Gjest iGirl Skrevet 7. juni 2013 #1881 Skrevet 7. juni 2013 Litt smådeppa jeg nå.. Jeg har ikke så mange venner igjen i livet mitt dessverre.. men jeg har en veldig god venninne som kommer fra samme by som meg (jeg bor på en annen kant av landet enn hvor jeg kommer fra) og selv om vi ikke ser hverandre hver dag slik som vi gjorde før, når vi begge bodde hjemme- så er det allikevel som det alltid har vært når vi møtes. Hun er virkelig min beste venninne, og den beste jeg noen gang har hatt. Jeg har ikke et stort nettverk og har innsett at hun er den eneste virkelig gode venninna jeg har .. så nå når vi fant ut at vi skal gifte oss var det naturlig for meg å spørre henne om hun vil være forlover.. prøvde å ringe henne tidligere i uken men hun svarte ikke... prøvde på nytt igjen i dag..fortsatt ikke noe svar. Kjenner jeg blir litt lei meg.. Hun har en hel hurv av nye (og gamle) venner, som hun har møtt via studiene sine eller som hun har igjen fra "gjengen" vi var i gamle dager. Jeg har vokst fra de fleste.. unntatt henne, hun har alltid vært min beste venn. Sitter her alene i kveld..sambo er ute med kompiser (jeg sto over i kveld) også sitter jeg her å ser på gjestelista da.. han har maaange venner som han inviterer og jeg har bare et par, og de er egentlig ikke såå gode venner. sorry for deppinga mi her... måtte bare få det ut..
CathFoto Skrevet 7. juni 2013 #1882 Skrevet 7. juni 2013 men skrev dere "hold av datoen" på kortet/konvolutten ? I mine tanker var det bare en konvolutt med navn og adresse og et kort hvor det sto "den-og-den datoen blir Anne og Per ektefeller. Invitasjon og detaljer kommer senere" ...noe slikt. (fiktive navn btw) men kanskje man burde skrive "Hold av datoen" på kortet ? HJELP. det er såå mye å tenke på !! Det sto h av datoen på fronten av postkortet, ja. Også skrev vi noe sånt som at 21.09.13 gifter vi oss, og at invitasjon kom nærmere eller noe sånt.
Gjest Adriane Skrevet 7. juni 2013 #1883 Skrevet 7. juni 2013 Litt smådeppa jeg nå.. Jeg har ikke så mange venner igjen i livet mitt dessverre.. men jeg har en veldig god venninne som kommer fra samme by som meg (jeg bor på en annen kant av landet enn hvor jeg kommer fra) og selv om vi ikke ser hverandre hver dag slik som vi gjorde før, når vi begge bodde hjemme- så er det allikevel som det alltid har vært når vi møtes. Hun er virkelig min beste venninne, og den beste jeg noen gang har hatt. Jeg har ikke et stort nettverk og har innsett at hun er den eneste virkelig gode venninna jeg har .. så nå når vi fant ut at vi skal gifte oss var det naturlig for meg å spørre henne om hun vil være forlover.. prøvde å ringe henne tidligere i uken men hun svarte ikke... prøvde på nytt igjen i dag..fortsatt ikke noe svar. Kjenner jeg blir litt lei meg.. Hun har en hel hurv av nye (og gamle) venner, som hun har møtt via studiene sine eller som hun har igjen fra "gjengen" vi var i gamle dager. Jeg har vokst fra de fleste.. unntatt henne, hun har alltid vært min beste venn. Sitter her alene i kveld..sambo er ute med kompiser (jeg sto over i kveld) også sitter jeg her å ser på gjestelista da.. han har maaange venner som han inviterer og jeg har bare et par, og de er egentlig ikke såå gode venner. sorry for deppinga mi her... måtte bare få det ut.. Jeg skjønner at du blir lei deg, alt som har med bryllup å gjøre blir liksom enda mer sårbart enn ellers er min erfaring iallfall. Det kan være mange grunner til at hun ikke har ringt deg tilbake, men jeg skjønner at det er sårt. Er hun som meg, så kan det hende hun har sett at du har ringt, tenkt at hun må ringe deg tilbake når hun er hjemme/alene/et eller annet, og så forsvinner det i alt annet som foregår. Har du lagt igjen noen melding på mobilsvareren hennes? Evt prøvd å sende henne en sms? Du kan jo sende en sms og skrive at du gjerne vil snakke med henne når hun har mulighet? Det der med venner på gjestelista har jeg skjønt er sårt for mange. Enten er jeg veldig rar, eller så er jeg så heldig at min kjæres venner er like mye mine venner etter mange år sammen. For hvis jeg ser på lista vår, så er det definitivt flest av hans opprinnelige venner på lista, enn av mine. Stoooor overvekt av hans opprinnelige venner. Men helt ærlig har det ikke slått meg at det har noen betydning, da hans venner er like mye mine venner i dag. Så, som sagt, enten er jeg heldig, eller så har jeg bare et annet syn på det, jeg vet ikke. Men jeg syns jo det er trist, at det ser ut til at det er mange bruder som føler på at de har færre venner å invitere enn brudgommen har venner. Men er det sånn at menn ser annerledes på vennskap, og av den grunn har flere venner? Jeg har mange bekjente/ikke så nære venner, men veldig få nære venner. Jeg har 2-3 skikkelig nære venninner, som betyr utrolig mye for meg. Det er også bare de det føles naturlig å invitere i bryllup. Jeg har inntrykk av at det ofte er sånn det er; at vi jenter/kvinner har færre, men svært nære venninner? Da vil jo også vennskapene naturlig nok bli langt mer sårbare, slik som du - og mange bruder med deg - opplever. Dette ble mye lenger enn tanken var (og jeg spant meg langt utenfor det jeg egentlig skulle si), men her får du en gooood klem iallfall
Gjest iGirl Skrevet 7. juni 2013 #1884 Skrevet 7. juni 2013 (endret) tusen takk for forståelsen (og klemmen). Er sant som du sier.. man er litt mere sårbar rundt dette enn ellers i livet. Du har rett i at venner av samboer er også blitt mine venner nå som vi har vært sammen i en del år. Det var en fin tanke egentlig - og det er jo helt sant. Jeg hadde noen venninner her hvor jeg bor som jeg bare kutta ut rett og slett, fordi jeg alltid måtte gi så mye av meg selv uten å føle at vennskapet ga meg noe. Ingenting handlet om meg - så jeg droppet dem. Og det angrer jeg egentlig ikke på. Men jeg sitter jo igjen uten et spesielt stort nettverk da.. og kjenner at det blir et savn for ei svært sosial og skravlesyk jente Når det gjelder hun som ikke svarer.. vi har ikke såå god kontakt lenger.. og helst bare når det passer henne. Men når vi er sammen er det akkurat som det alltid har vært. Og jeg er utrolig glad i henne.. derfor blir jeg litt lei meg når hun ikke svarer - når jeg faktisk skal spørre henne om noe som er veldig viktig for meg.. (men det kan jo ikke hun vite..) Endret 7. juni 2013 av poindexter
Mulancholy Skrevet 8. juni 2013 #1885 Skrevet 8. juni 2013 (endret) Off, det er ikkje kjekt å føle det sånn. Men om det er noko trøst tok det nokre dagar før eg fekk tak i forlovaren min (fordi ho ikkje kjendte nummeret mitt, ringte fra utlandet) det er slett ikkje sikkert det ligger noko i det at ho ikkje har svart enda. Skriv på fb at du har prøvet å ringe henne, håper det ordner seg. De vennene du har kuttet kontakten med har du det nok bedre uten, pluss at uten dårlige venner som tar opp alt for mykje av tida di er sjansen større for å få nye og bedre venner. Edit: må legge til at forlovaren min er heilt fantastisk og at det er så kjekt å planlegge bryllup. Siden ho bur i ein annen by har bryllupsplanlegginga blitt ein god "unnskyldning" til å kunne treffast oftere:) Endret 8. juni 2013 av Mulancholy
Tallulah Skrevet 8. juni 2013 #1886 Skrevet 8. juni 2013 Gratulerer så mye med dagen i går arkivskap!! Og gratulerer i dag lykke-liten!!
Gjest Adriane Skrevet 8. juni 2013 #1887 Skrevet 8. juni 2013 Hipp hurra for Lykkeliten og mann i dag - håper det blir en strååålende dag! Gleder meg veldig til å høre om Arkivskaps dag; og ønsker en deilig første dag som kone og mann
Gjest iGirl Skrevet 8. juni 2013 #1888 Skrevet 8. juni 2013 Off, det er ikkje kjekt å føle det sånn. Men om det er noko trøst tok det nokre dagar før eg fekk tak i forlovaren min (fordi ho ikkje kjendte nummeret mitt, ringte fra utlandet) det er slett ikkje sikkert det ligger noko i det at ho ikkje har svart enda. Skriv på fb at du har prøvet å ringe henne, håper det ordner seg. De vennene du har kuttet kontakten med har du det nok bedre uten, pluss at uten dårlige venner som tar opp alt for mykje av tida di er sjansen større for å få nye og bedre venner. Edit: må legge til at forlovaren min er heilt fantastisk og at det er så kjekt å planlegge bryllup. Siden ho bur i ein annen by har bryllupsplanlegginga blitt ein god "unnskyldning" til å kunne treffast oftere:) Takk for trøstende ord. Håper at jeg tilslutt hører fra henne ja.. og det gjør jeg nok.
Moderfavn Skrevet 8. juni 2013 #1889 Skrevet 8. juni 2013 I dag kjørte vi Kristiansand-Oslo, og da vi passerte Olavskirken, så jeg en vakker brud gripe sin fars arm og bli rak i ryggen, klar til ett av sitt livs store øyeblikk. Var det en av dere her inne tro? Bryllupsreisen vår har nå kommet til Radison i Oslo og her blir vi til tirsdag. 3
Mulancholy Skrevet 8. juni 2013 #1890 Skrevet 8. juni 2013 Har nett lest gjennom Madeleine tråden og googla på bilder og vert i skikkeleg bryllupshumør:) Så la eg akkurat merke til eit ark som låg på sofaen. Det er forloveden som har skrevet huskeliste til bryllupsreisa!! Syntes det er så kjekt at han har drevet med bryllupsplanlegging på egenhånd:) 5
Gjest iGirl Skrevet 9. juni 2013 #1891 Skrevet 9. juni 2013 Har nett lest gjennom Madeleine tråden og googla på bilder og vert i skikkeleg bryllupshumør:) Så la eg akkurat merke til eit ark som låg på sofaen. Det er forloveden som har skrevet huskeliste til bryllupsreisa!! Syntes det er så kjekt at han har drevet med bryllupsplanlegging på egenhånd:) awww søtt
Gjest Kiara! Skrevet 9. juni 2013 #1892 Skrevet 9. juni 2013 Oki doki. Jeg tilbragte 3t i frisørstolen torsdag, å var egentlig ganske fornøyd når jeg reiste. MEN frisyren er ikke ferdig. Jeg føler den er hakkete og stygt klippet jsk, samt at den ikke er tynnet ut. Det er snakk om én veeeeldig asymetrisk bob så den må klippes skikkelig. Så jeg må gjøre noe, og jeg slites mellom å gå å klage eller bare klippe det kort ala Anne Hatway. Jeg er rett og slett litt rådløs. Jeg tenker jo enklere hår jo bedre!
Gjest iGirl Skrevet 9. juni 2013 #1893 Skrevet 9. juni 2013 Oki doki. Jeg tilbragte 3t i frisørstolen torsdag, å var egentlig ganske fornøyd når jeg reiste. MEN frisyren er ikke ferdig. Jeg føler den er hakkete og stygt klippet jsk, samt at den ikke er tynnet ut. Det er snakk om én veeeeldig asymetrisk bob så den må klippes skikkelig. Så jeg må gjøre noe, og jeg slites mellom å gå å klage eller bare klippe det kort ala Anne Hatway. Jeg er rett og slett litt rådløs. Jeg tenker jo enklere hår jo bedre! bilde ?
Gjest Kiara! Skrevet 9. juni 2013 #1894 Skrevet 9. juni 2013 Sitter i solen med tab så jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre det. Men hvis du ser for deg Michelle Williams hår er det sånn jeg vil ha det. Problemet mitt er at jeg har blitt så ubesluttsom.
tvillingmor Skrevet 9. juni 2013 #1895 Skrevet 9. juni 2013 Ett lite tips til den store dagen er og ha en kurv inne på dame og herre toalette men diverse i. Alt fra paracet, blank neglelakk om strømpebuka revner, gnagsår plaster.tamponger, bind, sy saker og sånn ting som gjestene plutselig kan få bruk for. Det hadde forloveren min i sitt bryllup. Veldig lurt
Gjest Kiara! Skrevet 9. juni 2013 #1896 Skrevet 9. juni 2013 Nye håndklær, duftlys og rikelig med mykt toalettpapir får holde på våre festival toalett. Kommer jo unger da er det ikke noe særlig med smertestillende og ob liggende rundt. Ellers har vel jeg og pappa bestemt oss for at det er best å servere champagnen før vielsen slik at blir ønsket skikkelig velkommen og har noe å styrke seg på under vielsen. Blir mye hyggeligere med et glass i hånden.
Arkivskap Skrevet 10. juni 2013 #1897 Skrevet 10. juni 2013 Helgen vår har vært helt fantastisk! Jeg var jo ganske spent på forhånd, da vi hadde et annerledes opplegg enn vanlig. Folk "slapp unna" vielsen da vi giftet oss på fredagen. Lørdagen ble brukt til kjempemorsomme uteaktiviteter der gjestene ble godt kjent før middagen og festen. Dette ble svært vellykket. Litt småregn, men de verste skurene kom når vi var inne! Helt perfekt! Har fått masse skryt av hvordan vi hadde lagt opp helgen! Jeg er så lettet og glad! Nå hagler det inn med kommentarer på facebook der folk takker for helgen. Ingen av de små bekymringene mine ble noe av! Tiden gikk fort, vi hadde deilig mat, nok kaker (!), gode taler og en flink trubadur! Nå håper jeg vi får bildene fra fotografen snart! Det gleder jeg meg masse til! 4
Evie Skrevet 10. juni 2013 #1899 Skrevet 10. juni 2013 Nå er det bare 26 dager igjen for oss. Så reprisen av bryllupet til Madeleine i går og kom skikkelig i stemning. Om 26 dager er det jeg som står der (selvfølgelig med et mindre ekstravagant bryllup) og sier ja til min kjære. Jeg er så utrolig spent og håper at alt ordner seg for oss mtp. vær, mat og servering. Masse LYKKE til til alle dere andre her inne, håper dere får en fantastisk dag.
Gjest Adriane Skrevet 10. juni 2013 #1900 Skrevet 10. juni 2013 Helgen vår har vært helt fantastisk! Jeg var jo ganske spent på forhånd, da vi hadde et annerledes opplegg enn vanlig. Folk "slapp unna" vielsen da vi giftet oss på fredagen. Lørdagen ble brukt til kjempemorsomme uteaktiviteter der gjestene ble godt kjent før middagen og festen. Dette ble svært vellykket. Litt småregn, men de verste skurene kom når vi var inne! Helt perfekt! Har fått masse skryt av hvordan vi hadde lagt opp helgen! Jeg er så lettet og glad! Nå hagler det inn med kommentarer på facebook der folk takker for helgen. Ingen av de små bekymringene mine ble noe av! Tiden gikk fort, vi hadde deilig mat, nok kaker (!), gode taler og en flink trubadur! Nå håper jeg vi får bildene fra fotografen snart! Det gleder jeg meg masse til! Åååå, så gøy å høre! Så deilig det må være, å få masse positive tilbakemeldinger på at opplegget deres ble godt tatt i mot Hehe, jeg tror alle bruder venter utrolig spent på bildene fra fotografen, men etter hva jeg har forstått er man nødt til å smøre seg med bittelitt tålmodighet. Det blir mange bilder, og alle skal gås gjennom, evt redigeres osv - det tar litt tid Men en del fotografer tror jeg fikser iallfall noen av bildene veldig kjapt, så man får en "smaksprøve" før resten kommer etter en stund Nå er det bare 26 dager igjen for oss. Så reprisen av bryllupet til Madeleine i går og kom skikkelig i stemning. Om 26 dager er det jeg som står der (selvfølgelig med et mindre ekstravagant bryllup) og sier ja til min kjære. Jeg er så utrolig spent og håper at alt ordner seg for oss mtp. vær, mat og servering. Masse LYKKE til til alle dere andre her inne, håper dere får en fantastisk dag. 26 dager går fort! Ønsker dere også masse lykke til på den store dagen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå