Gå til innhold

Hvordan spiser dere frokost?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Her i huset spises det ikke foran tv'en. Sånn er det bare. Vi spiser frokost på kjøkkenet, sittende ved bordet. Jeg fungerer ikke før jeg har fått frokost, så det er det første som skjer om morgenen. Vi spiser brødskiver, grøt, amerikanske pannekaker eller frokostblanding (pannekaker er helgefrokost et par ganger i året, før noen får anfall her...). Drikker juice og kaffe. Og vi spiser sammen (alle skal ut døra omtrent samtidig, jeg har en liten halvtime for meg selv etter at de andre har gått).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs litt hvor god/dårlig tid jeg har. Er jeg sent ute til forelesning eller møte, slenger jeg på noen salamiskiver på et knekkebrød og spiser på veien. Har jeg god tid og skal lese hjemme, eller har helg, lager jeg en bedre frokost, ordner meg noe varmt i koppen og sitter gjerne og spiser og leser litt samtidig. Noen ganger ser jeg på nyhetene, eller leser mail mens jeg spiser frokosten. Jeg er en multitasker. :gjeiper:

Skrevet

Jeg spiser to brødskiver på badet mens jeg sminker meg. Føler jeg kaster bort verdifull tid om jeg spiser frokost uten å gjøre noe annet samditig.

I helgene spiser jeg foran tv.

Gjest Memories
Skrevet

Nå som jeg er i permisjon (og tidligere når jeg var sykmeldt) så spiser jeg frokost mens jeg ser på diverse nettsider på pcen. Når jeg jobbet pleide jeg å spise frokost på jobb mens de andre drakk morgenkaffen. Har det med å drøye ting og liker å sove lengst mulig, dermed rekker jeg aldri frokosten hjemme.

Skrevet

Stort sett samme prosedyre hver hverdag: jeg står opp i seks-syvtiden, hopper i dusjen, og så spiser jeg frokost mens håret får tørke litt. Sitter som oftest i sengen og leser nyheter, mail, værmelding etc etc. Frokost kan bestå av alt fra grøt til brødskiver til egg og bacon. I helgene sover jeg gjerne litt utpå hvis jeg ikke har planer, og spiser ikke frokost, bare lunsj. Jeg har verken kjæreste eller barn, så jeg spiser frokost alene med mindre jeg er hjemme på besøk hos familien eller er sammen med venner.

Skrevet

jeg tar med en stor kaffe i termokopp og en iskaffe når jeg drar på jobb i 8 tiden.. i ti-tiden er det klart for frokost bestående av drikkeyoghurt. fast føde får jeg ikke i meg før i ett-tiden :)

Gjest Keikolina
Skrevet

Spiser nesten kun middag, sånn ca 19 hver dag.

Skrevet (endret)

Spiser nesten kun middag, sånn ca 19 hver dag.

Hva mener du? Ingenting før 19 om kvelden? Når står du opp da?

Endret av langbein86
Skrevet

I helgene spiser hele familien samlet i spisestuen. Da lager som regel mamma til eggerøre og laks, og kanskje nystekte rundtstykker.

I ukene derimot, spiser jeg ofte et knekkebrød eller to mens jeg står på badet og sminker meg (uhygienisk å spise på badet, jeg vet), eller mens jeg pakker sekken og springer rundt og fikser ting. Vi spiser ikke samlet i ukene siden alle står opp til forskjellige tider.

Liker helgefrokostene best ! :)

Skrevet

Spiser nesten kun middag, sånn ca 19 hver dag.

Spiser du kun ett måltid om dagen? Hvordan holder du ut helt til klokken 19 :O ? Mister du ikke konsentrasjonen og slikt..?

Anonym poster: 300e0193ebbaad6107e0ef78f16a5f11

  • Liker 1
Skrevet

Bruker spisestuen til frokost hver eneste dag. Synes det er viktig at guttungen er vant med at måltidene spises på spisebordet. Disker opp hjemmelaget brød/rundstykker og mye deilig pålegg selv om det som oftest bare er oss to :fnise:

Skrevet

En kaffe i termokopp på ferga, og knekkebrød sammen med ungene på jobb.

Hjemme i helga varierer det. Men det er stort sett skiver og godt pålegg, inntatt i sofaen. Vi har ikke noe kjøkkenbord å sitte ved..

Gjest Keikolina
Skrevet

Hva mener du? Ingenting før 19 om kvelden? Når står du opp da?

Står opp klokka 6 om morran.

Gjest mari kontrari
Skrevet

Dersom jeg skal tidlig på jobb har jeg som regel en bolle havregryn stående som jeg tar en skje av innimellom mens jeg finner frem det jeg skal ha med ol. Spiser den som regel opp stående foran oppvaskmaskinen klar til å hive skålen inni før jeg går.

Skal jeg veldig tidlig på jobb står jeg stortsett opp og kommer meg ut døren før jeg rekker å begynne å somle, og kjøper med en croissant og en kaffe på vei til jobb, som jeg spiser der mens jeg planlegger dagen med en kollega eller sjekker om det beskjeder som må tas tak i på min vakt.

Har jeg sen jobbvakt varmer jeg rundstykker, koker egg og trakter kaffe, henter avisen og spiser sakte ved kjøkkenbordet. Er det helg spiser jeg det samme, men sammen med samboeren min, og med flere aviser å lese.

Skrevet

Spiser som regel brød, havregrynsgrøt, kjeks, middagsrester eller knekkebrød på stua aleine foran pc'n, mens eg leser avis på nett eller sjekker forskjellige andre sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...