Kalbakk85 Skrevet 31. januar 2013 #521 Skrevet 31. januar 2013 Jeg var også helt bestemt på å gjøre det ganske enkelt. Uformelt, morsom, romantisk og tidenes dag. Med minst mulig styr. Etter å ha kikka på utallige nettsider o.l. Etter inspirasjon, har jeg endret litt mening. Det er denne ene dagen det skjer. Jeg har virkelig tenkt til å bare gifte meg en gang. Derfor vil jeg gjøre litt mer ut av det. Jeg vil at fargene skal matche, jeg vil ha et ok lokale (uten at det blir herregård) og jeg vil se flott ut. Men det trenger verken å bli overdådig eller dyrt for det. Det fine er at det blir akkurat det man gjør det til. Og det er ingen som kan si at noe er bedre eller dårligere. Dette er deres dag. Ingen andres. For min del går jeg for litt mer detaljer, men jeg skal ikke ta helt av. Tanken er fortsatt at det skal ære uformelt, morsom, romantisk og minneverdig. Det skal stå i stil med meg og forloveden. Vi er ganske enkle av oss, men liker å gjøre litt stas på ting. Vi hadde heller ikke følt oss hjemme i skreddersydde designerklær, hest og kjerre, herregård og 7 retter. Men noen gjør det.. Og det er helt greit! Det beste er vel at det ikke finnes en fasit? 4
Gjest Adriane Skrevet 31. januar 2013 #522 Skrevet 31. januar 2013 Så koselig det blir sikkert helt nydelig Jeg håper det! Veldig spent på kjolen, men om det er helt feil, er det ikke store utgiften - og så kan de heller få den i barnehagen og bruke til å kle seg ut med eller noe om de vil
Petalouda Skrevet 31. januar 2013 #524 Skrevet 31. januar 2013 Jeg drømmer om barbeint og flagrende hår, og tyll og blomster istedetfor tiaraer jeg da .. Men av en eller annen grunn blir det ikke helt sånn når man gifter seg med en offiser. 2
Moderfavn Skrevet 31. januar 2013 #525 Skrevet 31. januar 2013 Jeg drømmer om barbeint og flagrende hår, og tyll og blomster istedetfor tiaraer jeg da .. Men av en eller annen grunn blir det ikke helt sånn når man gifter seg med en offiser. Med andre ord ser man dere fornye ekteskapsløftene om 10-20 år? 1
Petalouda Skrevet 31. januar 2013 #526 Skrevet 31. januar 2013 Med andre ord ser man dere fornye ekteskapsløftene om 10-20 år? he he ja kanskje det .. ? kjæresten vil vi skal "fornye" hvert år på bryllupsdagen han da, i brudestasen vår, bare oss to, gå ut og spise og få prestevelsignelse og sånn ... høres veldig koselig ut syns jeg Vurderer å levere inn kjolen min til omsying etter bryllupet, få klippet av slepet og sånn, gjøre den liiiitt mer brukervennlig, og da ser jeg helt klart for meg at det er en mulighet Jeg gifter meg med den søteste og mest romantiske ari behn-utgaven av en krigsmann ever 1
Gjest Adriane Skrevet 31. januar 2013 #527 Skrevet 31. januar 2013 (endret) Å herreguuuuud!!!! Jeg fikk akkurat mail om at kjolen min er ferdig og at den er klargjort for sending fra USA! Jeg fikk helt sjokk, for jeg hadde ikke regnet med å få den før tidligst i april. Nå er jeg bare så vanvittig spent at jeg klarer nesten ikke sitte rolig! Herregud - kjolen min er på vei!!!!! Herremingud så spent jeg er....! Håper dere kan tilgi meg at jeg tar heeeelt av her, men dette var bare så utrolig uventet og overraskende! Endret 31. januar 2013 av Adriane 4
Gjest chiki Skrevet 31. januar 2013 #528 Skrevet 31. januar 2013 (endret) Om to uker er jeg gift:D Noe jeg har tenkt litt på i det siste er noe som plager min mor VELDIG. Det blir jo bare forloveden min og meg som reiser til Roma, fordi det ikke passet for noen andre å bli med. DEt er jo på en torsdag, og familie/venner har jo skole og jobb. Det passer meg igrunnen veldig bra, fordi jeg vil ikke ha noe stort ut av dette. For meg er det perfekt å dele dagen med kun forloveden min og få gjøre den slik vi vil! Skulle flere vært med til Roma måtte vi jo ordnet så alle hadde det bra, og underholdt dem også disse dagene. Samboeren min har ME, og det er også en liten grunn til at det passer oss utmerket å reise alene, slappe av og kose oss. Ikke stresse rundt å styre mye:) Men mamma synes altså forferdelig synd på oss som ikke får noen å dele dagen med, og hun synes det er unødvendig med brudekjole, fotograf og frisør når "ingen" skal se meg uanset..... Hun greier bare ikke ¨å innse at det er JEG som har ordnet det slik fordi jeg vil, og at jeg er ikke alene, det viktigste for meg er å dele dagen med forloveden min! Endret 31. januar 2013 av chiki
