Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Gjest Kiara!
Skrevet (endret)

Gud tenk å Liv gleder seg nå!

Gratulerer med dagen Liv! :bryllup:

Endret av Kiara!
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest dette
Skrevet

Wæææ, dere... Siden forloveden sa han syntes jeg hadde vært fin i en femtitallskjole (sa ikke det ordet, men pekte på bilder på nettet) eller en enkel kjole av noe slag, har jeg planlagt kjole og dekorlokale rundt det. Har til og med funnet kjempekule ting på loppemarked til å pynte med. fargetema var vi ganske enige i også, for jeg fikk dratt meningene ut av han. Jeg har endelig funnet en kjole jeg virkelig vil ha - og prøver å dra ut av han hva slags dress han vil ha, før jeg evt. kjøper kjolen. Greit, det er noen mnder til jeg må bestille kjolen, så jeg kan være med på å forandre planene helt. Men saken er at jeg fant en -utrolig fin- femtitallskjole, og har begynt å maile med firmaer om skredderkostnaden på den. Og så sier han at han har veldig lyst på flosshatt! :sjokkert: Flosshatt og femtitallskjole? Flosshatt og enkel kjole? Og varme pasteller på dekor og bukett? Er ikke det veldig krasj?

Jeg kan altså finne en ny kjole, men har egentlig ikke lyst. Hvordan kan jeg si dette tydelig til han uten å være overkjørende eller manipulerende? Jeg vil jo at han skal ha en fin dag også:) Bare litt vanskelig å planlegge noe når han først ønsker noe enkelt, og så noe så elegant som flosshatt ;)

Skrevet

Jeg syns du skal kjøpe den kjolen du vil ha og så lar du han ha på seg det han vil.

• Liker 1
Skrevet

Enig i at flosshatt og 50-talls kjole ikke er en optimal sammensetning, men kan du ikke si det? Ikke sikkert flosshatten er så viktig når det kommer til stykket.

I natt har jeg drømt at Kiaras kjole var min, og da glidelåsen ble trukket opp så satt kjolen perfekt. Mye på bryllupsforumet, jeg?

Hurra for Liv i dag, jeg håper veldig på bilder etterhvert jeg.

Gjest Kiara!
Skrevet
:ler: Kjære bryllupsguden vær så snill å gjør Cathfoto sin drøm virkelig 20.mai ca 11.15 bare med meg inni, på forhånd takk!
  • Liker 2
Gjest Adriane
Skrevet

Gratulerer med den store dagen, Liv - jeg håper den er/blir alt dere har ønsket dere og drømt om! :bryllup:

Femtitallskjole og flosshatt er vel ikke helt riktig, men er det sååå kræsj at det ikke går an i det hele tatt? Da tenker jeg mest om det virkelig er veldig viktig for ham med den hatten :) Kan jo også hende han bare fleipa med deg? (det er sånt forloveden min kunne finne på, for å ha det litt gøy med meg) Og hvis han ikke fleipa, men mente det helt alvorlig, så er jeg sikker på at det går an å få det til å fungere på et vis :jepp: Evt går det jo an å høre med ham om han kan tenke seg å bruke en hatt som er mer femtitalls-stil?

Så herlig drøm, Cath-Foto - vi satser på at den går i oppfyllelse, men da med Kiara inni såklart :)

I dag har vi hatt nytt møte med hun som er koordinator der vi skal ha bryllupsfesten vår. Kjempekoselig dame, og veldig klar for å gjøre ting sånn som vi tenker, og virker som hun genuint gleder seg til å være med oss på dagen vår. Det gir en god og trygg følelse :jepp: Snakket om hvordan bordene skulle være, og jeg hadde med litt av stæsjet jeg har kjøpt inn. Hun mente at det vil bli veldig elegant, enkelt og pent - akkurat passe pyntet, og uten å være i veien for gjestene rundt bordene. Hurra! :fnise:

I juni skal vi på prøvesmaking, og det blir spennende. Vi kunne faktisk få lov til å ta med oss forloverne på det hvis vi ønsker - det syns vi er veldig positivt! Så håper vi bare at forloverne faktisk har anledning til å være med :) Kjenner godfølelsen når ting ser ut til å være godt "på stell" :)

• Liker 1
Skrevet

Adriane: Det høres jo kjempeflott ut. Jeg har glemt at vi burde prøvesmake jeg, ble så giret på menyen, hihi.

Kiara: Ja, drømmen var så virkelig at jeg i hele dag har lurt på om jeg burde hatt en knelang, kroppsnær brudekjole i Christina Hendricks-stil. Men jeg tror din kommer til å passe perfekt om ni dager.

Skrevet (endret)

Jeg og min kjære har tenkt å bare drite i hele bryllupet om 3 år. Vi drar heller på Tinghuset i juli i år og gjør det der.

Ikke for å høres HELT bridezilla ut, men ingen i min nære familie har så mye som giddet å gratulere oss og si at de er glade på våre vegne, og det stakk endel.

De færreste har vist noen interesse i det hele tatt. Ikke at jeg vil snakke bryllup 24/7, men det hadde jo vært kos om i det minste mamma hadde spurt hvilken kjole jeg ønsker meg i det minste. Eller hvor vi ville ha bryllupsfesten. Eller hvor mange vi skulle be. Eller eller eller.. Dere skjønner greia.

Så da velger vi å feire dagen bare med forlovere.

Vi skal kose oss uansett vi :) Tinghus, god middag, overnatte på hotell. Gleder oss! Så da velger vi å feire dagen bare med forlovere.

Ingen skal få vite om bryllupet før etterpå.

Vi skal kose oss uansett vi :) Tinghus, god middag, overnatte på hotell. Gleder oss!

Endret av irrlys
  • Liker 1
Skrevet (endret)

dobbelt

Endret av irrlys
Gjest Adriane
Skrevet

CathFoto: Det skjønner jeg godt, for den menyen deres er bare smaskens!! :jepp:

irrlys: Skjønner at dere syns det er trist at det er så lite engasjement rundt dere, men kan det hende at det rett og slett ligger såpass langt frem i tid at det for alle andre fremdeles blir litt abstrakt? :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

irrlys: Skjønner at dere syns det er trist at det er så lite engasjement rundt dere, men kan det hende at det rett og slett ligger såpass langt frem i tid at det for alle andre fremdeles blir litt abstrakt? :vetikke:

Meget mulig at det er sånn for mange, og det skjønner jeg. Men at mamma ikke viser den minste lille interesse synes jeg er veldig sårt. Så derfor velger vi å bare feire vi 4.

Dessuten så ville vi ha fest for å feire dagen sammen med andre, men når ingen bryr seg så får det være det samme ;) Kan godt drite i å legge ut 100 000 for et bryllup vi altså :P

Gjest Adriane
Skrevet

Det forstår jeg veldig godt. Mammaer skal nå liksom bli litt i hundreogti når datteren deres skal gifte seg :jepp: Så jeg har ingen problemer med å forstå at det er sårt og vondt at mammaen din ikke viser noen interesse. Mitt forslag til deg - selv om dere nå har tatt en avgjørelse - er å fortelle henne hva du tenker og føler. Selv mammaer er bare mennesker, og mennesker må noen ganger få beskjed om at de "driter seg ut", for det er ikke alltid vi mennesker tenker oss så godt om ;):klemmer:

• Liker 2
Skrevet

Og så sier han at han har veldig lyst på flosshatt! :sjokkert: Flosshatt og femtitallskjole? Flosshatt og enkel kjole? Og varme pasteller på dekor og bukett? Er ikke det veldig krasj?

Det er ikke alltid det krasjer, selv om det høres sånn ut. For 20-30 år siden giftet min kusine seg med en engelskmann. Hun hadde på seg bunad med kjempehøy krone og alt som hører til, han hadde på seg skikkelig engelsk sjakett i grått med grå flosshatt. Jeg har bare sett brudebildet av dem, men jeg synes det ser veldig stilig ut.

Prøv å lag en slags tegning eller "klipp og lim"-sak med bilder fra nettet som er noenlunde lik de klærne dere ønsker og se om det kanskje passer likevel.

PS. Pastell på bukett osv. passer da til alt...?

• Liker 1
Gjest dette
Skrevet

Takk for løsningsorienterte innspill:) heldigvis var det fortsatt like interessant med avslappet bryllup, slik vi hadde snakket om:) Det blir nok fortsatt femtitallsstil i bryllupet vårt:)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå har jeg kjøpt to par øredobber jeg ikke tror jeg kommer til å bruke, men de kostet 150,- tilsammen så kan jo bruke de utenom bryllupet. Et par gule perler, og et par med litt større gule/gjennomsiktige rundinger. De jeg hadde tenkt å kjøpe droppet jeg pga med toll og mva så ble det litt dyrt.

Har også bestilt et armbånd i dag, men det vet jeg at jeg skal bruke. Ligner litt på linken, men smalere og uten den store perlen i midten.

http://www.etsy.com/listing/111771498/spoon-bracelet-spoon-jewelry-antique?ref=shop_home_active

Endret av CathFoto
Gjest Ciegus
Skrevet

Har nettopp snakket med min far som fornøyd kunne fortelle at han har kjøpt inn 8 flasker konjakk til festen (som er om over ett år...) og lurte på om det var nok? Det må da være mer enn nok til 50 gjester hvor mange ikke liker konjakk??? :fnise:

Gjest Ciegus
Skrevet

Takk for løsningsorienterte innspill:) heldigvis var det fortsatt like interessant med avslappet bryllup, slik vi hadde snakket om:) Det blir nok fortsatt femtitallsstil i bryllupet vårt:)

Blir nok veldig flott. :) Jeg drømmer om femtitallsstil jeg også (men ikke like gjennomført, tror ikke jeg orker å gå for et spesielt tema i pyntingen av lokalet), hvis jeg ikke får giftet meg i kofte. Elsker virkelig femtitallskjolene, og så må det jo være perfekt på dansegulvet!

Skrevet

Det forstår jeg veldig godt. Mammaer skal nå liksom bli litt i hundreogti når datteren deres skal gifte seg :jepp: Så jeg har ingen problemer med å forstå at det er sårt og vondt at mammaen din ikke viser noen interesse. Mitt forslag til deg - selv om dere nå har tatt en avgjørelse - er å fortelle henne hva du tenker og føler. Selv mammaer er bare mennesker, og mennesker må noen ganger få beskjed om at de "driter seg ut", for det er ikke alltid vi mennesker tenker oss så godt om ;):klemmer:

Takk! :hug:

Skrevet

Har nettopp snakket med min far som fornøyd kunne fortelle at han har kjøpt inn 8 flasker konjakk til festen (som er om over ett år...) og lurte på om det var nok? Det må da være mer enn nok til 50 gjester hvor mange ikke liker konjakk??? :fnise:

Ja, vi har kjøpt 3 til 70 gjester etter listen til min venninne som hadde 80 gjester. Der gikk det 3 flasker cognac og 3 Bailey's

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...