Tallulah Skrevet 6. juni 2013 #1841 Skrevet 6. juni 2013 Nå satte jeg meg ned for å skrive opp det som må gjøres i løpet av de neste ukene!! Og det er ikke lite, nesten litt overrasket over mye det er, og forstår plutselig at å arrangere bryllup ikke er bare bare! Men nå har kjæresten lovd å være mye med disse to månedene (så lite?!) som gjenstår. Vi kommer nok i mål. Og gift blir vi (så lenge jeg får bekreftet at papirene er i orden, det må jeg huske å gjøre noe med). Hilsen en brud som plutselig oppdaget at det å planlegge bryllup var litt mer arbeid enn jeg til nå har erfart.
Gjest Mariahamm Skrevet 6. juni 2013 #1842 Skrevet 6. juni 2013 Deilig når man får oversikten! Latterlig mye som gjenstår her også, og bare litt over en måned igjen... Har ikke fått gjort stort i det siste pga eksamener, men har siste eksamen om en time (herregud som jeg gruer meg), så er det ferie og mer tid! Eller ferie og ferie, skal nå jobbe 5-6 dager i uka. Man vet man er student når det betegnes som ferie :-)
pusla Skrevet 6. juni 2013 #1843 Skrevet 6. juni 2013 Skjønner veldig godt at du er skuffa og lei deg, og trist på din kommende manns vegne. Er det "vanlig" og ufarlig sykdom, eller er det noe litt mer alvorlig? (Siden du er i stuss, antar jeg det er en vanlig forkjølelse eller lignende?) Men jeg skjønner deg uansett godt. Pusla; jeg ville sagt til svigermor at det er synd at hun føler seg så dårlig, men hun skal vite at hun har mulighet til å ombestemme seg helt til siste øyeblikk, for siden dere så gjerne vil ha henne der så holder dere av en plass til henne. Takk for gode svar, damer Jeg vil ikke si for mye om det, men det er mer enn en forkjølelse hos svigermor atlså og ingen tvil om at hun ikker i form. Og jeg tror nok hun gjerne vil være med. Så er det vel bare sånn at vi er forskjellige - jeg kan hive meg rundt, men hun er ganske gammel; så å bestemme seg for sånt en dag i forveien er vel ikke helt hennes greie. Kjære sa at det ikke var rom for å si noe særlig om at hun kunne se det an når hun ringte, så vi får se hva vi gjør de nærmeste dagene. Føler hun seg plutselig bedre, så nevner vi selvfølgelig at hun fortsatt kan være med. Kjære virker ikke så lei seg som meg, så da får jeg riste det av meg
Gjest Adriane Skrevet 6. juni 2013 #1844 Skrevet 6. juni 2013 Ok, skjønner. Da stiller jo saken seg noe annerledes for all del, men det er jo fremdeles trist at hun kanskje ikke kommer. Men så lenge din kjære ser ut til å ikke ta det så tungt, så hjelper det jo litt. Min kjære er litt lei seg innimellom, andre ganger sier han det ikke er så farlig. Så får vi bare håpe det ordner seg, og om ikke, gjøre det beste ut av det. Takk til AB for forståelse.
Gjest iGirl Skrevet 6. juni 2013 #1845 Skrevet 6. juni 2013 Jeg gifter meg også. Datoen er ikke helt satt, men blir mai/juni 2014. Hva er det første jeg burde gjøre ? booke kirke og lokaler sier seg selv, men etter det ? Gleder meg til å skravle med dere her fremover :-)
Arkivskap Skrevet 6. juni 2013 #1846 Skrevet 6. juni 2013 Her har det kommet mye blomster på døra. Mest for å plante ute. Ingen som tenker å gi oss litt jord.... Har det meste klart nå!
Mulancholy Skrevet 7. juni 2013 #1847 Skrevet 7. juni 2013 Jeg gifter meg også. Datoen er ikke helt satt, men blir mai/juni 2014. Hva er det første jeg burde gjøre ? booke kirke og lokaler sier seg selv, men etter det ? Gleder meg til å skravle med dere her fremover :-) Så gøy! Gratulerer:) Det første er vel å finne ut kva slags budsjett du har og jobbe med. Etter det bestemme seg for uttrykk og stil, og ta valg derifra. Dato og budsjett er det berre å få satt ned så fort som mulig, me brukte alt for lang tid til å finne ut dei to tinga...
Gjest iGirl Skrevet 7. juni 2013 #1848 Skrevet 7. juni 2013 Så gøy! Gratulerer:) Det første er vel å finne ut kva slags budsjett du har og jobbe med. Etter det bestemme seg for uttrykk og stil, og ta valg derifra. Dato og budsjett er det berre å få satt ned så fort som mulig, me brukte alt for lang tid til å finne ut dei to tinga... taaakk ja, endelig.. etter å ha vært forlovet siden januar 2011. vi har ikke satt noe budsjett egentlig... hvor viktig er det ? Tenkte å ta utgiftene etterhvert som de dukker opp, hvis du skjønner. Dårlig plan ? Dato skal vi sette innen en uke fra nå. Står mellom 2 forskjellige som begge er ledig med både kirke og lokale, så vi tenker litt på det. Når det gjelder stil, så er jeg fryktelig usikker.. har ikke vært i mange bryllup før, men jeg har forstått at det er viktig å velge en temafarge, eller noe sånt? Vi satser på hagebryllup på gården til svigers.. og da ser jeg for meg en litt nostalgisk stil i lyse farver.. med telys i klart glass osv..Er ikke så fargerik av meg Tenkte å sende ut "save the date" kort i september ? Høres det greit ut? Halve slekten må reise fra andre siden av landet, så derfor vil vi si fra i god tid. Håper jeg kan få litt tips og råd her da.. jeg er mer eller mindre blank.
Gjest Adriane Skrevet 7. juni 2013 #1849 Skrevet 7. juni 2013 Jeg gifter meg også. Datoen er ikke helt satt, men blir mai/juni 2014. Hva er det første jeg burde gjøre ? booke kirke og lokaler sier seg selv, men etter det ? Gleder meg til å skravle med dere her fremover :-) Her har det kommet mye blomster på døra. Mest for å plante ute. Ingen som tenker å gi oss litt jord.... Har det meste klart nå! Gratulerer, Poindexter, og velkommen til oss! Jeg ser du allerede har fått flere råd, så jeg sier bare lykke til, og kos deg med planleggingen Hahaha, jeg må le også, Arkivskap! Jeg kan sende deg et par poser jord jeg, som bryllupsgave fra meg Gleder meg så på deres vegne - spennende!!
Gjest iGirl Skrevet 7. juni 2013 #1850 Skrevet 7. juni 2013 Gratulerer, Poindexter, og velkommen til oss! Jeg ser du allerede har fått flere råd, så jeg sier bare lykke til, og kos deg med planleggingen mange takk
