Gjest lisha Skrevet 24. mars 2013 #1061 Skrevet 24. mars 2013 God bedring til mannen din Kiara! og kjekt å se at flere andre kommer til i tråden! Ang navneendring: når jeg gifter meg, så tar mannen mitt etternavn som mellomnavn, og så tar vi hans som etternavn. jenta mi, som jeg har fra tidligere forhold, har mitt etternavn som mellomnavn, og bf sitt navn som etternavn. nå har jeg fått bf til å skrive under navneendringsskjema, slik at etternavnet hennes blir samme som mitt nye etternavn, og så barnefarens etternavn blir flyttet til mellomnavn! lettet og glad over å få det til, for jeg ønsket at hun skulle følge mitt nye etternavn ønsket veldig at vi skulle ha likt etternavn alle tre!
Gjest Adriane Skrevet 24. mars 2013 #1062 Skrevet 24. mars 2013 Ser det er forskjellige meninger ang shellac. Jeg har aldri sett det (annet enn på bilder), så jeg aner ikke om jeg vil like det eller ei. Jeg ville uansett testet det en gang i forveien, for å se om jeg er komfortabel med det. Jeg syns helt vanlig neglelakk er mer enn fint nok egentlig, men det som fristet meg som sagt, var dette med at det skal holde lenge, og være "ripefritt". Siden det er flere dager mellom vielse og bryllupsfest for oss, tenkte jeg at det kunne være en grei løsning (da holder lakken seg like fin til begge deler, hvis det er så bra som det sies). Men som sagt, jeg har ikke sett shellac med egne øyne, så jeg aner ikke hva jeg syns om det Uansett, shellac eller vanlig lakk, så ønsker jeg en diskret og dus farge, eller helt blank. Vil ikke at de skal gjøre mye ut av seg, bare være pene
sofie777 Skrevet 24. mars 2013 #1063 Skrevet 24. mars 2013 Jeg liker generelt ikke for sterke farger på neglene og gikk for en dus rosa, nesten hudfarget. Den var ikke spesielt blank, så forskjellen til vanlig neglelakk er ikke stor. Men det er verdt prisen pga holdbarheten. Prøv gjerne en gang 1
pusla Skrevet 25. mars 2013 #1064 Skrevet 25. mars 2013 Tror det blir vanlig manikyr her, skal holde utkikk på groupon og sweetdeal framover. Trenger også forming og napping av øyenbryn i forkant. Neste for oss nå blir å bestemme oss for marsjer til vielsen og salmer. Jeg vil også gjerne at søstra mi skal lese litt av teksten i vielsen, det bør vel gå an selvom vi skal ha vielse i Sjømannskirka? Greit å få det avklart før samtalen med presten dagen før, så får sende en e-post. Jeg ser ikke ut å få de varene jeg har bestilt fra en nettbutikk - bordpynt osv. Lurer på hvor lenge jeg skal avvente før jeg bare kjøper et anna sted. Grubler endel på pynting for tida, for skal vi ha partytelt må vi jo få det litt fint + at huset vårt vel også bør pyntes på et eller annet vis. Ser for meg at gjestene sprer seg litt rundt i hage, partytelt, hus og veranda. Kanskje jeg bare kjøper tusen hvite ballonger ellernoe
Moderfavn Skrevet 25. mars 2013 #1065 Skrevet 25. mars 2013 Jada pusla, det går fint i sjømannskirke også. Hvis du har vært utsatt for en useriøs nettbutikk må du gjerne si hva den heter. Kanskje redder du en av oss andre fra å bli lurt. Har du etterlyst varene?
pusla Skrevet 25. mars 2013 #1066 Skrevet 25. mars 2013 Moderfavn: det er en litt lang historie, og jeg har lite lyst å henge ut noen om det egentlig viser seg å bare være en glipp. Jeg har heldigvis ikke betalt for varene, så sånn sett taper jeg ingenting om varene ikke kommer. Jeg skulle bare visst om de kom eller ikke, så jeg kan kjøpe et annet sted. Dette med etternavn har fått fra å være en soleklar greie til å bli litt vanskelig. Jeg har alltid sagt at jeg skal bytte til hans, datteren vår heter derfor bare hans etternavn også. Men nå som det blir en realitet og jeg tenker mer og mer på det, så blir jeg jo plutselig en helt annen. Jeg er jo "gammel" og navnet mitt er så godt innarbeida, at jeg lurer på om det vil føles rett. Mulig jeg beholder mitt navn i midten, må tenke litt på det kjenner jeg.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #1067 Skrevet 25. mars 2013 Moderfavn: det er en litt lang historie, og jeg har lite lyst å henge ut noen om det egentlig viser seg å bare være en glipp. Jeg har heldigvis ikke betalt for varene, så sånn sett taper jeg ingenting om varene ikke kommer. Jeg skulle bare visst om de kom eller ikke, så jeg kan kjøpe et annet sted. Dette med etternavn har fått fra å være en soleklar greie til å bli litt vanskelig. Jeg har alltid sagt at jeg skal bytte til hans, datteren vår heter derfor bare hans etternavn også. Men nå som det blir en realitet og jeg tenker mer og mer på det, så blir jeg jo plutselig en helt annen. Jeg er jo "gammel" og navnet mitt er så godt innarbeida, at jeg lurer på om det vil føles rett. Mulig jeg beholder mitt navn i midten, må tenke litt på det kjenner jeg. Akkurat det samme følte jeg, så når jeg skulle sende inn navneendringsskjemaet ombestemte jeg meg og satte mitt gamle etternavn som mellomnavn. Jeg tenker å ta det bort etterhvert, men da får jeg i hvertfall en litt glidende overgang. :-) Anonym poster: b5fded86788c6b83890befaa5c77cda2
pusla Skrevet 25. mars 2013 #1068 Skrevet 25. mars 2013 Nettbutikken jeg klaget litt over før i dag, sendte faktisk en sms nå i stad. De har visst problemer med en leverandør og kan ikke levere kaketoppen jeg hadde bestilt. Jeg får velge hvilken som helst annen til samme pris, noe som passer meg ganske bra, for jeg liker godt en annen en som jeg synes var litt dyr Nå håper jeg ikke det blir mere tull, for det har vært endel fram og tilbake. 1
Petalouda Skrevet 25. mars 2013 #1069 Skrevet 25. mars 2013 ah så godt at det tilsynelatende ordner seg da
pusla Skrevet 25. mars 2013 #1070 Skrevet 25. mars 2013 Jeg er nå litt skeptisk til pakka er i mine hender jeg, da.
Petalouda Skrevet 25. mars 2013 #1071 Skrevet 25. mars 2013 he he ja en sunn skepsis er vel aldri feil .....
CathFoto Skrevet 25. mars 2013 #1072 Skrevet 25. mars 2013 Wæææ, i dag kom invitasjonene eller dvs de ulike delene som satt sammen skal bli invitasjonene. Og det blir kjempefint! Veldig gøy.
Gjest Adriane Skrevet 25. mars 2013 #1073 Skrevet 25. mars 2013 Jeg liker generelt ikke for sterke farger på neglene og gikk for en dus rosa, nesten hudfarget. Den var ikke spesielt blank, så forskjellen til vanlig neglelakk er ikke stor. Men det er verdt prisen pga holdbarheten. Prøv gjerne en gang Ah, det høres veldig bra ut! Har du bilde av neglene slik de så ut da, og kunne du tenke deg å legge ut (eller sende på PM?) Nå fikk jeg igjen lysten til å prøve shellac
Gjest Adriane Skrevet 25. mars 2013 #1074 Skrevet 25. mars 2013 Glad for at det (tilsynelatende) ordna seg med nettbutikken, pusla Og det med navnebyttet, det finner du ut av. Er du usikker kan du jo inntil videre beholde ditt eget som mellomnavn og fjerne det senere hvis du merker at det ikke spiller så stor rolle lenger. Jeg har skiftet navn allerede, og følte tilhørighet til navnet umiddelbart. Nå skvetter jeg hvis noen sier eller skriver det gamle navnet, hehe Høres ut som du får en artig påske, CathFoto, med å sette sammen og skrive invitasjoner Det blir helt sikkert kjempekos og gøy
Knurr Skrevet 25. mars 2013 #1075 Skrevet 25. mars 2013 Nå har jeg lest gjennom hele tråden deres, så det er vel på tide å melde sin ankomst! Det er mange år siden sist jeg var på KG, men nå ble det bryllupstid - så hvor skulle man ellers søke ly? Takk for alle spennende ideer og gode råd så langt, og gratulerer alle sammen!
Arkivskap Skrevet 25. mars 2013 #1076 Skrevet 25. mars 2013 Velkommen Knurr! Fint navn og bilde du har!
sofie777 Skrevet 25. mars 2013 #1078 Skrevet 25. mars 2013 Ah, det høres veldig bra ut! Har du bilde av neglene slik de så ut da, og kunne du tenke deg å legge ut (eller sende på PM?) Nå fikk jeg igjen lysten til å prøve shellac Dessverre, jeg har ikke for vane å ta bilde av sånne ting. Men jeg kan si at jeg var veldig fornøyd og jeg bruker sjelden neglelakk generelt sett.
Evie Skrevet 25. mars 2013 #1079 Skrevet 25. mars 2013 Det er jo egentlig ikke så god service. Du har bestilt en, de har den ikke så du kan velge hvilken som helst annen til samme pris? Du burde jo også blitt tilbudt avslag på en annen eller å få pengene tilbake. Syns det hadde vært god service. Men du fant jo en annen som du likte så da er det jo ikke noe problem :-) Nettbutikken jeg klaget litt over før i dag, sendte faktisk en sms nå i stad. De har visst problemer med en leverandør og kan ikke levere kaketoppen jeg hadde bestilt. Jeg får velge hvilken som helst annen til samme pris, noe som passer meg ganske bra, for jeg liker godt en annen en som jeg synes var litt dyr Nå håper jeg ikke det blir mere tull, for det har vært endel fram og tilbake.
pusla Skrevet 25. mars 2013 #1080 Skrevet 25. mars 2013 (endret) Det er jo egentlig ikke så god service. Du har bestilt en, de har den ikke så du kan velge hvilken som helst annen til samme pris? Du burde jo også blitt tilbudt avslag på en annen eller å få pengene tilbake. Syns det hadde vært god service. Men du fant jo en annen som du likte så da er det jo ikke noe problem :-) Jeg formulerte meg litt klønete - altså jeg får dyrere kaketopp til den prisen den andre var, hvis du skjønner? For meg blir det iallefall i realiteten en grei deal siden den jeg egentlig ville ha koster nesten 200 kr mer enn den jeg bestilte. Endret 25. mars 2013 av pusla
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå