Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Velkommen og gratulerer til nye tilskudd i skravletråden :)

Moderfavn: synd med konditoren, synes det ikke virka helt bra det der! Man skal da levere etter kundens ønsker og i der minste være litt fleksibel?

CathFoto: ville nok gått for en annen catering da, ikke så kult om de glemmer bort selve dagen liksom.

Og så husker jeg ikke om jeg burde kommentert mer :sjenert:

Dette med kjolen min har forresten tatt en interessant vending. Har en nygift, god kollega som kjøpte en kort kjole på JJshouse som hun ikke brukte pga feil størrelse. Vi har prata om at det kan være en ok festkjole for meg, så jeg fikkden med hjem og prøvde den på mandag. Sitter veldig fint, og jeg prøvde den med slør, sko og tiara. Og der ser jeg meg selv akkurat sånn som jeg så for meg å se ut som brud før kjoleprøvinga i fjor høst. Enkel, voksen brud med kort kjole, får vist fram beina og ;) Men jeg har jo en nydelig, lang og ikke minst veldig dyr kjole i skapet som jeg nå er veeeeldig i tvil om. Tror jeg skal kjøre den til skredder iallefall, men så vil jeg jo ikke kaster mer penger ut av vinduet enn jeg allerede har gjort heller, hvis jeg ender opp med å ikke bruke den! Dilemma :klø:

Nei, det er det jeg tenker også. Men liker menyen deres så godt, sukk. Men hjelper ikke det om det blir noe kluss.

Ang.kjolen(e) dine synes jeg du skal gå til en skredder å få et prisoverslag, også kan du ta avgjørelsen når du vet om det kan fikses og ikke minst, hva det evt vil koste deg. Lettere å ta en avgjørelse da.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ciegus
Skrevet

Ang.kjolen(e) dine synes jeg du skal gå til en skredder å få et prisoverslag, også kan du ta avgjørelsen når du vet om det kan fikses og ikke minst, hva det evt vil koste deg. Lettere å ta en avgjørelse da.

Om det faktisk kan fikses burde det jo kanskje være mulig å reklamere på det? Om butikken sier at det ikke kan fikses og at det skal være sånn, mens en skredder sier det kan fikses, så synes hvertfall jeg at man skal klage igjen! Det er for enkelt å påstå at det bare skal være sånn fra butikkens side, om det er snakk om en kjole til flere tusen.

• Liker 1
Skrevet

:jepp: Skal høre med skredder ja.

Ciegus: hm, det er faktisk sant. Kan det fikses, bør jeg informere salongen om det. Jeg hadde kanskje forventet at de foreslo noe, siden de har skredder tilknyttet seg. Men der og da var jeg så paff og tenkte ikke helt på det. Det var dette med alt man kommer på at man skulle sagt etterpå :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Huff, nå har hunden vår fått påvist en alvorlig sykdom :/ blir langvarig og dyr behandling, og ikke sikkert at det blir bedring :(

Så er litt tungt nå om dagen! Fikk meg en veldig knekk når vi mest sannsynlig må avlive han om behandlingen ikke blir vellykket (for da vil sykdommen utvikle seg mer hele tiden) Stakkaren er jo bare to år! :( (Og det vekker minner fra to år siden, når den forrige hunden min ble påkjørt og måtte avlives bare tre år gammel)

Så nå blir det litt innsparinger på bryllupsfronten, for å være sikker på å ha råd til alle behandlingene hans..

Glamourbildene jeg skulle ta i morgengave hos fotograf, er det første som blir avblåst. De pengene må jeg bruke på hunden!

Men jeg har tenkt å gjøre det slik: på morgenen etter bryllupet, så tar jeg på meg det jeg skulle ha på fotoshooten, og gir sambo et kamera! så kan han få bildene selv ;) så fremkaller jeg de, og overrasker han med et album på bursdagen sin en uke etter. hva syns dere om det?

• Liker 1
Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
Gjest Daenerys
Skrevet

Så trist Lisha, håper at det ordner seg med hunden! Jeg syns det høres ut som en god løsning med morgengave uansett jeg, mer kreativt :)

Gjest Kiara!
Skrevet

Uff LIsha blir nesten uvel av den regningen som venter hvis dere ikke har forsikring på pelsdotten. Håper den kommer seg igjen! Trist når de firbeinte er syke.

De bildene er bare å ta hos noen kjente, brudgommen kommer ikke til å se forskjell. ;)

• Liker 2
Skrevet

Ja, hunden er heldigvis forsikret! Men det blir snakk om store summer likevel, og det er egenandel på alt. Han er jo som et familiemedlem, så vil jo selvfølgelig gjøre alt vi kan for han! Prøver å se positivt på det, at det skal gå bra - men det er ikke så lett når prognosen sier noe annet.. Men håper at han kan bli frisk igjen, slik at han får være la med oss i mange år fremover!

Skrevet

God bedring til vofsen. Så hell i uhell at den har så fine omsorgspersoner å bo hos. <3

Skrevet

Har vært utenlands noen dager og når jeg kommer inn hit igjen så føler jeg meg nesten som ny igjen. Mye som skjer på kort tid her inne! Håper det går bra med hunden din lisha. Det er faktisk spennende å følge med på kjolesaken din pusla! Lykke til med valget!

Skrevet

Hva slags farge bør dattera mi ha på strømpebukse når hun skal ha på hvit kjole som går til knærne? Hvit eller hudfarget?

Skrevet

Hva slags farge bør dattera mi ha på strømpebukse når hun skal ha på hvit kjole som går til knærne? Hvit eller hudfarget?

spørs litt på hvor gammel hun er synes jeg, hun kan godt ha hvit strømpebukse om hun fortsatt er lita og søt ;)

• Liker 1
Skrevet

Denne kakegreia blir morsom. Vi holder oss til valgte konditor, selv om hun faktisk har bedt oss printe ut bilder av håndlaget marsipanrose, fordi de ellers bare lager kaker med pynt fra butikken. :D Nå ser vi humoristisk på det hele og tar det som det kommer. Vi har mer enn nok annet å gjøre og det er ikke tid til å finne andre alternativer. Åja.... vi ba henne bake noen muffins, siden det jo kommer noen barn. Det ville hun gjerne gjøre, men hun hadde aldri gjort det før. Vi snakker proffesjonelt bakeri og konditori her. Jeg må bare le. Muffinsene kommer til å koste minst 20kr pr stk, men hun visste det altså ikke sikkert på forhånd. Hun kunne ikke si noe om pynt, men hun mente hun kunne få tak i hjertestrø. Det blir spennende å se hva vi ender opp med. Godt vi har et par andre kaker i tilfelle det går galt. Jeg har lett fram min "gi blaffen holdning" fra tenårene. ;)

• Liker 1
Skrevet

spørs litt på hvor gammel hun er synes jeg, hun kan godt ha hvit strømpebukse om hun fortsatt er lita og søt ;)

Selvfølgelig er hun lita og søt. Det kommer hun bestandig til å være! :laugh: Fra spøk til alvor: hun er 6 år.
  • Liker 1
Skrevet

Moderfavn: greit å kunne gi litt blaffen og. Ingen krise om ikke alt blir som planlagt. Men konditorene er vel best på finere kaker. Er bakerne som lager muffins?

Skrevet

Moderfavn: greit å kunne gi litt blaffen og. Ingen krise om ikke alt blir som planlagt. Men konditorene er vel best på finere kaker. Er bakerne som lager muffins?

Hun var visst begge deler hun. Det finnes tre bakerier i hele byen, og de har alle samme eier. Alt som selges på de tre stedene bakes av denne dama og hennes lærlinger. Totalt monopol altså. Å stresse rundt etter hobbybakere i en by vi ikke rekker å besøke igjen før bryllupet, for å ikke ha noen garantier for det resultatet heller, det har vi lagt på hylla. Dermed har jeg funnet ut at å gi blaffen føles ganske greit akkurat nå. Det er så mye annet som er viktigere. :)

Skrevet

Ja, jeg så det nå at hun var begge deler. Merkelig dame skjønner jeg. Og veldig dyr muffins. Er dere sikker på at dere tenker samme kake når dere snakker om muffins?

Skrevet

Selvfølgelig er hun lita og søt. Det kommer hun bestandig til å være! :laugh: Fra spøk til alvor: hun er 6 år.

Da bør hun ha hvit syns jeg :)

Trist å høre om hunden din, Lisha ... :(

Men jeg stemmer også for å få en venninne til å ta bildene altså :)

Skrevet

Da går hun under "lita og søt"-kategorien :laugh:

Skrevet

Ja, jeg så det nå at hun var begge deler. Merkelig dame skjønner jeg. Og veldig dyr muffins. Er dere sikker på at dere tenker samme kake når dere snakker om muffins?

Ja, vi snakker om det samme. Vi har også kjøpt stativ til dem, så vi har diskutert størrelse også. Vanlige, små muffins. Jeg synes også det er litt vel dyrt. Men det synes jeg om kaken også. Jeg tror det kommer av det faktum at de "eier hele byen" og kan ta den prisen de vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...