Gjest Adriane Skrevet 7. juni 2013 #1851 Skrevet 7. juni 2013 taaakk ja, endelig.. etter å ha vært forlovet siden januar 2011. vi har ikke satt noe budsjett egentlig... hvor viktig er det ? Tenkte å ta utgiftene etterhvert som de dukker opp, hvis du skjønner. Dårlig plan ? Dato skal vi sette innen en uke fra nå. Står mellom 2 forskjellige som begge er ledig med både kirke og lokale, så vi tenker litt på det. Når det gjelder stil, så er jeg fryktelig usikker.. har ikke vært i mange bryllup før, men jeg har forstått at det er viktig å velge en temafarge, eller noe sånt? Vi satser på hagebryllup på gården til svigers.. og da ser jeg for meg en litt nostalgisk stil i lyse farver.. med telys i klart glass osv..Er ikke så fargerik av meg Tenkte å sende ut "save the date" kort i september ? Høres det greit ut? Halve slekten må reise fra andre siden av landet, så derfor vil vi si fra i god tid. Håper jeg kan få litt tips og råd her da.. jeg er mer eller mindre blank. Budsjett er viktig! Å ta utgiftene etterhvert som de kommer er ikke noen god idé, det kan jeg si av erfaring... Vi begynte sånn, men fant fort ut at budsjett er alfa og omega, om man skal ha noen som helst kontroll på hvor mye penger man faktisk øser ut (og hva man faktisk har råd til, ikke minst) Hvor viktig det er å velge temafarge kan vel diskuteres tror jeg. Noen er veldig opptatt av det. Andre, som meg, er ikke opptatt av det Jeg er langt mer opptatt av at helheten er fin, uten at jeg har noe sterkt behov for noen spesiell temafarge (selv om mange da vil hevde at temafarge jo nettopp er med på å sikre helhetsinntrykket, som jo selvsagt er riktig, men det betyr ikke at det er nødvendig). Ang save the date-kort: gjør dere selv en tjeneste og spar mye penger på å heller bare sende sms/mail/facebookmeldinger om save the date. Det er slett ikke dumt å sende det ut, når dere vet folk må dra langt osv, men det er ikke nødvendig å kaste masse penger ut av vinduet på egne kort med konvolutt og porto - det blir fort dyrt Det er mye tips og råd å finne på forumet her - bruk søketråden flittig, for det er mange som helt sikkert har lurt på det samme som deg, og fått gode råd i tidligere tråder
Gjest Kiara! Skrevet 7. juni 2013 #1852 Skrevet 7. juni 2013 Budsjett må dere ha uavhengig hvor mye penger dere har tenkt til å bruke eller ikke har muligheten til. Det nytter ikke å planlegge et bryllup til 350 000,- når kontoen sier 50 000,- er det beste vi kan få til. Etter det er det gjesteliste osv. Er bryllupet i en hage er temaet hage trenger ikke gjøre ting vanskeligere enn hva det er. :-) taaakk ja, endelig.. etter å ha vært forlovet siden januar 2011. vi har ikke satt noe budsjett egentlig... hvor viktig er det ? Tenkte å ta utgiftene etterhvert som de dukker opp, hvis du skjønner. Dårlig plan ? Dato skal vi sette innen en uke fra nå. Står mellom 2 forskjellige som begge er ledig med både kirke og lokale, så vi tenker litt på det. Når det gjelder stil, så er jeg fryktelig usikker.. har ikke vært i mange bryllup før, men jeg har forstått at det er viktig å velge en temafarge, eller noe sånt? Vi satser på hagebryllup på gården til svigers.. og da ser jeg for meg en litt nostalgisk stil i lyse farver.. med telys i klart glass osv..Er ikke så fargerik av meg Tenkte å sende ut "save the date" kort i september ? Høres det greit ut? Halve slekten må reise fra andre siden av landet, så derfor vil vi si fra i god tid. Håper jeg kan få litt tips og råd her da.. jeg er mer eller mindre blank.
Gjest iGirl Skrevet 7. juni 2013 #1853 Skrevet 7. juni 2013 Budsjett er viktig! Å ta utgiftene etterhvert som de kommer er ikke noen god idé, det kan jeg si av erfaring... Vi begynte sånn, men fant fort ut at budsjett er alfa og omega, om man skal ha noen som helst kontroll på hvor mye penger man faktisk øser ut (og hva man faktisk har råd til, ikke minst) Hvor viktig det er å velge temafarge kan vel diskuteres tror jeg. Noen er veldig opptatt av det. Andre, som meg, er ikke opptatt av det Jeg er langt mer opptatt av at helheten er fin, uten at jeg har noe sterkt behov for noen spesiell temafarge (selv om mange da vil hevde at temafarge jo nettopp er med på å sikre helhetsinntrykket, som jo selvsagt er riktig, men det betyr ikke at det er nødvendig). Ang save the date-kort: gjør dere selv en tjeneste og spar mye penger på å heller bare sende sms/mail/facebookmeldinger om save the date. Det er slett ikke dumt å sende det ut, når dere vet folk må dra langt osv, men det er ikke nødvendig å kaste masse penger ut av vinduet på egne kort med konvolutt og porto - det blir fort dyrt Det er mye tips og råd å finne på forumet her - bruk søketråden flittig, for det er mange som helt sikkert har lurt på det samme som deg, og fått gode råd i tidligere tråder Helt sikkert lurt med budsjett ja. Vi har vel en "ballpark" på hva vi har tenkt å bruke ( 90 000 - 130 000) men kan være greit å skrive hvor mye vi har tenkt å bruke på hva. Eneste problemet er at jeg ikke aner hva ting faktisk koster da, men det finner jeg vel ut av underveis. Når det gjelder save the date-kort synes jeg bare det har noe romantisk over seg. Hvis jeg ringer til hele slekten for å sanke e-post adresser skjønner de nok fort hva det gjelder.. har lyst å overraske litt Vi var i et bryllup for et par år tilbake og da fikk vi en del eposter fra brudeparet i forkant av bryllupet, og det var forsåvidt OK det (skjønner at mange velger å gjøre det slik) men jeg har så lyst å sende ut de typiske "save the date"-korta. Men at det skal koste mye har jeg faktisk ikke tenkt på... noen som aner hva det kan komme til å koste? Vi har 90 gjester. Enig med deg at det er helheten som er viktigst.. Av en eller annen grunn ser jeg for meg at vi ender opp med hvitt/sølv detaljer.. for det er egentlig typisk meg Skal bla litt gjennom her å titte.. sikkert mange tips jeg kan plukke opp takk for svar
Gjest iGirl Skrevet 7. juni 2013 #1854 Skrevet 7. juni 2013 Budsjett må dere ha uavhengig hvor mye penger dere har tenkt til å bruke eller ikke har muligheten til. Det nytter ikke å planlegge et bryllup til 350 000,- når kontoen sier 50 000,- er det beste vi kan få til. Etter det er det gjesteliste osv. Er bryllupet i en hage er temaet hage trenger ikke gjøre ting vanskeligere enn hva det er. :-) Det har du selvfølgelig rett i. Vi har spart oss opp en ganske fin sparekonto de årene vi har bodd sammen, så sånn sett går det nok bra - men uansett skal vi nok finne ut hvor mye vi planlegger å bruke. Gjestelisten er jeg godt i gang med :-) takk for svar
Gjest Kiara! Skrevet 7. juni 2013 #1855 Skrevet 7. juni 2013 Du får henge her etter 29;juni vi planlegger hagebryllup med altdet måtte innebære. Jeg sendte ut save the date/vi gifter oss kort. Var sikkert lurt siden alle viste det i god tid. Men det var nok mer for meg og min del. Budsjettet er på 120 000,- for 55gjester med fri bar osv. Min erfaring er at i et hagebryllup kan du ikke diktere på forhånd hvilke farger dere vil ha på samme måte som innendørs pga hele moroa er å bruke hagens muligheter og farger. Sesongen betyr alt!
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #1856 Skrevet 7. juni 2013 Vil du gjerne sende "save the date" kort, så gjør du det! Jeg ville tippe en tusenlapp i kostnad. 90 gjester, da må du sikkert sende ut 50 invitasjoner. Bare porto kommer på 9,50 pr stk = 475 kr. Anonymous poster hash: 844ed...492
Gjest Adriane Skrevet 7. juni 2013 #1857 Skrevet 7. juni 2013 (endret) Når det gjelder save the date-kort synes jeg bare det har noe romantisk over seg. Hvis jeg ringer til hele slekten for å sanke e-post adresser skjønner de nok fort hva det gjelder.. har lyst å overraske litt Vi var i et bryllup for et par år tilbake og da fikk vi en del eposter fra brudeparet i forkant av bryllupet, og det var forsåvidt OK det (skjønner at mange velger å gjøre det slik) men jeg har så lyst å sende ut de typiske "save the date"-korta. Men at det skal koste mye har jeg faktisk ikke tenkt på... noen som aner hva det kan komme til å koste? Vi har 90 gjester. Enig med deg at det er helheten som er viktigst.. Av en eller annen grunn ser jeg for meg at vi ender opp med hvitt/sølv detaljer.. for det er egentlig typisk meg takk for svar Du skal selvsagt gjøre det som er mest riktig for deg og din kjære, misforstå meg rett Jeg er bare veldig inne på "spare der jeg kan"-sporet selv, og kan nok derfor innimellom ha en lei tendens til å ville hjelpe andre med det samme (enda de ikke har bedt om det ) Hva det vil koste, kommer jo an på hvor mye dere legger i det. Skal dere lage selv, skal dere bestille, skal det være et helt enkelt kort, eller med bilder og masse stæsj, osv osv osv. Men med 90 gjester vil det vel sannsynligvis bli iallfall 45 invitasjoner (hvis man tenker at det er mye par), slik at kun portoen vil komme på minst 427,50 (forutsatt at dere holder dere innenfor 20 g grensa. Veier hvert save the date-kort mer enn 20 g blir portoen minst 675,-) Og i tillegg kommer selve kortene og konvoluttene. Alt er jo relativt, og det er ikke sikkert dere syns det er mye penger, men vi syns det var greit å spare de pengene Edit: Men altså, misforstå meg rett her - hvis dere veldig gjerne vil sende save the date-kort, så gjør dere selvsagt det! Endret 7. juni 2013 av Adriane
Gjest iGirl Skrevet 7. juni 2013 #1858 Skrevet 7. juni 2013 Tusen takk for svar dere, merker at det er så godt å ha noen å sparre litt med Jeg tenker at hvis det koster 1000-2000 for save the date-kort så er det helt OK. Vi får spandert mat og lokale (telt + hovedhus på gård) så vi har kanskje litt mer å bruke på andre ting. Jeg er også veldig for å spare der jeg kan, hvertfall ellers i hverdagen hehe Kiara! : Gleder meg til å følge med deg videre og jeg er enig med deg i at det blir annerledes med farver i et hagebryllup ..ser for meg mye hvitt jeg. Natur-farver. Klem fra meg
Gjest Kiara! Skrevet 7. juni 2013 #1859 Skrevet 7. juni 2013 For øyeblikket er det ikke så mye å følge med på siden det meste i boks. Skal gi en oppsummering i etterkant. Jeg brukte mye penger på save the date, så der skal jeg ikke si noe men det jeg vil si er at dere burde kalle det noe norskt ala vi gifter oss! Feks. Og en annen ting husk å book noe så kjedelig som toaletter. Du får fortelle litt mer om planene deres. :-)
Gjest Adriane Skrevet 7. juni 2013 #1860 Skrevet 7. juni 2013 Tusen takk for svar dere, merker at det er så godt å ha noen å sparre litt med Jeg tenker at hvis det koster 1000-2000 for save the date-kort så er det helt OK. Vi får spandert mat og lokale (telt + hovedhus på gård) så vi har kanskje litt mer å bruke på andre ting. Jeg er også veldig for å spare der jeg kan, hvertfall ellers i hverdagen hehe Klem fra meg Da er dere i en helt annen situasjon enn oss som betaler absolutt alt selv, og kan unne dere sånne ting som romantiske save the date-kort For øyeblikket er det ikke så mye å følge med på siden det meste i boks. Skal gi en oppsummering i etterkant. Jeg brukte mye penger på save the date, så der skal jeg ikke si noe men det jeg vil si er at dere burde kalle det noe norskt ala vi gifter oss! Feks. Du får fortelle litt mer om planene deres. :-) Må si meg veldig enig i det jeg har uthevet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå