Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Gjest Kiara!
Skrevet

Så det du sier er at du får rynker foran på lårene?

Kom deg til en skredder å forklar problemet. Jeg innbiller meg at du i verste fall må ha en underkjole eller lignende under som er så stram at stoffet ikke fester seg.

Dette finnes det en løsning på. Kom deg til noen som har nye ideer og tanker. :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så det du sier er at du får rynker foran på lårene?

Kom deg til en skredder å forklar problemet. Jeg innbiller meg at du i verste fall må ha en underkjole eller lignende under som er så stram at stoffet ikke fester seg.

Dette finnes det en løsning på. Kom deg til noen som har nye ideer og tanker. :)

Ja, rynker foran. Tror ikke det vil hjelpe med noe under for det henger rart -tror ikke det fester seg liksom. Men jeg er jo ingen ekspert og tror jeg skal forsøke meg hos skredder ja. Verdt forsøket om ikke annet.

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Ja, rynker foran. Tror ikke det vil hjelpe med noe under for det henger rart -tror ikke det fester seg liksom. Men jeg er jo ingen ekspert og tror jeg skal forsøke meg hos skredder ja. Verdt forsøket om ikke annet.

Da ville jeg spurt om muligheten til å få et annet underlag hod en skredder. Fullt mulig det.

Men den ser jo ikke rynkete ut... Uansett gjør noe med det hvis det plager deg. :)

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke underlaget som egentlig et trøbbelet, det er sømmene foran. Og de må nesten være der tror jeg. Og jo, den ser rynkete ut! Kanskje ikke på modellen, men på meg. Det synes veldig godt. Hvis ikke hadde jeg ikke brydd meg.

Og nå skal jeg slutte å gnåle om kjolen min og la dere skravle bryllup :)

Skrevet

Det er ikke underlaget som egentlig et trøbbelet, det er sømmene foran. Og de må nesten være der tror jeg. Og jo, den ser rynkete ut! Kanskje ikke på modellen, men på meg. Det synes veldig godt. Hvis ikke hadde jeg ikke brydd meg.

Og nå skal jeg slutte å gnåle om kjolen min og la dere skravle bryllup :)

Jeg synesdu skal fortsette å "gnåle", på bildet er det jo ingen slik søm, så det er ingen grunn til at du skal godta det. Skjønner at det er vanskelig å snakke med salongen, men det de holder på med er veldig dårlig kundeservice. Tror ikke du blir fornøyd før du får ordnet det heller, og det er seriøst ingen god grunn til at det skal være en skjemmende søm fordi kjolen er laget i chiffon. Da er designet for dårlig, og det er også rart siden det ikke synes på bildet. Jeg tror løsningen er å få en skredder til å sy om den indre delen av kjolen.

Gjest Adriane
Skrevet

Bare "gnål" om kjolen din du, pusla, det ville jeg også gjort :jepp: Kjolen er jo en stor del av "pakka", så det hører så absolutt hjemme her :) Er det sømmer i selve chiffonen som skaper rynkene? For isåfall er det jo definitivt en produksjonfeil. Kjenner jeg blir veldig engasjert her på dine vegne, så beklager om du føler at jeg maser på deg om hva som er feilen :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir også engasjert, kjenner jeg. Jeg vet alt om frustrasjoner rundt dette med kjolen.

Pusla, kan det funke å sy et ekstra lag med chiffon på utsiden av kjolen, da? Slik at skjørtet du har nå blir som et slags underskjørt? Uff, jeg er dårlig til å forklare.

• Liker 1
Skrevet

Kan sømmene rett og slett sprettes opp og sys på nytt, men da på en annen måte?

• Liker 2
Gjest Kiara!
Skrevet

Det MÅ være dagens beste ide Moderfavn! Det må jo være mulig å gjøre noe slikt hos en velrenomert skredder. :D

• Liker 2
Skrevet

Kan sømmene rett og slett sprettes opp og sys på nytt, men da på en annen måte?

Jeg tror kanskje det kan være løsningen hvis det finnes noen :tommel: hun i salongen sa at sømmene burde vært sydd kortere nedover skjørtet. Om det går an vet jo ikke jeg, men kan høre hos en skredder iallefall.

Tusen takk for all støtte jenter :klem:

• Liker 1
Skrevet

I går var det nøyaktig 16 måneder igjen til bryllupet, og på mandag reiste min kjære hjem igjen til Skottland. Så nå føler jeg meg litt "alene" om bryllupsplanleggingen. Heldigvis er det ikke så mye jeg trenger å pusle med de nærmeste månedene, siden lokalene er bestilt. Jeg har opprettet en hemmelig gruppe på facebook hvor jeg har invitert min mor og en håndfull venninner som alle blir bedt i bryllupet, også tenker jeg å bruke den gruppa som en liten "blogg" eller "forum" der jeg kan slenge ut ideer og spørre om hjelp. Tenker det skal bli ordning :)

Nå har jeg ikke lest gjennom de siste postene, men håper planleggingen går på skinner for resten av dere damer her inne :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare uttrykke min glede (desverre som anonym), over kjolenerver som forsvinner!

Jeg valgte kjolen min en kveld rett før butikken skulle stenge, sto midt i mellom Ja og Nei, men det va jo den kjolen som for første gang føltes som en brudekjole. Etter valget har jeg tvilt veldig veldig mye, for det var jo ikke en slik kjole jeg skulle ha! Men selvom jeg har sett på tusenvis av kjoler i ettertid har heller ingen overgått kjolen min. Så jeg har hatt et hat-elsk forhold til kjolen! I det siste alle mest på hat-siden fordi den er så dyr, og om jeg ikke elsker den kan den jo ikke være verdt så mye!

I dag var jeg på siste tilpasning. Har før prøvd kjolen med stropper og valgt det bort, men i dag fikk jeg prøve med en helt annen type stropper: og da! Da kjente jeg at dette var absolutt den rette kjolen!

Så for 450 kroner ekstra blir kjolen min som jeg har hatt et turbulent forhold til, på et blunk gjort om til drømmekjolen!

Jeg som trodde det ikke gikk an! Ingen tårer eller overvelmende greier, bare en visshet om at kjolen er nydelig på meg :D Hurra for at ting ordner seg!

Anonym poster: e4d05aa8f3f41d13052360af9821da04

• Liker 3
Skrevet

Hurra så deilig, gratulerer så masse :)

Gjest Adriane
Skrevet

Så herlig, AB! Kjenner jeg blir kjempeglad og opprømt på dine vegne :jepp:

Skrevet

Igår hadde jeg og mamma kjoleprøving! :D

Måtte finne ut hvordan vi skulle feste opp slepet etter kirken, og hvordan sløret skulle være og begynne å se på hårfrisyren!

Jeg er overbevist om at jeg har verdens nydeligste brudekjole! og jeg gleeeder meg enormt til å bruke den! bare 2 måneder og 4 dager igjen :D :D

og idag var jeg og mannen og hentet gifteringene våres! ting faller på plass :)

vi har også gått bort fra egne lister på spotify, og booket en duo istedenfor! de skal visstnok være kjempeflinke, så vi får stole på at det stemmer.. Jeg skulle begynne å lage til musikklister, og kjente bare at jeg fikk angst med tanke på å finne frem alle sangene (jeg som er så dårlig på både titler og artister)

Men siden vi booket duo istedenfor, så ser det ut som vi går over budsjettet vårt gitt.. Det er det eneste som er litt dumt.. men jeg slipper angst da! :P

Skrevet

Men siden vi booket duo istedenfor, så ser det ut som vi går over budsjettet vårt gitt.. Det er det eneste som er litt dumt.. men jeg slipper angst da! :P

Hva må dere betale for duoen? Selv tror jeg at jeg må gå for spotifyliste, men forstår musikkangsten din veldig godt ;)

Gjest Kiara!
Skrevet

Kiaramannen har 3 oppgaver, 4 hvis du regner med å betale moroa. :ler:

- Signere papirene riktig.

- Finne fotograf

- Ordne musikk på en spotify

Han har rotet det litt til på 2 av de 3, men jeg satser på at spotify listen det fikser han lett som bare det! Så ingen musikk-angst hos denne bruden foreløpig. :)

Skrevet

Jeg har mista fullstendig piffen etter disse kjolegreiene og klarer ikke tenke planlegging i det hele tatt. Sprøtt at kjolen skal bety så mye for resten liksom, jeg trodde ikke jeg skulle være så opptatt av det. Æsj!

Herlig å lese om dere som har funnet drømmekjolen og er så glade og fornøyde :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen, Pusla. Det er flaut å si det, men etter intet mindre enn to - 2 - bortkastede kjolekjøp (hvor jeg begge gangene kjøpte kjoler jeg ikke var 100% fornøyd med, men tenkte at det ville gå seg til, samt en holdning hos meg som sa at "jeg finner visst ikke en kjole som fyller alle kriteriene mine, så da får jeg ta en "nest-best kjole". Big mistake!), er jeg ute på ny kjolejakt. Jeg er sliten og lei av alt som dreier seg om kjole. Skulle ønske jeg hadde fått den følelsen mange snakker om her inne...hvor de nærmest er forelsket i kjolen sin.

Jeg merker også at gløden min ndg. planlegging forøvrig står litt i stampe pga denne kjolefloken. Æsj! Jeg trodde heller ikke jeg skulle gjøre så stort nummer ut av dette kjolestyret. Så feil kan man ta!

Anonym poster: c110e31a24289d167f72ba5a3d991939

Skrevet

Jeg er jo egentlig forelska i kjolen min jeg da, men det hjelper jo ikke det når det ikke er som det skal :roll: vi er jo liksom flaska opp på at denne kjolen må være perfekt og mange har sett den for seg siden man var liten. Ikke rart det blir em stor greie, egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...