Gjest Adriane Skrevet 31. januar 2013 #529 Skrevet 31. januar 2013 (endret) Tenk det! Om bare to uker! Så herlig! Min første tanke ang moren din er: er det virkelig det at hun syns så synd på dere, og ikke innser at det er dette dere ønsker? Eller er det det at hun sånn helt egentlig veldig gjerne selv skulle vært tilstede, under dekke av at det er dere hun tenker på? Jeg kjenner henne jo ikke, så her går jeg bare på intuisjon og egne erfaringer. Det er vel som oftest for mammaene det er verst at de ikke skal få være med når "barna" gifter seg... men ikke alle ønsker å innrømme det/si det rett ut, fordi de samtidig ikke vil legge press på brudeparet om å gjøre noe annet enn de selv ønsker. Men, hvis det virkelig er det at hun syns synd på dere, og ikke forstår at det er sånn dere vil ha det, så tror jeg kanskje jeg ville satt meg ned med henne, ansikt til ansikt. Så ville jeg takket henne for at hun er så omtenksom ang bryllupet, men at dette virkelig er det dere selv ønsker. Dere ønsker å dra alene, ha denne opplevelsen alene, og ønsker allikevel full brudemundur, for det er jo ikke noe mindre deres bryllupsdag bare fordi dere ikke skal ha masse gjester med. For dere er det viktig å se ut som et brudepar allikevel - det er jo bryllupsdagen deres. Fotografier skal man selvsagt ha, som minner for resten av livet, og for å vise frem til alle de som ikke var der - og til eventuelle barn (og barnebarn?) en gang osv. Jeg tror nok, at dersom hun tenker seg om og lytter til det du har å si, så vil hun forstå Endret 31. januar 2013 av Adriane 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 31. januar 2013 #530 Skrevet 31. januar 2013 Om to uker er jeg gift:D Noe jeg har tenkt litt på i det siste er noe som plager min mor VELDIG. Det blir jo bare forloveden min og meg som reiser til Roma, fordi det ikke passet for noen andre å bli med. DEt er jo på en torsdag, og familie/venner har jo skole og jobb. Det passer meg igrunnen veldig bra, fordi jeg vil ikke ha noe stort ut av dette. For meg er det perfekt å dele dagen med kun forloveden min og få gjøre den slik vi vil! Skulle flere vært med til Roma måtte vi jo ordnet så alle hadde det bra, og underholdt dem også disse dagene. Samboeren min har ME, og det er også en liten grunn til at det passer oss utmerket å reise alene, slappe av og kose oss. Ikke stresse rundt å styre mye:) Men mamma synes altså forferdelig synd på oss som ikke får noen å dele dagen med, og hun synes det er unødvendig med brudekjole, fotograf og frisør når "ingen" skal se meg uanset..... Hun greier bare ikke ¨å innse at det er JEG som har ordnet det slik fordi jeg vil, og at jeg er ikke alene, det viktigste for meg er å dele dagen med forloveden min! Også i kjærlighetsbyen roma. Men det jeg skulle si noe om var din kjære mamma, hun høres ut som min da jeg fortalte om våre planer. Vi også tenkte vi skulle reise bort, fokusere på hverandre og kjærligheten. Og hun ble så fornærmet over at hun ikke skulle ha et bryllup å se frem til! Enden på visa er at jeg ble overtalt til å ha det hjemme så hun også kan ordne og dille. Så jeg tror rett og slett at selv om hun er negativ er det kun fordi hennes egne følelser styrer hvilke signaler hun sender. Kos dere i Roma! Nyt hverandre og dagene som kommer. 1
Tarzani Skrevet 1. februar 2013 #531 Skrevet 1. februar 2013 huff, vet ikke om jeg gruer meg eller gleder meg akkurat nå.. Idag er iallefall dagen for brudekjoleprøving! Har bestilt prøvetime hos en salong her i byen og skal ha med et par venninner. Kikka i undertøysskuffen og fant ut at utvalget gjerne ikke er det beste.. Kan jo ikke møte opp i stringtruse heller Er det vanlig at venninnene hjelper til med å få på kjolene også, eller sitter de uttafor prøverommet? Håper jeg finner en fin kjole
Gjest Adriane Skrevet 1. februar 2013 #532 Skrevet 1. februar 2013 Såååå spennende Tarzani! Skjønner godt at du er litt sånn ambivalent akkurat nå ang prøvingen - det er jo både spennende, gøy og skummelt på én gang Hehe, hva med å stikke innom en undertøysforretning før prøvingen og kjøpe deg noe nytt? Tror det er en fordel å ha skikkelig undertøy under når man prøver kjole - gjerne noe ala det man tenker å ha på når man gifter seg Men rekker du det ikke, er det jo ingen krise heller. Stringtruse? Tja... Ikke veit jeg, jeg har aldri klart å bruke det. Men kan vel hende det er en fordel med ei truse som dekker sprekken i det minste
Tarzani Skrevet 1. februar 2013 #533 Skrevet 1. februar 2013 haha, er akkurat det jeg tenker også, Adriane! Her står valget mellom stringtruse, hvit bestemortruse og boksershorts i knallfarger Rekker desverre ikke innom undertøysforretning innen prøvingen.. Ser jo at jeg i fremtiden kan bli flinkere til å planlegge Har hørt av andre at det viktigste er å ha undertøy som sitter pent under kjolen, at det ikke er stramme strikker som gnager i sidene osv.. så sånn sett burde jeg gjerne velge bestemortrusa
Gjest Adriane Skrevet 1. februar 2013 #534 Skrevet 1. februar 2013 haha, er akkurat det jeg tenker også, Adriane! Her står valget mellom stringtruse, hvit bestemortruse og boksershorts i knallfarger Rekker desverre ikke innom undertøysforretning innen prøvingen.. Ser jo at jeg i fremtiden kan bli flinkere til å planlegge Har hørt av andre at det viktigste er å ha undertøy som sitter pent under kjolen, at det ikke er stramme strikker som gnager i sidene osv.. så sånn sett burde jeg gjerne velge bestemortrusa Boxershorts er jo mest behagelig kanskje, mens bestemortrusa muligens er det "smarteste" valget ja, hehe Eller hva med å ta på enten string eller boxer, og rett og slett ta med de andre som reserve? Så kan du jo høre med de i salongen hva som er best? Hehe, planlegging er en fin ting, men det blir mye morsommere uten. Iallfall iblant
Tarzani Skrevet 1. februar 2013 #535 Skrevet 1. februar 2013 De damene i brudebutikkene har vel sett det meste allerede, så det er sikkert ingen grunn til bekymring :D Jeg stiller iallefall ikke i stringtruse! 1
Gjest Adriane Skrevet 1. februar 2013 #536 Skrevet 1. februar 2013 De har nok sett det meste ja, hehe
Petalouda Skrevet 1. februar 2013 #537 Skrevet 1. februar 2013 tror jeg har hatt det meste av undertøy på mine prøverunder jeg ... ? de har nok sett det meste ... spent på hvordan det gikk i dag da
Gjest Adriane Skrevet 1. februar 2013 #538 Skrevet 1. februar 2013 Kjempespent! Håper du kommer innom og forteller oss om prøvingen, Tarzani
Gjest Adriane Skrevet 1. februar 2013 #540 Skrevet 1. februar 2013 Beklager at jeg er litt meg, meg, meg bridezilla-fakter her nå, men jeg er sååååååå spent på kjolen som nå er på vei! Jeg prøver å ikke tenke på det, men så innimellom husker jeg det igjen, og da blir jeg bare helt fjortis Hjelper jo heller ikke at den utrolig serviceinnstilte og hyggelige Tova i salongen skrev dette til meg på mail i dag (etter at jeg spurte om hun hadde et bilde så jeg kunne få en sniktitt, hvilket hun dessverre ikke hadde): "It looks really beautiful, you're going to love it!" Aaaawwwww!!! Det føles som en hel evighet til neste uke akkurat nå... (Men for å prøve å få meg selv litt ned fra skyene, så må hun jo selvsagt si at kjolen er vakker, hehe) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå