Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan har dere andre tenkt det under middagen? Skal dere ha bakgrunnsmusikk? Vi har ikke planlagt å ha det, men det er kanskje dumt? Har dere musikk før festen?

Anonym poster: c4adeb2125a468e8c32a75df9a56c24d

Vi tenker å ha på litt bakgrunnsmusikk bare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ikke ha noen bakgrunnsmusikk fordi et par av de eldre har dårlig hørsel. Det er forvirrende nok med flere stemmer i ulik tone og volum, så vi dropper flere lyder.

Skrevet

bare ikke hold de liljene som en baby, det ser så uberteit ut ...

er veldig glad i konseptet altså, men det er blomster og ikke en baby ...

Det er notert at calaer IKKE er baby ;) jeg skjønner hva du mener, men hvordan skal man holde dem da? Rett opp og ned blir vel ikke så pent med de blomstene der.

• Liker 1
Skrevet

he he .... jeg har ingen ide faktisk, men jeg får helt mark når jeg ser sånne som går og bysser på blomstene sine he he ...

prøvde deg frem foran speilet ..? :)

Skrevet

liljer syns jeg faktisk er finest å legge i armen, slik at de ligger på skrå i armen :)

for de har så lang stilk, at jeg ikke syns det er så pent å holde de så rett ned som ved en vanlig brudebukett

Gjest Adriane
Skrevet

Adriane: :daane: imponerende å få med alle på den måten! Du ser oss alle her inne og har alltid gode ord :blomst:

Skjønner at du har litt angst for utdrikningslaget, det er vel noe med å ha null kontroll og være midtpunkt som gjør det tenker jeg. Jeg har sagt null utdrikningslag, og tror det blir respektert.

Takk :rodmer:

Ja, det har du helt rett i. Null kontroll og midtpunkt = en hel sommerfuglfarm i magen... :(

Huff ja, utdrikningslaget ja. Jeg har fått litt angst i det siste ettersom jeg har sett litt hva mine venninner synes er bra greier i planleggingen av en annen venninnes utdrikningslag. Det virker som det er en vanlig mening at bruden "må tåle litt utdriting" og det gjør meg nervøs. Men min forlover er i hvert fall inneforstått med at offentlig utdriting er uaktuelt for meg å være med på.

Skjønner også hva du mener med å være midtpunkt Adriane. Dette kjenner jeg på ikke bare når det gjelder utdrikningslaget, men selve bryllupet også. Er litt dårlig på å vite hvordan man skal oppføre seg da :sjenert:

Offentlig utdritning er bare så ut at det er vondt. Så det føler jeg meg trygg på at jeg slipper, men er allikevel nervøs :fnise:

Jeg er som deg, jeg ser ikke frem mot å være midtpunkt i bryllupet heller. Men så har vi ei lita prinsesse som kommer til å være kledd opp nettopp som en prinsesse, og som jeg satser på "stjeler" mye av oppmerksomheten. Det, samt at vi ikke skal sitte på "utstilling" under middagen, gjør at jeg føler det litt mindre vanskelig. Men jeg takler sånt dårlig, så det blir spennende...

I dag skal vi på bryllupssamling i kirken. Blir moro å hilse på de andre som skal gifte seg på samme tid i nærområdet :D

Har snakket en del med forloverne mine om utdrikningslaget og har gjort det veldig klart for de at jeg ikke vil ha et typisk utdritningslag, men finne poå noe gøy skal de få lov til. *hjelp* men jeg ønsker ikke å løpe rundt med kudrakt på et kjøpesenter f.eks. Jeg sa til de at de kan lage en morsom kveld vi sent vil glemme. :jolie:

Jøss, visste ikke at man har sånne bryllupssamlinger. Kult!

Kunne ikke vært mer enig med deg :jepp:

Kudrakt er det verste jeg har sett. Sammen med drakta hang det kondomer og gummihansker rundt halsen på bruden. Hun trivdes godt i rollen, denne dama, og dreit seg gladelig ut med å sprute melk i alle retninger. Venninnene løp rundt å vrælte om at mannfolka måtte komme og få melka gratis, for nå skulle kua selges. Jeg lurer på hvordan nivået av fylleangst ble der i gården. Og ja.. dette var tidlig på dagen, midt på torget. :)

Å, herregud... :skratte:

:daane: Hadde noen gjort det med meg hadde jeg blitt lite blid.

Jeg får litt vondti magen når jeg tenker på hvor slem jeg var når jeg var forlover :sjenert: Stakkars venninna mi måtte stå med kneip på beina og selge brød-tøfler. Det var veldig gøy da, men ikke noe jeg ville gjort i dag. Det var nok mer vanlig med sånn utdritning for endel år sida.

Uff, hehe, det var jo uskyldig moro da, tross alt. Men samtidig er det ikke noe jeg hadde likt å måtte gjøre, så... Men det var liksom "greia" før i tida, at man skulle gjøre sånne merkelige ting. Og til utdritning å være, syns jeg din variant var av den snillere sorten, tross alt :jepp:

Gjest Adriane
Skrevet

Hvordan har dere andre tenkt det under middagen? Skal dere ha bakgrunnsmusikk? Vi har ikke planlagt å ha det, men det er kanskje dumt? Har dere musikk før festen?

Anonym poster: c4adeb2125a468e8c32a75df9a56c24d

Det har vi ikke tenkt på. Men det er ikke noe jeg tror vi kommer til å ha, verken før eller under middagen. Regner med at det blir såpass mye skravling at det uansett ville overdøve musikken.

Adriane: bøyer meg i støvet for gode tilbakemeldinger til alle!!

Jeg lurer på om jeg bare skal ha 7 røde roser i en liten bukett med sølvdetaljer på. Enkelt og greit, også betyr 7 røde roser "din for evig" eller noe.

Tusen takk! :rodmer:

Det høres veldig koselig ut da, og en fin symbolikk også :jepp:

bare ikke hold de liljene som en baby, det ser så uberteit ut ...

er veldig glad i konseptet altså, men det er blomster og ikke en baby ...

Hvis du mener å holde de i "armkroken" liksom? Jeg vet egentlig ikke helt hvordan man ellers skal holde langstilkede calaliljer - med mindre man kutter stilkene en del ned selvsagt?

Det er notert at calaer IKKE er baby ;) jeg skjønner hva du mener, men hvordan skal man holde dem da? Rett opp og ned blir vel ikke så pent med de blomstene der.

Det er det jeg også tenker. Vet liksom ikke så mange andre måter å gjøre det på, med mindre man klipper ned stilkene som sagt :)

liljer syns jeg faktisk er finest å legge i armen, slik at de ligger på skrå i armen :)

for de har så lang stilk, at jeg ikke syns det er så pent å holde de så rett ned som ved en vanlig brudebukett

Det er vel det som er det vanligste ja, men jeg tror det er det Petalouda mener med å holde de som en baby? :vetikke: Men vanskelig å se for seg annen måte å holde de på også.

Skrevet

Tror nesten jeg kommer til å klippe dem såpass korte at jeg kan holde dem som andre buketter. Søs og jeg skal øve oss og teste litt med blomster om er par uker, så da får jeg se hva det blir.

Skrevet

jeg tenker at må holde de litt liggende, men ikke helt som en byssende baby lissom ....

AnonymBruker
Skrevet

Eventuelt så får folk slutte å holde babyen som om den var blomster.

Anonym poster: 3d16dbdebf5c44ef025318f8adab39a0

• Liker 3
Skrevet

:jepp:

:fnise:

Gjest Adriane
Skrevet

Tror nesten jeg kommer til å klippe dem såpass korte at jeg kan holde dem som andre buketter. Søs og jeg skal øve oss og teste litt med blomster om er par uker, så da får jeg se hva det blir.

Det høres ut som en god plan :jepp:

:fnise:

Skrevet

Adriane: Alle som skal gifte seg i kirken i den kommunen vi bor i fra mai og til oktober var med på denne samlingen. Veldig spennende egentlig. Vi fikk høre på litt forskjellige salmer(uten tekst) og inn/utgangsmarsjer. Veldig greit som hjelp til å velge :) Også ble vi vist hvordan en vielse foregår :)

Gjest Adriane
Skrevet

Ja, en sånn samling må jo være både gøy, inspirerende og til god hjelp :jepp: Har bare aldri hørt om sånne før, men syns det er en super idé! :)

Skrevet

Veldig inspirerende ja! :) Greit å få slike praktiske beskjeder o.l muntlig istedetfor i et brev liksom :)

Skrevet

Til dere som har sendt inn papirer for navneendring før dere er gift: hvordan gjorde dere det? Man må jo sende med vigselsattest. Er ingen plass på navneendringsskjema man kan skrive dato det skal gjelde fra heller?

Skrevet (endret)

Her sendte vi inn alle papirene på en gang, i samme konvolutt, papirer for prøvelsesattest og navneendring. På under to uker fikk vi prøvingsattesten tilbake, med det nye navnet. Litt rart å se, selv om jeg bare tar mannens etternavn som mellomnavn.

I dag er det forøvrig akkurat 3 måneder til vi gifter oss. Wiiii! :-D

.... selv om tickeren sier noe annet så er datoen 13/7...

Endret av Suzi
Skrevet

Hm.. Prøvingsattesten ble sendt direkte til tinghuset for oss.. Det nye navnet skulle kanskje ha stått der? Hvordan blir det med vigselsattesten når jeg ikke har sendt mer opplysninger?

Skrevet

Jeg er redd jeg ikke kan svare deg der. Det som kommer til å bli mitt nye navn står ihvertfall på prøvingsattesten. Jeg ville bare ha ringt skattekontoret og spurt. :-)

Skrevet

Jeg er redd jeg ikke kan svare deg der. Det som kommer til å bli mitt nye navn står ihvertfall på prøvingsattesten. Jeg ville bare ha ringt skattekontoret og spurt. :-)

Sånn er det her også. Dte er vi som har prøvingsattesten, vi skulle kanskje levert en kopi til kirkekontoret .. ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...