Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi sendte invitasjonene samtidig, men de kom frem på forskjellig tidspunkt.

Når det gjelder utdrikningslag, så er det ofte forloveren som planlegger, hvis hun ikke snakker med bruden om gjestelisten, så kan det bli mange som blir bedt dit som ikke skal i bryllup og noen som skal i bryllup som ikke blir bedt (hilsen ei som ikke ble bedt i utrikningslag til ei venninde)!

Videoannonse
Annonse
Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Bare lurte fordi jeg har ikke fått invitasjon fra en venninne, men en annen venninne har. Det er ikke en nær venninne så hadde egentlig ikke forventet å bli bedt, men ble bedt på utdrikningslaget og trodde det var en selvfølge å også være bedt i selve bryllupet da... Det er jo bare 7-8 jenter som er bedt i utdrikningslaget.

Anonym poster: 2f688d88d5ea967eb506b529fc962879

Uæææh! Nå fikk jeg litt panikk! Jeg trodde det var motsatt jeg! :sjokkert:

Altså at i utdrikningslaget inviteres selvsagt de som skal i bryllupet, men at flertallet er de som ikke blir invitert i bryllupet, men er med og "drikker ut" bruden? Er det ikke sånn? Isåfall har vi fått et gigaproblem, for jeg vet at mange av de jentene som er invitert i mitt utdrikningslag står ikke på gjestelista til bryllupet... :plystre:

Nå føler jeg meg som en premieidiot :flau:

Endret av Adriane
Skrevet

Vi sendte ikke ut innbydelsene samtidige..... Ga de fleste personelig og sendte noen få.

Evie: vi var på kurs på D.A.N.S på Skedsmokorset, men vi bor i lillestrømområdet. Har hørt mye bra om danseløvene i Oslo. Vi tok bare en time, men i ettertid skulle jeg ønsket av vi tok en time først, for så å øve hjemme en stund og så ha en time nære bryllupet.

Tror det er ganske vanlig at ikke alle som kommer i utdrikningslaget er bedt i bryllupet, det er i alle fall slik jeg har opplevd det. Jeg har vært i to, som studievenninne, og ikke vært bedt i bryllupet

Skrevet

.. jeg må innrømme at jeg syns det er litt rart å bli invitert i utdrikkingslag og ikke til selve bryllupet .... det har jeg aldri opplevd ...

• Liker 2
Skrevet

Sikkert forskjellig i alle kretser.

Som studievenninne vil jeg si at ikke syntes det var naturlig å komme i bryllupet, jeg hadde aldri møtt foreldrene til venninnen min engang. Var kjempegøy å være med i utdrikningslaget. Hadde kanskje vært en typisk kaffegjest, men jeg er ikke vant til at man ber folk til det.

Skrevet

jeg syns at det hører med at de man ber til utdrikningslaget skal bli invitert til bryllupet også :)

husker en gang jeg ble bedt i et utdrikningslag til en studievenninne - som jeg heller ikke var noe med på fritiden.. det var litt spesielt, siden jeg ikke kjente henne så godt, men vi hadde det kjekt :) bryllupet holdt der hun kom fra, så ingen fra utdrikningslaget ble bedt dit..

hadde jeg vært en venninne bruden hadde hatt/ har god kontakt med, så hadde jeg syns at det hadde vært rart å kun bli invitert til utdrikningslag og ikke til bryllupet..

tror nok desverre det er litt sånn at man forventer å bli bedt i bryllupet etterpå

• Liker 2
Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Skjønner at jeg kan ha fått et stort problem nå... Jeg vet at en del av de som er invitert i utdrikningslaget er venninner jeg har kontakt med ja, men det er ikke naturlig at de er i bryllupet, selv om det slett ikke er unaturlig at de er med på en jentekveld. Virker som det er litt forskjellige "tradisjoner" på dette - der jeg opprinnelig kommer fra er det (eller var det iallfall) ikke uvanlig at i utdrikningslaget ble "alle" brudens venninner invitert, fra de aller næreste venninnene til de mer perifere. Mens i bryllupet ble enten kun forloveren bedt, eller at forlover var den som var med på middagen, mens de av venninnene som bodde i nærområdet ble invitert til festen etterpå.

Men hvis det virkelig er sånn at de fleste forventer en invitasjon til bryllupet etter å ha vært invitert i utdrikningslaget... Dette vet jeg ærlig talt ikke hvordan jeg skal løse.

Men... er det sånn at alle som blir invitert i utdrikningslaget også skal inviteres til bryllupet, eller bare de som deltar på utdrikningslaget? :klo:

Uff... nå fikk jeg skikkelig vondt i magen av hele greia - ønsker jo ikke å såre og/eller fornærme noen...

Edit: Det er forresten ikke mer enn et par år siden at samboeren min var i et utdrikningslag der han ikke var invitert til bryllupet. Men kanskje det er annerledes med gutta? :vetikke:

Edit 2: Jeg kom forresten på at jeg selv ble invitert i et utdrikningslag i fjor sommer, men ikke til bryllupet. Jeg stusset jo heller ikke over det, fordi jeg er vant til at det er vanlig, men kanskje det da ikke er så uvanlig allikevel? Nå er jeg skikkelig i villrede her. Tror jeg må ta en prat med forloveren min om dette, og høre hva hun sier. Evt får hun lodde stemningen litt blant de som er invitert - uten å spørre direkte kanskje.

Endret av Adriane
Skrevet

.. må jo le litt, dette er jo nesten barneskolebursdagene all over again ...

For meg er hele poenget at ingen skal føle seg utenfor. Hvis du følger magen din vet du hva som er rett.

Ting som er tradosjon ett sted er helt feil et annet sted ... og jeg tror fullt og helt på at man innerst inne vet hva som er rett :)

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Hahaha, ja, litt ;)

Det er jo nettopp det - jeg ønsker jo heller ikke at noen skal føle seg utenfor. Det som gjør dette vanskelig, er jo at "gjestelisten" til utdrikningslaget var med det utgangspunktet jeg nevnte; at man inviterer alle brudens venninner, fjern og nær. Fordi dette er det jeg har vokst opp med/vært vant til. Mens til bryllupet inviteres kun de nærmeste. I mitt tilfelle dreier det seg om min forlover, og ei barndomsvenninne som jeg selv var forlover for da hun giftet seg. De andre kvinnene som er i både utdrikningslaget og bryllupet, er damene til min samboers venner som inviteres i bryllupet.

Men nå - etter innleggene her - vet jeg at kanskje mange av de som inviteres i utdrikningslaget da også forventer å bli invitert i bryllupet, selv om det for oss ikke er naturlig at de inviteres dit.

Hehe, joda, jeg trodde jeg visste hva som var rett - fordi jeg i min naivitet trodde at det var sånn det er. At det er normen. Når jeg så finner ut at det ikke er det. Vel, da føles det som jeg har mista årene, og attpåtil i ukjent farvann. Ingen god følelse. Jeg er nødt til å involvere forloveren min i denne tankeprosessen, og kanskje også noen av venninnene mine. Spørre hvilke forventninger de har. Dette var ærlig talt nytt for meg, og jeg vil ikke at noen skal bli såret/føle seg utstøtt osv osv...

Skrevet

Skjønner at jeg kan ha fått et stort problem nå... Jeg vet at en del av de som er invitert i utdrikningslaget er venninner jeg har kontakt med ja, men det er ikke naturlig at de er i bryllupet, selv om det slett ikke er unaturlig at de er med på en jentekveld. Virker som det er litt forskjellige "tradisjoner" på dette - der jeg opprinnelig kommer fra er det (eller var det iallfall) ikke uvanlig at i utdrikningslaget ble "alle" brudens venninner invitert, fra de aller næreste venninnene til de mer perifere. Mens i bryllupet ble enten kun forloveren bedt, eller at forlover var den som var med på middagen, mens de av venninnene som bodde i nærområdet ble invitert til festen etterpå.

Tror det er mest vanlig jeg!

Skrevet

Jeg har ganske enkelt ikke råd til å invitere masse venninner i bryllupet, og skal i tillegg feire dagen en drøy time unna her jeg bor nå. Jeg kommer nok til å invitere endel flere venninner i utdrikningslaget, og tre-fire venninner til middag. Resten inviterer jeg kanskje til kaffe :)

Skrevet

... bare en tanke men kanskje det er derfor tradisjonen er (opprinnelig) at forloveren skal arrangere utdrikkingslag som en overraskelse ..

Gjest Adriane
Skrevet

Lagde en egen tråd om temaet jeg, for av en eller annen grunn ble jeg superstressa på dette. Kanskje fordi jeg har pms? :fnise:

Det kan godt være, Petalouda :jepp: Min forlover ønsket selv at jeg ga henne en liste over de jeg kunne tenke meg å ha med på utdrikningslag, for det er jo ikke sånn at min forlover kjenner/kjenner til alle mine venner fra de forskjellige områdene i livet. Jeg syns det var en god idé, for ellers vet jeg at flere jeg gjerne skulle hatt der antakelig ikke ville fått sjansen, og andre - jeg har et mer perifert bekjentskap med (venninnen av venninne f.eks) - kunne blitt invitert isteden. Det hadde ikke vært noe ålreit for noen parter, tror jeg :)

Skrevet

Men for all del: inviter brudgommens søstre i utdrikningslaget. Jeg ble ikke invitert, selv om jeg hadde kommet tidsnok til byen utdrikningslaget ble holdt i, heller ikke min yngre søster ble invitert. Det er fremdeles litt sårt for oss begge. Men jeg skal ta det igjen ved å invitere min svigerinne sammen med min kommende manns søstre (når den tid kommer).

• Liker 2
Skrevet

Ja, de er selvskrevne gjester etter min mening! ;)

Enig, skal man være familie så skal man være familie syns jeg :)

Skrevet

snart kommer mamma på kveldsbesøk :) når frøkna mi har lagt seg, så skal vi kose oss me kjoleprøving, med og uten slør, og prøve oss litt ferm på hvilken hårfrisyre jeg skal ha :) Det blir koselig! :)

og så får jeg ha på kjolen min en liten stund igjen! weeeeeeeeee :D

• Liker 1
Skrevet

Men for all del: inviter brudgommens søstre i utdrikningslaget. Jeg ble ikke invitert, selv om jeg hadde kommet tidsnok til byen utdrikningslaget ble holdt i, heller ikke min yngre søster ble invitert. Det er fremdeles litt sårt for oss begge. Men jeg skal ta det igjen ved å invitere min svigerinne sammen med min kommende manns søstre (når den tid kommer).

Selv om det er flere års aldersforskjell, fordi brudgommen selv er seks år yngre enn søsteren sin, og jeg er to år yngre enn han igjen? Og utdriknigslaget sannsynligvis da blir en gjeng jenter som er åtte-ti år yngre enn henne selv? En av de er fem år yngre, men brudgommens søster kjenner ingen og er den eneste med barn, altså en helt annen livssituasjon.

Anonym poster: e4d05aa8f3f41d13052360af9821da04

Skrevet

Selv om det er flere års aldersforskjell, fordi brudgommen selv er seks år yngre enn søsteren sin, og jeg er to år yngre enn han igjen? Og utdriknigslaget sannsynligvis da blir en gjeng jenter som er åtte-ti år yngre enn henne selv? En av de er fem år yngre, men brudgommens søster kjenner ingen og er den eneste med barn, altså en helt annen livssituasjon.

Vi gamlinger har ikke noe problem med å feste med ungdommen serru :)

Skrevet

Ja, selvfølgelig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...