Gå til innhold

Utslett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå i det siste hatt et grusomt utslett på haka... Og jeg skal ut med jentene i morgen, og vil så gjerne "roe det litt ned" i det minste. Det begynner som små røde hevelser, uten puss eller noe slik. Men nå har jeg vært dum å klødd på det, og det sprakk. Hele området på høyresiden av haka er fryktelig sårt, også har jeg et sår, med gult men klar puss.

Hva skal jeg gjøre/ikke gjøre?

Og hva kan dette være slags utslett??

Anonym poster: 39fc2f911e8e2f982d4c881f888bd50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da synes jeg du burde få time hos Hudlege , fastlegene er ikke like flinke til å skille P.D og seboreisk eksem f.eks i fra hverandre.Kortison behandling på P.D er feil!

Jeg fikk antibiotika i lang tid og beskjed om å kutte ut fete kremer,rensestyr osv.Kun bruke en lett vannbasert lotion hvis jeg absolutt måtte bruke fuktighetskrem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også jeg som har brukt den FETESTE kremen som finnes... Typisk det da.

Det virker som at det kommer hver gang jeg bruker pudder/foundation i ansiktet, er det noen pudder en kan kjøpe som er bedre for akkurat dette?

Anonym poster: 39fc2f911e8e2f982d4c881f888bd50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ikke pudder/foundation, da sprekker det opp i hele ansiktet mitt, så kanskje du bare burde la vær å bruke sånne produkter når det skjer hver gang du har brukt det?

Anonym poster: 53bcc7fe45f31e9e1aedcf256118e342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beste er å la huden være i fred for slike ting.Jeg gikk et år uten pudder o.l før huden var bra nok til å tåle slikt.Men å bruke pudder/foundation hver dag fungerer ikke .Da er det lett for at huden blir dårlig igjen

Samme for fete kremer, renseprodukter osv. Gjør minst mulig med huden,til nøds bruk vannbasert fuktighetskrem .Jeg bruker kun Avene sin ,clean -ac.

Disse rådene gjelder om du har Perioral dermatitt, de fikk jeg av min hudlege Morten Sandberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg bruker sminke svært skjeldent da.. Men skal ut i helga, så det passer svært dårlig å gå uten sminke føler jeg! Men får holder meg i ro etter helga da, skal kontakte hudlege! :-)

Tuuuusen takk, Kårky!

Anonym poster: 39fc2f911e8e2f982d4c881f888bd50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...