AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #1 Skrevet 30. november 2012 Hei, jeg skal ha noen folk over til middag i morgen hvor eg blant annet tenkte å servere skiver av juleskinke (skivene behøver ikke å være varme). I dag kjøpte jeg en kokt juleskinke, og jeg lurer på å glasere den i sennep mm og steke den i dag. Er det noen som vet om julskinka med glaseringa vil holde seg greit til i morgen, og om den type skinke passer å serveres kaldt? Anonym poster: 2b8a5d68db7f6155866a87533c1880c1
Gjest navnelapp Skrevet 30. november 2012 #2 Skrevet 30. november 2012 Så lenge du oppbevarar den kjøleg etter glaseringa burde det gå heilt fint.
Chloe- Skrevet 30. november 2012 #3 Skrevet 30. november 2012 Du burde ha honning (i tillegg til sennepen) i glasuren. Nam! Holder seg i kjøleskap, og passer å serveres kald.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #4 Skrevet 1. desember 2012 Takk for svar! Jeg endte opp med å glasere den og steke den i ovnen på 200 grader i 20 min. Resultatet ble veldig bra.. Da skinka hadde blitt kald, skjærte jeg den i skiver og nå står alt i kjøleskapet.. -ts Anonym poster: 2b8a5d68db7f6155866a87533c1880c1
Gjest Funky Punk Skrevet 1. desember 2012 #5 Skrevet 1. desember 2012 (endret) Den holde seg i kjøleskapet lenge. Her hjemme lages juleskinke til julaften og da lager jeg såpass at vi har nok til hele romjulen og litt til Og slike juleskinker skal serveres kald. De brukes ikke til middag, men mer som til et koldtbord sammen med annet pålegg og noe varmmat som kjøttboller, pølser, ansjosgrateng (alà Jansons fristelse) Endret 1. desember 2012 av Funky Punk
skrue Skrevet 2. desember 2012 #6 Skrevet 2. desember 2012 Jeg pleier å kjøpe en rå skinke som trekkes i noen timer. Den holder seg fin i nærmere 14 dager. Skal den ha noe påsmurt må den selvfølgelig i ovnen. Jeg ville forresten ikke skåret opp hele skinken med en gang med mindre alt skal spises opp. Kjøttet holder seg bedre som det bare skjæres opp ved behov.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå