Gå til innhold

Ta betalt for kjøring, hvor mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En person vil at jeg skal kjøre ca 80km tur/retur, det er en bytur og vedkommende vil at jeg skal vente noen timer på at h*n blir ferdig med sine ærender. Jeg har ingen ærend.

Jeg ba om 200 for å være grei, men vedkommende vil maks gi 80kr.

Det synes jeg ikke dekker bensin en gang, hva mener dere?

Anonym poster: 52114f90d88f46678c2ced61ee333f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du er grei. 80 kr er ikke en gang nok til bensin. Han kan jo ta taxi hvis han synes 80 kr er for dyrt

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taxi ville kostet nærmere 2000kr på denne strekningen, så det er kanskje en ide å tilby det, om jeg ikke får 200en gang :)

Anonym poster: 2ff094124d3cb2961ba31bce963846ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er grei om du tar bare 200 kr. Og i det hele tatt gidder å kjøre. Hun er veldig pen, er hun ikke? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente og hun er jente, og vi er hetero, så det er ikke derfor, Gud :lol:

Anonym poster: 2ff094124d3cb2961ba31bce963846ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har egentlig ikke lyst, men har sagt at vi får se, og for minst 200.

Anonym poster: 2ff094124d3cb2961ba31bce963846ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gressløk

Jeg synes 200 kr. høres greit ut for en venninne. Ville nok hverken bedt om mer eller mindre. Du skal jo ikke gå i minus for bensin i alle fall, om det kun er for å kjøre henne du skal.

Men 80..? For en rar sum å foreslå. :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det bussen koster herfra til byen, ca 78 kroner eller noe, tenker hun ville runde det av for å være grei hehe

Anonym poster: 2ff094124d3cb2961ba31bce963846ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden du ikke har ærend selv så dekker 200 kr bensin, olje, slitasjepå motor og dekk og forsikring - ikke evnt.bompenger og parkering, og parkeringsavgift er en selvfølge at hun betaler i tillegg,

og siden hun vil at du skal vente noen timer på henne så er en middag med drikke på kafe betalt av henne i tillegg til å dekke faktiske utgifter til bilen du har et minimum, viss ikke syns jeg hun kunne tatt bussen og da blir jo det nesten 200 kr likevel (156)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tenkte jeg ikke på, 78kr for bussen er bare èn vei, hun vil jo hjem igjen og, rart hvordan dette regnestykket går opp for henne :klo:

Men ja, for 200 og noe mat skal jeg holde ut i lørdagsrushet. Bussen går forresten ikke i helger, her i skogen i gokk.

Anonym poster: 2ff094124d3cb2961ba31bce963846ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gressløk

Haha, forventer hun seriøst at du skal ta like mye for å kjøre henne som det koster å ta bussen?!

Nei, vet du hva. Det er stor forskjell på buss og "drosje". Drosjen"drosjen" kjører dit DU vil, det gjør ikke bussen, for å nevne noe. Derfor koster det også mer..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bussen koster 80 kr. EN VEI og hu vil du skal kjøre for 80 kr. tur/retur med vent??? Da fikk hu tatt den bussen =P

Hvis du regner litt grovt bruker du 10 liter bensin på turen (litt mindre sikkert). I tillegg er det slitasje på bil og venting... Jeg hadde tatt mer enn 200 kr. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det løste seg av seg selv =p jeg sendte sms og ba om 200 og spurte om hun kjøpte meg noe mat, om så bare billig siden handlerunden hennes skulle vare fra vi kjørte herfra kl 10 til minst kl 15. Fikk tilbake "det kan jeg ikke ta meg råd til, jeg spør noen andre :)"

Da er vi nok tilbake på det Gud siktet til, hun finner en kompis eller flørt til å kjøre seg, for jeg kan ikke tenke meg andre som gjør det for 80kr :)

Anonym poster: 2ff094124d3cb2961ba31bce963846ed

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til til henne med det... Det er direkte frekt å spørre noen om å kjøre så langt, og være vekke så lenge, uten å tilby seg å dekke bensinen engang. Makan. Good riddance for deg at du slapp.

Anonym poster: d94df07781b15acc857038cc7c7a8e1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fatter ikke at du gidder å kjøre henne. Og hvertfall ikke at du gidder å vente fire timer mens hun er å shopper. Du driver vel ikke taxi sentral??

Anonym poster: 6621f67ae86d9ba680f48c7ad27b387e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det løste seg av seg selv =p jeg sendte sms og ba om 200 og spurte om hun kjøpte meg noe mat, om så bare billig siden handlerunden hennes skulle vare fra vi kjørte herfra kl 10 til minst kl 15. Fikk tilbake "det kan jeg ikke ta meg råd til, jeg spør noen andre :)"

Da er vi nok tilbake på det Gud siktet til, hun finner en kompis eller flørt til å kjøre seg, for jeg kan ikke tenke meg andre som gjør det for 80kr :)

Anonym poster: 2ff094124d3cb2961ba31bce963846ed

Tipper det er akkurat det som vil skje.

Og jeg ville nå også revurdert det vennskapet, jeg hadde nå hvertfall tenkte meg om.

Synes det sier mye om en person, når de holder på slik.

Edit

200,- er for lite når du t.o.m. skal stå å vente på at tøsen skal handle. Jezzz.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ble det til?

Jeg vokste opp ca 40 km fra nærmeste by, og å ta kollektiv én vei koster nå rundt 100 kroner. Altså 200 kr t/r på samme strekning som du snakker om.

Hadde noen bedt meg om å kjøre uten at jeg hadde noe å gjøre der selv, hadde jeg foreslått at vedkommende kan reise med kollektiv til byen, så kunne jeg heller hentet - for 200 kroner. Måtte jeg ha vært i byen hele dagen ville jeg hatt minst 200 kr + bensin + bompenger + parkering. Da er man fort oppe i 3-400 kroner.

Anonym poster: 2cc20dcda9eb01c8b020a406ee030c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ble det til?

Jeg vokste opp ca 40 km fra nærmeste by, og å ta kollektiv én vei koster nå rundt 100 kroner. Altså 200 kr t/r på samme strekning som du snakker om.

Hadde noen bedt meg om å kjøre uten at jeg hadde noe å gjøre der selv, hadde jeg foreslått at vedkommende kan reise med kollektiv til byen, så kunne jeg heller hentet - for 200 kroner. Måtte jeg ha vært i byen hele dagen ville jeg hatt minst 200 kr + bensin + bompenger + parkering. Da er man fort oppe i 3-400 kroner.

Anonym poster: 2cc20dcda9eb01c8b020a406ee030c39

Se innlegg 14 ;-) Hu slapp å kjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...