Gå til innhold

Problemer med p-piller og bivirkninger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg har et lite problem, og jeg lurte på om dere hadde noen råd.

For omtrent to måneder siden ble jeg kjæreste med verdens fineste gutt! Hurra! :) Omtrent samtidlig startet jeg på Cerazette, fordi jeg er helt panisk livredd for å bli gravid, da det er "historie" i familien min; både mamma og bestemor ble gravide veldig tidlig. Jeg er 18 år. I'm next, liksom. :sjokkert:

Jeg har migrene, og har ikke hatt anfall på flere år, kanskje ti. Antakleigvis har jeg "vokst det av meg", men legen ville ikke ta noen sjanser.

Nå har det da gått to måneder, og jeg har innsett at jeg har vært skrekken selv! Det er ikke før de siste par dagene det har gått opp for meg hvor humørsyk jeg har vært - og det meste har gått utover min fantastisk tålmodige kjære.

Hva kan jeg gjøre? Skal jeg ta det siste brettet, og se hvordan det går, i håp om at jeg ikke lenger er så svingete? Eller skal jeg gå til lege med en gang, og få skrevet ut en ny resept - i fare for å få tilbakeslag av de jævlige migreneanfallene?

Jeg har ikke lyst til å slutte med pillene, fordi jeg er så kjemperedd for å bli "smelt på tjukka".

Men jeg hater virkelig den kortluntede jenta jeg har blitt. Det er så frustrerende, og at jeg ikke ser det før "after the fact". :(

Anonym poster: 87fc058f89183b49b414a77ebb1a60b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke bruke kondom en stund? Kjæresten din vil sikkert heller det enn å leve med den korte lunta! ;-) Og hugs at det finnes utrolig mange typer prevensjon å velge blant. Leger er så fastkjørt på p-piller. Les deg opp litt før neste legebesøk og si at du er åpen for å prøve noe med mindre hormoner. :-)

Anonym poster: e314c2bcd60408c1b299a9dda9dcf967

• Liker 1
Skrevet

Og tidlig graviditet er ikke arvelig ;-)

Anonym poster: e314c2bcd60408c1b299a9dda9dcf967

Gjest Cerazette
Skrevet

Jeg fikk AKKURAT samme problem da jeg startet på cerazette. Men kan berolige deg med at alle bivirkninger forsvant etter 3 mnd. :-) Så jeg vil anbefale deg å prøve ihvertfall et par måneder til. Det er vel relativt vanlig at alle hormonelle ting gir litt bivirkninger, spesielt i starten, før det normaliserer seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...