Gå til innhold

opererte ute 4 tenner igår med narkose

Fremhevede innlegg

Skrevet

Opererte ut både oppe og nede på begge sider,å jeg har så grusomt vondt :(

Jeg får så vidt åpnet munnen og får bare i meg youghert ...

Har noen operert ut tenner før,hvor lenge hadde du vondt? Hvor lenge blødde du?

Jeg blør fortsatt,kjennee stingene hvor de hae sydd er så ekkelt :(

Håoer noen kan komme med noen trøstende ord til en stakkars :)

Anonym poster: 8468b4c8786dec75791239685711830c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tips mot smertene?

Skrevet

Jeg har gjort det samme som deg. Knuste pinex og blandet med youghurt for å få det ned, ble ganske hoven i munn og hals utpå dagen etter. God bedring, det verste er over ;)

Skrevet

Stikkpiller med paralgin forte var en god hjelp for meg.

Anonym poster: 67e7c798b1c43bd7ce0c93b7e9695faf

• Liker 1
Skrevet

Uff :(

Stikkpiller eller knuste tabletter er nok enklest. Hvis det fortsetter å blø utover morgendagen burde du kontakte tannlegen igjen.

Jeg trakk nettopp en visdomstann, altså ingen narkose eller operasjon. Det gjorde kjempevondt i én og en halv dag, så gikk smerten ganske kjapt over.

God bedring!

Gjest Trekttann
Skrevet

Tok stikkpiller med paralgin forte. Spiste skviste poteter med saus og andre myke ting. Kjente ingenting til smertene når jeg tok paralgin og var helt ute å kjøre og det ble egentlig ganske morsomt :P Ringte bare inn til legen og sa jeg hadde trukket og vondt i kjeften, så var problemet løst på 15 min :)

Skrevet

Hvor lenge hadde dere vondt etter operasjonen?

Jeg har fortsatt like vondt,opererte onsdagen :(

Skrevet

Hold ut, det er det eneste jeg kan si. Når du attpåtil opererte så mange tenner ut, så må du regne med smerte over lang tid. Sånn er det bare.

Anonym poster: 0e8255b9dbb310646458aa74ac4e13cc

Skrevet

Jeg fikk fjernet alle fire visdomstennene i narkose og jeg hadde ikke smerter i det hele tatt etterpå. Jeg klarte selvsagt ikke tygge på en stund, men utover det hadde jeg ingen plager og trengte ikke smertestillende, så dette er åpenbart veldig individuelt.

Skrevet

Mitt blir bare verre og verre :(

Spiser mye mer smertestillende enn det som har blitt forskrevet til meg

Skrevet

Noen som har opplevd å bli ild rød/lilla i kinnet? Det ene kinnet mitt er så rld lilla nå.

Kan det være tegn på betennelse kanskje?:/

Skrevet

Noen som har opplevd å bli ild rød/lilla i kinnet? Det ene kinnet mitt er så rld lilla nå.

Kan det være tegn på betennelse kanskje?:/

Det er blåmerker, noe som er vanlig å få.

Anonym poster: 67e7c798b1c43bd7ce0c93b7e9695faf

Skrevet

Det er helt normalt og ha vondt i flere dager når man har operert. Men har du mistanke om betennelse bør du kontakte tannlegen snarest mulig. Det er ikke lurt og ta mer tabletter enn foreskrevet, du kan bli dårlig av det og. Utrolig at de tok alle 4 tennene samtidig. Har opereret flere ganger i munnen og vet at det gjør vondt. Ble suppe og potetmos i flere dager men plutselig var det bedre. God bedring

Skrevet

Merkene ble heldigvis borte :)

Ja,syns det var kjempe rart at de tok alt samtidig..

Er det vanlig å ha grusom smak i munnen hele tiden? Tips for å få den bort?:)

Gjest Sunheart
Skrevet

Jeg opererte bare en visdomstann ut og hele kjeven og kinnet hovnet voldsomt opp og jeg hadde sterke smerter i dagesvis etterpå. Breksidol hjelper litt på

Skrevet

Når du har operert ut tennene har du noen antibiotikatamponger nede i hullene. Disse kan lage en ekkel smak i munnen din. Da jeg tok ut mine tenner kunne jeg kjenne cola når jeg trykte meg på kjaken der tampongen lå.

Jeg tok også 4 tenner, hadde vondt i munnen dagen etterpå, men ikke noe mer enn det. Hadde problemer med å åpne munnen noen dager etterpå, men har du en lav skje med yogurt får du det ned.

Jeg for min del levde på babymat dagene etterpå.

Håper det går bedre med deg, og at du klarer å spise igjen snart:)

Jeg kunne oppleve at ene operasjonssåret blødde mye, uten smerter. Dette er helt normalt da det kan trenge tid på å gro skikkelig.

GOD BEDRING!

Anonym poster: bfd4eca9d42e59a21c1a2fc295084a96

Gjest Snoken-
Skrevet (endret)

Er det snakk om visdomstann? Jeg trakk for lenge siden fire jeksler, får å få plass til visdomstenner. Fikk flere sprøyter med lokalbedøvelse. Trengte ikke å sy noe som helst, og kunne fint spise noen timer senere. Det gjorde slettes ikke vondt, bare litt ekkelt å høre tannroten skrape borti kjevebeinet mens tannlegen står med begge hende i kjeften min med en tang. Husker jeg satt å siklet noen timer etterpå fordi hele fjeset var bedøvet :laugh:

Endret av Snoken-
Gjest Sunheart
Skrevet

Er det snakk om visdomstann? Jeg trakk for lenge siden fire jeksler, får å få plass til visdomstenner. Fikk flere sprøyter med lokalbedøvelse. Trengte ikke å sy noe som helst, og kunne fint spise noen timer senere. Det gjorde slettes ikke vondt, bare litt ekkelt å høre tannroten skrape borti kjevebeinet mens tannlegen står med begge hende i kjeften min med en tang. Husker jeg satt å siklet noen timer etterpå fordi hele fjeset var bedøvet :laugh:

Men jeg måtte operere ut mi på sykehuset pga den lå under benet. Kan hende det er det TS også måtte gjøre. Da blir det som en operasjon og mye mere ubehagelig etterpå. Jeg turde ikke bevege meg utenfor huset pga jeg så ikke ut! Skikkelig opphovnet på det kinnet der tannen ble trekt. vAR FORFERDELIG VONDT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...