CathFoto Skrevet 26. april 2013 #1381 Skrevet 26. april 2013 Jeg er litt frustrert jeg da. Det skal liksom være brudeparets dag og vi skal bestemme hvordan vi skal ha det også er det ikke "bra nok" det vi velger. Vi har ikke en tradisjonell feiring. Vi har tatt valg som vi har gitt klar beskjed om i invitasjonen. Men så ser det ikke ut som at folk respekterer det. Vi skal gifte oss på tinghuset med bare forlovere og barna. Festen er dagen etterpå. Som jeg skrev lenger oppe, så skal vi bare skrive under noen papirer. Ingen stor sak! Men så hører jeg at noen har tenkt å komme på tinghustrappa og ta i mot oss når vi er ferdig! Totalt unødvendig og bortkasta tid! Skjønner ikke at folk ikke bare kan respektere det vi har sagt. Vi har ikke tid til slike unødvendigheter heller, da det blir travelt den dagen. En annen ting er at vi ikke vil danse brudevals. Ingen av oss kan å danse. Også dette får vi kommentarer på. Vi må jo danse. Det finnes jo kurs! Skal jeg liksom grue meg hele dagen for dette jeg da?? Jeg akter ikke å danse bare fordi noen syns det hører med!! Blir litt småirritert! Vi har også gitt klar beskjed om at vi ikke ønsker gaver. Men det også er det styr med skjønner jeg. Hadde vært så enkelt at folk bare kunne holdt seg til det vi har skrevet i invitasjonen! Beklager uoversiktlig innlegg, jeg klarer ikke bruke enterknappen! Jeg må si jeg kjenner igjen endel av dette. Vi skal heller ikke danse, og det har vi fått noen kommentarer på. Så er det at vi ønsker en litt uformell stemning så folk kan slappe av, og da er det liksom ikke "fint nok" . Då er ønskelisten feil i følge min far, for mye billige ting. Hjelpes! Det at folkønsker å møte opp på Tinghuset er bare fordi de bryr seg om dere, og for mange, meg selv inkludert så er vielsen det som er viktigst. Men skjønner godt at dere ikke vil ha med masse folk, dessverre tror jeg bare dere må si i fra.
Tallulah Skrevet 26. april 2013 #1382 Skrevet 26. april 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah 1
Gjest Kiara! Skrevet 26. april 2013 #1383 Skrevet 26. april 2013 Sett opp en pinjata å lat som ingenting Arkivskap når det passer at bryllupsvalsen kommer. moro for ungene, kjekt for oss som ikke vil danse. Jeg tror kanskje at vi skal danse... må nesten se litt an hvor mye jeg ønsker å være midtpunkt den kvelden for jeg er litt redd det fort kan bli litt for mye for meg siden jeg ikke er en som liker all denne oppmerksomheten. Det slo meg igår at ALLE skal jo se bare på meg når jeg går 50m....! Fikk panikk så det er hvertfall fullstendig uaktuelt å gå alene eller oppsøke den type oppmerksomhet igjen. 1
Gjest Ciegus Skrevet 26. april 2013 #1384 Skrevet 26. april 2013 Jeg synes også vielsen er viktigst (hvis man ikke synes inngåelsen av ekteskapet er viktig, hvorfor har man da fest etterpå?), og skjønner at mange er enige. Folk stiller opp av godhet, ikke for å være vrange. Hva med å si at de som vil stille opp utenfor er velkomne, men gi tydelig beskjed om at dere har stram timeplan og derfor vil haste videre? Så er det opp til folk om de vil styre med å komme for å si hei eller ei. :-) 3
CathFoto Skrevet 26. april 2013 #1385 Skrevet 26. april 2013 Det forsto jeg ikke helt CathFoto!? For mye billige ting, om folk skal bruke mer penger kan de jo bare kjøpe flere ting? Om listen hadde hatt for mye dyrt hadde det blitt vanskeligere for de som ikke kan bruke så mye penger.. Nei, det er ikke så lett å forstå, Men pappa mener at han og min kjæres foreldre vil kanskje kjøpe litt dyrere og da var det visst bedre med en dyr ting enn f,eks å kjøpe alle tallerknene vi ønsker oss. Saken er jo at vi hovedsaklig ønsker oss penger, til bryllupsreise og ny seng. Men fordi endel, som f.eks min far, ikke liker å gi penger/gavekort så har vi laget en liste på Tilbords så ingen skal bli sure. Jeg ble litt oppgitt og sa at om han ikke likte ønskene våre kunne han finne på noe selv eller la være å gi noe. Vi gifter oss ikke for gavene, og det er slitsomt å måtte få "godkjent"en ønskeliste, er jo ikke en liste med krav.
Gjest Kiara! Skrevet 26. april 2013 #1386 Skrevet 26. april 2013 Jaja, jeg har fått beskjed av min kommende svigermor at jeg/vi har for dyre gaveønsker. Det er snakk om en LeCreuset kjele som kan vare livet ut. Hun hopper vel i taket når hun ser at det står Georg Jensen Damask der til flere tusen kroner. Vel, vel jeg har iløpet av denne planleggingen bare innfunnet meg med at jeg er en materialist som bryr meg om fint porselen og pene glass, så får både han som skal bli min ektemann og andre tenke sitt. Hadde listen vært i motsatt ende hadde vi hørt det også, så det er på ingen måte lett å gjøre alle til lags.
Arkivskap Skrevet 26. april 2013 #1387 Skrevet 26. april 2013 Joda, jeg syns også at vielsen er viktig, men vi skriver jo bare under papirer. Hadde vært noe annet hvis vi gjorde det i kirka.
CathFoto Skrevet 26. april 2013 #1388 Skrevet 26. april 2013 Jaja, jeg har fått beskjed av min kommende svigermor at jeg/vi har for dyre gaveønsker. Det er snakk om en LeCreuset kjele som kan vare livet ut. Hun hopper vel i taket når hun ser at det står Georg Jensen Damask der til flere tusen kroner. Vel, vel jeg har iløpet av denne planleggingen bare innfunnet meg med at jeg er en materialist som bryr meg om fint porselen og pene glass, så får både han som skal bli min ektemann og andre tenke sitt. Hadde listen vært i motsatt ende hadde vi hørt det også, så det er på ingen måte lett å gjøre alle til lags. De kjelene er ikke så dyre da. Min far mente vi burde ha endel fra 3000,- og oppover, det dyreste vi har er ca 1000,- men 2/3 ligger mellom 100-500,- Det hører med til historien at vi har vært sammen i 14 når vi gifter oss, og vi har samlet på serviser og bestikk osv fra vi var 18 år, så vi har så mye fra før av det folk synes er riktige bryllupsgaver. Jeg tenker at det er bra dere har funnet ting dere virkelig vil ha og som varer.
Tallulah Skrevet 26. april 2013 #1389 Skrevet 26. april 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah 1
Gjest Ciegus Skrevet 26. april 2013 #1390 Skrevet 26. april 2013 Joda, jeg syns også at vielsen er viktig, men vi skriver jo bare under papirer. Hadde vært noe annet hvis vi gjorde det i kirka. Alle oppfatter det ikke slik. Den fineste vielsen jeg har vært i var på tinghuset, det var mer intimt og nært enn i kirka. :-)
Gjest Kiara! Skrevet 26. april 2013 #1391 Skrevet 26. april 2013 Nei, jeg heller synes ikke det. Synes det er helt ok å sette opp gaver i den størrelsen mht at dette er et bryllup, ikke en bursdag. Jeg er pr definisjon en materialist kun pga jeg trumfer igjennom et bryllup, så jeg har tapt den saken allerede før den har begynt. Men jeg har bare begynt å lukke ørene å kjørt helt vårt eget løp, orker ikke den evige nøkterne holdningen til alt - der er ikke jeg. Selv om jeg synes det var fælt å bli kalt en materialist og slikt med en gang... Tallulah, jeg er helt enig. Løste "problemet" med å ta saken i egne hender når det kommer til gave fra mamma og pappa så da blir det komplett uansett hva som skjer. --------------------------------------------------------------------------------------- Men dere; vil jeg se like stor ut i en knall rød ettersittende kjole som i en hvit? Jeg har nemlig tatt på meg en knall rød bodycocoon kjole for å se hvor stor jeg ser ut i hvitt. Ser slesttes ikke så verst ut heller.
CathFoto Skrevet 26. april 2013 #1392 Skrevet 26. april 2013 Nei, jeg heller synes ikke det. Synes det er helt ok å sette opp gaver i den størrelsen mht at dette er et bryllup, ikke en bursdag. Jeg er pr definisjon en materialist kun pga jeg trumfer igjennom et bryllup, så jeg har tapt den saken allerede før den har begynt. Men jeg har bare begynt å lukke ørene å kjørt helt vårt eget løp, orker ikke den evige nøkterne holdningen til alt - der er ikke jeg. Selv om jeg synes det var fælt å bli kalt en materialist og slikt med en gang... Tallulah, jeg er helt enig. Løste "problemet" med å ta saken i egne hender når det kommer til gave fra mamma og pappa så da blir det komplett uansett hva som skjer. --------------------------------------------------------------------------------------- Men dere; vil jeg se like stor ut i en knall rød ettersittende kjole som i en hvit? Jeg har nemlig tatt på meg en knall rød bodycocoon kjole for å se hvor stor jeg ser ut i hvitt. Ser slesttes ikke så verst ut heller. Rødt er ingen slankende farge, så tror ikke det er så dumt som testkjolr.
Tallulah Skrevet 26. april 2013 #1393 Skrevet 26. april 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah
Gjest Kiara! Skrevet 26. april 2013 #1394 Skrevet 26. april 2013 Flott! Vard et jeg tenkte. :D Slik blir det når man aldri har prøvd brudekjole før. Jeg må jo øve til magedans sangen min under bryllupet sammen med brudepikene, så da var rød kjole et ypperlig valg.
Gjest Kiara! Skrevet 26. april 2013 #1395 Skrevet 26. april 2013 Kjolen min er ganske tettsittende, ikke en vanlig norsk brudekjole i det hele tatt. Den ser ut som en stiv djevel. Så jeg måtte bare se om jeg så diger ut i en tettsittende ikke svart kjole. http://www.pronovias.com/wedding-dresses-2013/glamour-collection-davinia Det er jo litt rynker i sidene, og et heftig korsett under så jeg mener det skal gå bra. Men vet aldri med oss med kvinnelige former. 1
Gjest Mariahamm Skrevet 26. april 2013 #1396 Skrevet 26. april 2013 Jeg skal prøve kjolen på mandag, og plutselig er jeg helt latterlig nervøs! Redd for at jeg ikke liker den, at den ikke passer (selvom jeg vet det er null problem at den syes inn) og siden jeg har gått ned en del så vet jeg jo ikke helt hvordan den sitter. Gleder meg til å bli ferdig med det jeg nå!
pusla Skrevet 27. april 2013 #1397 Skrevet 27. april 2013 Skravlehøner Det kan hende at enkelte reagerer på hvordan vi gjør ting, men de har isåfall ikke sagt noe til oss. Jeg er glad for at det virker som alle rundt oss gleder seg på våre vegne og respekterer valgene våre det er ingen selvfølge skjønner jeg når jeg leser her inne. Og en god til dere som opplever en masse press og meninger fra andre. Vi har prøvd brudepikekjolen på nå - kjøpte den i fjor høst og ble plutselig redd for at den ikke passet. Det gjør den og tulla var helt nydelig hun lyste opp, smilte fra øre til øre og svingte seg rundt og rundt dette blir bra! 2
Tallulah Skrevet 27. april 2013 #1398 Skrevet 27. april 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah
liv Skrevet 28. april 2013 #1399 Skrevet 28. april 2013 Noen som har forslag til hvor jeg kan få kjøpt burgunderrød/mørk rødt slips og brysttørkle til både 1 åringen, 6 åringen, mannen og forloveren?
BrudenMarthe Skrevet 28. april 2013 #1400 Skrevet 28. april 2013 Jeg lurer på en ting, vet noen her om rosen Ocean Song er i juni måned? Vil så gjerne ha den i brudebuketten min!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå