verene Skrevet 7. mars 2004 #1 Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg sitter og jobber med kjøreplanen for middagen, og lurer litt på når talene skal komme i forhold til de ulike rettene som serveres. Har ei liste over standard talerekkefølge, så den er jo grei. Men er altså usikker på når jeg skal "putte inn" de ulike talerne, i oversikten jeg skal gi til toastmaster. Bør alle de "viktigste" talerne (brudgom, brud, foreldre, forloverne) ha talt før desserten? Eller kan man bare spre dem utover hele måltidet? Hva med søsken? Og er det naturlig å ha "ordet fritt" under desserten - evt. spare dette til kakene litt senere? Hvordan har dere gjort det? :???: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 7. mars 2004 #2 Del Skrevet 7. mars 2004 Velkomsttale Toastmaster Forrett Brudens fadders tale Hovedrett 1. servering Brudgommens tale Brudens tale Brudens forlovers tale Brudgommens forlovers tale Hovedrett 2. servering Brudgommens mors tale Andres taler Dessert Takk for maten-tale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 7. mars 2004 #3 Del Skrevet 7. mars 2004 Hei! Velkomsttale Brudens far Brudgommens tale Brudens tale Bruden forlover Brudgommens forlover Brudgommens fars tale Ordet er fritt Slik "er" det vanligst å tale. Pappa skal holde talen før forrett. Brudgommen og jeg ønsker å bli "fort ferdig" slik at vi kan nyte middagen, så vi skal holde våre taler etter hverandre før hovedretten serveres. Har ikke helt oversikt over hvem som skal holde tale i vårt bryllup, men vi skal ha servering av hovedrett 2 ganger, så mellom der blir det lagt inn 1 el. 2 taler. Så blir resten før desserten og "under" desserten. Alle de "viktigste" talerne bør ikke legges inn før hovedretten nei, det blir for lenge å vente for gjestene. Spre de mest mulig syntes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 7. mars 2004 #4 Del Skrevet 7. mars 2004 Vennligst husk at forloverens tale er litt vikitgere enn grandtante Gerda og søster Ingrid..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 7. mars 2004 #5 Del Skrevet 7. mars 2004 Vi hadde alle talene mellom middagen og desserten. Det fungerte kjempefint! Da ble det ikke mange avbrudd underveis og stemningen rundt bordet ble ikke ødelagt av konstante avbrekk. Veldig fornøyd med det valget!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 7. mars 2004 #6 Del Skrevet 7. mars 2004 vi skal ha det slik..:: Toastmaster ønsker velkommen -Pappa holder tale før forett -før hovedrett kommer brudgom -før 2 gangs servering av hovedrett kommer ene av forloverne -etter hovedrett andre forlover -Før dessær brudgommens far taler - og så er det fadderen min som skal holde tale men vet ikke helt når og så har vi takk for maten sang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 8. mars 2004 #7 Del Skrevet 8. mars 2004 Her er kjøreplanen vi hadde for middagen: - Brudeparet ønsker velkommen - Gjestepresentasjon ved brudeparet - Velkommen-sang - Forrett serveres og spises - Brudgommen holder tale - Det ryddes vekk etter forretten - Bruden holder tale og sang - brudens kusine holder tale - Hovedretten serveres og spises - Brudgommens far holder tale - Brudens mor holder tale og sang - 2.servering av hovedretten - Pause på 15 minutter, folk går fra bordet og servitørene rydder vekk etter hovedretten og setter på desserten på plassene. - Dessert spises - Brudens forlover holder tale - Brudgommens forlover holder tale - Takk for maten sang - Gå fra bordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monimos Skrevet 8. mars 2004 #8 Del Skrevet 8. mars 2004 Vi har ikke noe opplegg for taler. Skal bare ha nærmeste familie til middag så det blir en veldig uformell tone, tror jeg. Kan jo være at noen vil si noen ord, men da finner de sikkert ut selv når det passer. På festen om kvelden skal vi ha "åpen mic" på scenen, så det kan jo bli spennende..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå