning med maten
Gjest Kiara! Skrevet 14. juni 2013 #1934 Skrevet 14. juni 2013 har vært i kontakt med noen som driver med utleie, var ingen problemer med 90 personer i telt. Dette skal da evt stå på tunet ved stor gård og toaletter bruker vi der. 130 000 uten mat og lokaler (alt over 15 000 må vi dekke selv) burde gå veldig bra.. jeg er veldig glad i DIY - løsninger på dekor osv, så det skal vi nok klare. Uansett, vi har penger på sparekonto og kommer til å bruke det det måtte koste - men vi satt oss ned og regnet på det en dag og kom frem til at med 130 000 er vi godt innafor det vi burde greie oss med. Hva mener du med "midlene til herregård"? Ingen jeg har vært i kontakt med har kostet over 20 000 (dvs 5000 vi må ut med selv).. problemet er vel heller å finne noe som er stort nok. + at vi har egen ordning med maten Det jeg mener er at dersom man har en økonomisk ramme på ca 130 000,- kan man ikke planlegge et bryllup til 350 000,- . Da ser man på hva man gjøre selv av DIY prosjekter og tenker kreativt og bevist for pengene. Altså bort med Losby Gods og den andre gården med en leiepris på 35 000,- og frem med de skjulte perlene av noen lokaler. Vi legger også opp til å gjøre enormt mye selv både av det ene og det andre, men det er en kjensgjerning at jeg også måtte tenke utenfor boksen ift lokale og løsninger selv om det er hjemme på min families gård.
Gjest iGirl Skrevet 14. juni 2013 #1936 Skrevet 14. juni 2013 Hva med her da, poindexter? det er lokalet jeg snakker om her : Hjelp !! Fikk nettopp vite at lokalet vi har sett oss ut trolig er for lite... de reklamerer med at de har plass til 90 gjester, men etter å ha snakket med en i kommunen som vet litt om de forskjellige selskapslokalene, er jeg veldig i tvil. Hun sa at hun ikke ville gått for flere enn 50-60 gjester der, for det blir fryktelig trangt med flere... Ringte et annet sted som kunne være aktuelt.. de hadde ikke noe ledig.. Nå blir jeg litt stressa her.. trodde vi var tidlig ute jeg,.. er jo over et år til jo. Noen som vet om noen lokaler i Romerike et sted? Helst Lillestrøm? Stilen på lokalet er litt viktig for oss.. vi vil gjerne ha noe litt nostalgisk og gammelt.. men tusen takk for tipset likevel
Gjest iGirl Skrevet 14. juni 2013 #1937 Skrevet 14. juni 2013 Det jeg mener er at dersom man har en økonomisk ramme på ca 130 000,- kan man ikke planlegge et bryllup til 350 000,- . Da ser man på hva man gjøre selv av DIY prosjekter og tenker kreativt og bevist for pengene. Altså bort med Losby Gods og den andre gården med en leiepris på 35 000,- og frem med de skjulte perlene av noen lokaler. Vi legger også opp til å gjøre enormt mye selv både av det ene og det andre, men det er en kjensgjerning at jeg også måtte tenke utenfor boksen ift lokale og løsninger selv om det er hjemme på min families gård. å leie et sted for 35 000 har aldri vært aktuelt for oss
Gjest Kiara! Skrevet 14. juni 2013 #1938 Skrevet 14. juni 2013 å leie et sted for 35 000 har aldri vært aktuelt for oss Ikke vi heller. Det synes jeg ikke at det er verdt dessverre.. Bare de prisene jeg mener jeg har hørt når det snakkes om herregård. Og jeg som synes det var så kjekt å ha en annen partytelt brud her inne på forumet! Det er ikke så mange av oss dessverre.
Gjest iGirl Skrevet 14. juni 2013 #1939 Skrevet 14. juni 2013 Ikke vi heller. Det synes jeg ikke at det er verdt dessverre.. Bare de prisene jeg mener jeg har hørt når det snakkes om herregård. Og jeg som synes det var så kjekt å ha en annen partytelt brud her inne på forumet! Det er ikke så mange av oss dessverre. Herregård er ikke så viktig det heller.. bare det er nostalgisk og klassisk.. ikke blink-blink disko på betonggulv liksom Tror partytelt kan bli kjempebra og som du sa - det kan jeg jo "style" som jeg vil....
Gjest Kiara! Skrevet 14. juni 2013 #1940 Skrevet 14. juni 2013 Ja, vet du hva partytelt er mitt skattekammer! Idag har jeg handlet inne enda en lyskrone for å henge opp bare fordi jeg har lyst. Men jeg skjønner deg godt, det må være litt swung over det hele skal det være noe moro. Masse pynteputer og annet stæsj slik at det blir dette; VIntage Garden Wedding som drømmer om. Det skal ikke ligne et partytelt når jeg er ferdig med det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå