Gå til innhold

17 år - plutselige språkvansker..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aner ikke hvor jeg egentlig skulle postet dette innlegget!

Jeg er ei jente på 17 år, har et godt søvnmønster og gjør det bra på skolen. Men i det siste så har jeg begynt å tulle (ubevisst) med ordene mine. Kan være alt fra å glemme ord til å uttale ord (som jeg egentlig kan fra før av) feil. For eksempel, informasjon blir til iffomasjon når det går gjennom snakketøyet.

Og igår da jeg var hos tanta mi! Presterte jeg å si ''for et fint ryddete rom!''. Jeg mener.. ryddete??? istedet for ryddig.. hæææ? Og tanta mi lo godt av meg da. Følte meg latterlig :(

Hva skjer med meg? :(

Anonym poster: a6fb72fc485e565f04845fcf467cb3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har maasse eksempler egentlig, men ikke noe jeg kommer på i farta..

Anonym poster: a6fb72fc485e565f04845fcf467cb3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifformasjon, orgasasjon, freskrispartie, såltenbær, det er bare å øve, så kanskje du kan bli politiker en dag!

Hahaha. *Iffomasjon da :P

Men seriøst, I need help. Jeg har også en jobb på siden, kvier meg sterkt for å si noe langt fordi jeg er redd for at jeg skal høres helt mongo ut.

Anonym poster: a6fb72fc485e565f04845fcf467cb3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å tulle litt med ordene når jeg er sliten og/eller stressa. Gjerne sånn jeg merker det først at jeg egentlig trenger å roe ned tempoet litt. :)

Anonym poster: 84b8ec31cd9947fc68ef40bd6f22add5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en sånn periode selv. Først syntes jeg det bare var morsomt, men så ble det utrolig frustrerende. Det gikk heldigvis over veldig fort, som det sikkert gjør for deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 16-17 års alderen hadde jeg og en slik periode, og begynte å stamme i tillegg. Jeg var veldig selvsikker, og skjønte ikke bbbæret når jeg plutselig b-b-begynte å stamme. Det gikk over:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 16-17 års alderen hadde jeg og en slik periode, og begynte å stamme i tillegg. Jeg var veldig selvsikker, og skjønte ikke bbbæret når jeg plutselig b-b-begynte å stamme. Det gikk over:-)

Hater når det skjer :P Ja, håper det går over!

Anonym poster: a6fb72fc485e565f04845fcf467cb3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en sånn periode selv. Først syntes jeg det bare var morsomt, men så ble det utrolig frustrerende. Det gikk heldigvis over veldig fort, som det sikkert gjør for deg også.

Håper det! Vil ikke ha slapp tunge resten av livet :|

Anonym poster: a6fb72fc485e565f04845fcf467cb3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke skremme deg, men det kan være lurt å kontakte lege og spørre om du kan få henvisning til MR eller CT. Spes hvis du i tillegg har begynt å glemme ord...

Mest sannsynlig går det over av seg selv, men du taper ikke noe på å sjekke.

Lykke til!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sannsynligvis ingenting, og som mange over har sagt, så går det nok over av seg selv etter en stund. Jeg vil allikevel anbefale deg å være litt obs, spesielt hvis du begynner å oppleve hodepiner i tillegg. Da ville jeg tatt en tur til lege for sikkerhetsskyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare hjernekreft :trist:

Du er nok gravid

Anonym poster: f3c0ddcca68c813292313bfed6ffdeb8

Oh you guise!11 :eeeh:

Anonym poster: a6fb72fc485e565f04845fcf467cb3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er sannsynligvis ingenting, og som mange over har sagt, så går det nok over av seg selv etter en stund. Jeg vil allikevel anbefale deg å være litt obs, spesielt hvis du begynner å oppleve hodepiner i tillegg. Da ville jeg tatt en tur til lege for sikkerhetsskyld.

Takk for seriøst svar.

Har ikke hatt andre ''symptomer'' på noe, så ja, satser på det. :)

Anonym poster: a6fb72fc485e565f04845fcf467cb3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn når jeg har fått lite søvn eller gjennomgår mye stress. Akkurat nå har jeg en av mine lengre perioder og det er på grunn av at konsentrasjonen ikke er helt på topp siden jeg ikke har sovet en hel natt på ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg snakker sånn i telefonen. Jeg hater å snakke i telefonen og blir ganske stressa av det - så jeg tror det kommer av stress. Kan også snakke veldig mye sånn når jeg har vondt i hodet eller er veldig sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...