Moderfavn Skrevet 20. april 2013 #1321 Skrevet 20. april 2013 Gratulerer så mye, Candice. Så gøy at du har funnet deg en tradisjonell kar som spør svigerfar om din hånd før frieriet. Det skjer nok ikke spesielt ofte nå for tiden, men jeg synes det er litt fint.
Gjest Adriane Skrevet 22. april 2013 #1322 Skrevet 22. april 2013 Gratulerer, Candice, og velkommen til skravletråden vår Har ikke så mye nytt å melde fra denne fronten, selv om jeg har vært borte herfra en liten stund. Har kjøpt inn det som skal være av pynt på bordene nå, så alt det er på plass, og tror det blir veldig bra. Samboeren syns det blir perfekt, så da er jeg fornøyd Svar på invitasjoner kommer jevnt og trutt, og foreløpig har vi fått bare ett avslag. Ser ut som det blir en stor fest Ellers tror jeg at det meste er ganske på stell, men jeg kjenner jeg er litt urolig innvendig - sånn urolig man er når man har følelsen av at man har glemt noe viktig. Men det er 3,5 mnd igjen, og jeg regner med at alt ordner seg uansett
liv Skrevet 22. april 2013 #1323 Skrevet 22. april 2013 2 1/2 uke igjen! Tiden går fort. Pynt er i orden. Må få skrevet bordkort og laget menykorta, handlet inn litt men det tar vi dagen før (brus/øl) og så må jeg ut å kjøpe servietter. Ellers er det meste i orden. 1
Moderfavn Skrevet 23. april 2013 #1324 Skrevet 23. april 2013 I dag skal vi møte med konditoren og cateringen. Etterpå skal vi til besteforeldrene mine, og da får jeg endelig sløret og skoene jeg skal bruke. Spennende! I går kpm dukene våre, og de var helt som vi ønsket. Det blir fint. Nå begynner jeg å se helheten i oppdekningen og pynten, noe jeg egentlig ikke er så god på, og jeg ser at denne gangen har vi truffet blink.
CathFoto Skrevet 23. april 2013 #1325 Skrevet 23. april 2013 I dag skal vi møte med konditoren og cateringen. Etterpå skal vi til besteforeldrene mine, og da får jeg endelig sløret og skoene jeg skal bruke. Spennende! I går kpm dukene våre, og de var helt som vi ønsket. Det blir fint. Nå begynner jeg å se helheten i oppdekningen og pynten, noe jeg egentlig ikke er så god på, og jeg ser at denne gangen har vi truffet blink. Har dere prøvesmakt jos cateringselskapet? De vi vurderer å bruke avlyste prøvesmakingen en time før vi skulle være der, så jeg er bittelitt skeptisk. Altså, alle kan gjøre feil, men hadde vært krise om maten ikke kom på bryllupsdagen.
Moderfavn Skrevet 23. april 2013 #1326 Skrevet 23. april 2013 (endret) Har dere prøvesmakt jos cateringselskapet? De vi vurderer å bruke avlyste prøvesmakingen en time før vi skulle være der, så jeg er bittelitt skeptisk. Altså, alle kan gjøre feil, men hadde vært krise om maten ikke kom på bryllupsdagen. Vi har brukt dem før til andre feiringer, der den ene feiringen hadde litt av samme meny. Vi vet de er flinke og at maten blir god. Derfor har vi ikke prøvesmakt. Var de helt ukjent for oss ville vi gjort det. Legger til: Avlyste de helt? Ikke utsatte? Tenker alle bedrifter kan oppleve sykdom osv, men dere må da få nytt tilbud? Jeg blir også skeptisk. Har dere snakket med dem? Hva om hva enn som skjedde før prøvesmakingen skjer timer før bryllupet? Krev garantier for at de har løsninger. Endret 23. april 2013 av Moderfavn
CathFoto Skrevet 23. april 2013 #1327 Skrevet 23. april 2013 Vi har brukt dem før til andre feiringer, der den ene feiringen hadde litt av samme meny. Vi vet de er flinke og at maten blir god. Derfor har vi ikke prøvesmakt. Var de helt ukjent for oss ville vi gjort det. Legger til: Avlyste de helt? Ikke utsatte? Tenker alle bedrifter kan oppleve sykdom osv, men dere må da få nytt tilbud? Jeg blir også skeptisk. Har dere snakket med dem? Hva om hva enn som skjedde før prøvesmakingen skjer timer før bryllupet? Krev garantier for at de har løsninger. Avlyste først, og så tok de kontakt senere for å finne ny dato. Grunnen til at de avlyste var i følge kontaktpersonen at kokken hadde glemt at vi skulle komme. Da jeg spurte om vi kunne komme senere den uken sa han at de dessverre ikke hadde råvarene på lager, men siden det var en stund til bryllupet så gjorde vel ikke det noe.Menyen deres ser bra ut, men hjelper liksom ikke om de ikke er seriøse. Burde være nok å velge mellom i Oslo, men mye kjedelig, men heller kjedelig og mat på bordet, enn spennende og usikkerhet rundt om de faktisk leverer. Hvor kjøpte dere duker forresten?
Gjest Adriane Skrevet 23. april 2013 #1328 Skrevet 23. april 2013 OJ, det høres ikke bra ut CathFoto! Hva om kokken "glemmer" når dere skal ha bryllup...!? Det ville iallfall jeg blitt redd for... Hvilket cateringfirma er dette? Hvis dere fremdeles vurderer tapas/koldtbord, vet jeg at Strøm Larsen på Torshov pleier å ha bra mat (hvis det da ikke var de dere skulle til, hehe). Moderfavn: så deilig at slike ting begynner å falle på plass Her er også det meste av bordpynt på plass, bortsett fra blomstene selvsagt, og jeg tror det blir bra. Ikke for enkelt, ikke for voldsomt, men midt på treet.
Gjest Daenerys Skrevet 23. april 2013 #1329 Skrevet 23. april 2013 Forloveden min har endelig skjønt hvor mye planlegging et bryllup er, så vi starter med å sette dato snart, og sette opp gjesteliste så vi har et omtrentlig antall Da kan jeg finne lokale! Vi blir nok over 50 ser det ut til, og det er kjernefamilie og nærmeste venner.
Tallulah Skrevet 23. april 2013 #1330 Skrevet 23. april 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah
Gjest Adriane Skrevet 23. april 2013 #1331 Skrevet 23. april 2013 Velkommen, Tallulah Og gratulerer med forestående bryllup. Ser vi gifter oss samme måned, koselig med flere augustbruder her
Moderfavn Skrevet 23. april 2013 #1332 Skrevet 23. april 2013 Avlyste først, og så tok de kontakt senere for å finne ny dato. Grunnen til at de avlyste var i følge kontaktpersonen at kokken hadde glemt at vi skulle komme. Da jeg spurte om vi kunne komme senere den uken sa han at de dessverre ikke hadde råvarene på lager, men siden det var en stund til bryllupet så gjorde vel ikke det noe.Menyen deres ser bra ut, men hjelper liksom ikke om de ikke er seriøse. Burde være nok å velge mellom i Oslo, men mye kjedelig, men heller kjedelig og mat på bordet, enn spennende og usikkerhet rundt om de faktisk leverer. Hvor kjøpte dere duker forresten? Enig i at kjedelig og trygt høres mer fristende ut enn at maten ikke kommer. Det er nesten så jeg ikke tør si hvor vi kjøpte duker, men altså... vi bestilte dem fra sparkjøp. :D Det var det eneste stedet vi fant ordentlige duker (ikke plast, papir, nervøs fløyel osv) uten at det kostet smertefult mye. Så sånn ble det. Konditoren ble ikke helt som forventet. Jeg sitter igjen med en følelse av at jeg får en kake jeg ikke ønsker meg. Men jeg lar det fare. Det er ikke så viktig. De kunne ikke lage annet enn marsipan, så da blir det marsipan, selv om jeg brekker meg av det. Den vil ikke kunne tåle kaketoppen vår. Den har vi fått beskjed om at vi bare må sete ved siden av og at det er det mange som gjør. Pynten kunne de ikke lage helt som vi ønsket, men vi får en forenklet variant. Så nå blir det liksom ikke helt den kaken vi ville ha, men den blir sikkert god likevel. Og til 2700 bør den være god! Siden det er en time unna og vi har veldig begrenset med fridager, får det bare være. Vi svelger den skuffelsen. Det er en kake, og så lenge den smaker godt blir det vel bra. Men en liten utblåsning her inne måtte til.
Gjest Adriane Skrevet 23. april 2013 #1333 Skrevet 23. april 2013 Skjønner godt at dere er litt skuffet over det med kaken. Det er ikke noen flinke hobbybakere innen samme omkrets som kanskje er litt mer velvillig da? Syns jo det er sært at en konditor ikke kan lage annet enn marsipankake, ikke kan lage pynten dere ønsker, og ikke kan lage en kake som tåler kaketoppen deres?! Vi har kontaktet hobbybaker, og da er alt så mye enklere Selvfølgelig er ikke kaka det viktigste, men samtidig kan jeg skjønne at man kjenner på skuffelsen over å ikke få den kaken man har sett for seg. Spesielt hvis tanken var å personliggjøre den så den ble veldig dere.
Tallulah Skrevet 23. april 2013 #1334 Skrevet 23. april 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah
bambis Skrevet 23. april 2013 #1335 Skrevet 23. april 2013 Jeg tenker at man har mange kaker på kakebordet, så dersom du er redd for at kaka ikke blir som du vil ha den, sørg i alle fall for at du har noen andre kaker der som du vet at du liker godt. det er ikke helt det samme som bryllupskaka, men... kanskje det hjelper litt... 1
Gjest Ciegus Skrevet 23. april 2013 #1336 Skrevet 23. april 2013 Åh, må få ut litt frustrasjon jeg også. Vi har ennå ikke satt dato (annet enn at det blir høst 2014), fordi vi ikke greier å finne ut av hvordan selve vielsen skal være. Jeg ønsker å bli viet av unitarforbundet, mens mannen helst vil i kirka, men han går med på unitarisk vielse. Men det er jo så dyrt når man ikke bor på østlandet (vi regner med 6-7000 bare for vielsen), og så sliter vi veldig med å finne et passende lokale til å ha vielsen i (hvis vi ikke skal ha det samme sted som festen, som heller ikke er avgjort), og må gjerne ut med noen penger der og. Noen av dere som har erfaringer med ikke-kirkelige vielser? Hvordan fungerer det med musikk, spilles den bare av på musikkanlegg? Blir ikke det veldig...kjipt? Blir så dyrt om man skal betale noen for å stå for musikken også at jeg nesten vurderer å blåse i alle prinsippene mine og gifte meg i kirka likevel for å kunne spare 10-15 000!
CathFoto Skrevet 23. april 2013 #1337 Skrevet 23. april 2013 Enig i at kjedelig og trygt høres mer fristende ut enn at maten ikke kommer. Det er nesten så jeg ikke tør si hvor vi kjøpte duker, men altså... vi bestilte dem fra sparkjøp. :D Det var det eneste stedet vi fant ordentlige duker (ikke plast, papir, nervøs fløyel osv) uten at det kostet smertefult mye. Så sånn ble det. Konditoren ble ikke helt som forventet. Jeg sitter igjen med en følelse av at jeg får en kake jeg ikke ønsker meg. Men jeg lar det fare. Det er ikke så viktig. De kunne ikke lage annet enn marsipan, så da blir det marsipan, selv om jeg brekker meg av det. Den vil ikke kunne tåle kaketoppen vår. Den har vi fått beskjed om at vi bare må sete ved siden av og at det er det mange som gjør. Pynten kunne de ikke lage helt som vi ønsket, men vi får en forenklet variant. Så nå blir det liksom ikke helt den kaken vi ville ha, men den blir sikkert god likevel. Og til 2700 bør den være god! Siden det er en time unna og vi har veldig begrenset med fridager, får det bare være. Vi svelger den skuffelsen. Det er en kake, og så lenge den smaker godt blir det vel bra. Men en liten utblåsning her inne måtte til. Jeg skjønner godt skuffelsen. Trof jeg ville lett etter hobbybakere, dumt om du skal beskjeder av bryllupskaken din.
CathFoto Skrevet 23. april 2013 #1338 Skrevet 23. april 2013 Åh, må få ut litt frustrasjon jeg også. Vi har ennå ikke satt dato (annet enn at det blir høst 2014), fordi vi ikke greier å finne ut av hvordan selve vielsen skal være. Jeg ønsker å bli viet av unitarforbundet, mens mannen helst vil i kirka, men han går med på unitarisk vielse. Men det er jo så dyrt når man ikke bor på østlandet (vi regner med 6-7000 bare for vielsen), og så sliter vi veldig med å finne et passende lokale til å ha vielsen i (hvis vi ikke skal ha det samme sted som festen, som heller ikke er avgjort), og må gjerne ut med noen penger der og. Noen av dere som har erfaringer med ikke-kirkelige vielser? Hvordan fungerer det med musikk, spilles den bare av på musikkanlegg? Blir ikke det veldig...kjipt? Blir så dyrt om man skal betale noen for å stå for musikken også at jeg nesten vurderer å blåse i alle prinsippene mine og gifte meg i kirka likevel for å kunne spare 10-15 000! Alle vielser jeg har vært i utenom kirken så hat man hatt en musiker til å spille og synge.
CathFoto Skrevet 23. april 2013 #1339 Skrevet 23. april 2013 OJ, det høres ikke bra ut CathFoto! Hva om kokken "glemmer" når dere skal ha bryllup...!? Det ville iallfall jeg blitt redd for... Hvilket cateringfirma er dette? Hvis dere fremdeles vurderer tapas/koldtbord, vet jeg at Strøm Larsen på Torshov pleier å ha bra mat (hvis det da ikke var de dere skulle til, hehe). Moderfavn: så deilig at slike ting begynner å falle på plass Her er også det meste av bordpynt på plass, bortsett fra blomstene selvsagt, og jeg tror det blir bra. Ikke for enkelt, ikke for voldsomt, men midt på treet. Per i dag ser kortlisten slik ut: Strøm-Larsen Kreativ Cateting La Casa Såda Delicatessen De som avlyste Også ser vi etter andre alternativer
pusla Skrevet 24. april 2013 #1340 Skrevet 24. april 2013 (endret) Velkommen og gratulerer til nye tilskudd i skravletråden Moderfavn: synd med konditoren, synes det ikke virka helt bra det der! Man skal da levere etter kundens ønsker og i der minste være litt fleksibel? CathFoto: ville nok gått for en annen catering da, ikke så kult om de glemmer bort selve dagen liksom. Og så husker jeg ikke om jeg burde kommentert mer Dette med kjolen min har forresten tatt en interessant vending. Har en nygift, god kollega som kjøpte en kort kjole på JJshouse som hun ikke brukte pga feil størrelse. Vi har prata om at det kan være en ok festkjole for meg, så jeg fikkden med hjem og prøvde den på mandag. Sitter veldig fint, og jeg prøvde den med slør, sko og tiara. Og der ser jeg meg selv akkurat sånn som jeg så for meg å se ut som brud før kjoleprøvinga i fjor høst. Enkel, voksen brud med kort kjole, får vist fram beina og Men jeg har jo en nydelig, lang og ikke minst veldig dyr kjole i skapet som jeg nå er veeeeldig i tvil om. Tror jeg skal kjøre den til skredder iallefall, men så vil jeg jo ikke kaster mer penger ut av vinduet enn jeg allerede har gjort heller, hvis jeg ender opp med å ikke bruke den! Dilemma :klø: Endret 24. april 2013 av pusla
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå