Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Gjest dette
Skrevet

Blir nok veldig flott. :) Jeg drømmer om femtitallsstil jeg også (men ikke like gjennomført, tror ikke jeg orker å gå for et spesielt tema i pyntingen av lokalet), hvis jeg ikke får giftet meg i kofte. Elsker virkelig femtitallskjolene, og så må det jo være perfekt på dansegulvet!

Gøy at det er fler av oss:) Jeg vurderte en del stiler, for det er så mange fine temaer og kjoler, men det ble heldigvis kortet litt inn da forloveden uttalte seg om hva han liker:) Kofte, er det bunad, samekofte eller noe lignende?

Jeg elsker også femtitallskjolene. Tror vi skal kjøpe den stilen til brudepikene mine også:)

Videoannonse
Annonse
Gjest dette
Skrevet

Vi skal kose oss uansett vi :) Tinghus, god middag, overnatte på hotell. Gleder oss! Så da velger vi å feire dagen bare med forlovere.

Ingen skal få vite om bryllupet før etterpå.

Vi skal kose oss uansett vi :) Tinghus, god middag, overnatte på hotell. Gleder oss!

Dette høres supert ut:) Det blir jo veldig personlig når det bare er dere:) Det kommer til å bli kjempeminner!

• Liker 1
Skrevet

Har nettopp snakket med min far som fornøyd kunne fortelle at han har kjøpt inn 8 flasker konjakk til festen (som er om over ett år...) og lurte på om det var nok? Det må da være mer enn nok til 50 gjester hvor mange ikke liker konjakk??? :fnise:

Det holder sikkert i massevis :) vi regner 5 flasker på 70 gjester, og satser på at det holder. Tror kun litt over halvparten (40?) drikker cognac også.

Gjest Ciegus
Skrevet

Gøy at det er fler av oss:) Jeg vurderte en del stiler, for det er så mange fine temaer og kjoler, men det ble heldigvis kortet litt inn da forloveden uttalte seg om hva han liker:) Kofte, er det bunad, samekofte eller noe lignende?

Jeg elsker også femtitallskjolene. Tror vi skal kjøpe den stilen til brudepikene mine også :)

Det er samekofte jeg snakker om ja. Jeg må leie en del sølv for å kunne gifte meg i den (hvis jeg vil skille meg ut), så hvis sølvsmiene nordpå er villig til å leie ut til en som bor sørpå går jeg nok for kofta. Hvis ikke blir det kjole i femtitallsstil, men jeg ser for meg at det er VELDIG vanskelig å finne en i butikk? Jeg har ikke lyst å bestille en uten å ha prøvd den, ettersom jeg til dags dato aldri har klart å bestille en kjole fra nett som sitter pent... :ler:

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg på min side tenker at pappaen til Ciegus passer på at datterens bryllup blir en skikkelig fest! :D

• Liker 1
Gjest Ciegus
Skrevet

Jeg på min side tenker at pappaen til Ciegus passer på at datterens bryllup blir en skikkelig fest! :D

Tydeligvis! :ler: Bare han tar med seg restene av all konjakken skal jeg ikke klage (kanskje det er det han håper på?).

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Tydeligvis! :ler: Bare han tar med seg restene av all konjakken skal jeg ikke klage (kanskje det er det han håper på?).

Det er akkurat det han håper på tror jeg. Men er ikke du samisk? Da er dere vel kjent for å hygge dere litt ekstra ift oss trause østlendinger. :)

Gjest Ciegus
Skrevet

Det er akkurat det han håper på tror jeg. Men er ikke du samisk? Da er dere vel kjent for å hygge dere litt ekstra ift oss trause østlendinger. :)

Ja, men til gjengjeld drikker familien til kjæresten min svært lite alkohol (han er "søring"), så alt i alt tror jeg totalen blir ganske "normal," men det har nok ikke pappa tenkt på. Jaja, jeg er veldig glad for at han bryr seg hvertfall, men jeg hadde ikke trodd han skulle være så effektiv. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Her er det brudgommen som har tatt ansvar for hvor mye alkohol som skal kjøpes inn til festen. Vi blir 30 stk og har 4 flasker konjakk, 11 trelitere med rødvin, tre trelitere med hvitvin, masse småflasker med Martini Asti og 8 flasker til med ulik sprit. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg stresser med antall kaker, for alle ligger vel under bordet innen den tid uansett med det opplegget der :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Vi blir 36 og har tre kartonger rødvin, fire flasker hvitvin, og to cognac. (Og for den saks skyld bare fire kaker og 70 muffins.) :P

AnonymBruker
Skrevet

Vi blir 36 og har tre kartonger rødvin, fire flasker hvitvin, og to cognac. (Og for den saks skyld bare fire kaker og 70 muffins.) :P

Oi, det hørtes lite ut. Men såvidt jeg husker skulle dere avslutte ganske tidlig? :)

Anonym poster: 3d16dbdebf5c44ef025318f8adab39a0

Skrevet

Oi, det hørtes lite ut. Men såvidt jeg husker skulle dere avslutte ganske tidlig? :)

Ja, vi satser på å være ferdig ca 19.00. En annen ting er at syv av gjestene er for unge til å drikke, vi drikker ikke selv, og at jeg vet at flere andre kjører hjem igjen etter bryllupet. I realiteten blir det kanskje 15 stykker som vil ha et glass, eller to. Og det er klart vi da trenger mindre alkohol. ;)

Skrevet

Hvis man regner 5 glass pr flaske vin så er det 2,2 glass pr.pers, det er lite om ikke flere er barn eller avholds.

Kakemessig er det jo nesten 2 muffins og minst ett kakestykke pr.pers, det bør være nok.

Skrevet

Ja, vi satser på å være ferdig ca 19.00. En annen ting er at syv av gjestene er for unge til å drikke, vi drikker ikke selv, og at jeg vet at flere andre kjører hjem igjen etter bryllupet. I realiteten blir det kanskje 15 stykker som vil ha et glass, eller to. Og det er klart vi da trenger mindre alkohol. ;)

Ja, da svarte du på min før min ble postet. Enig i at det er nok da :0)

Skrevet

3 år er ganske langt frem i tid. Mener absolutt at de bør gratulere men kan hende at de ikke prater noe om kjoler osv fordi det faktisk er veldig lenge til.

Jeg og min kjære har tenkt å bare drite i hele bryllupet om 3 år. Vi drar heller på Tinghuset i juli i år og gjør det der.

Ikke for å høres HELT bridezilla ut, men ingen i min nære familie har så mye som giddet å gratulere oss og si at de er glade på våre vegne, og det stakk endel.

De færreste har vist noen interesse i det hele tatt. Ikke at jeg vil snakke bryllup 24/7, men det hadde jo vært kos om i det minste mamma hadde spurt hvilken kjole jeg ønsker meg i det minste. Eller hvor vi ville ha bryllupsfesten. Eller hvor mange vi skulle be. Eller eller eller.. Dere skjønner greia.

Så da velger vi å feire dagen bare med forlovere.

Vi skal kose oss uansett vi :) Tinghus, god middag, overnatte på hotell. Gleder oss! Så da velger vi å feire dagen bare med forlovere.

Ingen skal få vite om bryllupet før etterpå.

Vi skal kose oss uansett vi :) Tinghus, god middag, overnatte på hotell. Gleder oss!

• Liker 2
Skrevet

Hmm, hvor mye bør man beregne pr drikkende hode? Noen vil så klart drikke mer enn andre, men jeg tenker hva bør være minimum? Dette er ikke mitt område, men føler for å vite at det er nok selv om brudgom tar seg av denne biten;)

En fest huskes som oftest for maten og drikken, så om man går i 0 er det i mine øyne ikke planlagt godt nok. Da får pynten på bordet bare være :P

• Liker 3
Gjest Kiara!
Skrevet

Kan aldri innbille meg at det er så mange som vil ha mange glass i et selskap som dere har lagt opp til Moderhavn, sikkert rester også. :)

Hos Oss derimot der vi har både den ene og den andre som liker å ta deg en god fest tør jeg ikke si hva vi har på lager og handlelisten. Blir som hos Pusla ingen kommer til å tenke på kaker. :rolleyes:

Skrevet

Kan aldri innbille meg at det er så mange som vil ha mange glass i et selskap som dere har lagt opp til Moderhavn, sikkert rester også. :)

Hos Oss derimot der vi har både den ene og den andre som liker å ta deg en god fest tør jeg ikke si hva vi har på lager og handlelisten. Blir som hos Pusla ingen kommer til å tenke på kaker. :rolleyes:

Det stemmer nok. Vi har jo desuten pressisert fra starten av at det blir mulig å få vin til maten, men i moderasjoner. Vi vinklet det dit at folk selv måtte avgjøre om de ønsket ha med seg barna, da det tross alt vil serveres litt vin til maten, selv om det ikke skal være fest. Det er jo litt utradisjonelt, men det fungerer for oss. :)

Skrevet

Det stemmer nok. Vi har jo desuten pressisert fra starten av at det blir mulig å få vin til maten, men i moderasjoner. Vi vinklet det dit at folk selv måtte avgjøre om de ønsket ha med seg barna, da det tross alt vil serveres litt vin til maten, selv om det ikke skal være fest. Det er jo litt utradisjonelt, men det fungerer for oss. :)

Tradisjonelt eller ikke, høres ut som en bra løsning:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, hvor mye bør man beregne pr drikkende hode? Noen vil så klart drikke mer enn andre, men jeg tenker hva bør være minimum? Dette er ikke mitt område, men føler for å vite at det er nok selv om brudgom tar seg av denne biten;)

En fest huskes som oftest for maten og drikken, så om man går i 0 er det i mine øyne ikke planlagt godt nok. Da får pynten på bordet bare være :P

Tror vi har tenkt som så:

2 glass velkomstdrink (champegne)

1 glass hvitvin til forrett

2 glass rødvin til hovedrett

1 glass dessertvin

På festen/til kakene

2 glass cognac e.l.

2 øl el. vin

1 blanda drink

Det er nok i overkant. Noen stopper sikkert å drikke etter middag, og det er nok ikke mange som drikker MER enn dette. Men vi vil heller sitte igjen med drikke enn å gå tom.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...