Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. :) Har et par stykker jeg sliter litt med å finne gave til, da de "har alt". Er vin (og evt vinstativ/boks) en grei gave syntes dere? Noen forslag til vin til et ungt par på nærmere 30, og et i 40-årene ( de er også unge av seg) ? Selv drikker jeg nesten bare black tower og andre, milde hvitvin, så ingen vinekspert. :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, takk for artig link, skal absolutt sjekkes ut! :)

Skrevet

Haha, takk for artig link, skal absolutt sjekkes ut! :)

Den er utrolig morsom! Har gitt bort en selv, og den får hele lokalet til å vri tankene rundt! (Følger så klart med en bruksanvisning slik at du kan åpne den lekende lett etter at andre har gitt opp)

• Liker 1
Skrevet

Selv synes jeg chablis er en veldig god vin. Black tower hadde nok ikke jeg blitt så glad for å få. De fleste av mine venner er og veldig glad i chablis.

Skrevet (endret)

Vin er alltid velkomment her. Vi har mer enn vi trenger av ting og tang men vinhyllene i kjelleren setter pris på påfyll!

Endret av Havbris
Skrevet

Selv synes jeg chablis er en veldig god vin. Black tower hadde nok ikke jeg blitt så glad for å få. De fleste av mine venner er og veldig glad i chablis.

Takk for forslag. :) Nei, har skjønt at BT ikke akkurat er det mest eksklusive man får. :gjeiper: Jeg hadde blitt veldig glad for den, men jeg liker den da. :) Men syntes liksom det blir litt lite til julegave.

Takk for svar dere andre også. :)

Skrevet

Vin er en superflott gave. Jeg tror Cantina Zaccagnini (det er rødvinen med en pinne på ;)) er ganske safe. Noe sprudlence, f.eks. cava eller prosecco hadde jeg satt stor pris på. Godt øl fra polet er også en fin gave, men egner seg kanskje mer som gave til én enn til par. Dersom du vet at mottaker er glad i en spesiell type brennevin kan det også være fint. Da jeg ble lei av å gi svigerfar vin, ga jeg han heller en flaske akevitt. Kjæresten min har gitt mamma portvin og pappa cognac.

• Liker 1
Skrevet

Kan legge til at her får de fleste en gavepose med vin, te, kakaopinner, kaffe og litt ekslusivt godteri. Dette er noe jeg selv blir veldig glad for, og har sett at alle jeg har gitt det til har blitt veldig fornøyde.

• Liker 1
Skrevet

Vin er en super gave å få! vet du ikke helt hva du skal kjøpe er ofte de ansatte på vinmonopolet flinke å finne fram gode alternativer

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. :) Tror ikke de er spesielt glad i cognac o.l, ikke som jeg har lagt merke til i alle fall. Jeg vet det ene paret også liker black tower, men føler det blir litt lite å gi, i og med det er en billigvin folk drikker året rundt.

Men tusen takk for forslagene. :)

Skrevet

Kan legge til at her får de fleste en gavepose med vin, te, kakaopinner, kaffe og litt ekslusivt godteri. Dette er noe jeg selv blir veldig glad for, og har sett at alle jeg har gitt det til har blitt veldig fornøyde.

Slik er det her også, kjøper stort sett gaver som kan spises eller drikkes og det blir tatt vel imot.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. :) Tror ikke de er spesielt glad i cognac o.l, ikke som jeg har lagt merke til i alle fall. Jeg vet det ene paret også liker black tower, men føler det blir litt lite å gi, i og med det er en billigvin folk drikker året rundt.

Men tusen takk for forslagene. :)

En god vin og et glass med gode oliven er en flott gave!

• Liker 1
Skrevet (endret)

En god vin og et glass med gode oliven er en flott gave!

Det var lurt, takk for gode tips! :)

Endret av Namine
Skrevet

Men tusen takk for forslagene.

Vin er ofte svært individuell, noen liker det ene og noen liker det andre. Jeg erfarer at en god italiener sjelden blir feil :)

• Liker 1
Skrevet

En hvit, tørr riesling pleier også å være safe.

• Liker 1
Skrevet

Vin er ofte svært individuell, noen liker det ene og noen liker det andre. Jeg erfarer at en god italiener sjelden blir feil :)

Ja, er det som er, en vin noen hater, kan andre elske, og i og med jeg er såpass begrenset i vinsmaken min, syntes jeg det er litt vrient.

En hvit, tørr riesling pleier også å være safe.

Om jeg ikke husker helt feil, er vel BT en rieslingvin? Er det ganske like smaker på de forskjellige rieslingvinene?

Skrevet

Føyer meg til de andre her! Vin er en super ting å få - gjerne en litt mer eksklusiv enn den man drikker til vanlig.

Ett vinstativ hadde jeg derimot blitt mye mindre glad for - aldri vært så glad i det konseptet. Typisk sånn ting som fyller opp skapene.

Men kombinasjon med noe annet spiselig er bra, som oliven eller eksklusiv sjokolade for den saks skyld!

• Liker 1
Skrevet

Føyer meg til de andre her! Vin er en super ting å få - gjerne en litt mer eksklusiv enn den man drikker til vanlig.

Ett vinstativ hadde jeg derimot blitt mye mindre glad for - aldri vært så glad i det konseptet. Typisk sånn ting som fyller opp skapene.

Men kombinasjon med noe annet spiselig er bra, som oliven eller eksklusiv sjokolade for den saks skyld!

Det er forsåvidt sant, kjekt med gaver man bruker opp, så slipper det å stå å samle støv en plass. :)

Skrevet

Spør på polet. Jeg gjorde det når jeg skulle kjøpe vin til noen vi hadde møtt en gang. Jeg ante ikke hva de drakk, men vi skulle bare ha en liten gave med fordi vi var invitert på middag. Jeg husker dessverre ikke hva vinen jeg kjøpte het, men den var utrolig god! Jeg fortalte litt alderen på dem og hva jeg selv var fan av å drikke også fikk jeg en veldig alsidig vin. Jeg fikk smakt den selv og den var GOD! Ikke dyr heller :)

Jeg bruker også å spørre når jeg selv skal ha vin og da forteller jeg hvilke andre viner jeg har prøvd som jeg syns var gode. Som oftest får jeg da en ny vin som er god :) Lær deg også til å se på sirklene på lappene ved vinen. Så kan du se om du finner en annen vin med ca like mange "kakestykker" og teste den. Det er ofte sånn jeg finner nye viner til meg selv nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...