Sulosi Skrevet 30. november 2012 #21 Skrevet 30. november 2012 Jeg synes ikke moren er på trynet, jeg ville heller aldri overlatt min sønn til en fyr jeg ikke liker i et gammelt, brannfarlig hus.Jeg ville heller ikke bare sendt gutten avgårde til et ukjent hus med en "far" han til vanlig ikke har mye kontakt med. Hvorfor kunne ikke far ha tilvenningssamvær med gutten i guttens eget hjem? Det jeg virkelig stusser på er hvorfor din samboer insisterer på å ha så mye samvær med denne gutten som han strengt tatt bare har vært sæddonor til, spesielt når han ser hvor mye konflikt og ufred dette fører til. Gutten tar ikke skade av å vokse opp med en annen "pappa", og den familien (som inkluderer gutten) har det tydeligvis mye bedre uten innblanding fra dere. ..... Verken pulver eller skum egner seg spesielt godt til å slukke brann med, forresten. Mange som omkommer i boligbranner blir funnet med apparatet i hendene. Skal dere ha noe som virker så kjøp CO2-apparater. De både kveler og avkjøler, og er langt mer effektive. Grunnen til at dere bør ha en stige i hvert rom i andre etg er selvsagt i tilfelle brann sperrer adgangen til et eller flere av rommene. Jeg synes ikke det er et urimelig krav. ..skjønt jeg ville heller krevd at toåringen sov på samme rom som dere. Er noen år igjen til han kan bruke brannstige på eget rom. Anonym poster: 09d7af6d2af4c3d880e99dbb412edcc1 Til en fyr hun ikke liker er jo irrelevant her, han er far til barnet så om det var så ille å få barn med han så burde hun tatt en annen avgjørelse den gangen hun ble gravid. Ukjent hus? Ja hvordan skal barnet bli kjent med huset hvis han ikke får ta med seg barnet dit da? Hva hvis mor flytter, da kan jo heller ikke hun ta barnet med seg inn i det nye huset for barnet kjenner jo ikke det huset heller eller er det andre regler for mor her?? Ts skriver ikke noe om at far er ukjent for barnet på noen måte så hvorfor skal han oppholde seg sammen med barnet i stuen sammen med mor og stefar når de så tydelig er fiendtlige mot han? Jeg antar at far og barn er kjent for hverandre men om de ikke er godt kjent skal ikke så mange samværsmøter til før en far kan ta barnet med alene for noen timer, og dersom det kun er snakk om timer så betyr jo ikke brannsikkerheten all verdens iom barnet ikke skal overnatte men kun besøke. 6
Gjest Nikki09 Skrevet 30. november 2012 #22 Skrevet 30. november 2012 (endret) ... Endret 30. november 2012 av nikki09
AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #23 Skrevet 30. november 2012 Om mor liker eller ikke liker far er vel overhodet ikke saken her? Er det da bare hevn fordi far vil ta ansvar for sønnen sin? Når hun valgte å beholde barnet den gangen hun ble gravid, valgte hun også å ha kontakt med faren! Det går ikke an å si "forresten, jeg synes heller at han andre skal være pappaen jeg! Derfor bare kjører jeg masse drit på den biologiske sånn at han kanskje trekker seg!" Mor er mer enn villig nok til å ta imot bidrag fra far, hun måtte til og med ringe å juge til nav om at vi bodde sammen før vi hadde flyttet sammen, fordi da fikk hun mer penger i mnd! Hadde det vært såå interessant for stefar å faktisk være far så hadde det vært snakk om adopsjon! Hvordan du tydeligvis "vet" at gutten hadde hatt det mye bedre uten fars innblanding, aner jeg ikke, men så vidt jeg vet så lar iallefall ikke vi dette påvirke vårt forhold til gutten! Far og barn har hatt tilvenningssamvær i mors hjem hele det første året og godt ut i det andre, det er kun den siste tiden det har vært snakk om at far skal ha han noen timer alene i uken! Nei, gutten tar ikke skade av å vokse opp med en annen "pappa", og all ære til mannen som tar seg av ei gravid dame og behandler barnet som sitt eget. Men det handler om at den ekte faren vil gjerne ta ansvar for barnet sitt! At når uhellet først var ute så gjør han det beste ut av sånn situasjonen har blitt! TS! Anonym poster: 9623268a0a285638eff539755cc45b20 5
Strixvaria Skrevet 30. november 2012 #24 Skrevet 30. november 2012 Jeg synes ikke moren er på trynet, jeg ville heller aldri overlatt min sønn til en fyr jeg ikke liker i et gammelt, brannfarlig hus.Jeg ville heller ikke bare sendt gutten avgårde til et ukjent hus med en "far" han til vanlig ikke har mye kontakt med. Hvorfor kunne ikke far ha tilvenningssamvær med gutten i guttens eget hjem? Det jeg virkelig stusser på er hvorfor din samboer insisterer på å ha så mye samvær med denne gutten som han strengt tatt bare har vært sæddonor til, spesielt når han ser hvor mye konflikt og ufred dette fører til. Gutten tar ikke skade av å vokse opp med en annen "pappa", og den familien (som inkluderer gutten) har det tydeligvis mye bedre uten innblanding fra dere. ..... Verken pulver eller skum egner seg spesielt godt til å slukke brann med, forresten. Mange som omkommer i boligbranner blir funnet med apparatet i hendene. Skal dere ha noe som virker så kjøp CO2-apparater. De både kveler og avkjøler, og er langt mer effektive. Grunnen til at dere bør ha en stige i hvert rom i andre etg er selvsagt i tilfelle brann sperrer adgangen til et eller flere av rommene. Jeg synes ikke det er et urimelig krav. ..skjønt jeg ville heller krevd at toåringen sov på samme rom som dere. Er noen år igjen til han kan bruke brannstige på eget rom. Anonym poster: 09d7af6d2af4c3d880e99dbb412edcc1 Fordi "sæddonasjonen" gjør barnet til hans biologiske sønn. Han har like mye krav på barnet (i den grad man kan ha krav på et levende individ) som det mor har. Således kan man også si at kanskje moren burde gi opp barnet, hun ser jo hvor mye konflikt det fører til - hvorfor skal ikke HUN være den parten som gir seg? Hvorfor skal det være sånn at mannen må vike bestandig?? Jeg regner også med at mannen betaler bidrag til denne megga. Dersom mannen ikke får samvær med sin egen sønn til de avtalte tidene (som for øvrig er ulovlig, her kan han anmelde og det kan bli krevd dagbøter, møter mm. og dersom moren fortsatt oppfører seg som hun gjør, har dere en svært god sak mtp. å få full foreldrerett - ta vare på bevis!), - i dette tilfellet gjør jo dama alt for at de ikke skal møtes - så synes jeg ikke han kan forventes å bidra på andre områder heller. Han bør unntas for alle betalingsplikter inntil ståa er klarlagt, og så kan moren se hvor godt hun liker det. Pipa får nok en annen lyd når hun ikke lenger kan få i både pose og sekk - en ny familie med en eksmann som må betale penger for et barn han ikke får ha kontakt med, halleluja..
AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #25 Skrevet 30. november 2012 Vær klar over at den mannen som bor sammen med mor til barnet, også er med på å forsørge for ditt barn. Mor mister nemlig ekstra barnetrygd og skatteklasse 2 når hun er samboer.Har dere skriftelig samværs avtale, er det jo bare å møte opp på døren og hent gutten til avtalt tid.Dokumenter når hun ikke er der, ta vare på all skriftelig kommunikasjon mellom dere, og ta samværssaken til retten. Gjør noe liksom:-) Anonym poster: ee05e32edcf89963e2f143e176c66a6b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #26 Skrevet 30. november 2012 Vær klar over at den mannen som bor sammen med mor til barnet, også er med på å forsørge for ditt barn. Mor mister nemlig ekstra barnetrygd og skatteklasse 2 når hun er samboer.Har dere skriftelig samværs avtale, er det jo bare å møte opp på døren og hent gutten til avtalt tid.Dokumenter når hun ikke er der, ta vare på all skriftelig kommunikasjon mellom dere, og ta samværssaken til retten. Gjør noe liksom:-) Anonym poster: ee05e32edcf89963e2f143e176c66a6b Hæ? Er mors samboer med på å forsørge mitt barn fordi hun mister ekstra barnetrygd og skatteklasse 2?! Jeg har heller ikke ekstra barnetrygd og skatteklasse 2 da jeg er samboer med barnefaren men hva har det med mors samboer å gjøre? Anonym poster: 9623268a0a285638eff539755cc45b20
Løvetanten Skrevet 1. desember 2012 #27 Skrevet 1. desember 2012 Før dere sier "bare ta saken for retten og krev dagbøter" så bør dere vite hva dette egentlig innebærer. Man kan ikke "bare" føre en sak for retten. Det er en lang prosess som skaper mye splid samt kan koste opp mot 100 000.- . Ikke alle har råd til det. "Kreve dagbøter"... Du kan ikke bare kreve dagbøter. Det er en ny rettssak det. En ny sak med prosedering og kanskje vitner og sakkyndig igjen. Dagbøter gis unntaksvis, og vel så mange ganger avvises kravet. En far har fint liten sjanse i retten om han krever daglig omsorg til et barn under 3 år. Som advokaten hans sier; det kan han bare glemme. I beste fall får han utvidet samvær, men igjen taler barnets alder mot han.
orgus Skrevet 1. desember 2012 #28 Skrevet 1. desember 2012 Hvis det er over fem meter ned til bakkenivå er det kun krav om en rømningsvei i tillegg til den ordinære inngangen i etasjen.
Villa2000 Skrevet 2. desember 2012 #29 Skrevet 2. desember 2012 Har hørt mye gale selv men dette var en av de bedre:) Når det er sagt så kan moren nekte samvær uansett hvilken grunn hun finner på. Alle vil høre på en "bekymret" mor. Etter mye om og men og tusenvis av kroner til advokat så "får" du se barnet igjen. Det var i hvert fall rutinen her å gården for noen år siden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå